Zobacz wątek - Ciepły/zimny silnik
NAS Analytics TAG

Ciepły/zimny silnik

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez aru21 » 16/9/2011, 17:07

ssanie to wzbogacona mieszanka, podobno mniej 'zużywasz' chłodny silnik jeśli tak go rozgrzewasz.. ja w sumie też zaraz po odpaleniu wyłączam ssanie
aru21
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/7/2011, 10:36


Postprzez fyszmen » 16/9/2011, 17:46

Dobra zaraz po opaleniu włączasz ale chyba nie na 5 minut? :shock:
R6 2003r.
Avatar użytkownika
fyszmen
Świeżak
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
Lokalizacja: Gorlice


Postprzez daderga » 16/9/2011, 21:36

Invinciblee napisał(a):
daderga napisał(a):ale tu jest patologia, jeździć na zimnym silniku, trzeba mieć nasrane w bani, ja swoją rs 125, zawsze 5 min stawiałem na ssaniu żeby było minimum 60 stopni ale dzieci to dzieci,


BUHAHAHAHAHAHA, 5 minut na ssaniu :lol: Jebłem właśnie :twisted:


też pojęcia wiele nie masz, nawet jak na 5 min to co z tego, 2takty trzeba rozgrzać i to konkretnie, po coś to ssanie jest, wyobraź sobie zimny tłok wiadomą sprawą jest że potrzebuje na początku bogatej mieszanki a więc ssanie mu to zapewnia. Od bogatej mieszanki jeszcze się nic nie stało.
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez Arturo925 » 16/9/2011, 23:07

A nie lepiej odpalić, poczekać chwilkę i przejechać kawałek nie katując go? Lepsza opcja niz patrzenie przez 5 minut na zegarek... No chyba ze ktoś jeździ w temperaturach ponizej 5*C, to wtedy można mu dać chwilę.
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez bryk77 » 17/9/2011, 01:38

Odpalam na ssaniu i jak tylko obroty się wyrównają wyłączam je. Silnik chwilę powinien popracować, ale bez przesady żeby siedzieć na czterech literach i się patrzeć na moto.. Śmiało można jechać aby tylko w pi**dę nie dawać odrazu na zimno.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Invi » 17/9/2011, 07:23

daderga napisał(a):
Invinciblee napisał(a):
daderga napisał(a):ale tu jest patologia, jeździć na zimnym silniku, trzeba mieć nasrane w bani, ja swoją rs 125, zawsze 5 min stawiałem na ssaniu żeby było minimum 60 stopni ale dzieci to dzieci,


BUHAHAHAHAHAHA, 5 minut na ssaniu :lol: Jebłem właśnie :twisted:


też pojęcia wiele nie masz, nawet jak na 5 min to co z tego, 2takty trzeba rozgrzać i to konkretnie, po coś to ssanie jest, wyobraź sobie zimny tłok wiadomą sprawą jest że potrzebuje na początku bogatej mieszanki a więc ssanie mu to zapewnia. Od bogatej mieszanki jeszcze się nic nie stało.


Poza niespaloną benzyną brudzącą po całym silniku... Jedyne co masz na swoją obronę to to że to 2T, czyli niby powinien mieć lepsze smarowanie. Ssanie przydaje się jak moto słabo pali bez niego. Na przykład w sradach na gaźniku producent pisał o całym ssaniu tylko przy odpalaniu, później zakręceniu do połowy, a po kilku sekundach całkowitym wyłączeniu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez daderga » 17/9/2011, 08:51

Tylko że ja ciągle pisze o 2t, to nie są 4r gdzie moto spokojnie równo pracuje tylko tam na zimnym to sprawa wygląda często tak mówie o 2t,
one nie będą pracowały na wolnych obrotach dobrze, odpal
zimnego 2t i zostaw go chwile gwarantuje Ci że zgaśnie.
Po pierwsze on nie jest w stanie zassać tyle paliwka,
Po drugie To jest niezdrowe dla takiego silnika, ponieważ wtedy wał i łożyska dostają mniej oleju,i jest gorsze smarowanie, ogólnie jest wtedy mieszanka bardzo uboga
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez Meciek » 17/9/2011, 09:01

Przeczytałem cały temat i nikt nie napisał do ilu stopni nagrzewać moto przed jazdą. Ja staram się nagrzewać moją suze do 70 stopni, później latam bez katowanie aż temperatura osiągnie ponad 80 stopni i wtedy to już jest do odciny.

Melvin mi kiedyś mówił ,że póki nie pokaże się 60 stopni to on nawet manetki nie dotyka i też tak w sumie robię.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Invi » 17/9/2011, 17:47

Moje moto przed wyjechaniem pracuje kilka sekund na "ssaniu" (suzuki się zapomniało i dodając wtrysk zostawiło dźwignię od ssania ;) w praktyce jest to po prostu lekkie podbicie obrotów), akurat tyle ile zajmuje założenie kasku i rękawic. Później i tak jadę bo beznadziejnej drodze więc jest bardzo łagodnie i na wysokich biegach co by nie kręcić. Jak złapie 70*C spokojną jazdą to jest już dzida ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Vergon » 17/9/2011, 19:06

pan_wiewiorka napisał(a):Praca jałowa nie służy silnikowi.


Dodaj, że nie służy przy rozgrzewaniu.
Najmniej korzystnymi warunkami pracy silnika są właśnie te pierwsze minuty, kiedy nie jest wystarczająco dogrzany, na wolnych obrotach stojąc w miejscu nagrzewa się dużo dłużej niż podczas spokojnej jazdy.
Dlatego aby skrócić możliwie te niekorzystne warunki odpalamy moto, kto ma ssanie to chwila na ssaniu zakładamy rękawiczki, kask i heja.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Vergon » 18/9/2011, 20:07

Nie, ale nie sprecyzowane można odebrać omylnie.
Poza tym o ile się nie mylę to 80C na wyświetlaczu osiągnięte po odpaleniu zimnego moto nie równa się z dogrzanym silnikiem, bo ciecz chłodząca rozgrzewa się dużo szybciej niż sam silnik.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Invi » 18/9/2011, 20:16

Jeśli patrzymy na czas nagrzewania to tak, ale jeśli spojrzymy na przykład na to ile obrotów wykona silnik do rozgrzania to już nie jest tak źle ;) Kręcą do odciny od razu po odpaleniu też szybciej rozgrzejemy moto :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Arghor » 30/10/2011, 22:19

Ja robiÄ™ podobnie jak już ktoÅ› wczeÅ›niej wspominaÅ‚. WyciÄ…gam Å›licznoÅ›ci moje z garażu i odpalam. Po odpaleniu dokonujÄ™ odziania siÄ™ we wszystkie stosowne gadżety do jazdy (w zasadzie to do wywrotki) potrzebne. Zazwyczaj majtki, spodnie i kaloszki mam ubrane, wiÄ™c zostaje kurtka, skorupka na czachÄ™ i rÄ™kawiczki (plus otworzenie bramy i inne drobnostki). To daje jakieÅ› 3-5 min czasu. W tym czasie zazwyczaj (przy automatycznym ssaniu) wrr… wrr… wrr…. zmienia siÄ™ pyr… pyr… pyr… i ruszamy. Pierwsze 10-20 km na spokojnoÅ›ci , a później jesteÅ›my gotowi do jeżdżenia ;)
Arghor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez 12DEX09 » 4/6/2012, 13:19

Panowie mam pytanko odnośnie temperatury motora, wcześniej jakoś nie zwracałem na to uwagi. czy motor powinien podczas jazdy trzymać temperaturę ? Posiadam yamahe R1 i podczas jazdy temp spada do 60 stopni moim zdaniem to normalne ponieważ dochładza się powietrzem podczas jazdy a może się mylę ?
R1 :)
12DEX09
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/6/2012, 13:13
Lokalizacja: Uniejów

Postprzez omerx » 4/6/2012, 19:10

12DEX09 tak masz rację, podczas jazdy silnik jest dodatkowo chłodzony powietrzem i temp. spada.
W mieście na krótkich odcinkach i w korkach temp. idzie w górę bo nie ma już takiego chłodzenia powietrzem jak w trasie.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez pdasiek » 6/6/2012, 16:17

zarejestrowałem się na tym forum bo myślałem że nazwa do czegoś zoobowiązuje, okazuje się że na forum ścigacz.pl 3/4 to 15-17-sto latki posiadające 50tki i 125tki....

A wnosząc do tematu, wszystkie maszyny posiadające silnik spalinowy czy to diesel czy PB, czy 2T czy 4t, zanim nie osiągną optymalnej dla siebie temperatury pracy nie powinny być użytkowane w zakresie powiedzmy >60% maksymalnej prędkości obrotowej.

Ja zanim kawka siÄ™ nie rozgrzeje nie przekraczam 6.000, jak siÄ™ dba tak siÄ™ ma i tyle.
Kawasaki zx6r ninja RulezZZZ
Avatar użytkownika
pdasiek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/6/2012, 13:14
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Boshi » 6/6/2012, 16:21

Pdasiek, nikt ci sie nie kazał rejestrować, forum mogłeś oglądać i bez tego. Trolli nam nie brakuje, kolejnego nie musisz udawać.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê