Pierwszy cross.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Pierwszy cross.
Witam serdecznie:)
Na wiosnę chcę kupić swój pierwszy motor. Ma to byc cross tylko, że teraz zaczynają się pytania:) Mam 23 lata, 176cm, 100kg. Moje doświadczenie z jednośladami to kilka tysięcy km na skuterze i trochę km na Yamaha YBR 125. Wydaje mi się, że "125" byłaby w zupełności wystarczająca bo najpierw chcę się do porządku nauczyć jeździć. Generalnie plan mam taki: pierwsze 2 lata na "125" a potem już jakaś "250". Teraz jakiej marki motor kupić? Trochę poczytałem ale opinie są naprawde różne:) Na motorze chce jeździć po lesie i po torze bo mam dość blisko:), tak 2-3razy w tygodniu po ok.2h. Jak przedstawiają się koszty utrzymania takiego sprzętu przy takiej eksploatacji? Czy któraś z marek jest droższa w utrzymaniu czy mniej więcej wszystkie są zbliżone? Aha na zakup sprzętu chcę dać max 5000zł, bo wiadomo, że zawsze jest coś do wyremontowania:)
Z góry dzięki za odp.
Na wiosnę chcę kupić swój pierwszy motor. Ma to byc cross tylko, że teraz zaczynają się pytania:) Mam 23 lata, 176cm, 100kg. Moje doświadczenie z jednośladami to kilka tysięcy km na skuterze i trochę km na Yamaha YBR 125. Wydaje mi się, że "125" byłaby w zupełności wystarczająca bo najpierw chcę się do porządku nauczyć jeździć. Generalnie plan mam taki: pierwsze 2 lata na "125" a potem już jakaś "250". Teraz jakiej marki motor kupić? Trochę poczytałem ale opinie są naprawde różne:) Na motorze chce jeździć po lesie i po torze bo mam dość blisko:), tak 2-3razy w tygodniu po ok.2h. Jak przedstawiają się koszty utrzymania takiego sprzętu przy takiej eksploatacji? Czy któraś z marek jest droższa w utrzymaniu czy mniej więcej wszystkie są zbliżone? Aha na zakup sprzętu chcę dać max 5000zł, bo wiadomo, że zawsze jest coś do wyremontowania:)
Z góry dzięki za odp.
- Artek2587
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/1/2011, 15:20
- Lokalizacja: Czewionka
Nie wiem czy uda Ci się kupić fulla za 5 tyś, no chyba, że starocia, z takim budżetem nie pchałbym się w fulle tylko jak 125 to yamaszka dt albo kawasaki kmx 125 ale to ma słabą zawiechę na tor.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
Choć jeden mądry się znalazł i mądrze podchodzi do wyboru motocykla biorąc po uwagę swoje doświadczanie.
Jeżeli o 125 w 2T to wybór jest spory: CR, YZ, RM, SX. Każdy z nich ma takie same osiągi i bazują na najwyższym wykonaniu części. Ze swojej strony polecam Hondę CR 125 bo sam ją mam i jestem zadowolony. Koszty utrzymania-to zależy. Generalnie przy świeżej selekcji, myślę że do 500zł-oleje,filtr,smarowanie łańcucha, benzin. Czasami 500zł może przekroczyć, załóżmy dojdzie nowa selekcja tłoka, ew remont silnika, wymiana zębatek, łańcucha, ogumienia i remont zawieszenia. Każda z tych marek w.w motocykli ma podobne koszty utrzymania. max 5000?, dorzuć 3000 tysie i masz moją CR w stanie idealnym .
Jednak do 5000 tysięcy możesz kupić w dobrym stanie motocykl lub złym, zależy jak kto go dbał, a wiadomo 2t jest czuły.
Jeździłeś na YBR ale to jest całkiem inny motocykl, ma inną pracę, charakterystykę silnika, inny dół.
Jednak Twoja waga 100kg , aż się prosi o 250, tylko doświadczenie...Możesz być mistrzem prostej.
Pozdrawiam
Jeżeli o 125 w 2T to wybór jest spory: CR, YZ, RM, SX. Każdy z nich ma takie same osiągi i bazują na najwyższym wykonaniu części. Ze swojej strony polecam Hondę CR 125 bo sam ją mam i jestem zadowolony. Koszty utrzymania-to zależy. Generalnie przy świeżej selekcji, myślę że do 500zł-oleje,filtr,smarowanie łańcucha, benzin. Czasami 500zł może przekroczyć, załóżmy dojdzie nowa selekcja tłoka, ew remont silnika, wymiana zębatek, łańcucha, ogumienia i remont zawieszenia. Każda z tych marek w.w motocykli ma podobne koszty utrzymania. max 5000?, dorzuć 3000 tysie i masz moją CR w stanie idealnym .
Jednak do 5000 tysięcy możesz kupić w dobrym stanie motocykl lub złym, zależy jak kto go dbał, a wiadomo 2t jest czuły.
Jeździłeś na YBR ale to jest całkiem inny motocykl, ma inną pracę, charakterystykę silnika, inny dół.
Jednak Twoja waga 100kg , aż się prosi o 250, tylko doświadczenie...Możesz być mistrzem prostej.
Pozdrawiam
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
nie koniecznie 125 tez da rade., ale fajnie by było jakbys znalazł z utwardzanym zawieszeniem. z tą wagą nie miescisz sie w regulacji ;/ sam mam ten problem tylko w drugą strone jestem za lekki. co do moto. to jak kolega wyzej napisał. co do kasy nie zgodze sie z tym że trzeba dac wiecej na moto. w 2T czy kupisz nówke czy 5 letni koszta utrzymania bedą podobne. tak czy siak co rok zmieniasz tłok co 2-3 tłoki korbe. i nie wazne czy to 2009 czy 1998. no i logiczne im nowszy tym lepszy. ale za to kupisz cos koło 2003 roku i to wcale nie bedzie złe moto. ważne jest tez zeby był po prostu zadbany w dobrym stanie technicznym niz żeby był jak najnowszy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
no właśnie na bieżąco przeglądam oferty i w cenie 4500 - 5500 są motory z lat 98'-03'. A co do wagi to nie specjalnie sie tym martwie ze jest aż taka duza bo już od pół roku regularnie chudne i na lato powinienem mieć 80kg bo taki jest mój cel:) wiec motor powinien sobie z tym bez problemu poradzić:). Powiedzcie mi za to jak cwiczyć żeby mieć forme na motorze:) oczywiscie nie myśle tu o wyczynowym sporcie ale żebym po 20min nie padł ze zmęczenia:) obecnie trenuje tak: 3x w tyg siłownia, 2x basen, i x razy moja kobieta:P
- Artek2587
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/1/2011, 15:20
- Lokalizacja: Czewionka
i to starczy. jak bedziesz miał moto to na torze po prostu trenujesz. pierwsze jazdy pewnie kilka kółek i beda bolały ręce i kolana. a potem po kilku jazdach bedzie coraz lepiej i zadna siłownia ci duzo nie da na tyle żebys siadł na moto i śmigał z pełną kondycją po prostu trzeba swoje wyjeździć. druga sprawa to ma byc twój 1 moto wiec szybko w terenie czy na torze manetki nie bedziesz odkręcał do konca
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A moze 250 poco wydawac 5Tys na 125 jezeli mozna kupic 250 .Tloku nie trzeba tak wymieniac bo calej mocy bys nei wycisnal pali mniej od 125.Tu masz fajna oferte http://moto.allegro.pl/kawasaki-kx-250-i1386494015.html
- kmx125
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 12/11/2010, 16:30
no to po co głupio piszesz? pozatym nie prawda z tym ze sie nie wycisnie pełnej mocy z 250. fakt nie odkreca sie tak manety ale to nadal 2T i trzeba kręcic tyle że jak masz 125 piłujesz kazdy bieg a na 250 wbijesz max 3 -4 i dalej nie krecisz. wiec 250 tym bardziej bez sensu. no jedynie pali nie co mniej. ale chyba jak ktos kupuje full crossa to czy mu spali 10 czy 11 litrów to najmniejszy problem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
kx lubią się sypać i trzeba o nie bardzo dbać, są wrażliwe na zanieczyszczenia. 250 może i kupywać, ale tu dochodzi o jego doświadczenie, może się męczyć w terenie i być mistrzem prostej. Ja bym został na 125 i ją dobrze ogarnął, a dopiero potem myślał o ewentualnych zmianach.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Znalazłem kilka ofert. Np. coś takiego: http://moto.allegro.pl/yamaha-yz-125-cr-rm-sx-kx-zamiana-na-2504t-z-dopl-i1388470094.html (otwórz link) albo to:http://moto.allegro.pl/honda-cr-125-r-b-zadbana-nie-zuzyta-sprawdz-i1382160776.html (otwórz link) i jeszcze cos takiego:http://moto.allegro.pl/kawasaki-kx-125-2001-rok-zadbana-wejdz-i1386403416.html (otwórz link). Tak jak wcześniej wspomniałem jestem przekonany ze 125 spokojnie mi wystarczy na 2 sezony bo chce opanować jazde i czucie motora:) a potem już zmiana na 250:) I jak kupie motor (wezme ze sobą 2 zaufanych gosci którzy sami jeżdżą i znają się na tym sprzecie) i sprzedajacy mi powie, że jest tam powiedzmy wiele rzeczy wymienionych i po remoncie, motor bedzie chodził b. dobrze, a nie bedzie miał żadnych dowodów na te remonty, to czy jeździc ze spokojną głową czy wymieniać tłok i korbę już na początku? Bo filtry i oleje wymienię bez dwóch zdań.
- Artek2587
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/1/2011, 15:20
- Lokalizacja: Czewionka
jezeli rzeczywiscie ci zaufani ludzie sie znają to Ci powiedzą czy juz jest do remontu czy nie. bo to słychac i czuc podczas jazdy. jezeli wszystko chodzi i jest ok bez sensu jest też ruszac. co do wymian to racja po zakupie wszystko powymieniaj. ale filtra wymieniac nie musisz ;d
co do crossa 125 s 5tys to spoko sie znajdzie jak juz wczesniej napisałem. nie kazdy ma kase zeby kupowac troczny czy dwuletni sprzęt. niektórzy latają maszynkami sprzed 95 roku i jakos nie marudzą. jak motor zadbany to daje rade. no fakt faktem że im starszy tym nieco wiecej kasy na to idzie. ale nie jakos strasznie. ja miałem crke z 00 roku i nie miałem zadnych problemów. tłoki padały normalnie. czy masz z 2010 czy z 00 tłok padnie ci co tyle samo czasu praktycznie. (róznica 3-5 mth to żadna roznica bo wystarczy raz filtra nie wyczyscic albo po prostu jeździc w 10 osób a samemu i juz ta róznica sie zaciera)
co do crossa 125 s 5tys to spoko sie znajdzie jak juz wczesniej napisałem. nie kazdy ma kase zeby kupowac troczny czy dwuletni sprzęt. niektórzy latają maszynkami sprzed 95 roku i jakos nie marudzą. jak motor zadbany to daje rade. no fakt faktem że im starszy tym nieco wiecej kasy na to idzie. ale nie jakos strasznie. ja miałem crke z 00 roku i nie miałem zadnych problemów. tłoki padały normalnie. czy masz z 2010 czy z 00 tłok padnie ci co tyle samo czasu praktycznie. (róznica 3-5 mth to żadna roznica bo wystarczy raz filtra nie wyczyscic albo po prostu jeździc w 10 osób a samemu i juz ta róznica sie zaciera)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
CR jest godna uwagi, jeden właściciel i miał ją 6 lat, czyli wszystko regularnie zmieniał. Ciekawe ile selekcji już miał . Widać zadbana po zdjeciach, ciekawe jak w real, weź tych 2 gości i podjedź jeżeli nie masz daleko .
Tłok i korbę na początku zmieniać to nie ma sensu jeżeli jest świeży remont. Jeżeli zmiana selekcji zbliża sięto warto zobaczyć stan innych podzespołów.
Tłok i korbę na początku zmieniać to nie ma sensu jeżeli jest świeży remont. Jeżeli zmiana selekcji zbliża sięto warto zobaczyć stan innych podzespołów.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość