Zobacz wątek - Ciepły/zimny silnik
NAS Analytics TAG

Ciepły/zimny silnik

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Ciepły/zimny silnik

Postprzez Mikos99 » 6/9/2011, 22:58

Witam mam nadzieje ze to dobry dzial

od razu mówi że nie jestem jakiś zaawansowany w temacie dlatego pisze tutaj z prosba o rozwiklanie wątpliwosci

opis problemu:
czy zanim będę wchodzil motocyklem na wysokie obroty (zalozmy ze na wyscigu) to lepiej jest miec rozgrzany silnik czy nie ?

chodzi o to ze mam zwykly motorek 125 no i moj kolega zapewnia mnie ze NIE MA ZADNEJ ROZNICY w tym czy z zimnym silnikiem wbije na wysokie obroty czy z cieplym

moja opinia jest taka ze silnik powinien byc rozgrzany troche bo to dla niego jest "niezdrowe" takie jechanie bez zadnego rozgrzania wczesniej w postaci chociazby kilku min jazdy.

taka jest moja opinia

poza tym osobiscie czuje (niewielka ale czuje) roznice w przyspieszeniu w zaleznosci czy dam max zaraz po odpaleniu moto majac zimny silnik czy gdy juz jezdze sobie 10 min.


moj kolega twierdzi ze fak iz czuje roznice w przyspieszeniu gdy mam zimny lub cieply silnik swiadczy o tym ze mam dziadowy motor nadajacy sie do naprawy


teraz czekam na Wasza opinie w temacie

mam honde nsr 125 i jest do 2suv

pozdrawiam

___EDIT___

powiedzcie co o tym sadzicie bo Tylko wasze wypowiedzi moga pomoc rozstrzygnąć "spór" kto ma racje
Mikos99
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/9/2011, 22:51
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez madcap » 7/9/2011, 08:19

rozgrzany silnik to rozgrzany olej, co się przekłada na lepsze smarowanie
jeśli kolega uważa, że nie powinno być róznicy, to znaczy, że chce szybko wyskoczyć z kasy na nowy piec
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez regis440 » 7/9/2011, 08:40

madcap napisał(a):rozgrzany silnik to rozgrzany olej, co się przekłada na lepsze smarowanie


w 2T nie ma oleju ktory mialby sie nagrzac , olej jest z paliwem

co nie zmienia faktu ze silnik jest tak zaprojektowany zeby swoje najlepsze parametry osiagal w temperaturze pracy (temp cieczy chlodzacej ok 90C)

dlaczego jest slabszy na zimnym? zimny silnik potrzebuje bogatrzej mieszanki - jak sa zimne elementy paliwo slabiej odparowuje - w tym celu zamontowano ssanie - we wtrysku jest latwiej, wzbogacenie mieszanki ustawia sterownik i nie ma dzwigienki, ale zimny silnik pali wiecej

w zaleznosci od temperatury, metalowe czesci sie rozszerzaja, prawidlowe luzy miedzy ruchomymi elemantami sa tak dobrane, aby wysteopwaly w temp o ktorej pisalem wyzej(w 4T lawiej o obrocenie panewki korbowodowej , ktorej w 2T nie ma) , dadatkowo zimne elementy sa bardziej narazone na pekniecie (np korbowod czy zawory)


co do wyscigu - to zawsze zaczyna sie od Warm up lap - wlasnie po to zeby nagrzac opony i silnik
Ostatnio edytowano 7/9/2011, 09:01 przez regis440, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Seba_ER5 » 7/9/2011, 08:49

olej jest tylko w skrzyni biegów :). Ja tez mozna zatrzec :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Mikos99 » 7/9/2011, 13:52

Dzieki wielkie za wyjasnienie

czyli jak byscie w kilku zdaniach podsumowali zdanie mojego kolegi na ten temat? Bo mi nie wierzy a Wam bedzie musial :P
Ostatnio edytowano 7/9/2011, 14:42 przez Mikos99, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Mikos99
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/9/2011, 22:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Invi » 7/9/2011, 14:03

Twój kolega jezd gupi.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez C-bool » 7/9/2011, 14:27

W zasadzie takie rzeczy są na porządku dziennym. Czyli wypowiadanie się o rzeczach, o których się nie ma pojęcia.
Czyli jezd gupi. Bo ci nie wieRZy.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Mikos99 » 7/9/2011, 15:22

czyli mam racje, trzeba rozgrzac silnik nawet nie tyle do wyscigow co do kazdej jazdy
Mikos99
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/9/2011, 22:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Arturo925 » 7/9/2011, 15:29

Tak :) Przyjemniej się wtedy jeździ ;)

Chociaż moje Tajwańskie piździdło, jak jest zimne, to rwie na koło jak głupie. A jak sie już konkretniej rozgrzeje, to ma zamułę :D V-max sie nie zmienia, tylko przyspieszenie nieco maleje. W 50'tkach każda różnica jest wyczuwalna :]
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez aru21 » 7/9/2011, 16:51

chyba nikt nierozgrzanego silnika nie ciśnie do spodu.. w 2t nie jest to zbyt ważne, ale w 4t to karygodne.. olej trza rozgrzać!:D w mniejszych pojemnościach różnica jest ogromna, ciepły silnik znacznie lepiej idzie na obroty, mało jeździłem 2t, ale małe 4t nie rozgrzane to muł.
aru21
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/7/2011, 10:36

Postprzez Mikos99 » 7/9/2011, 17:50

Arturo925 napisał(a):Tak :) Przyjemniej się wtedy jeździ ;)

Chociaż moje Tajwańskie piździdło, jak jest zimne, to rwie na koło jak głupie. A jak sie już konkretniej rozgrzeje, to ma zamułę :D V-max sie nie zmienia, tylko przyspieszenie nieco maleje. W 50'tkach każda różnica jest wyczuwalna :]


ale ja mam 125 i to jest wersja jc 22 czyli ta najmocniejsza bez blokad..

pewnie masz (bez obrazy) jakiś lipny ten moto i Ci sie przegrzewa za szybko stąd zamułka wg mnie :P trudno powiedziec zawsze sa jakies smieszne akcje z tymi "podrobkami" :P
Mikos99
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/9/2011, 22:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Arturo925 » 7/9/2011, 20:26

Lol... A co to za różnica czy to 50, 125, czy 600? Silnik to silnik i rozgrzewać trzeba.

No z moto szału nie ma, tu sie kłócił nie będę, ale jak na sprzęt który nie jest uważany za markowy (Kymco), to źle nie jest. Plastiki sie trzymają, silnik ogarnia, koła się kręcą... Żyć nie umierać ;)

Sam nie wiem od czego to zależy, bo jest tak odkąd nabiłem 1km :P Szczerze mówiac wisi mi to, bo jak dół zginie, to góra sie pojawia i lepiej sie wyprzedza :lol:
IMO latanie seryjnym piździkiem na kole jest nieopłacalne, bo zawieszenie mocno dostaje po dupsku, dużo pali i nie zrobisz na nim nic co porwie publike. Żeby dało się ogarniać wysoki poziom, trzeba włożyć z 1k lekko na tunig. A za 1k to ja sobie mogę do tego MZ 150 sprawić i nawet lepiej na tym wyjdę :P
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez freedek » 7/9/2011, 21:08

Mikos99 napisał(a):ale ja mam 125 i to jest wersja jc 22 czyli ta najmocniejsza bez blokad..

pewnie masz (bez obrazy) jakiś lipny ten moto i Ci sie przegrzewa za szybko stąd zamułka wg mnie :P trudno powiedziec zawsze sa jakies smieszne akcje z tymi "podrobkami" :P

Miło czytać takie pierd****ie. Każda nsr ma taki sam silnik. Nie ma słabych, słabszych i najsłabszych. Silnik ma 28.5 konia o ile jest nieblokowany. Podobno wychodziła mocniejsza wersja na tor - z kopką, bez rozrusznika. Kiedyś na allegro była, ale nie wiem czy nie fejk.
freedek
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42

Postprzez mirekm71 » 13/9/2011, 01:22

K...a tylko na scigaczu mozna uzyskac odpowiedz na tego rodzaju pytania i tylko w 21 wieku mozna je zadawac publicznie.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez daderga » 16/9/2011, 16:22

ale tu jest patologia, jeździć na zimnym silniku, trzeba mieć nasrane w bani, ja swoją rs 125, zawsze 5 min stawiałem na ssaniu żeby było minimum 60 stopni ale dzieci to dzieci, po takich jazdach na zimnym silniku w 2t gwarantuje Ci że tłoczek do wymiany będzie miał 2 razy szybciej, tłok pod wpływem temp się zawsze lekko rozszerza a jak na zimnym pałuje do 12 tys to zaraz luzy na stopie korby i będzie miał jazde.
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez Invi » 16/9/2011, 16:46

daderga napisał(a):ale tu jest patologia, jeździć na zimnym silniku, trzeba mieć nasrane w bani, ja swoją rs 125, zawsze 5 min stawiałem na ssaniu żeby było minimum 60 stopni ale dzieci to dzieci,


BUHAHAHAHAHAHA, 5 minut na ssaniu :lol: Jebłem właśnie :twisted:
Ostatnio edytowano 16/9/2011, 16:50 przez Invi, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fyszmen » 16/9/2011, 16:48

No właśnie ja tez nie rozumiem po co na ssaniu. Bez ssania tez silnik się rozgrzać potrafi wiesz? To że dasz mu ssanie WOGÓLE tego procesu nie przyspiesza! No może trochu jeśli silnik na dość wysokich obrotach wtedy pracuje ale to i tak bez sensu.
R6 2003r.
Avatar użytkownika
fyszmen
Świeżak
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
Lokalizacja: Gorlice

Postprzez aru21 » 16/9/2011, 17:07

ssanie to wzbogacona mieszanka, podobno mniej 'zużywasz' chłodny silnik jeśli tak go rozgrzewasz.. ja w sumie też zaraz po odpaleniu wyłączam ssanie
aru21
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/7/2011, 10:36

Postprzez fyszmen » 16/9/2011, 17:46

Dobra zaraz po opaleniu włączasz ale chyba nie na 5 minut? :shock:
R6 2003r.
Avatar użytkownika
fyszmen
Świeżak
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
Lokalizacja: Gorlice

Postprzez daderga » 16/9/2011, 21:36

Invinciblee napisał(a):
daderga napisał(a):ale tu jest patologia, jeździć na zimnym silniku, trzeba mieć nasrane w bani, ja swoją rs 125, zawsze 5 min stawiałem na ssaniu żeby było minimum 60 stopni ale dzieci to dzieci,


BUHAHAHAHAHAHA, 5 minut na ssaniu :lol: Jebłem właśnie :twisted:


też pojęcia wiele nie masz, nawet jak na 5 min to co z tego, 2takty trzeba rozgrzać i to konkretnie, po coś to ssanie jest, wyobraź sobie zimny tłok wiadomą sprawą jest że potrzebuje na początku bogatej mieszanki a więc ssanie mu to zapewnia. Od bogatej mieszanki jeszcze się nic nie stało.
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê