Zobacz wątek - jazda na długich światłach
NAS Analytics TAG

jazda na długich światłach

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

jazda na długich światłach

Postprzez witoldjusz » 16/2/2011, 19:22

Przetrzepałem ten dział do roku 2008 i nie znalazłem podobnego tematu.
Chciałem posłuchać Waszych opinii na temat jazdy na długich światłach. Wiadomym jest że bardzo wielu motocyklistów jeździ na światłach długich niezależnie od pory dnia czy nocy i niezależnie od tego czy są obok jakieś pojazdy czy nie. Osobiście uważam jazdę na długich w środku dnia pomiędzy puszkami za zachowanie niegrzeczne. Ja sam używam długich na tych samych zasadach co jadąc samochodem. Być może w dzień faktycznie poprawia to widoczność motocykla ale w nocy jeśli gość leci na długich innemu kierowcy ciężko jest ocenić prędkość takiego motorka. Osobiście zazwyczaj myślę że to przeciążony skuter i może dojść do niebezpiecznej sytuacji.
Jak Wy zapatrujecie się na to? Czy lecicie 250 na długich mając wszystko głęboko? Czy może bliżej Wam do moich zwyczajów?
siódmy sezon
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
Avatar użytkownika
witoldjusz
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez mianps » 16/2/2011, 19:40

Nie rób drugiemu, co Tobie niemiłe

Gdyby ta zasada była stosowana na drogach to byłoby o wiele bezpieczniej na drogach... ale wiadomo, takie rzeczy to tylko w teorii :(

Jak mi ktoś z naprzeciwka jedzie po zmroku na długich to mnie trafia jakie debil... dlatego ja sam tak nie robię
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.


Postprzez zadzior » 16/2/2011, 20:17

Bliżej mi do twoich zwyczajów. Światła mijania spokojnie wystarczają by "dobrze się pokazać". Wiadomo, że lecąc 250 na mijania będzie nas ciężej w porę zauważyć, ale to kwestia debila na moto.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez ASR1927 » 16/2/2011, 20:20

No to jak mianps napisał. Nie walę nikomu po oczach obojętnie czy jade bajkiem, osobowym czy busem. Czasem tylko sprawdzam czy mam dobrze ustawione światła i walę kawałek na DROGOWYCH(!) a jak mi ktoś też walnie to znak że są dobrze ustawione :)

PS a co do widoczności to polecam paski odblaskowe albo na hardkorze kamizelke do łatania dziur w drogach
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez CubaLibree » 16/2/2011, 20:56

jezdze ale tylko za dnia - widac mnie lepiej, a specjalnie nikogo nie oslepiam.

W nocy nigdy bym na dlugich nie jezdzil bo to glupota
R6
Avatar użytkownika
CubaLibree
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez zadzior » 16/2/2011, 21:22

Gratuluje głupoty czyt. jazdy na drogowych w dzień. Oślepiają i to konkretnie, dlatego w najgorszym wypadku można przyczynić się do wypadku. W tamtym roku miałbym dzwona jak gość w osobówce w dzień wyminął mnie na długich.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PietruchM » 16/2/2011, 21:35

Jak dla mnie jazda na dlugich jest bez sensu ...
Szkoda żarówek ;D
PietruchM
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23/1/2011, 23:33
Lokalizacja: Ostrowiec

Postprzez henio12323 » 16/2/2011, 21:54

dokładnie po co jeździc za dnia z długimi ? tobie nic sie nie polepsza ani widocznosc ani zauwazalnosc. a akurat komuś migniesz soczewą po oczach dziadek ataku epilepsji dostanie i gorzej moze byc niz lepiej ;) a w nocy z doswiadczen wiem że jak sie na chwile nawet wrzuci długie to kierowca z naprzeciwka odwdzięczy sie tym samym. od razu długimi swieci i nie raz tak miałem że musiałem po prostu zacząc zwalnac bo konkretnie mnie oślepiało... taka juz mentalnosc naszego narodu w tej kwesti.. dlatego dlugich nie uzywam. a jak juz to jak jade sam i wiem że nikogo nie oslepie :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: jazda na długich światłach

Postprzez marynarz1 » 16/2/2011, 21:58

witoldjusz napisał(a): Czy lecicie 250 na długich mając wszystko głęboko?


W Polsce nie można tyle jeździć :P

Jak by kierowca TIRa też tak uważał i zapalił halogeny na dachu to nie dość że by cię oślepiło to jeszcze by stopiło czachę w moto :D
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez mrówa » 16/2/2011, 22:59

Kiedyś zdarzało mi się na długich jeździć w dzień ale to dlatego że byłem jeszcze niedojrzałym i świeżym motocyklistą,może się bałem i chciałem żeby mnie wszyscy widzieli.
Ale jak chce szybko pojechać to się zdarza jazda na długich w dzień aby było mnie widać,sprawdzone puszki reagują nie zmieniają tak pasów.
W nocy tylko tak jak prawo pozwala.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez rossavu » 17/2/2011, 00:02

Jak dajesz w palnik a na przeciwnym pasie znajduje sie sznur puszek i boisz sie, ze jakis matol zacznie wyprzedzac to najlepiej wlaczyc awaryjne +/lub mrugac dlugimi - takie ostrzezenie (w kazdym moto jest przycisk do ostrzegania dlugimi swiatlami).
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez TroyaN1984 » 17/2/2011, 08:31

Motocykliści jeżdżą na moto na światłach drogowych ze względu na niesymetryczność świateł :) Jak masz mijania to w wielu motorach pali ci się jedno oko po którejś stronie i szpeci to wygląd :)
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez mirekm71 » 17/2/2011, 12:54

Po co draznic innych? Nie jezdze na dlugich i ani 100 na drugim biegu. Po co pozniej maja nadawac na cb, ze jakis idiota jedzie? Jedziesz cicho i spokojnie to kazdy cie przepusci i szybko bezpiecznie dojedziesz do celu, bedziesz kozaczyl to trafisz na glupka i nie dojedziesz nigdzie
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez marcinpsk » 17/2/2011, 14:39

Nie uzywam dlugich wogole w dzien, chyba ze cos chce komus zasygnalizowac, lub ostrzec.
W nocy tylko gdyzachodzi taka koniecznosc, lub tez jesli jade na nieoswietlonych drogach i nikt nie nadjezdza z przeciwka, zeby nie oslepiac nikogo, bo tak samo ja bym nie chcial byc oslepiany.
Swiatla mijania tylko troche podnioslem do ory, tak aby byc lepiej zauwazalnym a nie oslepiac nimi innych. Mozna powiedziec ze sa ustawione tak na pograniczu.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez ASR1927 » 17/2/2011, 20:41

rossavu napisał(a): to najlepiej wlaczyc awaryjne


To w motocyklach sÄ… awaryjne?!
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Landryss25 » 17/2/2011, 20:58

Tak motocykle mają awaryjne (niektóre).

Osobiście jazdę na długich w dzień czy wieczorem uważam za głupotę i chamstwo. Zawsze odwdzięczam się tym samym a jak jadę na moto to zamiast lewej w górę pokazuje palcem na lampę a później pukam się w kask. Czasem używam też klaksonu. Chamstwo za chamstwo.

W takiej sytuacji jak napisał Ross jest to ok ale nie jazda non stop na długich.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez zadzior » 17/2/2011, 21:03

Najmilej jak już ktoś napisał - kierowca ciężarowej choinki odwdzięczy się robiąc temu na długich darmowy roentgen :D
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez rossavu » 18/2/2011, 00:53

senekkorzenna napisał(a):
rossavu napisał(a):Jak dajesz w palnik a na przeciwnym pasie znajduje sie sznur puszek i boisz sie, ze jakis matol zacznie wyprzedzac to najlepiej wlaczyc awaryjne +/lub mrugac dlugimi - takie ostrzezenie (w kazdym moto jest przycisk do ostrzegania dlugimi swiatlami).


Już napisałem powyżej że należało by znać przepisy o ruchu drogowym a Ty tych przepisów wyraźnie nie znasz. :?


No fakt, lepiej jechac, uzywac oswietlenia zgodnie z przepisami i miec nadzieje, ze ktos nie pomyli nas ze skuterem niz ostrzegac innych uzytkownikow przed tym, ze w ciagu paru sekund znajde sie obok nich.

Nerwicy dostaje gdy oslepia mnie burak z pseudo-xenonami z bazaru. Na takich idiotow zamontowalem specjalnie najmocniejsze, legalne oswietlenie (bodajze +50 czy cos w tym stylu) i bardzo ladnie strzelam im prosto w oko.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Seba_ER5 » 18/2/2011, 14:48

Ja tylko czasem migne swiatlami ale nie duje caly czas na dlugich uwazam to za debili.... i brak wyobrazni. Tak samo jak ladowanie xenonow do nie przystosowanych reflekotorow. Kolo mial w k1 taki i swiatla walily gdzi popadnie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez eryk79 » 18/2/2011, 15:07

rossavu napisał(a):
senekkorzenna napisał(a):
rossavu napisał(a):Jak dajesz w palnik a na przeciwnym pasie znajduje sie sznur puszek i boisz sie, ze jakis matol zacznie wyprzedzac to najlepiej wlaczyc awaryjne +/lub mrugac dlugimi - takie ostrzezenie (w kazdym moto jest przycisk do ostrzegania dlugimi swiatlami).


Już napisałem powyżej że należało by znać przepisy o ruchu drogowym a Ty tych przepisów wyraźnie nie znasz. :?


No fakt, lepiej jechac, uzywac oswietlenia zgodnie z przepisami i miec nadzieje, ze ktos nie pomyli nas ze skuterem niz ostrzegac innych uzytkownikow przed tym, ze w ciagu paru sekund znajde sie obok nich.

Nerwicy dostaje gdy oslepia mnie burak z pseudo-xenonami z bazaru. Na takich idiotow zamontowalem specjalnie najmocniejsze, legalne oswietlenie (bodajze +50 czy cos w tym stylu) i bardzo ladnie strzelam im prosto w oko.


dlatego jak sie jezdzi to trzeba ocenic dobrze predkosc nadjezdzajacego pojazdu a nie luknac i w palnik bo daleko jest a tu wielkie zdziwienie bo pisk opon zgrzyt łamanego plastiku bo mały swiecacy punkcik dojechał nagle w ciagu 3 sekund i okazał sie byc ponad 100 konnym motocyklem

wracajac do tematu kto patrzy w lusterko i cos go tam oslepia to nie bardzo jak ma ocenic predkosc i odległosc a po drógie nikt nie patrzy w cos co nas oslepia dlatego jeżdze na mijania a drogowe tylko w nocy oczywiscie jak nikogo nie oslepiam i do ostrzegania i tego bym sobie zyczył
GSX 750F
Avatar użytkownika
eryk79
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
Lokalizacja: szczecin police nowe warpno

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê