Zobacz wÄ…tek - CBR 600 RR olej, filtr oleju itd.
NAS Analytics TAG

CBR 600 RR olej, filtr oleju itd.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR 600 RR olej, filtr oleju itd.

Postprzez Gonciu » 7/3/2011, 14:29

Witam, posiadam honde 600 rr 2003 rok. Mam zamiar wymienić w niej olej, filtr oleju, filtr powietrza i płyn hamulcowy. Czy moglibyście doradzić mi jakich firm mają być poszczególne rzeczy? a najlepiej dać linka abym mógł zamówić. Chciałbym aby te rzeczy nie był z najwyszych półek bo poprostu nie stac mnie na nie, wystarczą dobre w rozsądnej cenie:) przebieg mojej hondy to 24000km
pozdrawiam!
Gonciu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28/7/2009, 12:31


Postprzez maatiaas » 7/3/2011, 22:57

olej motul,mobil,castrol,bel-ray, repsol 10w40, filtr oleju jakiś za około 25 zł, płn chamulcowy dot4 , filtr powietrza zalezy jaki chcesz..... wszystko dostepna na allegro, bądź w każdym sklepie motocyklowym ....


*hamulcowy
madcap
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY


Postprzez Przemo_rene » 8/3/2011, 09:54

"mam honde cbr 600rr" (...) "niestac mnie na olej z najwyższej półki" ... jak nie stać cie na olej to niestać cie nawet na pół tego motocykla. Opony do niej inne niż na śmietnik to taniej jak za 700zł komplet nie kupisz (leżaki), a 200zł na olej ci szkoda?? Jakbyś nie kupował motocykla na pierwsze moto na wyrost to by cie i było na niego stac i byś sie za chwile nie zgruzował nim (zobaczysz...) Olej - jeżeli to przebieg oryginalny w tym motocyklu bedzie kosztował 200zł za 4 litry opakowanie. Przebieg jednak pewnie jest krecony bo na 8 letnie moto to 3tyś km. na sezon co można zrobić na 3 zlotach i jeżdzeniu w koło komina w weekendyw 3 miesiące lekko...Poza tym - jest temat o olejach PRZYKLEJONY.

motula 7100 10w40 zalej i tyle. Za 6 tyś lub na wiosne nastepną i zmień na to samo lub na 5100 10w40 jeżeli wychleje wiecej niż litr oleju.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 8/3/2011, 10:41

Motocykl jest dość kosztowną formą rozrywki także kolego musisz uzbroić się w pokaźny zapas gotówki. Nie straszę oczywiście... Zastanawiam się także po co kupować moto za tyle kasy, a później mieć problemy z jego utrzymaniem. Ale to nie dotyczy tematu
Pasowałoby zrobić mu jeszcze reg.luzów zaworowych, synchro przepustnic i ogólny przegląd - bo tego kolego nie uwzględniłeś.

-Olej- Motul 7100 albo 300v (ale 300v-ka chyba nie podchodzi tutaj bo za droga)
- F.oleju - może być HifloFiltro lub np. K&N
- F.powietrza - zamienniki są o tyle nieudane (nie wszystkie), że czasem nie pasują w airbox i trzeba kombinować. Ja zastanawiałem się nad oryginałem (160zł) i K&N ( 300zł - jego zaletą jest to, że go czyścisz i nie zmieniasz)
- P.chłodniczy - zalałem Motula Motocool za 25zł/litr
- P.hamulcowy - DOT4 np. Castrol/Motul
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Przemo_rene » 8/3/2011, 11:15

w Poznaniu w pewnym miejscu mam motula 300v 4litry 10w40 za 198zł ;) 60 zł taniej niż sie czasem trafia ;)

No ale to co napisałes Limak14 to się zgadzam. Te rzeczy po kupnie motocykla to stety/niestety mus. Jak sie ich nie zrobi to katuje się motocykl i odkłada tylko to co i tak nie uniknione a przy okazji za chwile może coś jeszcze pójść jak sie serwisów nie robi.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 8/3/2011, 12:38

Czy wcześniej cy później i tak trzeba zrobić wyżej wymienione rzeczy, a ich zaniechanie może spowodować dalsze, nieprzyjemne konsekwencje (typu wypalanie gniazd zaworowych itp.)
Taka taktyka "nic nie robienia w moto" jest niestety często spotykana w polskim społeczeństwie. Reg.luzów zaworowych itp. jest dla Mnie jak wymiana oleju - obowiązkowa.
Koszty utrzymania moto są spore - ale pamiętajmy, że profilaktyka zawsze mniej kosztuje niż leczenie (czego nie może sobie uświadomić także polski NFZ :) ).
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Gonciu » 8/3/2011, 15:19

Wiesz Przemo może nie każdy ma tyle kasy co Ty i nie każdego stać na najlepsze komponenty do swojego moto, dlatego też ludzie stworzyli zaminniki, które są przeważnie tańsze a nie zawsze gorsze jakościowo od tych z wyższej półki. Jako, że jeszcze się za bardzo nie orjętuję w tych wszystkich serwisach itp ale do tego jest właśnie forum abym powiększał swoją wiedzę. Jestem ciekawy jakie były Twoje początki z motorami, czy odrazu wszystko wiedziałeś... To nie jest mój pierwszy motor, ale pierwszy z wyższej półki i troche bardziej zaawansowany technologicznie niż wcześniejsze. Co do przebiegu to ani ja ani Ty nie wiemy czy jest on realny. Z opini człowieka, który był ze mną podczas zakupu wynikało że przebieg jest oryginalny... Dzięki Limak za odpowiedź na moje pytania, widze że też posiadasz RR, więc gdybym miał jakieś pytania, problemy to mogę pisać jak coś na pw??
Gonciu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28/7/2009, 12:31

Postprzez Przemo_rene » 8/3/2011, 15:30

ja zarabiam 1500zł podstawy na miesiac - myślę, że to raczej mało...są po prostu priorytety...

Moje początki były takie, że moto wiecej serwisowałem niż jeździłem ;) Aż w końcu było sprawne. Wtedy sprzedałem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 8/3/2011, 21:16

Gonciu napisał(a):Dzięki Limak za odpowiedź na moje pytania, widze że też posiadasz RR, więc gdybym miał jakieś pytania, problemy to mogę pisać jak coś na pw??

Jasne, że tak...
Kolego Przemo nie chciał cię nastraszyć- on mówi prawdę. Jak wywalasz tyle siana na takie moto to serwis jest tylko małą częścią ceny maszyny.

Ja zawsze wydaje ostatnie grosze żeby maszyna była odpowiednio przygotowana bo nie miałbym za co jej wyremontować w przypadku awarii spowodowanej moimi zaniedbaniami. Tak jak napisałem wcześniej-
"lepiej zapobiegać niż leczyć" - koszta o niebo mniejsze.

I pomyśl też o komforcie psychicznym - jak masz moto przygotowane w 100% to możesz pojechać bez obawy gdzie tylko chcesz, i nie myślisz o awariach itp.
Posłuchaj Przema i dorzuć te 300-400zł na serwis "zerowy"
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości




na górê