polerwanie ??
Posty: 20
• Strona 1 z 1
polerwanie ??
Moze mi ktos powiedziec cos na temat polerowania. chcialem wypolerowac sobie oslone tlumika w Hondzie. jest to rodzaj kwasnej stali. probowale spolerowac to futrem polerskim i "podstawowa" pasta polerska. udalo mi sie wygladzic powierzchnie, ale chce uzyskac efekt tzw. lustra. czy do tego uzywa sie jakiejs specjalnej pasty czy robi sie to w jakis inny sposob
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Papier ścierny na początek, wszystko musisz dokładnie wyczyścić, potem pokolei przechodzisz na papier coraz drobniejszy, aż dojdziesz do powiedzmy papieru 2000. Potem bierzesz filc (możesz kupić ten na szlifierkę kątową, bądź na wiertarkę) dajesz na niego pastę polerską (może być AutoMax) i polerujesz to wszystko, jeżeli zrobisz to starannie to uzyskasz właśnie efekt lustra
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
http://allegro.pl/item178349698_autosol ... u_itp.html
Pasta, szmatka, i uzyskasz dobry efekt. Możesz też zastosować filc na wiertarke. Polerowałem tak wydechy, którym daleko było do ideału, i efekt był zadowalający.
Pasta, szmatka, i uzyskasz dobry efekt. Możesz też zastosować filc na wiertarke. Polerowałem tak wydechy, którym daleko było do ideału, i efekt był zadowalający.
-
matata176 - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500
Manhatan napisał(a):Papier ścierny na początek, wszystko musisz dokładnie wyczyścić, potem pokolei przechodzisz na papier coraz drobniejszy, aż dojdziesz do powiedzmy papieru 2000. Potem bierzesz filc (możesz kupić ten na szlifierkę kątową, bądź na wiertarkę) dajesz na niego pastę polerską (może być AutoMax) i polerujesz to wszystko, jeżeli zrobisz to starannie to uzyskasz właśnie efekt lustra
Pozdrawiam
Ta metoda dobra jest przy polerowaniu aluminium, kwasówka sama w sobie ma gładką powierzchnię.
-
matata176 - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500
papier scierny to nie jest dobry pomysl kup sobie szczotki z wlokniny (sa takie w ksztalcie wacla z trzpieniem) i zaczynasz od gradacji np 60, jesli masz rysy lub wzery, i zmieniasz na coraz wieksza. Wloknina w przeciwienstwie do papieru ni rysuje powierzchni. Jak juz wyciagniesz rysy i wyrownasz powierzchnie zakladasz na wiertarke filc ( mozna kupic taki z trzpieniem a szlifierka ma za duze obroty i moze palic powierzchnie) i pasta do stali nierdzewnej polerujesz. Wszystko kupisz na allegro. Wazne jest zeby co jakis czas z filcu zdzierac powstala warstwe. Przy odrobinie wysilku uzyskasz efekt lustra co nie zmienia ze nierdzewke poleruje sie ciezko.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
dzieki serdeczne wszystkim za odpowiedz. mysle, ze sprobuje to zrobic metoda janusza. nie wiem czy bede musial to robic jeszcze tymi szczotkami, bo po polerowaniu futrem polerskim nie ma juz rys. zostala calkiem gladka, ale niestety nie lustrzana powierzchnia.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Jak zakończysz swoje prace, to pochwal się jak wyszło
Pozdr
Pozdr
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
-
R1 - Bywalec
- Posty: 940
- Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
- Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji
tak jak mnie R1 prosil- w koncu po trudzie i znoju wypolerowalem tlumik i przesylam zdjecia
P.S
nie kombinowalem za duzo, wiec kupilem tylko porzadna paste i przejechalem tlumik filcem, a pozniej wyrownalem futrem
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M356040
tu jest adres, na ktorym znajdziesz fotki hondy z niepolerowanym tlumikiem
tu jest adres, na ktorym znajdziesz fotki hondy z niepolerowanym tlumikiem
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Powiem ci Manhatan, ze juz o tym myslalem, ale wydaje mi sie, ze nie bardzo bedzie to pasowalo kolorystycznie. Oczywiscie gdyby felgi byly czarne, tudziez ciemniejsze niz te to bylby z tego calkiem sympatyczny efekt. Ale uwazam, ze przy tym malowaniu nie zrobi to az tak wielkiej roznicy.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Uwierz mi, że jak zrobisz je na lustro to będzie różnica i to ogromna, zresztą gdzieś już widziałem, właśnie jasne felgi i polerowane ranty i fajnie to wyglądało
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
No EXTRA trochę trzeba było się namachać, ale EFEKT JEST WIDOCZNY, AŻ W OCZY RAZI
Pozdr
Pozdr
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
-
R1 - Bywalec
- Posty: 940
- Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
- Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji
no nie powiem, bo zjada to sporo czasu i cierpliwosci. Polerowalem to jakies 3 godziny i pozniej jeszcze z 2 poprawialem, ale efekt jest naprawdę świetny i wiem, ze bylo warto.
dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc !!!
dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc !!!
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
fandzoilisz napisał(a):omg
trzeba bylo kupic tarcze z gumy na katowke lub na wiertarke i przejechac kwasówke
wydaje mi sie, ze to nie jest najlepszy pomysl. Filcem robi sie to znacznie dokladniej. Guma trzeba by pewnie sie bylo niezle nameczyc, zeby bylo lustro i to jeszcze rowne.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
ciekawe tylko jak dlugo taki ladny efekt lustra sie utrzyma .... bo kiepski to bylby uklad gdyby raz w miesiacu ciebie taka ciezka praca czekala z polerowaniem
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
-
qba_mumin - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 6/6/2008, 16:00
- Lokalizacja: Tarnów
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości