polerka rury... jak i czym ?
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
polerka rury... jak i czym ?
witam, mam dorabianą rure do komina, stal nierdzewka i mały pproblem z polerowaniem. ||Walczyłem już godzin kilka i nadal mizerny efekt (papierem wodnym) . Co polecacie ? Jak i czym polerujecie przy swoich maszynach ? za odp dz gory pozdro
-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
Ja u siebie polerowalem wydech papierem 2000, a nie jak koles wyzej pisal papier 200. A na koniec pasta polerska i bosz z gabka polerska i wyszlo lustro. A jak chcesz cos wiecej poczytac o polerce to wpisz sobie w goglach, jest sporo madrych tematow.
- toma1
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15
hmm.
jak już wspominałem czyscilem papierem wodnym 2000 ale do lustro do daleeeeko a co do tych wynalazków na wiertarki i kątówki to słyszałem że ponoć to tylko psuje efekt i rysuje jeszcze bardziej. Chyba że jakaś specjalna delikatna nakładka/nasadka ??
p.s. dodaje zdj moze w ten sposób ktoś doradzi coś ciekawego. pozdro
jak już wspominałem czyscilem papierem wodnym 2000 ale do lustro do daleeeeko a co do tych wynalazków na wiertarki i kątówki to słyszałem że ponoć to tylko psuje efekt i rysuje jeszcze bardziej. Chyba że jakaś specjalna delikatna nakładka/nasadka ??
p.s. dodaje zdj moze w ten sposób ktoś doradzi coś ciekawego. pozdro
- Załączniki
-
- 1.JPG (93.95 KiB) Przeglądane 3589 razy
-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
skoro to zywy metal to szczotką druciana uzyskasz jednolitą powierzchnie choc lustro to nie bedzie. mozna tez uzyc stalowych wat / wełn. nie są drogie i nawet daja niezły efekt. no niestety jak masz wydech bez chromu lub ze zdartym lusterka nie uzyskasz. jedynie co to mozesz uzyskac ładna jednolitą powierzchnie matową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
uzyskasz fajny efekt lustra tylko musisz miec specjalna paste i filc na wiertarke...moze da sie to w inny sposob zrobic ale zycze powodzenia...ja ostatnio robilem rame,felgi,wachacz i inne pierdoly i testowalem wszystkie metody...stary bosch i nawet duzymi obrotami mozesz jechac...ja nawet 150 robilme papierem a potem pasta...efekt nie rozni sie niczym z uzyciem papieru 2000(probowalem) i polerka nierdzewki to bajka w porownaniu do aluminium
tutaj macie kolektory wydechowe-20 minut polerowania a byly czarne i z nalotem
http://s1225.photobucket.com/albums/ee3 ... 19_006.jpg
tutaj macie kolektory wydechowe-20 minut polerowania a byly czarne i z nalotem
http://s1225.photobucket.com/albums/ee3 ... 19_006.jpg
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
- Mahoney
- Świeżak
- Posty: 176
- Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13
150??? to papier jak na surowe drewno :/ Po zdjęciu widać, że chyba mechanicznie to robiłeś jakimiś kamieniami szlifierskimi czy jak?? Źle to wygląda. Nie chce cie straszyć ale tak poharatany kolektor to teraz jedynie żmudna praca pamierami od 800 (wodny) recznie - tak pół dnia i dalej sukcesywnie aż do 2000 wodny. LUSTRO uzyskasz dopiero wtedy gdy będziesz używał pasty polerskiej do stali/aluminium. np K2 alu-chrom. Te nakładasz na kolektor i BAWEŁNIANĄ końcówką na wiertarkę polerujesz na lustro. Powiem tak - jakbyś zaczął wczesniej od samego 1200 papieru a później 2000 RECZNIE i później pastą to już byś to zrobił dawno.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
moim zdaniem pasta na niewiele się tu zda, najpierw trzeba wygładzić powierzchnię a na samym końcu jakaś pasta polerska.
Wiem że powinienem zacząć od grubszego papieru ale nie wiem czy nie zniszczy sie jeszcze bardziej. Szlifowana byla na początku u jednego mechanika chyba jakimiś "miękkimi" kamieniami, przynajmniej tak tłumaczył się żebym miał mniej polerowania później.
Może spróbuję najpierw filcem i bawełną.
A może jakieś malowanko w stylu chromu by pomogło?
temat może co dla nie których błachy, ale jak sami wiecie każdy lubi mieć zadbany sprzęt. Dlatego dzieki wielkie za pomoc i porady.
Wiem że powinienem zacząć od grubszego papieru ale nie wiem czy nie zniszczy sie jeszcze bardziej. Szlifowana byla na początku u jednego mechanika chyba jakimiś "miękkimi" kamieniami, przynajmniej tak tłumaczył się żebym miał mniej polerowania później.
Może spróbuję najpierw filcem i bawełną.
A może jakieś malowanko w stylu chromu by pomogło?
temat może co dla nie których błachy, ale jak sami wiecie każdy lubi mieć zadbany sprzęt. Dlatego dzieki wielkie za pomoc i porady.
-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- hENY
- Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
- Lokalizacja: Wałcz
Podobny, ale inny. Polerka rury, a czyszczenie kolektorów to inna zabawa.
Sam też polerowałem w swoim moto, robiłem ręcznie papierem ściernym, zaczynałem od jak to się mówi gradacji chyba 100, 200, 500, 1000 a na końcu pasta polerska, która ma ponoć 2000 bądź więcej. Robiłem to na sucho. Szczerze chciałbym wiedzieć jak to robić wiertarką (chodzi mi o faze papierem ściernym) bo znalazłem papier do nałożenia na wiertarke, ale on się ledwo co zaokrągla więc, nie da rady wypolerować dobrze rury. Chyba, że macie jakieś patenty.
edit: aha dodam, jeszcze, że zaczynałem od tak małych gradacji czyli jak ktoś wspomniał do drewna , z tego względu, żewydech był uderzony i zarysowany, w ten sposób wyrównywałem zadarcie, a potem polerka
pozdro
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
"polerka rury jak i czym?" Jak to czym! Ustami kobiety .. .sorry nie mogłem się powstrzymać
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Bez obrazy koledzy ale jak czytam te niektóre posty to bym wywalił połowę z nich.... razem z użytkownikami... Papier 200 czy nawet 150? Chyba do końcowego cyklinowania podłóg w domu...
Robiłem takie zabiegi nie raz, widzę po zdjęciu że dawałeś jakąś grubą gradacją po tej rurze. Weź kup sobie w jakimś markecie końcówkę na wiertarkę gdzie na przemian jest papier ścierny i taka czerwona gąbka ścierna. Przeleć tym i wyrównaj to co napsułeś na tej rurze a następnie dajesz papier ścierny 1500, 2000 WODNY i po tym wszystkim kupujesz sobie pastę autosol do polerowania metalu i masz efekt lustra. Pastę tą najlepiej polerować również z wiertarki twardym filcem (kupisz na pewno w castoramie)
Robiłem takie zabiegi nie raz, widzę po zdjęciu że dawałeś jakąś grubą gradacją po tej rurze. Weź kup sobie w jakimś markecie końcówkę na wiertarkę gdzie na przemian jest papier ścierny i taka czerwona gąbka ścierna. Przeleć tym i wyrównaj to co napsułeś na tej rurze a następnie dajesz papier ścierny 1500, 2000 WODNY i po tym wszystkim kupujesz sobie pastę autosol do polerowania metalu i masz efekt lustra. Pastę tą najlepiej polerować również z wiertarki twardym filcem (kupisz na pewno w castoramie)
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Jasne, jak masz duże zadziory do wyrównania, to możesz sobie te 2000 wsadzić w du**.
Po to sa różne gradacje, żeby lecieć z mniejszych wartości do większych. Moja polerka przyniosła oczekiwany rezultat. Trzeba tylko dużo pracy, bo ja robiłem to ręcznie.
Chyba, że mówisz tu o końcowej polerce, to wtedy masz rację.
Pozdro
Po to sa różne gradacje, żeby lecieć z mniejszych wartości do większych. Moja polerka przyniosła oczekiwany rezultat. Trzeba tylko dużo pracy, bo ja robiłem to ręcznie.
Chyba, że mówisz tu o końcowej polerce, to wtedy masz rację.
Pozdro
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
To możesz sobie lecieć papierem 500-600 ale nie 150 czy 200 no nie dajmy się zwariować. Tak jak napisałem jak są wżery wieksze to najlepsza rolka na trzpien do wiertarki naprzemienna z papierem i gąbką ścierną.
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości