Zobacz wątek - Co kupić Honda cbr 900 fireblade czy Kawasaki zxr750 ninja
NAS Analytics TAG

Co kupić Honda cbr 900 fireblade czy Kawasaki zxr750 ninja

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez lysy1976 » 2/4/2007, 22:00

... znów same "konkrety", powala mnie chłopak, poddaję się .............
<b>Łysy `76

ZXR 750 `95</b>
Avatar użytkownika
lysy1976
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/11/2006, 20:26
Lokalizacja: Górny Śląsk


Postprzez cichy » 2/4/2007, 22:33

lysy1976 napisał(a):... znów same "konkrety", powala mnie chłopak, poddaję się .............


Za to u ciebie konkretna bzdura.

Jako że nie każdy musi wierzyć w to, co ktoś tam sobie napisze.
Trochę konkretnych faktów, rocznik 95’

Moc
CBR 124KM
ZXR121KM

Moment
CBR 88Nm
ZXR 76,5Nm

A tu jest największa różnica
Masa sucha
CBR 185kg
ZXR 205kg

Cena
CBR 10-12tyś
ZXR 8-10tyś
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez mlody » 3/4/2007, 06:22

Nie chce mi sie juz wyszukiwac artykułow na temat ram w Kawach,ale niejednokrotnie byly tu przedstawiane-wiec jaki to kosmos?
Temat zawiera pytanie co lepiej kupic,a nie co jest szybsze.
I pomijajac fakt dbania i serwisowania sprzęta,mysle ze Honda jest poprostu porządniejsza i mniej awaryjna,o ile w nowszysch rocznikach granice te sie zacieraja,to w tak leciwych sprzętach sa juz bardzo widoczne.
Obrazek (otwórz link)
Jak każdy właściciel Kawasaki mam zawsze racje i jestem najmądrzejszy :PPP

zx6r '2006
Avatar użytkownika
mlody
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1350
Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
Lokalizacja: opo

Postprzez lysy1976 » 3/4/2007, 07:44

Cichy, no to żeś pokazał...... :D Nikt tu nie prosił o przepisanie ze swoich kolorowych pisemek (jak Ty to zrobiłeś) danych, które w przełożeniu na asfalt h...ja znaczą :lol: I wyjaśnij mi sens porównywania danych technicznych motocykli różnych klas pojemności :lol: Pomimo prawie 200ccm pojemności silnika więcej w CBR, "ogromnej" różnicy jakoś nie widać :shock:

Zapraszałem do mnie właśnie po to, żebyście na własne oczy przekonali się, czy ta ZXR jest taka jak Wy ją opisujecie, czy też może jednak nie (sprzedawać, jak wcześniej zaznaczyłem, absolutnie nie mam zamiaru).
Ja wypowiadam się tylko w tych tematach, o których mam pojęcie z własnych doświadczeń, ludzie pokroju cichego we wszystkich, nie mając zielonego pojęcia......... i to nas różni :) Jeśli masz CBR, to napisz coś od siebie o niej, tak jak ja o ZXR, bo o to chyba komuś w tym temacie chodziło :!:
<b>Łysy `76

ZXR 750 `95</b>
Avatar użytkownika
lysy1976
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/11/2006, 20:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez cichy » 3/4/2007, 07:57

eneasz napisał(a):No to ci powiem kolego bez przytaczania danych bo nie mam pod reka ani swojego manuala ani orlika ale wlasnie dzisiaj rano rozmawialismy podajac dane z naszych ksiazek serwisowych roznica pomiedzy gixerem rocznik 2006 a zx6r-em 2001 jest nieznaczna a w niektorych momentach wrecz niezrozumiale zostalismy obydwoje zaskoczeni, porownanismy wszystko, wymiary, ciezary, moce, momenty jak to ma byc ten niewyobrazalny postep technologiczny to ja nie wiem jaka skala to sie mierzy i co oznacza niewielki.


Człowieku nie bluźnij. Jakbyś, co nieco potrafił jeździć, to zapewne byś wiedział, że osiągi motocykla, to nie tylko moc silnika.
Poza tym moc nic nie znaczy, jeżeli nie możesz jej prawidłowo kontrolować.
W GSXR masz wtrysk, zawieszenie USD, radialne zaciski hamulcowe itd.
Różnicy masy na poziomie 11 kg nie można nazwać nieznaczną.
Gwarantuje ci też, że jeżeli oboma pojedzie ten sam kierowca, to mimo to różnica w czasie okrążenia będzie znaczna.

eneasz napisał(a):A tak ogolnie to abstrachujac od tych wszystkich mocy momentow to powiem ci ze cala roznice w motorach ktore ty porownales przed chwilka mozesz wsadzic sobie w buty jak posadzisz za kierownica dwoch roznych kierowcow bo samymi umiejetnosciami mozna ja zniszczyc wiec twierdzenie ze ten postep jest taki ho ho jest moim zdaniem przesadzone. Uwazam ze dobry rider i stare moto moga utrzec nosa niedoswiadczonemu na super nowym a cala ta dywagacja potwierdza jedna tylko rzecz ,ze nalezy kupowac to co nam sie podoba bo cala reszta ma takie samo znaczenie jak zeszloroczny snieg.


Trochę głupie rozumowanie, kup sobie byle jaki motocykl, może być gorszy, bo i tak liczą się umiejętności. Wszystko prawda, ale czemu z tego powodu olewać kwestię wyboru motocykla. To nie jest porównanie motocykli dla różnych kierowców, tylko dla jednego kierowcy, więc ten czynnik pozostaje niezmienny, motocykle zawsze porównuje ten sam kierowca, lub ta sama grupa, gdzie każdy jechał każdym, inaczej nie miałoby to sensu.
Pod warunkiem, że ktoś potrafi dobrze nad maszyną, na jednej będzie szybszy, a na drugim wolniejszy.
Że nie wspomnę już o takich różnicach jak masa czy rozstaw osi, które mogą sprawić, że motocykl będzie praktycznie sam skręcał, a drugi będzie się prowadził jak wielki kloc i to jest wyraźnie wyczuwalne, nawet po głupiej wymianie opon wyraźnie czuć różnicę w prowadzeniu.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez cichy » 3/4/2007, 08:08

lysy1976 napisał(a):Cichy, no to żeś pokazał...... :D Nikt tu nie prosił o przepisanie ze swoich kolorowych pisemek (jak Ty to zrobiłeś) danych, które w przełożeniu na asfalt h...ja znaczą :lol: I wyjaśnij mi sens porównywania danych technicznych motocykli różnych klas pojemności :lol: Pomimo prawie 200ccm pojemności silnika więcej w CBR, "ogromnej" różnicy jakoś nie widać :shock:


Jeżeli chodzi o sens porównania, to nie wiem czy doczytałeś, ale w temacie jest pytanie, który z tych motocykli wybrać, więc prawdopodobnie autorowi chodziło o jakieś porównanie. :wink:
Dlatego konieczne było porównanie motocykli różnych klas.

Najbardziej szokujące jest to, że kawasaki mimo tej swojej znacznie mniejszej pojemności silnika waży 20kg więcej, chyba musieli specjalnie ołowiu do ramy napchać. :?

Oczywiście taka masa sprawia, że motocykl jest bardzo stabilny, stabilnie jedzie w zakręcie itd., ale niestety prowadzi się zbyt ciężko, tak taboretowato, szybkie przekładanie z ucha na ucha jest trudne także, jeżeli ktoś chciałby w przyszłości liznąć stuntu, to także będzie niewłaściwy wybór.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez cichy » 3/4/2007, 10:14

Jakby orlik pozwolił ci się przejechać, a najlepiej na torze, to inaczej byś śpiewał.
Jeździłeś nowym gsxr?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez cichy » 3/4/2007, 10:55

Wiesz nie chodzi o wyścigi(szczególnie na prostej, bo to w ogóle), ale zdarzało mi się jeździć na starszych i nowszych sprzętach, może nie na zupełnie nowych, ale różnica była wyraźnie wyczuwalna.
Jak się przesiadłem z cbr600f3 na obecny motocykl, to pomijając różnicę w mocy silnika, co jest raczej oczywiste, już po pierwszych metrach mówiłem sobie, rany jak to skręca i hamuje, niby 16kg różnicy, ale także zupełnie inne zawieszenie i hamulce.
Motocykla jakby zapadał się w zakręt, oczywiście wiele zależy też od opon, ale w to zawsze inwestowałem grubą gotówkę.

Prawie robi wielką różnicę. :lol:
Ostatnio edytowano 3/4/2007, 12:54 przez cichy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez polsky » 3/4/2007, 12:34

A ja tu widze,ze kazdy z was ma racje :)
Tylko kazdy patrzy na to swoimi oczami.
Cichy ma czysto sportowe spojrzenie a Eneasz jak to sam napisal Bike for fun ;-)


Ale 11kg to ogromna roznica :blee: :)
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
polsky
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 582
Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08

Postprzez Wombat » 4/4/2007, 14:16

lysy1976 kope lat :)
Nie dawaj sie sprowokoawac - szkoda nerwow.

Co do maszyn torowych. Ile wy jezdzicie na tym torze? 100% swojego czasu na motocyklu? 50%?
10%?
Wiec przestancie gadac wszyscy bo jesli 100% to i tak nie wierze ze nie macie drugiego motocykla - specjalnie na tor.... a jesli 1% to nie chrzancie ze wykorzystacie to co macie na torze w 100% i ze bedzie sie to zajebiscie zachowywało i na torze i na drodze. troche wiecej logiki bym prosil. No chyba ze jestescie biednymi zawodowcami bez sponsorow i jedzicie po torze cywilnymi maszynami za własne pieniadze aby udowodnic wszystkim wszystko.
jennny przedszkole sie tu robi :lol: a ja naiwnie myslalem ze nie wazne co sie ma ale wazne jak sie jezdzi hehehe
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cichy » 4/4/2007, 15:36

Wombat napisał(a):lysy1976 kope lat :)
Nie dawaj sie sprowokoawac - szkoda nerwow.

Co do maszyn torowych. Ile wy jezdzicie na tym torze? 100% swojego czasu na motocyklu? 50%?
10%?
Wiec przestancie gadac wszyscy bo jesli 100% to i tak nie wierze ze nie macie drugiego motocykla - specjalnie na tor.... a jesli 1% to nie chrzancie ze wykorzystacie to co macie na torze w 100% i ze bedzie sie to za****** zachowywało i na torze i na drodze. troche wiecej logiki bym prosil. No chyba ze jestescie biednymi zawodowcami bez sponsorow i jedzicie po torze cywilnymi maszynami za własne pieniadze aby udowodnic wszystkim wszystko.
jennny przedszkole sie tu robi :lol: a ja naiwnie myslalem ze nie wazne co sie ma ale wazne jak sie jezdzi hehehe


No wiesz, jak ktoś jeździć nie potrafi, to rzeczywiście nie robi mu różnicy czym jeździ. :lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Wombat » 4/4/2007, 16:28

Cichy... szkoda ze nie zczailes.... nie rob z siebie mistrza kierownicy bo zawsze znjda sie lepsi... watpisz w to? a ja jestem pewien ze znajda sie tutaj i tacy co objada cie swykla syfiasta cywilna kawa.... po prostu nie skupiacie sie na meritum sprawy tylko tak lejecie wode trzy po trzy.... " a honda jest lepsza bo jest lzejsza 3kg...." a suzuki jest lepsze bo ma Ups i tytan w dętkach...." a Kawa jest lepsza bo ma srebrne nakretki na siedzeniu....."
jizas ja nie mam nic personalnego do nikogo.. tylko zal czytac czasami juz nawet.... jak zauwazyl polski perspektywa zalezy od wysokosci siedzenia......
dobra luz. ja pasuje w tej dyskusji bo to nic juz nie wniesie. Zreszta jak zauwazyles na podstawie swych licznych obserwacji, nie potrafie jezdzic wiec moje zdanie i tak sie nie liczy :lol:
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lysy1976 » 4/4/2007, 16:47

cichy napisał(a):No wiesz, jak ktoś jeździć nie potrafi, to rzeczywiście nie robi mu różnicy czym jeździ. :lol:


Witaj Wombat! No trochę mnie nie było...........

Proponuję zrobić zrzutkę na pomnik dla cichego, on naprawdę na to zasługuje..... prawdziwy omnibus :lol: niespotykany znawca motocykli, nie mający sobie równych mistrz kierownicy......... ***** - ja już wysiadam przy jego tekstach .......:lol:

Lysy to juz drugie ostrzezenie odnosnie wulgaryzmow. Takie slownictwo to mozesz u siebie w domu stosowac ale nie na publicznym forum.
Jesli nie pohamujesz jezyka bede kasowal kazdy twoj post zawierajacy jakiekolwiek przeklenstwo.
siekson
<b>Łysy `76

ZXR 750 `95</b>
Avatar użytkownika
lysy1976
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/11/2006, 20:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez cichy » 4/4/2007, 17:46

No wiesz, ja przynajmniej nie jestem kretynem.
A ty masz niespotykaną, najszybszą na świecie kawe.

Sporo mi brakuje do tego, żeby dobrze jeździć, ale jak ktoś uważa, że jak się nie jeździ po torze to wszystkie prowadzą się tak samo, albo że 15-letni motocykl prowadzi się podobnie ja nowy, no to sorry.

Wombat znaczy według twojej logiki, jeżeli ktoś nie ma zamiaru odwiedzać toru, to może kupić byle co, wszystko jedno?
Każdy motocykl jedzie inaczej. Nie da się powiedzieć, że któryś jest lepszy ogólnie, ale każdy z nich jest lepszy dla określonego jeźdźca.
Jeden lubi duże stabilne maszyny, drugi woli jak szybko zmieniają kierunki, a dla trzeciego liczy się jak idzie na gumę.
Jednakże różnica między różnymi motocyklami jest wyraźna, tym bardzie, że wystarczy pokręcić śrubkami od zawiasów, albo zmienić oponę z turystycznej na sportową i już czuć wyraźną różnicę w prowadzeniu.
Łysy powiem ci tak, jeździłem cbr600f1 i cbr600f4, niby ten sam model tej samej firmy, różniło je tylko parę latek. Różnica jest ogromna, a różniło je wszystko. Więc nie pisz że starszy motocykl będzie dorównywał osiągami nowym, bo ja też nie mam motocykla z rocznika bieżącego i coś o tym wiem.
Moc silnika oczywiście ma drugorzędne znaczenie, ale zawieszenie i hamulce nawet, jeżeli nie wykorzystujemy ich w sporcie, przydają się choćby dla tego, że po prostu lepiej i łatwiej się jeździ takim motocyklem. Oczywiście trzeba się najpierw przejechać takim sprzętem, bo każdy kierowca ma, co do tego własne preferencje.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na gr