Zobacz wÄ…tek - polerwanie ??
NAS Analytics TAG

polerwanie ??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

polerwanie ??

Postprzez elco » 31/3/2007, 21:07

Moze mi ktos powiedziec cos na temat polerowania. chcialem wypolerowac sobie oslone tlumika w Hondzie. jest to rodzaj kwasnej stali. probowale spolerowac to futrem polerskim i "podstawowa" pasta polerska. udalo mi sie wygladzic powierzchnie, ale chce uzyskac efekt tzw. lustra. czy do tego uzywa sie jakiejs specjalnej pasty czy robi sie to w jakis inny sposob
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Manhatan » 31/3/2007, 21:15

Papier ścierny na początek, wszystko musisz dokładnie wyczyścić, potem pokolei przechodzisz na papier coraz drobniejszy, aż dojdziesz do powiedzmy papieru 2000. Potem bierzesz filc (możesz kupić ten na szlifierkę kątową, bądź na wiertarkę) dajesz na niego pastę polerską (może być AutoMax) i polerujesz to wszystko, jeżeli zrobisz to starannie to uzyskasz właśnie efekt lustra :wink:

Pozdrawiam
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE


Postprzez matata176 » 1/4/2007, 07:58

http://allegro.pl/item178349698_autosol ... u_itp.html
Pasta, szmatka, i uzyskasz dobry efekt. Możesz też zastosować filc na wiertarke. Polerowałem tak wydechy, którym daleko było do ideału, i efekt był zadowalający.
Avatar użytkownika
matata176
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500

Postprzez matata176 » 1/4/2007, 08:05

Manhatan napisał(a):Papier ścierny na początek, wszystko musisz dokładnie wyczyścić, potem pokolei przechodzisz na papier coraz drobniejszy, aż dojdziesz do powiedzmy papieru 2000. Potem bierzesz filc (możesz kupić ten na szlifierkę kątową, bądź na wiertarkę) dajesz na niego pastę polerską (może być AutoMax) i polerujesz to wszystko, jeżeli zrobisz to starannie to uzyskasz właśnie efekt lustra :wink:

Pozdrawiam

Ta metoda dobra jest przy polerowaniu aluminium, kwasówka sama w sobie ma gładką powierzchnię.
Avatar użytkownika
matata176
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500

Postprzez rosa » 1/4/2007, 10:32

papier scierny to nie jest dobry pomysl kup sobie szczotki z wlokniny (sa takie w ksztalcie wacla z trzpieniem) i zaczynasz od gradacji np 60, jesli masz rysy lub wzery, i zmieniasz na coraz wieksza. Wloknina w przeciwienstwie do papieru ni rysuje powierzchni. Jak juz wyciagniesz rysy i wyrownasz powierzchnie zakladasz na wiertarke filc ( mozna kupic taki z trzpieniem a szlifierka ma za duze obroty i moze palic powierzchnie) i pasta do stali nierdzewnej polerujesz. Wszystko kupisz na allegro. Wazne jest zeby co jakis czas z filcu zdzierac powstala warstwe. Przy odrobinie wysilku uzyskasz efekt lustra co nie zmienia ze nierdzewke poleruje sie ciezko.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez elco » 1/4/2007, 12:03

dzieki serdeczne wszystkim za odpowiedz. mysle, ze sprobuje to zrobic metoda janusza. nie wiem czy bede musial to robic jeszcze tymi szczotkami, bo po polerowaniu futrem polerskim nie ma juz rys. zostala calkiem gladka, ale niestety nie lustrzana powierzchnia.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez R1 » 1/4/2007, 20:33

Jak zakończysz swoje prace, to pochwal się jak wyszło :)

Pozdr ;)
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez elco » 11/4/2007, 19:17

Obrazek
Obrazek


tak jak mnie R1 prosil- w koncu po trudzie i znoju wypolerowalem tlumik i przesylam zdjecia :)

P.S
nie kombinowalem za duzo, wiec kupilem tylko porzadna paste i przejechalem tlumik filcem, a pozniej wyrownalem futrem
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez adam_zaki » 11/4/2007, 19:42

Sorka a masz może zdjęcie jak to wyglądało wcześniej bo mój tłumnik także nie jest zbyt błyszczący a chciałbym zrobi coś takiego.
Jeśli to możłiwe dodaj fotkę :D [/code]
Obrazek
Avatar użytkownika
adam_zaki
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/4/2007, 20:55
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez elco » 11/4/2007, 21:10

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M356040


tu jest adres, na ktorym znajdziesz fotki hondy z niepolerowanym tlumikiem
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Manhatan » 11/4/2007, 22:00

Spoko maszyna, teraz się bierz za ranty felg, to będzie dopiero odjazd :)
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez elco » 11/4/2007, 22:37

Powiem ci Manhatan, ze juz o tym myslalem, ale wydaje mi sie, ze nie bardzo bedzie to pasowalo kolorystycznie. Oczywiscie gdyby felgi byly czarne, tudziez ciemniejsze niz te to bylby z tego calkiem sympatyczny efekt. Ale uwazam, ze przy tym malowaniu nie zrobi to az tak wielkiej roznicy.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Manhatan » 12/4/2007, 13:54

Uwierz mi, że jak zrobisz je na lustro to będzie różnica i to ogromna, zresztą gdzieś już widziałem, właśnie jasne felgi i polerowane ranty i fajnie to wyglądało :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez fandzoilisz » 12/4/2007, 15:59

omg
trzeba bylo kupic tarcze z gumy na katowke lub na wiertarke i przejechac kwasówke
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez fandzoilisz » 12/4/2007, 16:00

PS
to nie jest kwasówka tylko stal nuierdzewna...
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez R1 » 12/4/2007, 16:39

No EXTRA :D trochę trzeba było się namachać, ale EFEKT JEST WIDOCZNY, AŻ W OCZY RAZI :)

Pozdr ;)
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez elco » 12/4/2007, 19:16

no nie powiem, bo zjada to sporo czasu i cierpliwosci. Polerowalem to jakies 3 godziny i pozniej jeszcze z 2 poprawialem, ale efekt jest naprawdę świetny i wiem, ze bylo warto.
dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc !!!
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez elco » 12/4/2007, 19:25

fandzoilisz napisał(a):omg
trzeba bylo kupic tarcze z gumy na katowke lub na wiertarke i przejechac kwasówke


wydaje mi sie, ze to nie jest najlepszy pomysl. Filcem robi sie to znacznie dokladniej. Guma trzeba by pewnie sie bylo niezle nameczyc, zeby bylo lustro i to jeszcze rowne.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lukas00 » 13/4/2007, 00:32

ciekawe tylko jak dlugo taki ladny efekt lustra sie utrzyma .... bo kiepski to bylby uklad gdyby raz w miesiacu ciebie taka ciezka praca czekala z polerowaniem
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez qba_mumin » 1/12/2008, 13:34

Bo ja wole jazde na jednym kole ;)
Avatar użytkownika
qba_mumin
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6/6/2008, 16:00
Lokalizacja: Tarnów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê