Zobacz wątek - Kawasaki ER 5 - nierówna praca silnika, utrata mocy
 
NAS Analytics TAG

Kawasaki ER 5 - nierówna praca silnika, utrata mocy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ER 5 - nierówna praca silnika, utrata mocy

Postprzez slaveq » 31/10/2010, 21:32

Witam,

dziś jechałem moim ER 5 i niestety na trasie w momencie kiedy miałem jakieś 7 tyś. obrotów przy 110 km/h motocykl nagle stracił moc, silnik zaczął nierówno pracować i nie jest w stanie wejść na więcej niż 5-6 tyś. obrotów. Na wolnych obrotach chodzi równo i nie dławi się ani nie gaśnie. Pytanie co to może być i czy mogę jechać motocyklem do mechanika (czy nic się nie uszkodzi) czy lepiej laweta (znajomy wspomniał, że to może być pęknięty tłok i że lepiej uważać na silnik)?
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48


Postprzez Traperoso » 1/11/2010, 16:12

Coś pier** takie zachowanie to nie norma, lepiej weź na lawetę bo to około 80 zika, a jak coś rozje*** to będzie dużo więcej.

pzdr
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez swirus2007 » 1/11/2010, 19:03

nie chce nic mówic ale bym sie smial jak by swiece padly, ale 2 na raz to raczej nie mozliwe
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez RUTRA.RD » 1/11/2010, 19:13

czy były wcześniej jakieś objawy dziwne ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez slaveq » 1/11/2010, 23:53

objawow dziwnych nie bylo, motocykl kupilem niedawno i dopiero cztery dni jezdzilem przy czym mam kontakt ze sprzedajacym i mowil ze niedawno byl czyszczony gaznik i wymieniane swiece. to moj pierwszy moto i nie mam doswiadczenia, przed kupnem byl sprawdzany w serwisie kawasaki i nie stwierdzili zeby dawal jakies dziwne oznaki. Czyli mozliwe ze to nie tlok? Nie ma zadnych dziwnych metalicznych odglosow z silnika.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez RUTRA.RD » 2/11/2010, 08:47

kurde moze byc wiele rzeczy najlepiej jak pojedziesz do jakiegos dobrego taniego mechanika moze masz takiego w okolicy ustalenie przez neta bedzie bardzo ciezkie. zaczac mozesz od swiec ( nowe wsadzic ) i sprawdzic iskre
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 7beat » 2/11/2010, 13:24

może dysze od wysokich obrotów w gaźnikach się przytkały
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez slaveq » 5/11/2010, 17:23

Hej, odebrałem dziś motocykl od mechanika. Nie palił na jeden gar, wymienili świece i wyczyścili styki ale problem mocy nadal pozostał. Wróciłem do mechanika z powrotem i powiedział, że "możliwe, że się gaźniki rozsynchronizowały" i że "200-300 zł synchronizacja + czyszczenie gaźników", ale zadzwoniłem do innego znajomego mechanika z Krakowa i ten powiedział mi, że jeżeli to się zdarzyło przy wyższych obrotach (5-7 tyś), to to raczej wina silnika i, że możliwe że poszła głowica. Nie wiem co o tym sądzić? Czy ktoś zna dobrego i niedrogiego mechanika z okolic dąbrowy górniczej?
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez RUTRA.RD » 5/11/2010, 18:08

powiem ci ze najpierw to się zorientuj ile silnik na allegro do twego moto kosztuje, może się okazać ze silnik za 1 tys kupisz z gwarancja miesięczna a swojego jeszcze za parę 100 będziesz mógł pogonić, nieraz taka opcja jest lepsza niż naprawa.

usterkę przez neta ciężko zdiagnozować
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Traperoso » 5/11/2010, 19:32

mechanicy, znafffcy ku**wa, jakbyś był w Szczecinie to bym Ci polecił i byś wiedział na bank, a nie "być może", "być może" to on się nadaje, choć wątpię. Podstawa to dobry mechanik, znajdź takiego, a potem działaj.

Miałem kiedyś akcję, że gwinty mi się "zużyły" w głowicy i musiałem dorabiać, też był spadek mocy, ale u Ciebie to chyba co innego. Dobry mechanik patrzy, sprawdzi tu i tam, spojży i wie co jest pięć.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez slaveq » 5/11/2010, 19:39

Dzięki za zainteresowanie,

na razie nie planuję kupować silnika, ale do obecnego fachmana już nie pojadę. Szkoda mi trzech stówek na coś co pewnie i tak nie pomoże. Poszukam jakiegoś dobrego mechanika, na razie mam namiary na jednego (dzięki pan_wiewiorka) i odezwę się co i jak. Pozdrawiam.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez slaveq » 18/11/2010, 12:52

Witam po przerwie, motocykl zawiozłem do perfectmoto w dąbrowie górniczej, Panowie zajęli się nim dość profesjonalnie. Okazało się, że dziwnym trafem u poprzedniego mechanika wyparował olej (sprawdzałem go tydzień wcześniej i niemożliwością jest żeby spaliło 3 litry na 100 km), dodatkowo poprzedni fachman zamontował używaną świecę innego typu. Po sprawdzeniu kompresji wyszło, że wszystko jest w miarę ok - mechanik uspokoił mnie, że kompresja powyżej 8 dla trzynastoletniego motocykla to wartość dopuszczalna. Powodem spadku mocy był zapchany gaźnik i nieprawidłowa świeca.

Niestety po wizycie okazało się, że motocykl pali ponad 8 litrów na setkę! Co może być powodem, czyżby źle wyregulowany gaźniki? Jeśli kompresja jest w porządku to chyba tylko to pozostaje.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez Seba_ER5 » 18/11/2010, 13:36

Dla mnie ta kompresja jest do du... dolna granica tolerancji.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 18/11/2010, 14:05

źle wyregulowany gaźnik najprawdopodobniej z rak jednego fachmana do drugiego pogratulować
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez slaveq » 18/11/2010, 15:06

Seba_ER5 napisał(a):Dla mnie ta kompresja jest do du... dolna granica tolerancji.


Kurde no to ja już sam nie wiem, tzn. że co, że się silnik rozszczelnił i będzie remont trzeba zrobić? Cholera no, nieźle w takim wypadku się naciąłem, to mój pierwszy moto i niby był sprawdzany w serwisie Kawasaki w Krakowie ale z tego co widzę to jednak nie można ufać nawet autoryzowanym serwisom. Albo te kilkadziesiąt kilometrów które zrobiłem bez oleju zrobiło swoje i sam rozjechałem silnik :(.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez Landryss25 » 18/11/2010, 15:25

Zrób gaźniki, jak będzie dobrze chodził i nie będzie brał dużo oleju to nie masz się czym martwić.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez RUTRA.RD » 19/11/2010, 07:46

skąd ty być ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez slaveq » 19/11/2010, 10:35

RUTRA.RD napisał(a):skąd ty być ?


Dąbrowa Górnicza, ale pomieszkuję też w Krakowie - chociaż pewnie przed zimą do Krakowa motocykla nie przywiozę.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez RUTRA.RD » 19/11/2010, 12:17

z tamtych rejonów nie znam żadnego dobrego mechanika niestety
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez slaveq » 19/11/2010, 12:25

Spoko, ja już na razie nie będę nic robił przy motocyklu przed zimą. Po zimie zawiozę go do Krakowa i tam mam kilku naprawdę porządnych mechaników. Dzięki za pomoc.
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê