Zobacz wątek - Większa dysza - niższy V-max
Advertisement
NAS Analytics TAG

Większa dysza - niższy V-max

i inne małe pojemności
_________

Większa dysza - niższy V-max

Postprzez Hunti » 19/3/2011, 21:55

Posiadam motorower Benzer Aston 50 4T z silnikiem 139FMB.
Chciałem go lekko podkręcić, dlatego zakupiłem i zamieniłem dyszę.
Była - 75
Kupiłem i zamontowałem - 85.
Efekt. Na wolnych obrotach chodzi lepiej, za to V-max znacząco spadł. Na seryjnej dyszy jechał te 70km/h po prostej, natomiast teraz ledwo 60km/h.
Stąd moje pytanie: jak to możliwe?
Próbowałem już różne ustawienia iglicy..w zasadzie żadnych różnic nie było.
Ewidentnie mu moc spadła. na 3 biegu pojedzie ponad 60, a wrzucę 4 i ..spadek..
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez adamRS » 19/3/2011, 22:07

Do tego trzeba dobrze dostroić gaźnik. Sama wymiana dyszy jeszcze bardziej pogorszy osiągi tak jak zauważyłeś. Zapewne zalewa Ci silnik.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań


Postprzez Hunti » 19/3/2011, 22:29

no tak, tylko, że jak patrze na mój gaźnik, to mam tam tylko iglicę i śrubę od wolnych obrotów. I nic poza tym, to czym mam to wyregulować ?
Hominum causa omne ius constitutum sit
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tomera » 19/3/2011, 23:12

no dobra,
dasz mu wieksza dysze i co,
trzeba dac wiecej powietrza, moze byc tez tak ze nie ma jak tego zpalic, lub zawory maja za mały luz choc to bardzo rzadko

i na 10000% masz 2 srubki, 1 do regulacji wolnych a druga do składu mieszanki
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Hunti » 19/3/2011, 23:20

tomera napisał(a):no dobra,
i na 10000% masz 2 srubki, 1 do regulacji wolnych a druga do składu mieszanki

Zgadza się, mam te dwie śrubki. Czyli co, spróbowac maksymalnie odkręcić śrubkę składu mieszanki? Bo przy poprzedniej dyszy pracował na 1,5 obrotu od maksymalnego przykręcenia. Rozumiem, że zależność jest taka, że im bardziej wykręcam śrubkę od składu mieszanki to tym więcej powietrza dostaje?
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tomera » 20/3/2011, 01:08

chyba odwrotnie,
bo jak wysuwasz to zwierzasz
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez pakier100 » 20/3/2011, 12:00

odwrotnie jak wkręcasz to zmniejszasz a jak wykręcasz to zwiększasz..
Wkręć śrubkę do końca i wykręć najpierw na 2 obroty.
Jak nie pomorze to na 2.5 obrotu. I patrz jak chodzi i idzie. Tak se ustaw żeby było dobrze.
pakier100
Avatar użytkownika
pakier100
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
Lokalizacja: Stężyca

Postprzez Hunti » 21/3/2011, 00:04

wychodzi na to, że mój chińczyk nie jest taki pospolity ;)
na poprzedniej dyszy fabrycznie był ustawiony na 1,5 obrotu.
Aby było śnieszniej, najlepiej udało mi się go ustawić na większej dyszy na około 3/4 obrotu. Zyskałem przez to około 10km/h więcej, lepiej przyspiesza, lepiej pali na zimno, ale... no właśnie, w przedziale obrotów 2-4 tys. coś się dusi..ewidentnie jest to odczuwalne zwłaszcza na 3 i 4 biegu.
Także mam świadomość, że nie jest poprawnie wyregulowany :(
a próbowałem odkręcać iglicę co pół obrotu i robiłem kontrolne przejażdżki i cały czas było to samo, nierównomierna praca i słaby v-max. Spróbuje jeszcze zupełnie wykręcić iglicę...albo kupię nieco mniejszą dyszę :/
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pakier100 » 21/3/2011, 08:45

a to powietrze dobrze ustawiłeś??????może mieć za dużo i się dusi.

najlepiej kup dysze 80".
bo może na tej 85" się zalewa.
i wtedy se wyreguluj powietrze.
sprawdź to..
pakier100
Avatar użytkownika
pakier100
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
Lokalizacja: Stężyca

Postprzez Hunti » 21/3/2011, 12:14

Jeszcze trochę pokombinuje z ustawieniami na tej dyszy...ale najprawdopodobniej zmienię dyszę na 80, bo z tą mam duże problemy żeby wyregulować. Ale faktem jest, że już jest lepiej, aczkolwiek trochę martwi mnie, że musiałem iglice jeszcze dokręcić niż była ustawiona na mniejszej dyszy...
Hominum causa omne ius constitutum sit
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pakier100 » 21/3/2011, 13:55

jak iglice dokręcić?????
iglica nic nie ma wspólnego z zmianą dyszy????
może przez to się dusi?????
co dokładnie zrobiłeś z tą iglicą?????????
pakier100
Avatar użytkownika
pakier100
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
Lokalizacja: Stężyca

Postprzez Hunti » 21/3/2011, 15:08

No wiesz, na gaźniku mam dwa pokrętła:
1. śruba od regulacji wolnych obrotów.
2. Iglica regulująca skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
I z tego co wiem, bo po zmianie dyszy trzeba wyregulować gaźnik, co robi się wspomnianą przeze mnie iglicą...
Hominum causa omne ius constitutum sit
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pakier100 » 21/3/2011, 20:19

z iglicą się nic nie robi w ogóle ona nie ma nic wspólnego z wymianą dyszy i regulacją gaźnika.
a tak jak mówisz są 2 śrubki do regulacji obrotów i powietrze-paliwo i nimi regulujesz gaźnik.
-powietrze-woda ustawisz przeważnie na 3.5 obrotu
-zależy od silnika i gaźnika jak co ze sobą gra.
pakier100
Avatar użytkownika
pakier100
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
Lokalizacja: Stężyca

Postprzez jaco12343 » 30/7/2014, 22:46

Witam, trochę nie w temacie ale szukam w internecie i nie mogę znaleźć nigdzie większych dysz do 139fmb. Czy ktoś sie orientuje gdzie można takie dostać?
jaco12343
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30/7/2014, 22:44



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê