Zobacz wątek - Suzuki rm 125 problem ze sprzęgłem
Advertisement
NAS Analytics TAG

Suzuki rm 125 problem ze sprzęgłem

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 14/10/2011, 10:22

w mojej cr było podobnie, zeszlifowałem, to byl chyba 2gi szlif, nie jest idealnie równo, ale po złożeniu i przejechaniu się jest o niebo lepiej, nie wiem na jak długo to wystarczy, ale jeśli nie bd strzelał ze sprzęgła, lał dobry olej, nawet do traktora,

takie pytanie do was, czym one się różnią, czym mogą zaszkodzić w skrzyni? jeśli tam chodzi tylko o smarowanie?

mtf był by najlepszym rozwiązaniem, samochodowy olej do skrzyń, ciągników itp jest o niebo lepszy niż motocyklowy, a może nawet niczym się nie różni tylko ma inną nalepkę


i olej po frytkach zdał by egzamin bo smaruje,
lekko przeszlifuj i zobacz co bd, i powoli zbieraj $ na nowy kosz, może nie bd potrzebny ale puki coo bądź przygotowany :) bo licho nie śpi
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez MJR128 » 14/10/2011, 10:53

Hehehehe chodzi tylko i AÅ» O SMAROWANIE.

i olej po frytkach zdał by egzamin bo smaruje,

To wlej go sobie do silnika.

bo licho nie śpi

Mówisz chyba tutaj o sobie. Dając takie porady użytkownikom na pewno szybko zwojują swoje silniki.
Jak można pleść takie głupoty. Jeśli nie znasz się w temacie to się nie wypowiadaj. Tak będzie lepiej dla Ciebie i tym bardziej dla użytkowników.
Jak można wlać zwykły olej silnikowy do skrzyni gdzie jest mokre sprzęgło, które wymaga odpowiedni współczynnik tarcia statycznego oleju. Zmniejszenie lub zwiększenie lepkości oleju zmienia grubość filmu olejowego, co może doprowadzać do jego zrywania w newralgicznych punktach silnika. Olej o zbyt dużej pienności wywali odmą, a olej o niskim współczynniku tbn zostawi szlam w silniku, na którym zajedziesz między innymi sprzęgło. Olej o źle dobranej specyfikacji SAE straci lepkość po rozgrzaniu silnika i pal kij twoje smarowanie. Spalane paliwo również wpływa na zmiany parametrów oleju.
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez Bostorn » 14/10/2011, 18:49

Nie wiem kolego dla czego do 2t wlewasz do silnika olej, ale ja wlewam go tylko i wyłącznie do skrzyni, a do silnika mam mieszankę :)


ty chyba nie wiesz co to znaczy licho nie śpi kolego :) dla 100 osób może podziałac a 101 coś pójdzie nie tak, więc w motocrossie trzeba byc przygotowanym na wszelkiego rodzaju niepowodzenia, nowe maszyny z salonu potrafią się po 10mth zatrzec i byłem świadkiem tego, i niby coś tam marudzisz mądrego ale najpraktyczniejszym olejem do skrzyni jest 10w40 i po 2 od kiedy mtf to olej silnikowy?

tyle prawisz a nie wiesz co to jest mtf ? ^_^

znajomy zawodnik, nie jeden wlewał do sety mtfa i jeździł na tym latami, i skrzynia jak ta lala śmigała


czyż by przerost formy nad treścią?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez WojciechW » 15/10/2011, 15:07

Jak masz wybity kosz to najlepiej zeszlifowac wzery fleksem, pojezdzi i sie zaoszczedzi kasy.Jak mi sprzeglo ciagnie to dokladam kolejna tarcze, badz przekladke.Normalnie tarcza przy tarczy, albo dwie blachy obok siebie i tez sporo pojezdzi jeszcze "jak nowe".Do skrzyni wlej atfa z orlenu, jest to czerwony olej do skrzyn automatycznych, ktory zmieniasz co 5mth~~ ;)
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Bostorn » 15/10/2011, 20:21

dobrze prawisz kolego, tylko też zależy w jakim jest stanie kosz, wiadomo że jak się raz wybiło to bd się znowu wypijało, ale tak można długo i długo śmigac, ale jeśli bd źle z koszem, to po prostu zbiera sie kilka stówek na używany w bdb stanie :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 16/10/2011, 06:23

zeszlifowałem pilnikiem (bałem się flexem że za dużo zbiorę ) sprzęgło chodzi jak nowe a z tą dodatkową tarczą to chyba jak się ślizga a nie ciągnie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez WojciechW » 16/10/2011, 11:49

Jak sprzeglo ciagnie, czyli jest na wykonczeniu.
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê