Zobacz wątek - polerka rury... jak i czym ?
NAS Analytics TAG

polerka rury... jak i czym ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

polerka rury... jak i czym ?

Postprzez daniel85r » 19/1/2011, 19:33

witam, mam dorabianą rure do komina, stal nierdzewka i mały pproblem z polerowaniem. ||Walczyłem już godzin kilka i nadal mizerny efekt (papierem wodnym) . Co polecacie ? Jak i czym polerujecie przy swoich maszynach ? za odp dz gory pozdro
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez Mahoney » 19/1/2011, 19:53

robisz papierem minimum 200 a potem specjalna pasta do polerowania.polecam uzycie wiertarki i filcu/papieru na rzepe
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13


Postprzez marynarz1 » 19/1/2011, 20:31

Ja ostatnio polerowałem wydech. Kupiłem w castoramie pastę polerską i bawełnianą końcówkę do wiertarki. Wyszło lustereczko. :) Za to wszystko zapłaciłem jakieś 30 zł.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez toma1 » 19/1/2011, 21:16

Ja u siebie polerowalem wydech papierem 2000, a nie jak koles wyzej pisal papier 200. A na koniec pasta polerska i bosz z gabka polerska i wyszlo lustro. A jak chcesz cos wiecej poczytac o polerce to wpisz sobie w goglach, jest sporo madrych tematow.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez lutecki » 19/1/2011, 21:36

toma1: "Koleś" wyżej pisał o papierze wodnym. Jego numeracja jest inna niż tego, którym Ty polerowałeś. Koleś...
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marynarz1 » 19/1/2011, 21:55

Numeracja papieru wodnego czyli gradacja nie różni się od zwykłego papieru. Tylko tyle że wodne to zazwyczaj drobnoziarniste do polerowania.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez toma1 » 19/1/2011, 22:27

"lutecki" ja tez robilem wodnym, bo na sucho bym sie nie dorobil, chyba ze maszyna to mozna jechac na sucho. W sklepie lakierniczym mozna sobie kupic rozna granulacje papieru i reszte gratow potrzebnych do polerki.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez daniel85r » 20/1/2011, 17:39

hmm.
jak już wspominałem czyscilem papierem wodnym 2000 ale do lustro do daleeeeko :) a co do tych wynalazków na wiertarki i kątówki to słyszałem że ponoć to tylko psuje efekt i rysuje jeszcze bardziej. Chyba że jakaś specjalna delikatna nakładka/nasadka ??
p.s. dodaje zdj moze w ten sposób ktoś doradzi coś ciekawego. pozdro
Załączniki
1.JPG
1.JPG (93.95 KiB) Przeglądane 3589 razy
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 20/1/2011, 18:21

skoro to zywy metal to szczotką druciana uzyskasz jednolitą powierzchnie choc lustro to nie bedzie. mozna tez uzyc stalowych wat / wełn. nie są drogie i nawet daja niezły efekt. no niestety jak masz wydech bez chromu lub ze zdartym lusterka nie uzyskasz. jedynie co to mozesz uzyskac ładna jednolitą powierzchnie matową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mahoney » 20/1/2011, 20:39

uzyskasz fajny efekt lustra tylko musisz miec specjalna paste i filc na wiertarke...moze da sie to w inny sposob zrobic ale zycze powodzenia...ja ostatnio robilem rame,felgi,wachacz i inne pierdoly i testowalem wszystkie metody...stary bosch i nawet duzymi obrotami mozesz jechac...ja nawet 150 robilme papierem a potem pasta...efekt nie rozni sie niczym z uzyciem papieru 2000(probowalem) i polerka nierdzewki to bajka w porownaniu do aluminium

tutaj macie kolektory wydechowe-20 minut polerowania a byly czarne i z nalotem
http://s1225.photobucket.com/albums/ee3 ... 19_006.jpg
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez Przemo_rene » 21/1/2011, 11:43

150??? to papier jak na surowe drewno :/ Po zdjęciu widać, że chyba mechanicznie to robiłeś jakimiś kamieniami szlifierskimi czy jak?? Źle to wygląda. Nie chce cie straszyć ale tak poharatany kolektor to teraz jedynie żmudna praca pamierami od 800 (wodny) recznie - tak pół dnia i dalej sukcesywnie aż do 2000 wodny. LUSTRO uzyskasz dopiero wtedy gdy będziesz używał pasty polerskiej do stali/aluminium. np K2 alu-chrom. Te nakładasz na kolektor i BAWEŁNIANĄ końcówką na wiertarkę polerujesz na lustro. Powiem tak - jakbyś zaczął wczesniej od samego 1200 papieru a później 2000 RECZNIE i później pastą to już byś to zrobił dawno.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Mahoney » 21/1/2011, 20:05

Przemo,do mnie pijesz ze to zle wyglada?
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez daniel85r » 22/1/2011, 10:57

moim zdaniem pasta na niewiele się tu zda, najpierw trzeba wygładzić powierzchnię a na samym końcu jakaś pasta polerska.
Wiem że powinienem zacząć od grubszego papieru ale nie wiem czy nie zniszczy sie jeszcze bardziej. Szlifowana byla na początku u jednego mechanika chyba jakimiś "miękkimi" kamieniami, przynajmniej tak tłumaczył się żebym miał mniej polerowania później.
Może spróbuję najpierw filcem i bawełną.
A może jakieś malowanko w stylu chromu by pomogło?

temat może co dla nie których błachy, ale jak sami wiecie każdy lubi mieć zadbany sprzęt. Dlatego dzieki wielkie za pomoc i porady. :)
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez hENY » 23/1/2011, 08:55

Nie dalej jak tydzień temu był podobny temat!

viewtopic.php?t=56577
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Traperoso » 23/1/2011, 14:09

hENY napisał(a):Nie dalej jak tydzień temu był podobny temat!

viewtopic.php?t=56577


Podobny, ale inny. Polerka rury, a czyszczenie kolektorów to inna zabawa.

Sam też polerowałem w swoim moto, robiłem ręcznie papierem ściernym, zaczynałem od jak to się mówi gradacji chyba 100, 200, 500, 1000 a na końcu pasta polerska, która ma ponoć 2000 bądź więcej. Robiłem to na sucho. Szczerze chciałbym wiedzieć jak to robić wiertarką (chodzi mi o faze papierem ściernym) bo znalazłem papier do nałożenia na wiertarke, ale on się ledwo co zaokrągla więc, nie da rady wypolerować dobrze rury. Chyba, że macie jakieś patenty.

edit: aha dodam, jeszcze, że zaczynałem od tak małych gradacji czyli jak ktoś wspomniał do drewna :D, z tego względu, żewydech był uderzony i zarysowany, w ten sposób wyrównywałem zadarcie, a potem polerka

pozdro
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Mahoney » 23/1/2011, 23:34

Traperoso-na kolko o srednicy 125mm naklejasz (na rzepe) papier 150mm srednicy.wtedy jest lepiej
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez Przemo_rene » 24/1/2011, 09:23

"polerka rury jak i czym?" Jak to czym! Ustami kobiety :D :D .. .sorry nie mogłem się powstrzymać
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Adam093 » 24/1/2011, 22:47

Bez obrazy koledzy ale jak czytam te niektóre posty to bym wywalił połowę z nich.... razem z użytkownikami... Papier 200 czy nawet 150? Chyba do końcowego cyklinowania podłóg w domu...

Robiłem takie zabiegi nie raz, widzę po zdjęciu że dawałeś jakąś grubą gradacją po tej rurze. Weź kup sobie w jakimś markecie końcówkę na wiertarkę gdzie na przemian jest papier ścierny i taka czerwona gąbka ścierna. Przeleć tym i wyrównaj to co napsułeś na tej rurze a następnie dajesz papier ścierny 1500, 2000 WODNY i po tym wszystkim kupujesz sobie pastę autosol do polerowania metalu i masz efekt lustra. Pastę tą najlepiej polerować również z wiertarki twardym filcem (kupisz na pewno w castoramie)
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez Traperoso » 25/1/2011, 01:21

Jasne, jak masz duże zadziory do wyrównania, to możesz sobie te 2000 wsadzić w du**.

Po to sa różne gradacje, żeby lecieć z mniejszych wartości do większych. Moja polerka przyniosła oczekiwany rezultat. Trzeba tylko dużo pracy, bo ja robiłem to ręcznie.

Chyba, że mówisz tu o końcowej polerce, to wtedy masz rację.

Pozdro
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Adam093 » 25/1/2011, 14:58

To możesz sobie lecieć papierem 500-600 ale nie 150 czy 200 no nie dajmy się zwariować. Tak jak napisałem jak są wżery wieksze to najlepsza rolka na trzpien do wiertarki naprzemienna z papierem i gąbką ścierną.
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr