szlif wału,regeneracja korbowodów i dorabiane panewki...
Posty: 68
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
tu nikt marcin raczej nie mowil , ze tego nie da sie poskladac. Wszystko zawsze da sie poskladac, tylko, ze ktos kto podejmuje sie szlifu walu chyba nie uwzglednia luzu rzedu 0.02, 0.05mm, ktory powstaje podczas takiego szlifu. I chodzi o to glownie, ze tego nie da sie juz poskladac tak precyzjnie jak powinno to miec miejsce.
A dla twojej wiadomosci - to urzadzenie za 120 tys to prawdopodobnie byla frezarka laserowa
A dla twojej wiadomosci - to urzadzenie za 120 tys to prawdopodobnie byla frezarka laserowa
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
ojj Elcomendate, przy dobrych obrabiarkach uzyska się takie same luzy jak producent zalecił.(tylko jeszcze trzeba wiedzieć ile one wynoszą) Frezarka, czy tokarka to i tak i tak jest obrabiarka do obrócki skrawaniem a nie urządzenie do składania silników. Pozatym cena 120tys zł to wcale nie jest duża jak za takie urządzenie. Naprawde niczym wielkim nie mogą sie poszczycić.
A widać że dalej nie zrozumiałeś azotowania, poczytaj troche o tym gdzieś w internecie. Szlifując wał zdzieramy warstwa utwardzoną i dostajemy sie do ciągliwego rdzenia, czyli metalu dużo miękkszego od warstwy powierzchniowej. W takim przypadku z wałem mogą się dziać różne dziwne rzeczy.
A widać że dalej nie zrozumiałeś azotowania, poczytaj troche o tym gdzieś w internecie. Szlifując wał zdzieramy warstwa utwardzoną i dostajemy sie do ciągliwego rdzenia, czyli metalu dużo miękkszego od warstwy powierzchniowej. W takim przypadku z wałem mogą się dziać różne dziwne rzeczy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
własnie widać ze najwiecej sie mądrzą ci co nie łapnęli nic o metalurgii tylko hartowanie powierzchniowe ma sens przy wałach bo zostawia elastyczny rdzeń tłumiący w pewnym zakresie drgania i przejmujący obciążenia. (a jest sporo sił i momentów na wale korbowym, a co gorsza w cyklu wahadłowym co przyspiesza meczenie materiału). nie było by problemu zrobic cały przekrój super twardy ale wał byłby normalnie kruchy. tak naprawde szlif wału ma sens w dużych dieslach które sie krecą max 3000 obr/min. i mają duże srednice czopów. taki silnik nie traci na zywotnosci za bardzo. w motocyklu szkoda kasy na takie dziwactwa
f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
ale co to duzo mowic - czasy szlifowania walow w junkersach, wskach, ruskach i innych tego typu rzeczach sie juz skonczyly. To sa silniki wysokoobrotowe, zaawansowane technicznie i takich rzeczy juz sie nie robi. To sie po prostu wymienia co czasami jest rownorzedne z kupnem uzywanego silnika w dobrym stanie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ja osobiscie jestem za kupnem uzywanego silnika i tak wlasnie zrobie,tylko czasami jest to rzecz trudna do zdobycia i mozna stracic sezon na jego poszukiwanie. Co do walu takowy rowniez mozna wymienic badz na uzywany(tego w ogole nie mozna znalesc) badz na nowy tyle tylko,ze w autoryzowanym serwisie Suzuki cena nowego walu to niestety koszt ponad 4000zl. wiem bo dowiadywalem sie w tej sprawie
Jazda motorem porusza nie tylko cialo ale i dusze
- Corsarz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 8/6/2007, 15:55
Impk, no wiesz u mnie ciągle nawiązywali na metalurgi i odlewnictwie do tego ze wały się azotuje, ponieważ przy hartowaniu wał by się najzwyczajniej odkształcił-wygiął. Zresztą wał ma zbyt skomplikowaną budowe jak do hartowania (ciężko jest takie przedmioty zahartować). Przynajmniej nas tak uczyli, ale jak coś to nawet poszukam w jakiś publikacjach jak to dokładnie jest czy hartowanie czy azotowanie.
Wiadomo żę obróce cieplno-chemicznej (nazwijmy to tak zeby nie było czy to azotowanie, czy nawęglanie) oddaje się same powierzchnie żeby uzyskać jednocześnie twardą i nieścieralną "powłoke" oraz ciągliwy rdzeń (już to pisałem wyżej ; ) )
Wiadomo żę obróce cieplno-chemicznej (nazwijmy to tak zeby nie było czy to azotowanie, czy nawęglanie) oddaje się same powierzchnie żeby uzyskać jednocześnie twardą i nieścieralną "powłoke" oraz ciągliwy rdzeń (już to pisałem wyżej ; ) )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Krystian Ochędalski napisał(a):jakby co to szlif cylindrów a nie wału
a ten skąd się tutaj wziął ? pozatym raczej chodzi Ci o szlifowanie cylindrów w pierdopędach, bo to zazwyczaj w nich szlifują, ale tak naprawde dobre to też nie jest, tak samo jak z wałem.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
a co chcesz wiedzieć ? zresztą możesz sobie bez problemu poszukać na google, takie pomocnicze hasła to tokarka frezarka toczenie szlifowanie
i uwierz mi nie kłóć się jak o czymś jeszcze dużo nie wiesz. Poczytam najpierw wszystko co było pisane w tym temacie, bo jak narazie chyba tego nie zrobiłeś.
i uwierz mi nie kłóć się jak o czymś jeszcze dużo nie wiesz. Poczytam najpierw wszystko co było pisane w tym temacie, bo jak narazie chyba tego nie zrobiłeś.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mar111cin napisał(a):a co chcesz wiedzieć ? zresztą możesz sobie bez problemu poszukać na google, takie pomocnicze hasła to tokarka frezarka toczenie szlifowanie
i uwierz mi nie kłóć się jak o czymś jeszcze dużo nie wiesz. Poczytam najpierw wszystko co było pisane w tym temacie, bo jak narazie chyba tego nie zrobiłeś.
Wiem dobrze co to jest tokarka frezarka toczenie szlifowanie.
Okresl mi zdanie w którym jest że się kłoce... czytałem od poczatku sledze ten temat szczegołowo ale nic z niego wyniesc zbytnio nie mozna co do mojego wczesniej zadanego pytania...
Zauwaz ze niektórzy sa na tym forum by sie czegos nauczyc, niektórzy wyjaśnic swoją usterke a niektózi zaczynają.... Wiec odnies się do tego nie używajac inwektyw.
Pzdr.
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
dalej Ciebie nie rozumiem, o szlifowaniu wału- dlaczego tego nie powinno sie robić juz mówiłem i to bardzo dużo, to samo zrobił Impk też to wytłumaczył, a Ty dalej nie wiesz o co chodzi? Z tego samego powodu co wał, również nie powinno się poddawać szlifowaniu cylindrów.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Krystian Ochędalski napisał(a):jakby co to szlif cylindrów a nie wału
od takich rzeczy tez sie juz odchodzi. W pierdopedach montuje sie cylindry z aluminium pokryte nikasilem, ktory nie podlega dalszej obrobce, a bynajmniej sa to bardzo duze koszta i jak mi wiadomo naprawy wykonuje sie tylko w kilku panstwach Europy. Kiedy sie zuzyje (co jest teoretycznie niemozliwe ) wymienia sie caly cylinder z tlokiem, pierscieniami, sworzniem itd.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
mar111cin napisał(a):w takim celu, że ktos zajechał silnik i powstał luz na panewkach.
W takim razie najczęsciej wymienia się panewki?
Silnik CBR 125 z 2005r ile km. jest w stanie przejechac ?
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
problem w tym że wał też trzeba by było skorygować, same panewki nie wystarczą. Jak panewki się zjadą, to brak jest ciśnienia oleju i wał sie zaciera.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
W takim razie za każdym razem, kiedy regenerujemy wał to trzeba go szlifowac przy zmianie panewek itd. ?
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Posty: 68
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość