REJESTRACJA | LOGOWANIE

Sprzęgło, a biegi...

| Odpowiedź » | Nowy temat »

Czy zmieniasz biegi bez sprzęgła?
Tak
31%
31% (61)
Nie
68%
68% (135)

Wszystkich Głosów: 196


Autor Wiadomość

MadboY

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1277

Skąd: Wawa

Cytuj

mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem albo uzywac sprzegla w 100% albo w ogole. A zmiana z polsprzegla to dopiero moze zarznac skrzynie..

_________________
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu Wink

|

 

Traperoso

Mieszkaniec forum

Posty: 1645

Skąd: Szczecin

Ostrzeżeń: 3

Cytuj

MadboY napisał:
mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem albo uzywac sprzegla w 100% albo w ogole. A zmiana z polsprzegla to dopiero moze zarznac skrzynie..


Dziwne rozumowanie. Czyli jak masz: hamulec powiedzmy sobie: przedni. Powinno sie cisnac go na 100% albo wogole?

Nie jest to glupi przyklad.

Jesli jedziesz na dluzsza trase i trzymasz moto na niskich obrotach dajesz do konca. Jesli jezdzisz sportowo i chcesz osiagnac maxymalne przyspieszenia to trzymasz obroty na ok. 65-75% maxymalnych. Cisniesz klamke do polowy(kwestia sporna - mniej wiecej) itd.

Dobra nie mam motocykla itd, ale czytam mnostwo gazet. Owy material pochodzi ze stron 61-62 magazynu BIKE z listopada tego roku(UK).

_________________
Kawasaki ER5 2005

|

MadboY

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1277

Skąd: Wawa

Cytuj

Traperoso - dla mnie porownanie klamki sprzegla z hamulcem jest "troche" nietrafione..
Co innego dozowanie sily hamowania, a co innego uzywanie sprzegla gdzie masz rozne kola zebate i inne tryby.

edit: swoja droga spodziewalem sie kompletnie odwrotnych wynikow tej sondy Wink

_________________
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu Wink


Ostatnio zmieniony przez MadboY dnia 3/11/2007, 13:32, w całości zmieniany 1 raz

|

Grubas

VIP Ścigacz.pl

Posty: 908

Skąd: Poznań

Cytuj

Traperso, sorki, ale teraz walnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli.
Pomijając ruszanie gdzie trzeba sprzęgłem operować „analogowo” to sprzęgło służy do chwilowego rozłączania napędu aby zmniejszyć siły występujące przy zmianie przełożenia. Wytłumacz mi jak można coś rozłączyć częściowo i po co.
Mogę zrozumieć, że ktoś nie używa sprzęgła, bo ma „półautomat” który to robi za niego w czasie zmiany biegów (np. Jawa 350), lub ma w d.. skrzynię i mu zależy na tym 0,2- 0,5 sek. Ale pół na pół to ?????

_________________
BMW F650 ST

|

Traperoso

Mieszkaniec forum

Posty: 1645

Skąd: Szczecin

Ostrzeżeń: 3

Cytuj

Ja tego nie wymyslilem, wyczytalem - robi sie to po to, aby osiagnac maxymalne przyspieszenia, moze fakt walka o ulamki sekund - coz. Cisniecie sprzeglem do polowy(nie jest w sumie okreslone ze do polowy, chodzi tu o jakis punkt, tak napisalem, moze faktycznie blad) takze ma "uplynnic" "proces" zmiany biegow, zeby bylo lepiej(hmmm), szybciej i sprawniej (ma zredukowac badz wyeliminowac szarpniecia). Ruchy maja byc plynne, szybkie - aczkolwiek wciaz sa "analogowe" zgodzicie sie chyba?

MadboY - fakt przyklad, dalem za ekstrymalny, ale taki mam charakter. Lubie przesadzac.

Siedzialem nad tym artykulem sporo, sadze ze dobrze go zrozumialem.

_________________
Kawasaki ER5 2005

|

MadboY

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1277

Skąd: Wawa

Cytuj

ja tylko wiem z doswiadczenia, ze bez sprzegla jak juz sie dobrze czuje motocykl to biegi wrecz same wskakuja bez jakiegokolwiek szarpniecia i odbywa sie to bardzo plynnie. W moim przypadku na oko skracalo to czas osiagniecia setki o 1s (zakladam 2 zmiany biegu po 0.5s). A ze moze to byc zabojcze dla skrzyni...

_________________
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu Wink

|

en_Zo

Gość

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

Moim zdaniem Torperoso ma rację, wciskamy klamkę przy obrotach ok 70-75 % ,maksymalnych do "połowy" wtedy zmniejsza się siła na koła zębate bo sprzęgło w połowie ciągnie a w połowie się ślizga, napęd nie jest do końca rozłączony a na skrzynie działają mniejsze siły bo nie ciągnie pełną parą.

Próbowałem tak i wchodzą jak marzenie, wystarczy szybko musnąć klamkę i w tym samym czasie wbić bieg.

Grubas

VIP Ścigacz.pl

Posty: 908

Skąd: Poznań

Cytuj

A jak masz klamkę wciśniętą do połowy to sprzęgło masz rozłączne czy nie (pytanie z cyklu jak szybko „bierze” Ci sprzęgło). Nie podobają mi się takie określenia na pół wciśnięte. Gdyby ktoś napisał w okolice „chwytania” to by miało jakiś sens.
Ponadto po co jest sprzęgło. Aby odłączyć moment obrotowy, by mniejsze siły występowały w skrzyni. Dlaczego nie rozłączać??? (pomijamy sport)

_________________
BMW F650 ST

|

en_Zo

Gość

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

Cytat:
A jak masz klamkę wciśniętą do połowy to sprzęgło masz rozłączne czy nie (pytanie z cyklu jak szybko „bierze” Ci sprzęgło). Nie podobają mi się takie określenia na pół wciśnięte.



Przecierz dałem "połowy" w cudzysłowiu Exclamation Exclamation Nich ci bedzie w "okolice chwytania"

Cytat:
Ponadto po co jest sprzęgło. Aby odłączyć moment obrotowy, by mniejsze siły występowały w skrzyni. Dlaczego nie rozłączać??? (pomijamy sport)


Włąśnie o sport i ostrą jazdę tu chodzi, jak jadę jak dziadek to zawsze wysprzęglam do końca, tylko jak chce poszaleć i zależy mi na szybszej zmianie to robię takie sztuczki.

Grubas, ty chyba jeździsz jakimś spokojnym moto i wogóle spokojenie, ABS byś chciał, sprzegło zawsze chcesz wciskać, popraw mnie jak się myle?

Grubas

VIP Ścigacz.pl

Posty: 908

Skąd: Poznań

Cytuj

Sorki, nie zauważyłem „”
No i okazuje się, że dyskutujemy o 2 różnych sprawach.

Moto mam jak w podpisie i jeżdżę jak d… więc mi starcza. Ostrość lubię w przechyłach.
Jeżdżę na razie po ulicach, jak z resztą chyba większość Polaków. Nie robie toru z ulicy jak dzieciak i szanuję moją skrzynię. ABS – czemu nie, chętnie bym wypróbował.
Jak będę miał więcej kasy to może sobie qpie sporta na drugie moto i będę dzidował na torze. Daleko nie mam.

_________________
BMW F650 ST

|

en_Zo

Gość

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

A ja nie zauważyłem moto z opisu. To żeśmy się w końcu dogadali Smile

Maciejek

Świeżak

Posty: 2

Skąd: Śrem (Wlkp.)

Cytuj

No ja zawsze uzywan sprzegła. raz nie uzwalem jak mi sie zerwala linka od sprzegla Razz

_________________
Jestem szczęśliwym posiadaczem Gilery Eaglet Razz

|

|

mario399

Świeżak

Posty: 15

Skąd: gliwice

Cytuj

Ja zawsze używam sprzęgła, bez tego skrzynia po d*** dostaje. Ale przydaje się to przy np. przy paleniu gumy bo wtedy przy zmianie na wyższe biegi bez sprzęgła koło nie traci napędu i sie to przydaje. Mam małe pytanie do tych, którzy zmieniają bez sprzęgła: czy na tak wysokich obrotach biegi wam wskakują tak jak ktoś tu napisał "jak w masło"??

I mała uwaga, nie lubię jak ktoś mówi o czymś czego nie zna w praktyce tylko z jakiś gazet.

|

|

jasql

Bywalec

Posty: 603

Skąd: Londyn

Cytuj

mario399 napisał:
Ja zawsze używam sprzęgła, bez tego skrzynia po d*** dostaje. Ale przydaje się to przy np. przy paleniu gumy bo wtedy przy zmianie na wyższe biegi bez sprzęgła koło nie traci napędu i sie to przydaje. Mam małe pytanie do tych, którzy zmieniają bez sprzęgła: czy na tak wysokich obrotach biegi wam wskakują tak jak ktoś tu napisał "jak w masło"??

I mała uwaga, nie lubię jak ktoś mówi o czymś czego nie zna w praktyce tylko z jakiś gazet.


I niech tak zostanie.
Nawet przy spokojnej jezdzie, da sie wciskac bez sprzegla "jak w maslo" oczywiscie w "gore". Lekkie "napiecie" na gear shift (motocykl caly czas powinien przyspieszac) zwolnienie gazu na ulamek sekundy i jak stopa pojdzie do gory (zmieni sie bieg) znowu odkrecamy manetke. To tak w skrocie bo jest na forum obszerny artykol o tym.
Ja prawie nie uzywam sprzegla przy zmienianiu bo wchodza lepiej.
PS. Po co zmieniac biegi przy paleniu ?

_________________
Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.

|

|

skwy

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1532

Skąd: Gołdap

Cytuj

jasql napisał:

PS. Po co zmieniac biegi przy paleniu ?


Przypuszczam żeby szybciej sfajczyć kapcia,narobić więcej dymu!!

_________________
http://skiersserwis.pl/

|

|

zdzichu123

Bywalec

Posty: 869

Skąd: Chodzież

Cytuj

Ja mimo ze jeżdże simkiem i to niema zadużego porównania, ale jak zmienialem biegi bez sprzęgła (w górę) to jazda wydawała mi sie płynniejsza, ale teraz skrzynia mi sie posypała ale nie wiem czy to od tego Very HappyVery HappyVery Happy

_________________
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko Smile

|

|

devilR1

Świeżak

Posty: 6

Skąd: reading

Cytuj

używam sprzęgła caly czas a przy bardzo ostrej jexdzie półsprzegło lub bez tylko z 1 na 2 lepiej zawsze ta klameczke wcisnąć zanim sie coś rozpie-li co do zmiany biegów podczas palenia to jest bardziej efektowne gdy wżucisz 2 lub 3 i wolno zaczniesz ruszać i po chwili masz 200km/h a guma się cały czas pali Smile

|

P_R_O_T_E_Z_A

Świeżak

Posty: 139

Skąd: Sosnowiec

Cytuj

Ja praktycznie zawsze ze sprzęgłem jeżdżę czasami jeśli warunki pozwalają to 1 i 2 ze sprzęgłem a reszta z tylko muśniętą klamką

_________________
www.kamikazedriver.prv.pl
!!!Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem!!!
!!!Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy !!!
!!! GSX_R 750 Srad !!!

|

Terror

Administrator

Posty: 1466

Skąd: WW-WWa

Cytuj

poza 1-2 - bez. Wygodniej, szybciej i oszczedniej dla sprzęgła i skrzyni.

_________________
No hope. no cure. No problem.

|

|

cezare

VIP Ścigacz.pl

Posty: 677

Skąd: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Cytuj

witam, i tak i nie - choć zaznaczyłem że TAK - bo obce mi to nie jest.. tylko rzadko potrzebuję aż takich przyspieszeń... 90% miasto gdzie 1-2 zmieniam zawsze normalnie - YAMAHA ma głośną skrzynię ... i płynniutko wchodzi przy środkowych obrotach - a to juz w mieście o wiele za szybko Wink

_________________
IQ134 150KM przerost mocy nad treścią..

|

|

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załaczać pliki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum

POLECAMY

NAJNOWSZE

angliapolska.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

.