Zobacz wątek - Padł licznik w cbr 1100xx 97 jak naprawić ?
 
NAS Analytics TAG

Padł licznik w cbr 1100xx 97 jak naprawić ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Padł licznik w cbr 1100xx 97 jak naprawić ?

Postprzez Jaca1 » 19/2/2012, 18:25

Witam
Może ktoÅ› pomoże. Jestem posiadaczem xx 97, po zakoÅ„czeni sezonu rozkrÄ™ciÅ‚em xx zdemontowaÅ‚em plastiki do polerki, wyjÄ…Å‚em akumulator wymontowaÅ‚em licznik. Przez okres 3-mcy poczyÅ›ciÅ‚em, pomalowaÅ‚em co nie co. ZmontowaÅ‚em jak należy. Moto postawiÅ‚em po skrÄ™ceniu na centralnÄ… stopkÄ™ odpaliÅ‚em, bieg 1, bieg 2, bieg 3 a licznik ku mojemu rozczarowaniu wskazuje „0” km/h na centralnej stopce. Jeszcze nie jeździÅ‚em bo i nie byÅ‚o jak a moto krÄ™ciÅ‚em na stopce centralnej. Po dwóch tygodniach zdemontowaÅ‚em licznik zaczÄ…Å‚em grzebać przy liczniku i wszystko pogasÅ‚o: podÅ›wietlenie, itp. jedynie co Å›wieci to kontrolka od Å›wiateÅ‚ tzw. dÅ‚ugich, może to bezpiecznik jeszcze nie sprawdzaÅ‚em. Moto normalnie odpala i po wrzuceniu biegu krÄ™ci ale brak wskazaÅ„ licznika.
Co zrobić by xx z 97 zaczął wskazywać prędkość jazdy. Czy wasze xx na centralne kręcą zegar. Jak wiadomo w xx nie ma linki prędkościomierza, za wszystko odpowiedzialny jest czujnik prędkości. Jak go sprawdzić i co zrobić żeby zegar wskazywał prędkość.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39


Postprzez Walenty » 19/2/2012, 18:30

Nie zakładaj bezsensownie kilku tematów z tym samym problemem, jeden wystarczy, najwyżej edytuj, jeśli chcesz coś dodać. Teraz tylko czekaj, aż ktoś, kto miał do czynienia z tym motocyklem spróbuje pomóc.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL


Postprzez komarcc » 19/2/2012, 21:16

Mi się wydaje, że po prostu źle coś podłączyłeś, lub przycisnąłeś jakiś kabelek przy skręcaniu, jeśli nie, to istnieje też ta druga gorsza wersja, czyli poszła elektronika w liczniku, naprawa takiego czegoś jest dość kosztowna. Ale jeśli wszystko działa normalnie tylko szybkościomierz nic nie wskazuje to uszkodzenie jest mało prawdopodobne.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez maatiaas » 19/2/2012, 23:58

najlepiej poszukać kogoś w pobliżu z xx i pożyczyć licznik, jeżeli bedzie działał masz z*** licznik, jeżeli nie będzie działał szukaj po obiegu ... najszybsza i najprostsza metoda naprawy, którą możesz sam wykonac ..
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez tomera » 20/2/2012, 01:04

moze ja jestem tepy albo cos ale jakim prawem obracajac tylnie kolo bedzie ci pokazywał predkosc skoro czujnik/slimak jest w przednim kole kolego drogi ?
moze tam jest jakas inna technika albo kosmiczna technologia :)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Jaca1 » 20/2/2012, 05:29

Witaj Tomera

Wydaje mi się że jeśli czujnik jest w bloku silnika to na tylnym kole powinien kręcić i wskazywać prędkość ale mogę się mylić. Dlatego Was pytam czy to norma że XX nie wskazują prędkości po uruchomieniu i kręceniu na biegu na centralnej stopie. Nie mam możliwości jazdy bo śniegu u mnie od metra, prawdziwa zima. Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi a zbliża się sezon. Panowie i Panetki serce mi mało nie wyskoczyło jak zakręciłem tylnym kołem a zegar w miejscu.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Postprzez Walenty » 20/2/2012, 07:54

A działa już podświetlenie i reszta, czy nadal tylko kontrolka od długich? Albo Nas tu kłamiesz i nie zmontowałeś wszystkiego jak należy, albo one po prostu nie pokazują na stopkach. Odwilż mamy, jak będziesz miał możliwość, to sprawdź, czy podczas jazdy działa.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez komarcc » 20/2/2012, 13:56

Zakręć przednim kołem ręką na postoju i zobaczysz, że licznik ruszy (nie doczytałem, że sprawdzasz to na stopce).
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Przemo_rene » 20/2/2012, 15:33

http://images.powersportsnetwork.com/fi ... NKCASE.gif

Numer dziesięć na tym schemacie to twój czujnik prędkości. Podążaj za kablem czy złączka nie jest odpięta albo skorodowana (śniedź - nawet nieznacznie). Dodatkowo przy odpalonym motocyklu na biegu jałowym sprawdź jakie ma ładowanie na klemach akumulatora bo padający regulator napięcia też objawia się w tym modelu zanikami sygnałów z czujników. Na klemach ma być między 13,8V a 14,5V max przy 5tyś obrotów i podobnie na wolnych.

Szansa jest, że to tylko wadliwe połączenia. Dodatkowo mogłeś poprzez rozebranie licznika go uszkodzić i stad te pozostałe cyrki...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Lcznik cbr xx

Postprzez Jaca1 » 20/2/2012, 19:27

Przemo

Licznika nie rozkręcałem tylko wymontowałem, połączenia sprawdzałem kilka razy, nawet po braku wskazań licznika wykręciłem czujnik by sprawdzić przewody. Może faktycznie coś nie łączy, przed rozkręcaniem archiwizowałem foto by się nie pogubić przy skręcaniu.

Walenty

Nie sprawdzałem czy zegary świecą, jak padł całkowicie to i tak zostawiłem, sprawdzę w weekend i dam znać. kierunki, światła przód i tył działa, działa cała elektryka po za licznikiem, po grzebaniu przy kostkach licznika licznik przestał świecić i znikły wskazania; temperatury cieczy, obrotów, paliwa, nie świecą kontrolki: oleju, stopki bocznej, biegu jałowego. Świecą kontrolki świateł drogowych i kierunków. Mam nadzieję że to bezpiecznik w skrzynce pod siedzeniem.
Powiedzcie czy licznik powinien wskazywać prędkość jazdy jak xx jest ustawiony na centralnej stopie czy nie? Każdy mówi co innego.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Postprzez sonycbr77 » 20/2/2012, 19:58

jesli czujnik jest w silniku i na centralnej stopce kolo sie kreci to predkosc powinien pokazywac przednie kolo wydaje mi sie ze nie ma tu nic do rzeczy poza tym nie dziala ci wiele innych kontrolek nie tylko wskazanie predkosci wiec to nie czujnik od predkosci tylko szukaj przyczyny w liczniku moze polaczenie z licznikiem cos nie tak
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Jaca1 » 20/2/2012, 20:47

sonycbr77

Jak pisałem wcześniej po skręceniu XX w liczniku działało wszystko po za wskazaniami prędkości na centralnej stopie, przeraziło minie że mój szanowny XX nie wskazuje prędkości na centralnej stopie kręcąc koło na biegu. Zacząłem grzebać przy kostkach licznika i pogasło prawie wszystko, poza tym co w/w. Jak pisałem nie sprawdzałem bezpieczników pod siedzeniem. Będę grzebał się ponownie w elektryce XX w weekend zerknę na bezpieczniki i ładowanie akumulatora. Bo to że zegary przestały świecić to z pewnością wina bezpiecznika o ile jakiś za zegary jest odpowiedzialny.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Postprzez Przemo_rene » 20/2/2012, 21:54

bezpiecznik jeżeli nawet by był przepalony to z jakiegoś powodu się spalił. Sprawna instalacja nawet i 40 lat bezpiecznika nie wywali. Słuchaj - poczyść dokładnie piny w kostkach zegarów najlepiej chemią do tego (alkohol izopropylowy w prayu), małe szczoteczki druciane miękkie do tego. Sprawdź też czy żaden z pinów się do siebie nie zwiera (miernikiem). Patrz też czy żaden pin nie jest nadłamany czy może jego przewód nie jest jakoś naciągnięty. Ściagnij serwisówkę swojego motocykla i tam będziesz miał schemat pinów kostki licznika - głównie patrz na masy. Jak nie dasz rady lub te zabiegi nie pomogą to do warsztatu niech poszukają. Może gdzieś dalej przewód się złamał lub bardzo słaba masa jest. Pamiętaj, że kostki muszą siedzieć pewnie i ciasno. Uważaj na szczegóły.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Licznik XX

Postprzez Jaca1 » 22/2/2012, 16:51

Witam ponownie.
Dziś miałem okazję znów pogrzebać przy zegarach w moim XX-sie. Po wymianie bezpiecznika który był przepalony w liczniku wszystko zaczęło działać oczywiście po za wskazaniami prędkości na centralnej stopce. Sprawdziłem wszystkie przewody jak radził Przemo_rene. Napięcie na akumulatorze miernik wskazuje: 13,97/14,47 na biegu jałowym i przy 5tys. obrotów. Z czujnika prędkości wychodzi napięcie ok. 12,3 z kabli kostki licznika tak że ok. 12,3 w liczniku napięcie 12,3. Km/h jak nie wskazywał taki i nie wskazuje, przed demontażem licznika było wszystko ok. oczywiście pod czas normalnej jazdy, nigdy nie sprawdzałem zachowania licznika analogowego na centralne stopie. Wypiąłem licznik, wyjąłem akumulator na ok. 2 m-ce nie rozkręcając licznika, po tym okresie z powrotem wpiąłem licznik, podłączyłem akumulator, uruchomiłem XX, po chwili bieg 1,2,3, i nic wszystko świeci a licznik w miejscu, Pogrzebałem przy wiązce z tyłu licznika, posadziłem bezpiecznik, wymieniłem wszystko ok. po za wskazaniami prędkości na centralnej stopce. Nie mogę przetestować pod czas normalnej jazdy czy będą wskazania bo mimo że odwilż to śniegu u mnie w ch..
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Postprzez Walenty » 22/2/2012, 17:18

Dobrze, że chociaż kontrolki zaczęły działać. Zapytaj może na forum CBR XX, jak to w innych egzemplarzach wygląda. Miejmy nadzieję, że u innych też nie mierzy na stopce.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez sonycbr77 » 22/2/2012, 19:46

dziwne jest to ze bezpiecznik sie spalil, tzn ze cos bylo nie tak a chociaz ten licznik anologowy podswietla sie i pokazuje ''0'' czy zupelnie czarny jest?
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Licznik Honda CBR 1100xx

Postprzez Jaca1 » 26/2/2012, 17:36

Witam ponownie
Dziś miałem okazję przejechać się swoim XX-sem parę km i niestety licznik kilometrów nie działa i nie działa wskaźnik prędkości, przejrzałem całą wiązkę od czujnika prędkości do samego licznika, przez wiązkę przechodzi napięcie. Podejrzenie mam teraz i pewność do dwóch rzeczy które mogły paść: licznik albo czujnik prędkości, w czujniku na różowym kablu wychodzi ok. 12,5V napięcie jeśli czujnik jest podpięty do kostki, do licznika dochodzi też 12,5v. Co padło czujnik czy licznik? Licznik mam analogowy, moja honda xx z roku 97.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Postprzez tomekk0303 » 26/2/2012, 18:58

dorwij kogos kto ma tekie same moto postaw piwko i popros o licznik na probe lub o czujnik:) i wszystko bedzie jasne:) przejrzyj dokladnie kable (moze zalamane zasniedzialy ) .
tomekk0303
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Przemo_rene » 27/2/2012, 14:03

w serwisówce bedziesz miał opisany czujnik jakie wartości V ma wysyłać i dostawać. On powinien mieć raczej 3 przewody. Masę, stałe +12V i sygnał wyjściowy 0-5V pulsacyjne w zależności czy czyjnik czyta czujkę na wałku zdawczym czy nie..

Nie przeglądałem serwisówki tego motocykla ale taka zasada jest zazwyczaj stosowana. Sprawdź to. na moje padł czujnik a nie liczniki ale kto to wie bez motocykla przed sobą :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Jaca1 » 27/2/2012, 17:16

Przemo

Zgadza się są trzy przewody: różowy, zielony, czarny. Róż daje 12v, zielony 0,5v, czarny masa (-) przy pozycji ON.
Jaca1
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/2/2012, 17:39

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê