Zobacz wątek - Problem po zmianie cylka i wału... chinskie 4t
NAS Analytics TAG

Problem po zmianie cylka i wału... chinskie 4t

i inne małe pojemności
_________

Problem po zmianie cylka i wału... chinskie 4t

Postprzez soulknight » 11/10/2011, 10:23

Witam. Mam następujący problem. od razu mówie że sprawdzałem na forach i prubowałem tego co tam pisali ale nic nie pomaga... Mianowicie. ostatnio wymieniłem wał i przy okazji cylinder na 80cc namęczyłem się przy tym i nie stety nie mogłem wymienić uszczelki (troszeczke przecieka ale mało) od dwóch połów silnika. wszystko wyczyszczone razem z gaźnikiem. olej zalany (10W-40 samochodowy co prawda ale kolega na takim jeździ i jest ok). a oto problem taki że nie chce mi odpalić... tzn kręci próbuje zapalić ale nie może... aku naładowałem całą noc, świeca niby nowa ale hmm... tak jak by iskry nie było ( nie wiem czy dobrze myśle że zalana benzyną świeca wymontowana z głowicy i umieszczona w fajce powinna zapalić od iskry?? bo właśnie nie odpala ) co proponujecie? iskrownik też raczej dobrze założony. tak mi sie wydaje ale nie mam jak teraz sprawdzić bo nie mam sciągacza do magneta. pod świecą jest i tak jakby ssanie i dmucha powietrze jakby na zmiane... Nie bardzo sie w tym wszystkim orientuje bo dopiero praktycznie zaczynam zabawe ze skuterem i nie do końca wiem co i jak... Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54


Postprzez komarcc » 11/10/2011, 11:26

Nie znasz się na tym i rozebrałeś cały silnik? Za dużo grzebałeś, żeby stwierdzić co jest nie tak, ale skoro po wykręceniu świeca jest mokra to znaczy, że prawdopodobnie nie ma iskry, świeca się nie zapali nawet jak jest zalana benzyną. Możliwe, że źle ustawiłeś rozrząd. Jak wymieniłeś wał bez ściągania magneta? :) I sprawdź tą iskrę czy jest czy jej nie ma, bo z tego co piszesz to nie wiele wiadomo.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez XyX » 11/10/2011, 12:20

Po pierwsze sprawdź czy masz iskrę.Jeżeli jest to przy składaniu źle ustawiłeś rozrząd i co byś nie robił i tak ci nie zapali :D Liczy się każdy ząb ewentualnie skoro mówisz że spieprzyłeś sprawę z uszczelką przez swoje niedbalstwo możliwe ze nie ma odpowiedniej kompresji :lol: i też nie zapali :roll:
Śmierć jeździ szybko wiec musisz być szybszy!!!
XyX
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/3/2008, 22:20
Lokalizacja: Mazowsz

Postprzez soulknight » 11/10/2011, 12:30

sciągacz do magneta pożyczyłem i zdjąłem jak rozbierałem silnik. co do znajomości... oglądałem tutki na ten temat, był ze mną kolega który też grzebał przy silnikach i sam sobie skuter naprawiał więc... co do iskry, jak przykładam na przykład śrubokręt do świecy to iskry nie widać... rozrząd? to znaczy? tam nic nie zmieniałem, tak jak rozkręciłem tak przykręciłem... wszystko na swoim miejscu... hmm a olej bo mam mieszane uczucia co do niego. kolega niby na takim jeździ ale... no nie wiem... i troche mi ucieka... czy moge ewentualnie bez wymiany uszczelki to miejsce gdzie ucieka mi olej zakleić silikonem termicznym? proszę o rady :)
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 11/10/2011, 12:43

Poczytaj "tutki" na temat ustawiania rozrządu 4t. Olejem i uszczelką się nie przejmuj to nie jest 2t, żeby przez uszczelkę między karterami kompresja Ci uciekała. Co do iskry to wkładasz świecę do fajki i przykładasz do metalowej części silnika wtedy kręcisz rozrusznikiem i sprawdzasz czy coś jest, jak się martwisz, że Cię kopnie i zabije to trzymaj fajkę izolowanymi kombinerkami bądź rękoma w gumowych rękawicach.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 11/10/2011, 12:57

emm... a jak zaizolowałem fajke dookoła izolacją? :) bo tak zrobiłem bo mnie kopało ale lekko tak jak są hmm takie zabawki porażające to z taką mocą... a iskre sprawdze tak jak mówisz... ale czy to jest różnica czy przykładam do silnika czy do śrubokręta? ;)
EDIT: co do rozrządu... teraz przeczytałem że magneto w pozycji T (tak miałem) ale jak wałek rozrządu ustawiłem to największym odtowrem do przodu i dwa mniejsze prostopadle do głowicy a teraz przyczytałem że one muszą być równolegle i duży do góry... zgadza sie?
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 11/10/2011, 13:29

Skoro kopie jak trzymasz za fajkę to pomyśl w niedalekiej przyszłości o jej wymianie, bo widać, że ma jakieś przebicie, jak go odpalisz w nocy to pewnie będziesz widział jak iskry przeskakują z fajki w stronę do metalu.

Jeśli koniec śrubokręta dotyka do silnika to możesz i tak sprawdzać, chodzi o to by zamknąć obwód, a żeby go zamknąć to musisz dotknąć plus do minusa (w fajce masz plus), a minusem jest metalowa obudowa silnika oraz wszystko to co łączy się z silnikiem i jest przewodnikiem.

W linku poniżej masz pokazane jak ma wyglądać wałek rozrządu przy poprawnie ustawionym rozrządzie:

http://images32.fotosik.pl/232/fb4e446cff0f64f8.jpg
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 11/10/2011, 13:34

sorry memory że post pod postem... dobrze mówie co do rozrządu? swoją drogą dziwi mnie że iskry brak... kurcze kiepsko bo teraz w szkole siedze i nie będe miał możliwości odpisać w domu bo chwilowo neta nie mam ;/
EDIT: A i ktoś napisał na jakimś forum że może być wina cewki zapłonowej i fajki... to prawda? bo na allegro są na przykład "cewka zapłonowa chinskie 4t 50ccm3) to jest różnica? bo ja nie wymieniałem... ;/
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez soulknight » 12/10/2011, 09:33

więc tak... ustawiłem wałek rozrządu tak jak to pisali na forum jakimś i spóbowałem wsadzić świece do fajki i iskra była ale jak wkręciłem i spróbowałem odpalić to zamula... wykręciłem znowu i iskry znów nie ma... nie wiem czy to akumulator bo ładowałem całą noc jakieś 2 dni temu... ;/ pomysły?
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 12/10/2011, 10:10

Skoro nie ma iskry trzeba wszystko po kolei sprawdzać, w Twoim przypadku najlepiej byłoby podmieniać każdą część po kolei prądnicę, moduł, cewkę fajkę.

Odkręć jeszcze fajkę z kabla WN i przytknij do silnika sam kabel co chwilę oddalaj kabel i sprawdź jak duża jest iskra, jeśli ma ok. 1cm lub więcej to jest ok (wtedy możliwe, że masz fajkę do wymiany) jeśli jest mniejsza to musisz sprawdzać po kolei lub podmieniać w/w podzespoły.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 12/10/2011, 12:31

hm ok co do iskrownika to jak by ewentualnie sie okazalo ze jest zle zalozony to jak powinien wygladac dobrze zalozony? jest jakis znacznik czy cos? bo moze do gury nogami przykrecilem? o.O aa... i co do swiecy... ile wachy wlac pod swiece? bo wlewalem strzykawka i nie wiem czy nie za duzo...
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 12/10/2011, 12:56

Iskrownika raczej źle założyć się nie da, do góry nogami tym bardziej go nie założysz. Skoro świeca po wykręceniu jest mokra to nie wiem po co chcesz tam lać paliwa, ale skoro już się przy tym upierasz to śmiało możesz wlać całą małą strzykawkę czyli 10-15ml.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 12/10/2011, 13:07

czyli zostaja przewody... prądnica to to w iskrowniku tak? co od modulu... jakos mi sie nie chce wiezyc zeby sie spalil... w sumie jak iskra raz jest a potem nie to moze faktycznie przewody o.O hmm a fajka? powinna miec przebicie? bo raziło mnie troche jak dotykalem wiec zakleilem izolacja...
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 12/10/2011, 14:05

Prądnica to tak jakby iskrownik, czyli to co jest pod magnetem. Fajka nie powinna mieć przebicia, jeśli ma to znaczy, że coś jest nie tak i należało by ją wymienić. Sprawdź miernikiem cyfrowym czy z prądnicy wychodzi jakieś napięcie powinno być z tego co pamiętam ok. 110V, są tam 3 wyjścia 2 od świateł oraz jedno właśnie od iskry.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 13/10/2011, 10:01

czyli prądnica to to jak by taka kostka nad magnetem połączona przewodem z iskrownikiem? bo nic innego pod magnetem nie ma...
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 13/10/2011, 18:39

Prądnica to ogólne pojęcie tych wszystkich cewek znajdujących się pod magnetem.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez kredka22 » 22/5/2012, 21:14

ja wymienialem cylinder na 60ccm i odpalalem go 6 dni swieca ciagle mokra byla a potem okazalo sie ze jak u ciebie iskra raz jest raz jej nie ma a jak juz jest to slaba i zaczelo sie wymyslanie magneto?rozand? albo cos zle zlozone a po 6 dniach myslenia zalozylem modul od kolegi i nagle>>>wszystko gra iskra dobra skuter pali jezdzi a modul byl przepalony i takie akcje z modulami mialem 3 razy dobrze radze sprawdz modul
kredka22
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:03

Postprzez tomera » 23/5/2012, 06:06

nie chcialo mi sie tego czytać ale z 1 posta juz wynika za masz rozrząd zle ustawiony bo zawory albo ci sie wgle nie otwieraja albo nie wtedy co trzeba...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê