Zobacz wÄ…tek - Sen zimowy a motocykl - Poprawne garazowanie motocykla
NAS Analytics TAG

Sen zimowy a motocykl - Poprawne garazowanie motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez RUTRA.RD » 3/12/2010, 12:08

motul 5100

niektórzy twierdza ze tak niektórzy ze nie wybór należy do ciebie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Dikey » 3/12/2010, 12:12

Motul 10w40 300V Double Ester, a co do przepalania, bardziej liczy się to na jak długo odpalisz moto a nie jak często.
Wywrotka to nie wstyd, ważne żeby wstać i dalej gnać!
Avatar użytkownika
Dikey
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:44


Postprzez henio12323 » 3/12/2010, 12:20

jezeli odpalisz i rozgrzejesz tak jak przy normalnej jeździe to nic sie niestanie. ale jak odpalisz na 2 minuty - wiecej narobisz szkody niz pozytku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 3/12/2010, 13:07

Motul 10w40 300V Double Ester po co olej za tyle kasy
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez gruby33 » 3/12/2010, 13:17

No to więc Motul 5100 będzie ok?

Co do przepalania myślałem czy raz na 2 tygodnie wystarczy.
Oczywiście po odpaleniu poczekam chwilkę i potem zarzucał będę mu do 3-3,5 tyś obrotów. Aż się rozgrzeje.
Na rozgrzanym jeszcze parÄ™ minutek niech pochodzi.
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22

Postprzez RUTRA.RD » 3/12/2010, 13:41

5100 wystarczy

jak przepalasz co 2 tyg to nie przepalaj przy -10 lepiej poczekaj jak będzie cieplej np -3 kręcić nie musisz odpal niech chodzi na jałowym jak się zagrzeje zgaś i tyle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez limak14 » 3/12/2010, 13:58

No ale załóżmy- olej scieka ze wszystkich elementów do miski olejowej. Zawsze trochę go zostanie w górnych partiach ale zawsze mniej niż podczas pracy silnika.
Pierwsze sekundy pracy silnika po uruchomieniu są krytyczne ponieważ wtedy silnik pracuje ze zmniejszonym smarowaniem.
To na logikę- ile razy chcielibyście aby taki silnik rozpoczynał swoją pracę? Kilka razy w zimie czy raz na wiosnę?
Moim zdaniem odpowiedź jest prosta.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez DajmosX » 3/12/2010, 15:02

Apropo tego oleju to mam jeszcze male pytanie poniewasz zawsze lalem olej motula 10 w 40 pol syntetyczny i tak sobie mysle czy jest sens na nowy sezon zalac pelnego syntetyka ? Czytalem na ten temat pare wczesniejszych wpisow na tym forum ale zdania byly mocno podzielone. Ogolnie nie chcial bym spowodowac zniszczenia silnika.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? :D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Invi » 3/12/2010, 15:13

Na 5100 raczej nic mu się nie stanie, ale wiadomo że na czymś lepszym smarowanie będzie lepsze ;) W sumie to tylko stówka więcej, a ma się spokój ducha że zadbało się o silnik ;)

RUTRA.RD napisał(a):Motul 10w40 300V Double Ester po co olej za tyle kasy


Po co komu RSV4 z salonu? Albo ciuchy Alpina?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez JÄ™drekZDW » 3/12/2010, 16:38

Dokładnie . A co do przepalania to mam takie zdanie jak limak
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez madcap » 3/12/2010, 20:27

sorry za OT
coraz bardziej dochodzę do wniosku (znam tylko z opowieści i z tego co poczytałem), że jednak uzyskiwanie prawa jazdy w starym stylu miało sens
dlaczego - bo obowiązkowe było zaliczenie podstaw mechaniki i eksploatacji, nadto pytania z mechaniki były równiez na częsci teoretycznej egzaminu
przynajmniej wówczas każdy wiedział jakie funkcje pełni olej silnikowy, dlaczego pomiar stanu jest na dokonywany na zimnym silniku itd

żeby nie było, ze samo OT
oba bajki sÄ… zalane SynPower 4T 10W-40 Valvoline
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez limak14 » 3/12/2010, 20:31

RUTRA.RD napisał(a):Motul 10w40 300V Double Ester po co olej za tyle kasy

Ja do wszystkich motocykli leje ten olej. Jestem zadowolony i nie zmienie przyzwyczajenia. Drogi ale wymiana raz na rok- więc można sie skusić na lepszy. Zważywszy że wymiana oleju to jedna z najtańszych czynności serwisowych przy moto.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez gruby33 » 3/12/2010, 23:15

To już naprawdę nie wiem co z tym przepalaniem zimą. jedni tak inni tak. I weź tu bądź mądrym..
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22

Postprzez melonick » 4/12/2010, 01:00

Nie przepalaj, dobrze na tym wyjdziesz.
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez gruby33 » 4/12/2010, 09:42

To jeśli nie przepalać to zalać lepiej olejem na full pod sam korek, a na wiosnę spuścić do normalnego poziomu?
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22

Postprzez DajmosX » 4/12/2010, 10:41

bedzyne powinienes zalac pod sam korek tak zeby ci bak nie zardzewial a olej dobrze jest zmienic przed zima a nie po tak by nie bylo zanieczyszczen w silniku
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez mianps » 4/12/2010, 21:08

heh, to moja druga zima motocyklowa i rok temu te same pytania...rok temu też szukałem info na ten temat...i też odpalać-nie odpalać w zimę

Moje zdanie jest takie - róbta co chceta i ile chceta.
myślicie, że te Wasze motocykle to z zapałek są zrobione? To jest maszyna, która jest praktycznie cała narażona na warunki atmosferyczne podczas normalnej eksploatacji i myślicie, że jak nie odpalicie silnika przez 2-3 miesiące to już nie odpalicie po tym czasie? A że jak odpalicie na 15min to już Wam zdechnie maszyna?
Większość z Was tak katuje w sezonie swoje maszyny, że takie odpalenie w zimę to pestka dla motocykla.
Jakby tak było z tą mechaniką silnikową jak opisujecie to np. te wszystkie rzęchy samochodowe co teraz jeżdżą po ulicach nie miałyby prawa w ogóle odpalać.

A poza tym silnik motocyklowy to jest solidna konstrukcja... po mega dzwonach jest pakowany do innych ram i dalej sprzedawany i używany... a tu zastanawiacie się czy zima mu zaszkodzi...phi
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Arturo925 » 4/12/2010, 21:27

Ja tam odpalam, rozgrzewam do tego stopnia aż sie ssanie wyłączy i pyrkam/ później łogniuje na śniegu... Robie tak trzeci sezon i jak dotąd nic mi się nie posypało :p

Jedyne co robię to wymieniam płyny i wyjmuje aku :lol:
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez Landryss25 » 4/12/2010, 21:52

gruby33 napisał(a):To jeśli nie przepalać to zalać lepiej olejem na full pod sam korek, a na wiosnę spuścić do normalnego poziomu?


Takim tokiem rozumowania to musiałbyś jakoś nalać żeby i górne partie silnika były zalane. Zalej tyle ile trzeba, na wiosnę odpal, rozgrzej i dzida :D

madcap napisał(a):sorry za OT
coraz bardziej dochodzę do wniosku (znam tylko z opowieści i z tego co poczytałem), że jednak uzyskiwanie prawa jazdy w starym stylu miało sens
dlaczego - bo obowiązkowe było zaliczenie podstaw mechaniki i eksploatacji, nadto pytania z mechaniki były równiez na częsci teoretycznej egzaminu
przynajmniej wówczas każdy wiedział jakie funkcje pełni olej silnikowy, dlaczego pomiar stanu jest na dokonywany na zimnym silniku itd


Niektórzy producenci (niekoniecznie motocykli) zalecają sprawdzanie stanu na ciepłym silniku jakieś 10-15min po jego zgaszeniu.

Ja tam jak postawiłem Huskę po ostatniej jeździe tak stoi. Z czasu przekręcę koła żeby się w jednym miejscu nie opierały. Olej zmieniłem w październiku bo mi tak wymiana wypadła. Moto stoi w garażu w którym zawsze panuje dodatnia temperatura. Do czasu aż śnieg stopnieje nie zamierzam jej odpalać. A jak temperatura skoczy na +10 i śnieg zniknie to ogień :)
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez limak14 » 4/12/2010, 22:02

Po co sobie robić smaka jak nie można polatać?
Wolę udawać że w garażu nic nie stoi :D
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê