był quad 200ccm, jakie moto kupić?
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
był quad 200ccm, jakie moto kupić?
mam 16lat, 175cm wzrostu i 65kg wagi. mam quada 200ccm ale planuję sprzedać i kupić jakiegoś crossa/enduro. czy yamaha wr 400 będzie ok? ogarniam moto ojca (honda transalp 650) i poważniejsze quady od mojego i myślę że z mocą sobie poradzę. chciałem kupić yamahę yzf 250 ale w mojej okolicy jest tylko jedna. pewnie mi ktoś napisze że temat był lub coś ale wolę mieć własny temat i ewentualnie móc dopytać tutaj.
co ile powinno się wymieniać tłoki i regulować zawory oraz czyścić filtr powietrza i wymieniać olej w takim moto (wr 400 lub yzf 250)
czytałem że filtr powietrza czyścić i nasączać w specjalnym płynie po każdej jeździe. tłok co 4 sezony przy amatorskiej jeździe w yzf a w wr to nie mam pojęcia. olej co 20mth? zawory ze dwa razy w sezonie?
jak by ktoś obeznany mógł napisać i nie odsyłać do czytania lub jakiegoś tematu ogólnego to było by świetnie.
co ile powinno się wymieniać tłoki i regulować zawory oraz czyścić filtr powietrza i wymieniać olej w takim moto (wr 400 lub yzf 250)
czytałem że filtr powietrza czyścić i nasączać w specjalnym płynie po każdej jeździe. tłok co 4 sezony przy amatorskiej jeździe w yzf a w wr to nie mam pojęcia. olej co 20mth? zawory ze dwa razy w sezonie?
jak by ktoś obeznany mógł napisać i nie odsyłać do czytania lub jakiegoś tematu ogólnego to było by świetnie.
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
ile wogole chcesz dac na moto
yzf to ful cross
wr to endurak
w yzf co 2 sezony zminiasz tlok
w wr raczej wytrzyma z 3 to zalezy jak jezdzisz
wogole przesiadka z quada na crosowke to inna bajka a honde translap ogarniasz moze na drodze ale teren to inna bajka
co do filtrow to tak nasacza sie je specjalnymi plynami do tego przewqznie co jedna dobra jazde w terenie
gdzie wogole chcesz tym latac tylko teren czy tor tez?
a teren lepiej wr ale moze 250 a nie 400 jak nie masz doswiadczenia z takim moto
yzf to ful cross
wr to endurak
w yzf co 2 sezony zminiasz tlok
w wr raczej wytrzyma z 3 to zalezy jak jezdzisz
wogole przesiadka z quada na crosowke to inna bajka a honde translap ogarniasz moze na drodze ale teren to inna bajka
co do filtrow to tak nasacza sie je specjalnymi plynami do tego przewqznie co jedna dobra jazde w terenie
gdzie wogole chcesz tym latac tylko teren czy tor tez?
a teren lepiej wr ale moze 250 a nie 400 jak nie masz doswiadczenia z takim moto
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
pewnie max 7500zł
latać będę po żwirowni, lasach polach itp. tor raczej nie, czasami jakieś skoki.
jeszcze co do tego tłoka. to wymieniam tłok i pierścienie i co 3-4 wymiany tłoka trzeba też korbę? czy tam jest jakiś nicasil?
pisałem że 400 bo 250 nie ma w mojej okolicy a nie będę jechał 500km po motor no chyba że te co są bliżej okażą się do niczego.
co powiecie o tym?
http://moto.allegro.pl/yamaha-wr400-wr- ... 02025.html
i jak to jest z tymi mth? 1mth to jest 1 godzina pracy silnika czy 1 godzina pracy silnika na max obrotach?
ile silnik mi wytrzyma na jednym tłoku jak będę jeździł ze 3 godziny (nie mth) w tygodniu ewentualnie w wakacje trochę częściej. to było by pierwsze poważne moto więc nie katował bym mocno.
latać będę po żwirowni, lasach polach itp. tor raczej nie, czasami jakieś skoki.
jeszcze co do tego tłoka. to wymieniam tłok i pierścienie i co 3-4 wymiany tłoka trzeba też korbę? czy tam jest jakiś nicasil?
pisałem że 400 bo 250 nie ma w mojej okolicy a nie będę jechał 500km po motor no chyba że te co są bliżej okażą się do niczego.
co powiecie o tym?
http://moto.allegro.pl/yamaha-wr400-wr- ... 02025.html
i jak to jest z tymi mth? 1mth to jest 1 godzina pracy silnika czy 1 godzina pracy silnika na max obrotach?
ile silnik mi wytrzyma na jednym tłoku jak będę jeździł ze 3 godziny (nie mth) w tygodniu ewentualnie w wakacje trochę częściej. to było by pierwsze poważne moto więc nie katował bym mocno.
Ostatnio edytowano 13/3/2011, 22:08 przez domin195, łącznie edytowano 1 raz
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
brak doswiadczenia, brak jakiej kolwiek wiedzy o serwisowaniu takich motocykli, ogólny brak w dziedzinie offroadu, kupisz wr 400 zaniedbasz zawory, łancuszek rozrządu, ukreci Ci zawór, rozsadzi pół silnika i bez 3 tys nawet nie podchodź do mechanika
kolejna sprawa wymiana olejów co 15mth
kolejna sprawa wymiana olejów co 15mth
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
miałem quada, wiem jak się reguluje zawory itp. ale wolałem dopytać ponieważ chcę być pewny bo pewnie serwisowanie takiego moto różni się od serwisowania quada a dt nie chcę bo słabe
co powiecie jeszcze o dr 350 i o tym moto z linku?
co powiecie jeszcze o dr 350 i o tym moto z linku?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
dr dobry wybór, tumano odporne sprzety
co z tego ze miales tego chinczyka jak nawet nie wiesz co ile i jak się wymienia, nasącza filtr
nie wiesz jak tłoki, łożyska, to co podales to tylko regułki, w normalnej jeździe mozesz w ciągu miesiąca wymienic tłok i inne pierdoły, a nie raz jeździ się latami i nic nie rusza
wszystko zależy od tego jak kto jeździ, dba i serwisuje maszyne
co z tego ze miales tego chinczyka jak nawet nie wiesz co ile i jak się wymienia, nasącza filtr
nie wiesz jak tłoki, łożyska, to co podales to tylko regułki, w normalnej jeździe mozesz w ciągu miesiąca wymienic tłok i inne pierdoły, a nie raz jeździ się latami i nic nie rusza
wszystko zależy od tego jak kto jeździ, dba i serwisuje maszyne
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
jak już dojdę do porozumienia z ojcem to albo będzie wr 400 albo dr 350. ja w tym motorze będę robił tylko duperele a jak coś poważniejszego to ojciec lub jego kolega motocyklista.
czy taką dr można jakieś skoki robić i czy będzie dobra do jazdy po żwirowni? nie za ciężka? jestem bardziej przekonany do wr do dr już stare są.
jak by mi ktoś jeszcze coś napisał o tym wr i dr więcej to było by świetnie. jakie są koszty utrzymania tych motocykli?
czy taką dr można jakieś skoki robić i czy będzie dobra do jazdy po żwirowni? nie za ciężka? jestem bardziej przekonany do wr do dr już stare są.
jak by mi ktoś jeszcze coś napisał o tym wr i dr więcej to było by świetnie. jakie są koszty utrzymania tych motocykli?
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
dr znikome
wr x razy większe
dr nadaje się do skoków, nie za wielkich ale się nada
http://www.youtube.com/watch?v=j0zv_9g_QTY
dr a wr to 2 inne bajki
na las i na początek dr 350 nie będzie na pewno złym wyborem
wr x razy większe
dr nadaje się do skoków, nie za wielkich ale się nada
http://www.youtube.com/watch?v=j0zv_9g_QTY
dr a wr to 2 inne bajki
na las i na początek dr 350 nie będzie na pewno złym wyborem
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
jednak wybrał bym wr bo dr strasznie brzydkie. chyba że nie znajdę żadnego dobrego wr no to wybiorę dr.
może mi ktoś wypisać jakie wymiany i co ile trzeba w wr przeprowadzać? czy to jest niezawodny motocykl. na pewno nie wezmę full crossa bo wolę jeździć a nie widzi mi się serwis po każdej jeździe.
może przynudzam ale chcę wiedzieć jak najwięcej przed kupnem.
może mi ktoś wypisać jakie wymiany i co ile trzeba w wr przeprowadzać? czy to jest niezawodny motocykl. na pewno nie wezmę full crossa bo wolę jeździć a nie widzi mi się serwis po każdej jeździe.
może przynudzam ale chcę wiedzieć jak najwięcej przed kupnem.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
to nic innego jak full cross z gorszym zawieszeniem i delikatnie słabszymi przełożeniami
to nic innego jak ktm exc
no i troszke inna charakterystyka silnika, inne dysze
to nic innego jak ktm exc
no i troszke inna charakterystyka silnika, inne dysze
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
aha, czyli lipa ale spróbuję ściągnąć service manuala do wr. skoro te wr nie różni się niczym od yzf oprócz tego że ma lampę to jeśli nie będzie tragedii z częściami to nie widzę przeszkód kupić yzf 250 ale jeśli się okaże że to jednak za często trzeba coś robić przy nim i to jakieś droższe rzeczy to chyba lepiej dr 350 kupić.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
rozmawiałem z ojcem i prawdopodobnie będzie dr 350. zdejmę z niego kierunki, lampę z tyłu licznik itp. i zmienię przedni i tylny błotnik na inny oraz kierownicę i do tego jakieś lepsze naklejki i powinien być w miarę ok. i wyglądać bardziej crossowo.
czytałem że takim dr nawet niezłe skoki można dawać, ze 2-3 razy większe niż takim quadem. to prawda?
czytałem że takim dr nawet niezłe skoki można dawać, ze 2-3 razy większe niż takim quadem. to prawda?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Kolego nie porównuj kłada do motocykla bo to jest śmieszne. Po drugie nie pisz ze motocykl brzydko wygląda bo to tez jest śmieszne dla mnie. Może wyglądać brzydko ale piec (czyt. silnik) na zaje..... zdrowy i to sie liczy. Pamiętaj to jest motocykl crossowy on ma iść w teren i on tam żyje, a jak chcesz moto na pokaz kup sobie HD jak cie stać
Co do skoków na motocyklu zawsze "lepiej" sie skacze niż na moto. Ale musisz być hard corem skoro już chcesz skakać na 350 i to bez wprawy.
Co do skoków na motocyklu zawsze "lepiej" sie skacze niż na moto. Ale musisz być hard corem skoro już chcesz skakać na 350 i to bez wprawy.
Ostatnio edytowano 16/3/2011, 19:35 przez mentorsct, łącznie edytowano 1 raz
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
wiadomo że nie będę od razu skakał. na qudzie mi szło bardzo dobrze ale już pojemność mi nie pozwalała na więcej.
wiadomo że motor będzie katowany w terenie więc rysy czy pęknięcia plastików mi nie będą przeszkadzać ale nie podoba mi się przedni i tylny błotnik, fabryczne naklejki i kilka innych rzeczy i od razu je zmienię. motor też powinien wyglądać, bo idąc twoim tokiem myślenia to może być nawet różowy lub nie mieć plastików w ogóle bo ma iść w teren? dla mnie wygląd też ma spore znaczenie ale oczywiście to czy jest sprawny mechanicznie jest duuużo ważniejsze.
wiadomo że motor będzie katowany w terenie więc rysy czy pęknięcia plastików mi nie będą przeszkadzać ale nie podoba mi się przedni i tylny błotnik, fabryczne naklejki i kilka innych rzeczy i od razu je zmienię. motor też powinien wyglądać, bo idąc twoim tokiem myślenia to może być nawet różowy lub nie mieć plastików w ogóle bo ma iść w teren? dla mnie wygląd też ma spore znaczenie ale oczywiście to czy jest sprawny mechanicznie jest duuużo ważniejsze.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Nie mówię o rzeczach oczywistych jakich powinien mieć motocykl. Dla porównania tak wyglądał mój motocykl jak go kupowałem:
http://wstaw.org/w/nhS/
A teraz wygląda tak:
http://wstaw.org/w/nhL/
Stan wizualny kosztował mnie jakieś 300-500złzł. Ale remont silnik, zawieszenie, płyny itd ok 5 tys (czyli drugi motocykl tak jak by). Nie liczę tu robocizny. I co z tego że koleś ci powie że moto jest zdrowe dobrze pracuje? Ja pojechałem sam bez mechanika na oględziny. Wsiadłem na moto i wiedziałem ze sprzęgło do wymiany, łożyska, tuleje dystansowe w kołach. Jedyne co ci mogę doradzić podczas oględziny to oglądaj motocykl od szczegółu do ogółu patrz nawet na spawy ramy (bo jak chcesz skakać to ważny element). Łożyska w kołach to też ważny element zmieszają opór toczenia przez co motocykl lepiej idzie. Ja gdy teraz wszystko zrobiłem motocykl właściwości jezdne ma o niebo lepsze niż kilka miechów temu.
W pewnym stopniu cie rozumiem ze chcesz 350 ja na swoje pierwsze moto zakupiłem KTM EXC/SX 520
Ważne co masz w głowie i nie zapominaj jej jak wsiadasz na motocykl
http://wstaw.org/w/nhS/
A teraz wygląda tak:
http://wstaw.org/w/nhL/
Stan wizualny kosztował mnie jakieś 300-500złzł. Ale remont silnik, zawieszenie, płyny itd ok 5 tys (czyli drugi motocykl tak jak by). Nie liczę tu robocizny. I co z tego że koleś ci powie że moto jest zdrowe dobrze pracuje? Ja pojechałem sam bez mechanika na oględziny. Wsiadłem na moto i wiedziałem ze sprzęgło do wymiany, łożyska, tuleje dystansowe w kołach. Jedyne co ci mogę doradzić podczas oględziny to oglądaj motocykl od szczegółu do ogółu patrz nawet na spawy ramy (bo jak chcesz skakać to ważny element). Łożyska w kołach to też ważny element zmieszają opór toczenia przez co motocykl lepiej idzie. Ja gdy teraz wszystko zrobiłem motocykl właściwości jezdne ma o niebo lepsze niż kilka miechów temu.
W pewnym stopniu cie rozumiem ze chcesz 350 ja na swoje pierwsze moto zakupiłem KTM EXC/SX 520
Ważne co masz w głowie i nie zapominaj jej jak wsiadasz na motocykl
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości