Zobacz wÄ…tek - Rotax 123 (Pegaso, Rx, Tuareg, Af1) Problem z dynamikÄ….
NAS Analytics TAG

Rotax 123 (Pegaso, Rx, Tuareg, Af1) Problem z dynamikÄ….

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

JakÄ… merkÄ™ oleju do paliwa 2t polecasz??

Motul
3
50%
Castrol
1
17%
Mobil
1
17%
Mixol
1
17%
 
Liczba głosów : 6

Rotax 123 (Pegaso, Rx, Tuareg, Af1) Problem z dynamikÄ….

Postprzez Puma559 » 26/6/2011, 20:06

Witam. W tym temacie chciałbym was poprosić o parę porad a mianowicie.
Mam problem z ogólną dynamiką silnika, początkowo po zakupie motorek chodził mi tylko na ssaniu a normalnie gasł, dałem mechanikowi do przeczyszczenia gaźnik i niby wszystko gra tylko że na niskich obrotach(do 3 tys.) bez ssania jak mu odkręcę szybciej manetkę to go dusi i gaśnie(na ssaniu normalnie wkręca). Kolejny problem to wysokie obroty, gdy mu odkręcę na luzie manetkę do końca to jest tak jakby próg przy "czerwonej kresce obrotów" przed którą motor się chwile zatrzymuje zanim wkręci się na maxa, a na biegu nie ma szans by się kręcił na "czerwonej kresce". Jakieś sugestie, porady??

Kolejna sprawa to filtr powietrza, niedawno rozebrałem trochę motor żeby go przeczyścić, wziąłem do ręki filtr i zobaczyłem że jest dziwnie tłusty, początkowo myślałem że w jakimś oleju okuciany ale ta ciecz była koloru niebieskiego więc odszedłem od myśli o czyszczeniu bo pomyślałem że może ten płyn chroni przed dostaniem się wody do gaźnika.(Dodam że po wyjęciu go silnik pracował dalej jak pracował wcześniej więc odnosząc się do początkowego problemu filtr odpada.) Co o tym sądzicie?

Idąc dalej, mam problem z strasznym kopceniem, wiem że 2t kopcą ale mój silnik to zgroza, jak się mu zrobi przegazówke to nic nie widać a na necie widziałem że dużo mniej te silniki dymią może dozownik za dużo oleju daje?? Leje narazie stihla. Czy można ten dozownik "usunąć" żeby lać normalną mieszankę?? Jeżeli tak to jaki należy używać stosunek oleju i benzyny do tego silnika?



A końcowo rzecz ujmując zbieram na remont generalny i tuning silnika którego dokonam końcem wakacji, myślałem żeby dać cylinder do tulejowania na 160ccm i tłok polini, do tego korba proxa, nowe łożyska wału(NSK), uszczelki silnika, tarcze sprzęgła. Co byście doradzili zmienić w tym szyku lub co jeszcze dopisać??
Puma559
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47


Postprzez henio12323 » 26/6/2011, 20:56

hmm stihlowski olej jest troche na nic do motocykli. ja polecam castrola power 2T. motul moze i jest lepszy. ale póki nie ganiasz wyczynowo to castrol 10000% wystarczy no i jest 10-20 zł tanszy. (lepiej te 10 zł odkładac z kazdego oleju i mieć $$ na lepszy tłok np )

hmm co do mulenia. moze po prostu marnie ci pracuje zawór wydechowy. posiadasz w ogóle taki ?

u mnie sie wolno momentami zbierał bo po tuningu airbox był za mały. co do samego filtra ta ciecz to płyn do filtrów. wypierz filtr w gorącej wodzie z proszkiem do prania. bo jak długo jest nie prany to drastycznie spada przepływ powietrza. no i próbował bym lepiej wyregulowac gaźnik bo sądze że to jest przyczyna

co do dozownika smiało mozna go wywalic. ale po co ? jak za duzo oleju dostaje (pluje olejem, zbiera sie duzo nagaru itp ) to wyreguluj żeby mniej podawał i juz :D
ale jak bardzo chcesz. to mozna go całkiem zdemontowac ( jak chodzi na sucho moze sie uszkodzic ) i lać mieszanke około 1:40 -1:50 zalezy od jazdy :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Puma559 » 29/6/2011, 19:20

Zawór wydechowy posiadam ale nie wiem jak sprawdzić czy pracuje poprawnie i nie wiem czy koniecznie potrzebna nowa uszczelka po odkręceniu.

Kolejne pytanie do demontażu dozownika. Zamin cokolwiek wykręce chciałbym wiedzieć na jakiej zasadzie to pracuje bo po odkręceniu osłony zobaczyłem tylko jedną linkę prowadzącą do dozownika (zapewne regulacja), olej jest zasysany na podciśnienie do gaźnika czy jakiś "silniczek" tam to podaje?? Jakbym wykręcił ten dozownik i odłączył z motoru wszystko co do niego należy to będzie gaźnik działał poprawnie (oczywiście już na mieszance) czy pasuje tam dać chociaż kawałek pustej rurki żeby nie syfiło??
Puma559
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47

Postprzez henio12323 » 29/6/2011, 22:09

hmm tez dokładnie nie wiem jak to jest rozwiazane. ale powinna byc bo którejs stronie cylindra jakas pokrywka/duza srubka. mozna ją zdemontowac odpalic motor i zobaczyc czy pracuje czy sie ruszaja dzwigienki. w hondzie CR miałem np duza srubke pod która miałem wystajacy wałek i widac było jak sie ruszał podczas dodawania gazu :D


co do dozownika. on jest napedzany od silnika i pomału pompuje olej. linka otwiera zawór zeby wiecej lub mniej podawało. mozesz zdemontowac wszystko - tak jest najlepoej. bo jak pisałem jak bedzie pracował na sucho moze sie uszkodzic. wiec odkręcasz dozownik. odpinasz przewody i linki i juz :D nalezało by czyms zatkać przewód idący z dozownika do gaźnika bo moze tamtędy ssac nieco lewego powietrza w przy jeździe w deszcz, moze ciagnac troche wody :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê