Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 23/7/2011, 19:41

Komentatorzy napisał(a):Patrząc na wykresy mocy i momentu dla mapy A i B zastanawia mnie aż taka różnica w mocy i momencie obrotowym do 9400 obr/min na korzyść słabszej mapy B. Nic tylko stworzyć mapę C składającą się z mapy B do 9400obr/min i mapy A powyżej tych obrotów.


<br><hr>skorzetti<br>
Komentatorzy napisał(a):mylisz sie kolego to niebieskie to nie mapa B tylko moment obrotowy przemysl teraz jeszcze raz swoja wypowiedz , mapa A jest pogrubiona a B nie ;]<br><hr>mike<br>
Zgadza się, mój błąd. Dzięki.<br><hr>skorzetti
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 23/7/2011, 21:02

Komentatorzy napisał(a):Szkoda tylko, ża autorzy testu nie pomyśleli jeszcze nad sprawdzeniem paliwa z jakiejś "taniej stacji"(wiecie Stresko, Oszołom, i inne krzaki). Bo Orlen, BP, Shell itp. to firmy powszechnie znane z dbałości o jakość paliwa. <br><hr>3Eski<br>
A Ty myślisz że te "krzaki" to robią "swoje" paliwo z przeterminowanych pólkowych resztek ze swojego spożywczaka :)) większość firm zaopatruje się u tych samych dystrubutorów paliw czyli dużych koncernów paliwowych ..<br><hr>waluś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 23/7/2011, 23:17

Wszystko dzięki dobrej reklamie 98. Naprawde żałuje nawet, że nie ma u nas tak jak w Rosji jeszcze tańszej 91 ;D. Jak producenci wielu motocykli i samochodów deklarują, że nasze pojazdy najczęściej pojadą na 91 albo na paliwie o jeszcze mniejszej liczbie oktanów.<br><hr>D-fens
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/7/2011, 23:22

Komentatorzy napisał(a):Szkoda tylko, ża autorzy testu nie pomyśleli jeszcze nad sprawdzeniem paliwa z jakiejś "taniej stacji"(wiecie Stresko, Oszołom, i inne krzaki). Bo Orlen, BP, Shell itp. to firmy powszechnie znane z dbałości o jakość paliwa. <br><hr>3Eski<br>
Komentatorzy napisał(a):A Ty myślisz że te "krzaki" to robią "swoje" paliwo z przeterminowanych pólkowych resztek ze swojego spożywczaka :)) większość firm zaopatruje się u tych samych dystrubutorów paliw czyli dużych koncernów paliwowych ..<br><hr>waluś<br>
Mi wydaje się że na oszołomie jest taniej bo chodzi o to aby ludzie po tankowaniu ( albo przed ) poszli na zakupy. Jak by nie było jutro leje pod korek na oszołomie :]<br><hr>D-fens
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 10:55

Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 11:45

Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 16:12

Szkoda, że nikt nie poszedł jeszcze bardziej profesjonalnie i nie sprawdzał ile powietrza jest potrzebne do uzyskania konkretnej mocy na konkretnym paliwie, a w jednostkach wolnossących ma to duże znaczenie... Bo to przy okazji świadczy o tym jak silnik jest obciążany... a w autach przy strojeniu ładnie to widać. Inna sprawa, że to te całe oktany które mało znaczą, bo liczy się wartość kaloryczna i ilość tlenu w paliwie... ale tego nikt nie podaje. Stąd np. odczucie, że paliwo 95 za zachodnią granicą jakieś lepsze... Test bardzo fajny, ale szkoda, że nie taki w 100% profesjonalny.

Tym bardziej, że np ten: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg</a> pokazuje, że różnice są im bardziej wysilona jest jednostka. <br><hr>be3
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 16:23

Komentatorzy napisał(a):Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter<br>
Uwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie.
Pozdro<br><hr>moto160
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 17:22

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>
A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 20:06

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>
Komentatorzy napisał(a):A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot<br>
Jedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...<br><hr>Mic
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 20:32

Komentatorzy napisał(a):Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter<br>
Komentatorzy napisał(a):Uwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie.
Pozdro<br><hr>moto160<br>
STUKOWE I DETONACYJNE TO TO SAMO GŁĄBIE.
dEBILE FORUMOWE...<br><hr>JARKO
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 20:34

Komentatorzy napisał(a):Kupiłem motor dwa lata temu i notuje na kartce wszystkie tankowania, których miałem już wiele, bo przez owe dwa lata zrobiłem swoją 600-tką prawie 15000 km. Tankowałem wszystko i w różnych warunkach: 1500km autostrady, jazda po mieście, jazda przez Polskę, jazda do 100km/h i powyżej 160. Zawsze najlepsze wyniki spalania uzyskuję na Pb95, a tankuję tam, gdzie najtaniej, chyba że jadę dalej, to wtedy gdzie popadnie. Możecie się śmiać, że zapisuje od 2 lat każde tankowanie ale dzięki temu ja mam niezły ubaw z ludzi, którzy tankują "tylko V-Power" albo tylko "98", bo na 95 im się "motor nie zbiera". Ten artykuł utwierdza mnie tylko w moich obserwacjach i ośmiesza tych, którym motor zatankowany 95 "muli" i "nie ma mocy". Ah ta siła autoperswazji :))) Mój Bandit zalany V-Powerem lub 98 w cale nie ma większej mocy, a różnice w spalaniu są tak niewielkie (i to na korzyść 95), że od ostatniej wycieczki do Niemiec 700km w jedną stronę na V-Powerze, nie zatankuję już nic innego niż Pb95.<br><hr>gtriderxc<br>
wreszcie ktoś normalny...pozdrawiam kolegę<br><hr>JARKO
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 20:44

Komentatorzy napisał(a):No to jakie paliwo mam lać do mojego Monstera? Kupiłam niedawno, a każdy mówi inaczej :/<br><hr>LadyDesmo<br>
A MASZ KOEŻANKO INSTRUKCJĘ OBSŁUGI I TAM NAPISALI NAPEWNO ŻE MINIMUM 91 OKTANÓW<br><hr>JARKO
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 21:47

Komentatorzy napisał(a):Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter<br>
Komentatorzy napisał(a):Uwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie.
Pozdro<br><hr>moto160<br>
Komentatorzy napisał(a):STUKOWE I DETONACYJNE TO TO SAMO GŁĄBIE.
dEBILE FORUMOWE...<br><hr>JARKO<br>
Co nie zmienia faktu, że problem nie tkwił w paliwie, a czymś innym (90% regulacja gaźnika)<br><hr>edek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2011, 21:58

Komentatorzy napisał(a):Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter<br>
Komentatorzy napisał(a):Uwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie.
Pozdro<br><hr>moto160<br>
Komentatorzy napisał(a):STUKOWE I DETONACYJNE TO TO SAMO GŁĄBIE.
dEBILE FORUMOWE...<br><hr>JARKO<br>
Komentatorzy napisał(a):Co nie zmienia faktu, że problem nie tkwił w paliwie, a czymś innym (90% regulacja gaźnika)<br><hr>edek<br>
a największy problem, że gaźnik nie ma nic do regulacji, same stałe dysze, żadnych śrubek składu mieszanki itd (jest jedna od wolnych obrotów ale ona podnosi tylko suwak) można by jedynie dyszami pokombinować lub iglicą<br><hr>Dreamalter
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2011, 04:57

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>
Komentatorzy napisał(a):A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot<br>
Komentatorzy napisał(a):Jedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...<br><hr>Mic<br>
Kolego , chodzło mi o to że w nowoczesnych silnikach też występuje spalanie stukowe, a nie jak napisał przedmówca, zdarzało się to dwadzieścia lat temu w tarpanie...<br><hr>Lot
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2011, 09:56

Komentatorzy napisał(a):Szkoda tylko, ża autorzy testu nie pomyśleli jeszcze nad sprawdzeniem paliwa z jakiejś "taniej stacji"(wiecie Stresko, Oszołom, i inne krzaki). Bo Orlen, BP, Shell itp. to firmy powszechnie znane z dbałości o jakość paliwa. <br><hr>3Eski<br>
Oszołomy może i spoko, ale jak ze 2 lata temu badano paliwa na wielu polskich stacjach, to się później okazało, że na większaści tych małych paliwko było "chrzczone" więc myślę, że ma to znaczenie.<br><hr>3eski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2011, 10:22

Komentatorzy napisał(a):Witam


Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P.

PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :

Pozdrawiam<br><hr>Dreamalter<br>
Komentatorzy napisał(a):Uwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie.
Pozdro<br><hr>moto160<br>
Komentatorzy napisał(a):STUKOWE I DETONACYJNE TO TO SAMO GŁĄBIE.
dEBILE FORUMOWE...<br><hr>JARKO<br>
Komentatorzy napisał(a):Co nie zmienia faktu, że problem nie tkwił w paliwie, a czymś innym (90% regulacja gaźnika)<br><hr>edek<br>
Komentatorzy napisał(a):a największy problem, że gaźnik nie ma nic do regulacji, same stałe dysze, żadnych śrubek składu mieszanki itd (jest jedna od wolnych obrotów ale ona podnosi tylko suwak) można by jedynie dyszami pokombinować lub iglicą<br><hr>Dreamalter<br>
Typowa przypadłość złej regulacji gaźnika, zbyt dużo powietrza, w związku z czym zbyt duża temperatura i wypaliło dziurę w tłoku. Prawdopodobnie silnik łapał lewe powietrze. Tyle w tym temacie...<br><hr>Italiano
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2011, 10:58

Komentatorzy napisał(a):Kupiłem motor dwa lata temu i notuje na kartce wszystkie tankowania, których miałem już wiele, bo przez owe dwa lata zrobiłem swoją 600-tką prawie 15000 km. Tankowałem wszystko i w różnych warunkach: 1500km autostrady, jazda po mieście, jazda przez Polskę, jazda do 100km/h i powyżej 160. Zawsze najlepsze wyniki spalania uzyskuję na Pb95, a tankuję tam, gdzie najtaniej, chyba że jadę dalej, to wtedy gdzie popadnie. Możecie się śmiać, że zapisuje od 2 lat każde tankowanie ale dzięki temu ja mam niezły ubaw z ludzi, którzy tankują "tylko V-Power" albo tylko "98", bo na 95 im się "motor nie zbiera". Ten artykuł utwierdza mnie tylko w moich obserwacjach i ośmiesza tych, którym motor zatankowany 95 "muli" i "nie ma mocy". Ah ta siła autoperswazji :))) Mój Bandit zalany V-Powerem lub 98 w cale nie ma większej mocy, a różnice w spalaniu są tak niewielkie (i to na korzyść 95), że od ostatniej wycieczki do Niemiec 700km w jedną stronę na V-Powerze, nie zatankuję już nic innego niż Pb95.<br><hr>gtriderxc<br>
Pewnie masz rację, skoro prowadzisz takie skrupulatne zapiski. Ja jednak, tak jak dotychczas będę tankuował 98, bo subkiektywnie wydaje mi się, że silnik lepiej pracuje. I nie chodzi mi to jakieś śmieszne klika KM więcej, ile o kulturę pracy silnika.<br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2011, 16:33

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>
Komentatorzy napisał(a):A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot<br>
Komentatorzy napisał(a):Jedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...<br><hr>Mic<br>
Komentatorzy napisał(a):Kolego , chodzło mi o to że w nowoczesnych silnikach też występuje spalanie stukowe, a nie jak napisał przedmówca, zdarzało się to dwadzieścia lat temu w tarpanie...<br><hr>Lot<br>
Otóż to kolego, że spalanie stukowe w nowoczesnych silnikach występuje tak często jak opór powietrza w kosmosie. W starych samochodach miałeś je cały czas ( latem ) , nawet o tym nie wiedzać, chyba, że znasz perfekcyjnie kulturę jego pracy i masz doskonałe ucho.<br><hr>w
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr