Zobacz wątek - docieranie pierścieni suzuki gsxf 600
NAS Analytics TAG

docieranie pierścieni suzuki gsxf 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

docieranie pierścieni suzuki gsxf 600

Postprzez bodziosorc » 13/4/2011, 20:47

Witam!
Jak jeżdżąc i przez ile km docierać pierścienie w suzuki gsxf600?
bodziosorc
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/3/2011, 16:18


Postprzez RUTRA.RD » 14/4/2011, 06:59

olej mineralny, rozgrzać na postoju zrobić 5 km na spokojnie wyjechać na obwodnice i ogień ale tak do 9000obr. biegi 1,2,3,4,5 zamykasz gaz, przy 6 tys obrotów wykonujesz redukcje biegi 5,4,3,2 i ogień znowu do 9000 obrotów i znowu zamykasz gaz i schodzisz z obrotów dość ostro. po 2 takich razach chwila spokojnej jazdy i znowu ogien, robisz tak ze 100km zmieniasz olej na mineralny i znowu to samo ale juz ostrzej :) przy 500km zmienił bym na polsyntetyk i latal normalnie do przebiegu jakis 5000km następnie zalał syntetyk. caly proces docierania jest na forum motocyklowym dokładnie opisany

pamiętaj żeby na czerwonym i na odcince nie jeździć i nie schodzić poniżej 3000 obrotów, zawsze dokładnie rozgrzać silnik i nie przegrzać go
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez marcinpsk » 14/4/2011, 15:39

Rozgrzewanie niedotartego silnika na postoju to absolutna porazka.
Tak samo jak wyjazd na obwodnice i rura odrazu...
Owszem powinno sie zakrecic do wyzszych obrotow ale bardzo plynie i powoli bez nadmiernego obciazania silnika, czyli stopniowo dodajac gazu az dokreci sie na njakies 70-80% swoich obrotow, wtedy zamykasz przepustice i z redukcjami wyhamowujesz predkosc.
najlepsza metoda i sprawdzona przeze mnie na kilkunastu silnikach jest zrobienie w sposob nastepujacy:
Skladasz silnik, podlaczasz wsio, zalewasz olejem itp. odpinasz zasilanie odi pompy paliwa i krecisz troche na rozruszniku zeby oleju w uklda napompowalo.
Nastepnie odpalasz i dajesz mu z miejsca strzala na jakies 3-4 tys obrotow i trzymasz tak az sie zagrzeje, termostat pusci i uklad sie odpowietrzy. Nastepnie odpuszczasz gaz i dajesz mu poprykac kilka minut i w tym czasie ubierasz sie w ciuchy na moto. Wsiadasz i na obwodnice jak pisalem.
Pojezdzisz na oleju mineralnym ze 100-300 km i zmieniasz znow na mineral. Dalej latasz tak do okolo 1500 km i pozniej juz n docelowy olej czyli najprawdopodobniej syntetyk.
Po pierwszej wymianie oleju mineral-mineral najlepiej jezdzic po miescie jak najmniej w korkach i jak najwiecej hamowan silnikiem. Przyspieszenia robisz plynnie unikajac gwaltownego otwarcia przepustnicy lub jej pelnego otwarcia.

Aha i staraj sie unikac teog eby podczas docierania silnik jak najmniej pracowal na wolnych obrotach. Tak samo nie rozgrzewaj go w ten sposob. Najlepiej odpalasz, czekasz z pol minuty, wsiadasz i delikatnie jedziesz nie rpzekraczajac 4-5 tys rpm az sie porzadnie nie zagrzeje.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Przemo_rene » 14/4/2011, 15:58

2 szkoły docierania po prostu...

- na pałę (Rutra_rd)
- na spokojnego

Ja tam docierałem klasycznie po remoncie i miałem kompresję super. Co kto woli. Ostatnio serwisowałem R1 z 2007 roku docieraną "na pałę" - jeździ jak najbardziej ok :) Oleju nie bierze już 5 rok
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez marcinpsk » 14/4/2011, 19:32

Tyle ze docieranie na pale to jest docieranie na ostro i wykonuje sie je bez obciazania silnika bo wysokie obroty nie rownaja sie obciazeniu silnika. Wedlug mnie to jest skuteczniejsza metoda docierania choc ytrzeba ja robic z glowa.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 14/4/2011, 20:01

http://www.dynotech.pl/

kliknąć na technika potem na docieranie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez bodziosorc » 14/4/2011, 20:58

Ogólnie docieranie samych pierścieni będzie trwało krócej niż z nowymi tłokami i cylindrem?
bodziosorc
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/3/2011, 16:18

Postprzez mirekm71 » 15/4/2011, 05:22

RUTRA.RD napisał(a):... i ogień ale tak do 9000obr. biegi 1,2,3,4,5 zamykasz gaz, przy 6 tys obrotów wykonujesz redukcje biegi 5,4,3,2 i ogień znowu do 9000 obrotów i znowu zamykasz gaz i schodzisz z obrotów dość ostro. po 2 takich razach chwila spokojnej jazdy i znowu ogien, robisz tak ze 100km...


:shock: Zakladajac, ze po pierwszych 10 nie zaliczysz dzwona :shock:
Nie neguje ale jestem w totalnym szoku.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez marcinpsk » 15/4/2011, 06:12

bodziosorc napisał(a):Ogólnie docieranie samych pierścieni będzie trwało krócej niż z nowymi tłokami i cylindrem?


To chyba logiczne ze szlif cylindra powinien byc a co z tym zwiazane nowy tlok. Chyba ze kuposz nowe cylindry w wymiarze nominalnym to jesli stare tloki nie sa styrane to mozesz je zalozyc. A to czy to bedzie nowy czy stary tlok nie zmienia faktu ile trzeba docierac.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez marcinpsk » 15/4/2011, 06:12

bodziosorc napisał(a):Ogólnie docieranie samych pierścieni będzie trwało krócej niż z nowymi tłokami i cylindrem?


To chyba logiczne ze szlif cylindra powinien byc a co z tym zwiazane nowy tlok. Chyba ze kuposz nowe cylindry w wymiarze nominalnym to jesli stare tloki nie sa styrane to mozesz je zalozyc. A to czy to bedzie nowy czy stary tlok nie zmienia faktu ile trzeba docierac.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 15/4/2011, 06:33

mirekm71
widzisz dowiedziałeś się czegoś nowego :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê