Zobacz wątek - był quad 200ccm, jakie moto kupić?
NAS Analytics TAG

był quad 200ccm, jakie moto kupić?

Enduro, Cross
_________

był quad 200ccm, jakie moto kupić?

Postprzez domin195 » 13/3/2011, 21:27

mam 16lat, 175cm wzrostu i 65kg wagi. mam quada 200ccm ale planuję sprzedać i kupić jakiegoś crossa/enduro. czy yamaha wr 400 będzie ok? ogarniam moto ojca (honda transalp 650) i poważniejsze quady od mojego i myślę że z mocą sobie poradzę. chciałem kupić yamahę yzf 250 ale w mojej okolicy jest tylko jedna. pewnie mi ktoś napisze że temat był lub coś ale wolę mieć własny temat i ewentualnie móc dopytać tutaj.

co ile powinno się wymieniać tłoki i regulować zawory oraz czyścić filtr powietrza i wymieniać olej w takim moto (wr 400 lub yzf 250)

czytałem że filtr powietrza czyścić i nasączać w specjalnym płynie po każdej jeździe. tłok co 4 sezony przy amatorskiej jeździe w yzf a w wr to nie mam pojęcia. olej co 20mth? zawory ze dwa razy w sezonie?

jak by ktoś obeznany mógł napisać i nie odsyłać do czytania lub jakiegoś tematu ogólnego to było by świetnie.
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14


Postprzez barek253 » 13/3/2011, 21:50

ile wogole chcesz dac na moto
yzf to ful cross
wr to endurak
w yzf co 2 sezony zminiasz tlok
w wr raczej wytrzyma z 3 to zalezy jak jezdzisz
wogole przesiadka z quada na crosowke to inna bajka a honde translap ogarniasz moze na drodze ale teren to inna bajka
co do filtrow to tak nasacza sie je specjalnymi plynami do tego przewqznie co jedna dobra jazde w terenie
gdzie wogole chcesz tym latac tylko teren czy tor tez?
a teren lepiej wr ale moze 250 a nie 400 jak nie masz doswiadczenia z takim moto
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez domin195 » 13/3/2011, 22:05

pewnie max 7500zł

latać będę po żwirowni, lasach polach itp. tor raczej nie, czasami jakieś skoki.

jeszcze co do tego tłoka. to wymieniam tłok i pierścienie i co 3-4 wymiany tłoka trzeba też korbę? czy tam jest jakiś nicasil?

pisałem że 400 bo 250 nie ma w mojej okolicy a nie będę jechał 500km po motor no chyba że te co są bliżej okażą się do niczego.

co powiecie o tym?
http://moto.allegro.pl/yamaha-wr400-wr- ... 02025.html

i jak to jest z tymi mth? 1mth to jest 1 godzina pracy silnika czy 1 godzina pracy silnika na max obrotach?

ile silnik mi wytrzyma na jednym tłoku jak będę jeździł ze 3 godziny (nie mth) w tygodniu ewentualnie w wakacje trochę częściej. to było by pierwsze poważne moto więc nie katował bym mocno.
Ostatnio edytowano 13/3/2011, 22:08 przez domin195, łącznie edytowano 1 raz
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 22:06

nie więcej jak yamaha DT 125 nie polecę koledze :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 13/3/2011, 22:08

czemu?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 22:12

brak doswiadczenia, brak jakiej kolwiek wiedzy o serwisowaniu takich motocykli, ogólny brak w dziedzinie offroadu, kupisz wr 400 zaniedbasz zawory, łancuszek rozrządu, ukreci Ci zawór, rozsadzi pół silnika i bez 3 tys nawet nie podchodź do mechanika

kolejna sprawa wymiana olejów co 15mth
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 13/3/2011, 22:20

miałem quada, wiem jak się reguluje zawory itp. ale wolałem dopytać ponieważ chcę być pewny bo pewnie serwisowanie takiego moto różni się od serwisowania quada a dt nie chcę bo słabe

co powiecie jeszcze o dr 350 i o tym moto z linku?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 22:22

dr dobry wybór, tumano odporne sprzety

co z tego ze miales tego chinczyka jak nawet nie wiesz co ile i jak się wymienia, nasącza filtr

nie wiesz jak tłoki, łożyska, to co podales to tylko regułki, w normalnej jeździe mozesz w ciągu miesiąca wymienic tłok i inne pierdoły, a nie raz jeździ się latami i nic nie rusza

wszystko zależy od tego jak kto jeździ, dba i serwisuje maszyne
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 13/3/2011, 22:28

jak już dojdę do porozumienia z ojcem to albo będzie wr 400 albo dr 350. ja w tym motorze będę robił tylko duperele a jak coś poważniejszego to ojciec lub jego kolega motocyklista.

czy taką dr można jakieś skoki robić i czy będzie dobra do jazdy po żwirowni? nie za ciężka? jestem bardziej przekonany do wr do dr już stare są.

jak by mi ktoś jeszcze coś napisał o tym wr i dr więcej to było by świetnie. jakie są koszty utrzymania tych motocykli?
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 22:38

dr znikome

wr x razy większe

dr nadaje się do skoków, nie za wielkich ale się nada

http://www.youtube.com/watch?v=j0zv_9g_QTY
dr a wr to 2 inne bajki

na las i na początek dr 350 nie będzie na pewno złym wyborem
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 13/3/2011, 22:46

jednak wybrał bym wr bo dr strasznie brzydkie. chyba że nie znajdę żadnego dobrego wr no to wybiorę dr.

może mi ktoś wypisać jakie wymiany i co ile trzeba w wr przeprowadzać? czy to jest niezawodny motocykl. na pewno nie wezmę full crossa bo wolę jeździć a nie widzi mi się serwis po każdej jeździe.

może przynudzam ale chcę wiedzieć jak najwięcej przed kupnem.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 23:11

multum tematów wpisz sobie utrzymanie crossa 4t i bd wszystko miał

nie raz się o tym pisało na forum
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 14/3/2011, 14:23

no właśnie, jest pełno tematów o crossach a wr to bardziej enduro które się na pewno różni od full crossów
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Bostorn » 14/3/2011, 18:42

to nic innego jak full cross z gorszym zawieszeniem i delikatnie słabszymi przełożeniami

to nic innego jak ktm exc

no i troszke inna charakterystyka silnika, inne dysze
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 14/3/2011, 20:55

aha, czyli lipa ale spróbuję ściągnąć service manuala do wr. skoro te wr nie różni się niczym od yzf oprócz tego że ma lampę to jeśli nie będzie tragedii z częściami to nie widzę przeszkód kupić yzf 250 ale jeśli się okaże że to jednak za często trzeba coś robić przy nim i to jakieś droższe rzeczy to chyba lepiej dr 350 kupić.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez domin195 » 16/3/2011, 15:15

rozmawiałem z ojcem i prawdopodobnie będzie dr 350. zdejmę z niego kierunki, lampę z tyłu licznik itp. i zmienię przedni i tylny błotnik na inny oraz kierownicę i do tego jakieś lepsze naklejki i powinien być w miarę ok. i wyglądać bardziej crossowo.

czytałem że takim dr nawet niezłe skoki można dawać, ze 2-3 razy większe niż takim quadem. to prawda?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez mentorsct » 16/3/2011, 19:31

Kolego nie porównuj kłada do motocykla :D bo to jest śmieszne. Po drugie nie pisz ze motocykl brzydko wygląda :D bo to tez jest śmieszne dla mnie. Może wyglądać brzydko ale piec (czyt. silnik) na zaje..... zdrowy i to sie liczy. Pamiętaj to jest motocykl crossowy on ma iść w teren i on tam żyje, a jak chcesz moto na pokaz kup sobie HD jak cie stać :D
Co do skoków na motocyklu zawsze "lepiej" sie skacze niż na moto. Ale musisz być hard corem skoro już chcesz skakać na 350 i to bez wprawy.
Ostatnio edytowano 16/3/2011, 19:35 przez mentorsct, łącznie edytowano 1 raz
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 16/3/2011, 19:35

to po temacie drka wybrana
a co do skokow to mentorsct ma racje gdzie ty sie bedziesz 350 pchal odrazu na skoki?chyba oszalales
najpierw ja opanuj a potem stopniowo zaczynaj sie bawic
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez domin195 » 16/3/2011, 21:01

wiadomo że nie będę od razu skakał. na qudzie mi szło bardzo dobrze ale już pojemność mi nie pozwalała na więcej.

wiadomo że motor będzie katowany w terenie więc rysy czy pęknięcia plastików mi nie będą przeszkadzać ale nie podoba mi się przedni i tylny błotnik, fabryczne naklejki i kilka innych rzeczy i od razu je zmienię. motor też powinien wyglądać, bo idąc twoim tokiem myślenia to może być nawet różowy lub nie mieć plastików w ogóle bo ma iść w teren? dla mnie wygląd też ma spore znaczenie ale oczywiście to czy jest sprawny mechanicznie jest duuużo ważniejsze.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez mentorsct » 17/3/2011, 08:14

Nie mówię o rzeczach oczywistych jakich powinien mieć motocykl. Dla porównania tak wyglądał mój motocykl jak go kupowałem:
http://wstaw.org/w/nhS/

A teraz wygląda tak:
http://wstaw.org/w/nhL/

Stan wizualny kosztował mnie jakieś 300-500złzł. Ale remont silnik, zawieszenie, płyny itd ok 5 tys (czyli drugi motocykl tak jak by). Nie liczę tu robocizny. I co z tego że koleś ci powie że moto jest zdrowe dobrze pracuje? Ja pojechałem sam bez mechanika na oględziny. Wsiadłem na moto i wiedziałem ze sprzęgło do wymiany, łożyska, tuleje dystansowe w kołach. Jedyne co ci mogę doradzić podczas oględziny to oglądaj motocykl od szczegółu do ogółu patrz nawet na spawy ramy (bo jak chcesz skakać to ważny element). Łożyska w kołach to też ważny element zmieszają opór toczenia przez co motocykl lepiej idzie. Ja gdy teraz wszystko zrobiłem motocykl właściwości jezdne ma o niebo lepsze niż kilka miechów temu.
W pewnym stopniu cie rozumiem ze chcesz 350 ja na swoje pierwsze moto zakupiłem KTM EXC/SX 520 :)
Ważne co masz w głowie i nie zapominaj jej jak wsiadasz na motocykl :)
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na gr