Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT 80 LC2 czy Honda MTX 80 ?
NAS Analytics TAG

Yamaha DT 80 LC2 czy Honda MTX 80 ?

Enduro, Cross
_________

Yamaha DT 80 LC2 czy Honda MTX 80 ?

Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 21:32

Siema, mam pytanie odnośnie tych motorów, bo nie wiem który wybrać... i czy w ogóle opłaca się któryś kupić.
1) Yamaha DT 80 LC2
- rocznik 1989
- przebieg 20000 km
- fabrycznie zablokowany, ma nowe zębatki, łańcuch, płyny, kierownicę, wahacz, opony, klocki
- cena 1200 zł

2) Honda MTX 80
- rocznik 1988
- ma nowe opony typu asfalt - teren
- cena 1100 zł

Pytanie, czy w ogóle się je opłaca kupić napisałem, ponieważ są dość stare. Ogólnie stan ich oceniam po zdjęciach na dobry+, służyły by mi do zabawy w terenie ale też żebym mógł gdzieś nimi pojechać.
Piszcie co myślicie :)
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez henio12323 » 6/11/2010, 21:43

hmm oba sprzęty są niezłe. nie ma od nich co wymagac nie wiadomo czego. jednak o ile jest w miare niezlym stanie to moga posluzyc jakis czas bez wiekszego wkładu poniewaz są to dosyc mocne sprzęty. a w razie juz awarii to częsci zamienne są tanie. na pewno cena początkowa jest okazyjna. moim zdaniem lepiej kupic np tego mtxa niz jakiegos chinczyka za ta kase. no i dobra cena tego mtxa jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 21:47

głównie chodzi mi o to czy one nie są za stare? bo kasy nie dostałem od rodziców tylko uzbierałem sam i nie chcę jej wyrzucać w błoto, i wiesz może ile ta honda pali ?
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 6/11/2010, 22:01

powiem ci tak. i tak i nie. jezeli kupisz nowszy zawsze to samo moze sie zepsuc. bo głownie co pada to tłok sprzęgło uszczelniacze przedniego zawieszenia korbowód ew jakies łozyska. w starym motorze duzo wiecej tez sie nie popsuje. fakt mogą pasc np zaciski hamulców czy cos. ale i tak i tak koszty nie są duze i raczej rzadko sie to dzieje. ja sam mialem stara DT latałem ponad sezon jedną i nic sie nie psuła. wystarczy troche o nią zadbac. to samo kumpel kupił tanio yamaszke DT 80... wsadzil w nią kilka stówek - odmalował powymieniał linki wszystkie płyny, porobił troche elektryke (czesto starsze moto maja z nią problem) i motor był w niemalze idealnym stanie. nie było sie do czego przyczepic. i słuzył mu moto jakis czas i z bólem serca sprzedał bo musiał miec kase na cos innego. a tak zapewne smigał by nią do dzis :) pozatym do nauki jazdy im tanszy moto tym lepszy ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez matm117 » 6/11/2010, 22:03

no w błoto to byś wyrzucił kupując chińczyka którego byś naprawiał co tydzień, ewentualnie mógłby wytrzymać 2 tygodnie i zrypać się na amen. Jeśli podane przez ciebie sprzęty są w dobrym stanie, nic nie puka, biegi wchodzą jak należy i nie wypadają, rama prosta nie spawana to czemu nie brać, ewentualnie będzie cię czekał wtedy szlif i zmiana tłoka ale w przypadku tych sprzętów nie będzie to jakaś wielka kasa, w najlepszym przypadku moto mogło mieć niedawno remont i sobie przeżyje niejednego chińczyka. Myślę że dt80 będzie lepszym wyjściem, z uwagi na tą blokadę.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 22:08

jeszcze bardzo mnie interesuje spalanie obu motorków :)
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 6/11/2010, 22:32

tu i tu jest podobnie. nie powiem ci dokladnie. ale spalanie waha sie w granicach 3-4,5 litra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez matm117 » 6/11/2010, 22:36

nie sugeruj się tym, żaden z nich nie spali ci nie wiadomo ile, poza tym powiedzmy mtx może mieć źle wyregulowany gaźnik i zaciśnięte klocki i może spalić ci 10 litrów, i to samo może tyczyć się dt. Raczej patrz na stan, niż na spalanie i osiągi w przypadku tych motorków i tych roczników.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 22:41

no spoko, jeśli jest tak jak pisze henio12323 to byłbym zadowolony, bo kiedyś czytałem na jakimś forum, że ta yamaha w terenie potrafi właśnie spalić nawet do 10 litrów i to mnie trochę przeraziło :) mam jeszcze pytanie, czy to prawda, że yamaha ma słabe zawieszenie?
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez matm117 » 6/11/2010, 22:51

no na pewno nie jest to cud techniki, ale powiedzmy sobie szczerze, do tego, do czego jest przystosowana wystarczy.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 23:24

mam jeszcze jedno pytanie :D czy naprawdÄ™ siÄ™ ona przegrzewa po jakimÅ› czasie jazdy ?
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez matm117 » 6/11/2010, 23:32

jeśli zablokowany i nie będziesz katował za ostro to się nie zagrzeje, jeśli będzie dostawał po dupie to pewnie będzie się grzał
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez PawelloF » 6/11/2010, 23:35

Może wkleję opis to powiesz mi co o tym wszystkim myślisz :)

Motor godny uwagi i polecenia,po kapitalnym remoncie,nowe zębatki łańcuch płyny kierownica wahacz opony klocki itp Niesprawne kierunkowskazy,do poprawek lakierniczych Motorem jeździłem 3 sezony i sprawował się bez najmniejszego problemu wymaga jedynie sprawdzenia oleju w skrzyni. Motor bardzo zrywny fabrycznie zablokowany do 80 km/h pali od kopa,zapraszam na jazdę próbną :)
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 7/11/2010, 08:21

nie ma prawa sie grzac. ja mialem DT jeździlem w maxymalnych warunkach razem z crossówkami na torze wyciskalem 110% z DTtki i nigdy w zyciu jej nie przegrzałem;D sprzet nie do zarżnięcia. żeby zatrzec silnik trzeba chyba na spirytusie śmigac :P oba przęty są bardzo mocne. co do blokady zalezy jaka to jeszcze jest blokada. ale jezeli na module to to żadna blokada. ona blokuje predkosc na 6 biegu. wiec tak czy siak na 6 jej nie zagrzejesz nigdy - przegrzac sie da piłujac ciagle moto np na 1 biegu ale przeciez nikt tak nie smiga :d co do spalania - technicznie jest to niemozliwe zeby 10 litrów DT pociagnela tyle bo ma za maly tloczek zeby tyle przepalila. full crossy tyle nie pala :P przy normalnym smiganiu spalanie bedzie takie jak napisalem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez PawelloF » 7/11/2010, 08:29

Oto jej zdjęcie:
Obrazek
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez PawelloF » 7/11/2010, 11:57

Czy taka Yamaha ma jakieÅ› konkretne wady? :)
I o co spytać sprzedającego akurat tej Yamahy ?
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 7/11/2010, 12:57

nie ma. wadą mozna nazwac np starter. poniewaz ciezko spotkac moto z oryginalnymi walkami startera mianowicie tam sie to wszystko wyrabiało i zębatka spadała i kopać sie nie dało. wiem ze sporo dt ma z tym problem. jednak nie jest to jakas masakra wystarczy dotoczyc nową tulejke i wsadzic ciasniejsze zabezpieczenie o ile by sie pojawial w ogole taki problem :) generalnie wady są b drobne. nie ma rażących wad to bardzo udane kostrukcje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grunder » 7/11/2010, 13:25

To ja jeszcze siÄ™ dorzuce :D

Miałem starego MTX-a z 83' i ci powiem że to jest sprzęt nie do zajechania. To był mój pierwszy mocniejszy sprzęt po niemieckim komarku. Nawet w niego nie inwestowałęm aż nadto :D. Przez ponad pierwsze 2 miesiące jazdy nie czyściłem filtra powietrza i dopiero przy sprzedaży postanowiłem go wyczyścić, a tu się okazuje że już go nie ma :D. Przez tą całą jazde bez czyszczenia filtra Honda mi nie przerwała i wkręcała się dalej tak samo na obroty. Miałem też z nią przypadek, iż jadąc bardzo powoli nagle motor zgasł i niechiał odpalić. Cewka była strasnie gorąca i dopiero kiedy ostygła motor zapalił. Co do spalania max 4l. Osiągi były znakomite wyciągałą niecałe 100km/h. Jedynie wadą MTX-a z jaką się spotkałem to był słaby spaw na ramie gdzieś koło amortyzatora. ( 2 razy mi pękł) oraz kolejną wadą to te uchwyty na kierownicy na dżwignie. Generalnie motor nie do zajechania.

Co do DT to też silnik beton, spalanie podobne co do MTX-a. Oba motory są idealne na początek jazdy w terenie-asfalt.

Henio więcej wie o DT bo ją przerabiał non stop :D.

Wybór należy do Ciebie czy Honda czy Yamaha, bo oba motocykle made in Japan.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez PawelloF » 10/11/2010, 17:41

A co jeszcze powiecie o Hondzie MTX z 88r. ? Czy jest gorsza od Yamahy DT ? I czy opłaca się brać Honde? Bo Yamahy chyba niestety nie wezmę, nie wiem czy już nie jest sprzedana i trochę za dużo bym musiał wydać na paliwo do samochodu, żeby tam dojechać :)
PawelloF
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez henio12323 » 11/11/2010, 00:55

powiem ci tak :D podkusiles mnie i kupiłem ta yamaszke :D motor super :P załuj ze sie nie pospieszyles :d

mtx nie jest duzo gorszy. to bardzo podobny motocykl :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê