Egzamin i wątpliwośći...
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Egzamin i wątpliwośći...
Witam wszystkich,
Przeszukalem forum jednak nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytania
Niedlugo mam egzamin na kategorie A, jednak zebralo mi sie kilka watpliwosci, wiec moze przejde do pytan z nadzieja ze ktos z Was pomoze mi konkretnymi odpowiedziami
Na placu manewrowym jedna z czynnosci do wylosowania jest sprawdzanie swiatel drogowych oraz mijania - jak powinna wygladac ta czynnosc? Tj. czy powinienem wsiasc na motocykl, uruchomic silnik i przystawic jedna reke przed i przelaczyc kilka razy czy moze powinienem to zrobic inaczej?
Druga sprawa odnosnie uruchomienia silnika - czy trzeba zlozyc podporke zeby silnik wogole sie uruchomil czy motor moze na niej stac i nie bedzie to przeszkadzalo w uruchomieniu silnika [i sprawdzeniu swiatel bez wsiadania na niego]?
Przyznam sie, ze te dwie rzeczy nie daja mi spokoju, a nie chcialbym zrobic czegos glupiego/niepotrzebnego na egzaminie.
Pytania odnosza sie do yamahy YBR 250, gdyz w taki motor wyposazony jest WORD.
Pozdrawiam i licze na Was
Przeszukalem forum jednak nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytania
Niedlugo mam egzamin na kategorie A, jednak zebralo mi sie kilka watpliwosci, wiec moze przejde do pytan z nadzieja ze ktos z Was pomoze mi konkretnymi odpowiedziami
Na placu manewrowym jedna z czynnosci do wylosowania jest sprawdzanie swiatel drogowych oraz mijania - jak powinna wygladac ta czynnosc? Tj. czy powinienem wsiasc na motocykl, uruchomic silnik i przystawic jedna reke przed i przelaczyc kilka razy czy moze powinienem to zrobic inaczej?
Druga sprawa odnosnie uruchomienia silnika - czy trzeba zlozyc podporke zeby silnik wogole sie uruchomil czy motor moze na niej stac i nie bedzie to przeszkadzalo w uruchomieniu silnika [i sprawdzeniu swiatel bez wsiadania na niego]?
Przyznam sie, ze te dwie rzeczy nie daja mi spokoju, a nie chcialbym zrobic czegos glupiego/niepotrzebnego na egzaminie.
Pytania odnosza sie do yamahy YBR 250, gdyz w taki motor wyposazony jest WORD.
Pozdrawiam i licze na Was
- grzechu2k
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 29/5/2011, 14:38
No raczej za zejscie z uruchomionego motocykla raczej Cie odrazu wyoutuja z egzaminu, wiec zrob jak pisales, czyli wsiadasz, odpalasz, swiatla sie wlaczaja albo sam wlaczasz i reke do przodu przed reflektor i zmiana swiatel i tak samo z tylu robisz sprawdzajac swiatla mijania/stop.
A co do uruchmoienia silnika to powinni Ci wytlumaczyc na kurise ze najpierw ja skladasz i dopieor odpalasz moto siedzac na nim. Przynajmniej tak sie powinno robic na egzaminie Bynajmniej tak bylojak robilem prowko chyba. Jesli sie myle niech ktos poprawi.
A co do uruchmoienia silnika to powinni Ci wytlumaczyc na kurise ze najpierw ja skladasz i dopieor odpalasz moto siedzac na nim. Przynajmniej tak sie powinno robic na egzaminie Bynajmniej tak bylojak robilem prowko chyba. Jesli sie myle niech ktos poprawi.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
U mnie na egzaminie było tak, że się odpalało motocykl i wtedy sprawdzałeś i nie trzeba było na nim siedzieć. Jak jest na podpórce i ktoś zostawił na biegu to się chyba nie uruchomi. Wtedy uruchamiasz zapłon dajesz luz i odpalasz.
Nawet w testach jest, że możesz zejść z uruchomionego motocykla tylko się nie możesz oddalać czy coś w tym stylu więc nie wiem czemu miał by być out.
Ja to załatwiłem tak, że powiedziałem jak sprawdzić olej, łańcuch, odpaliłem go i poszedłem na przód i tył sprawdzić światła pozycyjne. Jak bym zrobił inaczej to pewnie dostał bym zjeby, bo zaraz potem trzeba przepchać motocykl o 5 m więc musiał bym wsiadać i zsiadać, a przynajmniej u mnie na egzaminie poganiali żeby nie tracić czasu.
Poza tym jak światła mijania włączają się same po odpaleniu motocykla (tak jest w hondzie cbf250) to innej opcji nie ma bo z przodu są dwie żarówki i nie wiesz czy świecą się pozycyjne czy mijania jak tylko przystawisz rękę. Więc musisz zejść i popatrzeć. W suzuki gn250 jest chyba przycisk do włączania pozycyjnych i mijania, a w yamaha nie wiem.
Musisz zobaczyć jak inni robią albo, co powie egzaminator przed egzaminem, a chyba zawsze mówi czego i jak wymaga.
Nawet w testach jest, że możesz zejść z uruchomionego motocykla tylko się nie możesz oddalać czy coś w tym stylu więc nie wiem czemu miał by być out.
Ja to załatwiłem tak, że powiedziałem jak sprawdzić olej, łańcuch, odpaliłem go i poszedłem na przód i tył sprawdzić światła pozycyjne. Jak bym zrobił inaczej to pewnie dostał bym zjeby, bo zaraz potem trzeba przepchać motocykl o 5 m więc musiał bym wsiadać i zsiadać, a przynajmniej u mnie na egzaminie poganiali żeby nie tracić czasu.
Poza tym jak światła mijania włączają się same po odpaleniu motocykla (tak jest w hondzie cbf250) to innej opcji nie ma bo z przodu są dwie żarówki i nie wiesz czy świecą się pozycyjne czy mijania jak tylko przystawisz rękę. Więc musisz zejść i popatrzeć. W suzuki gn250 jest chyba przycisk do włączania pozycyjnych i mijania, a w yamaha nie wiem.
Musisz zobaczyć jak inni robią albo, co powie egzaminator przed egzaminem, a chyba zawsze mówi czego i jak wymaga.
- xxqwerty25
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 3/4/2011, 21:17
ja dokładnie tak samo miałem. kazał odpalic i stał na podpórce nie trzeba było siadac na niego.
co do tego własnie za zawsze mówi ;/ ja sie uczyłem w szkole ktora nie wiedziała jak przebiega dokładnie egzamin. i egzaminator mówi "zaczynaj" a ja juz mysle padne bo nie mam pojęcia co robic po kolei. a on mówi jak to nie wiem ? i juz głos podnosi. to strzeliłem że przepchanie moto. no i sie okazało ze musiałem przepchać ja jak sie uczyłem czasem najpierw robiłem sprawdzanie moto., potem pchanie itp.. i zawsze lepiej sie dopytać niz zrobić cos źle
co do tego własnie za zawsze mówi ;/ ja sie uczyłem w szkole ktora nie wiedziała jak przebiega dokładnie egzamin. i egzaminator mówi "zaczynaj" a ja juz mysle padne bo nie mam pojęcia co robic po kolei. a on mówi jak to nie wiem ? i juz głos podnosi. to strzeliłem że przepchanie moto. no i sie okazało ze musiałem przepchać ja jak sie uczyłem czasem najpierw robiłem sprawdzanie moto., potem pchanie itp.. i zawsze lepiej sie dopytać niz zrobić cos źle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Zdawałem 2 tygodnie temu na YBR250. Na egzaminie światła drogowe/mijania mi się nie trafiły, ale na kursie instruktor mnie uczył żeby odpalić moto na stopce bez wsiadania na niego, stanąć obok i patrząc na lampę kilka razy przewachlować przełącznikiem drogowe/mijania.
Motocykl odpalisz z rozłożoną stopką ale będziesz chciał ruszyć i jedynke wbijesz to zgaśnie.
Motocykl odpalisz z rozłożoną stopką ale będziesz chciał ruszyć i jedynke wbijesz to zgaśnie.
- Szary
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 18/5/2009, 17:10
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości