Zobacz wÄ…tek - Sportowy wydech
NAS Analytics TAG

Sportowy wydech

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sportowy wydech

Postprzez twardy-99 » 2/4/2011, 14:10

Witam
Jakiś czas temu założyłem do swojego motocykla Fazer Fz6 S2 sportowy wydech IXIL ku mojemu zdziwieniu wzrosło spalanie i to dosyć znacznie o jakieś 2-2,5l. Dodam że nie usuwałem katalizatora. Olej jest nowy jedynie filtr powietrza ma 2 sezony. Co może być powodem zwiększonego spalania czy to kwestia tylko filtra powietrza czy może mimo wtrysków trzeba będzie je wyregulować.
Pozdrawiam
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez InuYasha » 2/4/2011, 16:14

Po wymianie wydechy i/lub filtra powietrza na sportowy przydaje się zmodyfikowanie map zapłonu, ponieważ tak jak w twoim przypadku może wzrosnąć spalanie i możesz nie uzyskać przyrostu mocy mimo zmiany wydechu.
InuYasha
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 15/5/2010, 15:31


Postprzez twardy-99 » 2/4/2011, 19:09

Nie zależało mi szczególnie na przyroście mocy - aczkolwiek każdy konik się przyda ;). Zależało mi natomiast na tym żeby był słyszalny ( fazer przypomina odkurzać ultra silencer ;))a tu taki skutek uboczny jak duże spalanie ;/ Na pierwszy ogień pójdzie filtr powietrza jeśli to nie pomoże trzeba będzie kompa podpiąć - ktoś z Was miał taki problem ?
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 2/4/2011, 19:51

vacumetr do synchro wtryskow.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez twardy-99 » 2/4/2011, 23:46

Wskazaniem do synchro były by falujące obroty tymczasem nic takiego się nie dzieje.
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez fz6 » 3/4/2011, 13:26

ja zalozylem two brothers i nic nie zmienialem,moto moim zdaniem i chlopakow z serwisow jak na fz6 narawde zapi..dala.
u mnie na szczescie nic nie musialem regulowac,ponoc komuter sam powinien ustalic sklad mieszanki.jezeli tego nie zrobil to musisz podjechac do serwisu,robota na 5 minut.
ustawia sie to z poziomu zegarow ale nie znam kombinacji.moge ci dac na priwa telefon do chlopakow to kolniesz i ci wytlumacza co i jak zrobic.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez daniel85r » 3/4/2011, 14:27

siema. Musze przyznać, że mam podobny problem z tym że w F3. Seryjny zamieniłem na krotki głosny i zauważyłem że jakoś wolniej się zbiera a w tamtym lepiej, jak to mozliwe??? Spalanie też wzroslo ale nie wiele bo srednia i tak wychodzi mi 10l :) aha jest możłiwosc spr gdzieś dB tłumika ?? pzdr
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Seba_ER5 » 3/4/2011, 16:26

Mozesz wyjac krocce ssace z airboxa dostanie on wtedy wiecej powietrza powinien dostac kopa w srednim i gornym zakresie obrotow. Przynajmniej taki mod widzialem na youtubie w przypadku er6. leo z wyjetym dbkillerem airbox mod i moc bardzo fajnie wzrosla.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Seba_ER5 » 3/4/2011, 17:06

Skladu nie przereguluje bez modyfikacji w kompie badz dodania PCIII.
http://www.youtube.com/watch?v=s5FgAQB-LKQ
http://www.youtube.com/watch?v=de3WwS4OdL8
http://www.youtube.com/watch?v=8wFs005DQIo

Powyzej przyklad wraz z wynikami z hamowni. Po kolei co bylo robione ale to Leo.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez twardy-99 » 21/4/2011, 10:14

No to sprawa ma się następująco wymieniłem filtr powietrza na K&N i pojechałem do serwisu żeby poczyniono w motocyklu odpowiednie regulacje. Zrobiono mi tylko synchro wtrysków ale nie ustawiono mi składu mieszanki. Podobno należy to zrobić z użyciem sondy AFR ( wiem że można ustawić skład mieszanki z poziomu zegarów ale nie wiem jaki dobrać ). Czy to musi być specjalna sonda motocyklowa czy moze byc samochodowa wkładana do wydechu ? Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak prawidłowo wyregulować skład mieszanki ? Pozdro
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 21/4/2011, 14:01

Air flow Ratio czyli stosunek paliwa do powietrza. Potrzebna jest sonda lambda i hamowania. W motocyklach suzuki mozna modyfikowac mapy paliwowe bezposrednio na ECU. Nie wiem jak to jest w przypadku Yamahy. Ja osobiscie u siebie mam zalozony PCIII. PCIII koryguje sygnal z ECU i przesyla go dalej.
Wiem ze Piaseczenie pod Warszawa to zrobisz serwis suzuki/albo yamahy obecnie (salon juz pod szyldem Yamahy a serwis pod szyldem Suzuki, w kazdym badz razie u pana Badziaka). Bez hamowni raczej się nie obędzie. Chociaz :)...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez twardy-99 » 21/4/2011, 14:49

w moim fazerku można ustalić ilość podawanego paliwa po wejściu do funkcji serwisowych z poziomu licznika, ale żeby wiedzieć ile mu dodać/ując paliwa (stawiam na dodać) trzeba by mieć jakieś odczyty najlepiej z sądy afr. A czy hamownia ? hmmm
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê