Zobacz wÄ…tek - Szlif cylindra
NAS Analytics TAG

Szlif cylindra

i inne małe pojemności
_________

Szlif cylindra

Postprzez Heba » 31/10/2010, 12:04

Witam wszystkich i mam do was pytanie kiedy należy zrobić pierwszy szlif cylindra mój motorek ma 13 latek i chyba jeszcze nigdy nie miał robionego szlifa. W ogóle o czym poznać że należy zrobić szlif i co trzeba dokupić bo czytałem że jak się robi 1 szli to trzeba wymienić tłok ??

I co daje pierwszy szlif podniesie mi on v-max - przyśpieszenie ??
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw


Postprzez komarcc » 31/10/2010, 12:32

Po pierwsze to podaj chociaż jaki masz "motorek" a raczej skuter ewentualnie motocykl, bo motorek to można mieć w d..ie
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez Heba » 31/10/2010, 12:37

:) no moja żyleta to malaguti f 12 phantom z 1997 rocznika moc 49, 2 ccm na seryjnych częściach nic nie było wymieniane
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez henio12323 » 31/10/2010, 13:20

moc 49 mmm ;D ciekawe :D

troche kolego nie rozumiesz pojęć. to jest tak że sobie jeździsz jeździsz i nagle tłok sie zuzywa - to normalne po jakims czasie trzeba wymienic tłok. i jezeli masz oryginalny tłok to potem kupujesz o rozmiar większy. i zeby sie zmiescił do cylindra robisz ten włąsnie szlif. szlifujac ślusarz spasowuje odpowiednio tłok do cylindra i nacina rowki aby był odpowiedni film olejowy. kazdy szlif podnosi niec nominalną moc ale nie licz na fajerwerki :D raczej moc bedzie odczuwalna bo po prostu stary tłok stracił swój nominalny rozmiar i silnik traci kompresje i traci moc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Heba » 31/10/2010, 18:02

Ale po czym rozpoznać że należy właśnie zrobić ten szlif
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez swirus2007 » 31/10/2010, 18:08

szlifu sie nie robi
szlif robi sie wtedy jak juz nominalny tlok jest za maly i robisz szlif na +0,25 od nominau
jak masz nicasyl to pewnie jeszcze dlugi nie bedziesz musial robic szlifu

ja mam nsr z 92r i jeszcze nominal i nicasyl (moze cylek byl zmieniany albo nakladany nowy nicasyl ale nic na to nie wskazuje)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez komarcc » 31/10/2010, 18:56

Szlif robi się wtedy (ewentualnie wymienia cylinder) gdy nasz skuter zaczyna dziwnie się zachowywać, np. zaczyna robić się słabszy, może też pluć olejem z tłumika, będzie ciężej odpalał itp.

Wraz z zrobieniem szlifu zmienia się tłok i pierścienie.

Myślę, że najlepszym sposobem na sprawdzenie w jakim stanie jest cylinder oraz tłok z pierścieniami będzie zmierzenie kompresji manometrem. Jeśli będzie słaba to już wiemy, że trzeba tam zajrzeć, po rozebraniu oceniamy co jeszcze nadaje się do użytku, a co trzeba wymienić.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Heba » 31/10/2010, 20:56

a jak nie posiadam manometru to co w tym przypadku??
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez henio12323 » 31/10/2010, 22:14

idziesz do serwisu i ci mierzą a co innego sie spodziewałes :D

co do nicasilu zalezy jaki masz motor ale raczej wątpie żebys miał. co do nsr jestes pewien że tak stary motocykl ma nicasil ? i nie mów że przy nicasilu długo nie bedziesz mógł robic szlifów bo prawda jest taka że tam sie nigdy nie robi szlifów tam na powierzchnie odlana cylindra nakładana jest specjalna warstwa i ona ma grubosc setnych mm. jak sie wytrze to zostaje ci gołę aluminium. w przypadku żeliwa czyli tuleji są wkłądy żeliwne o grubosci kilku mm które mozna doszlifowywac do odpowiednich rozmiarów. no i wątpie żebys miał motor z 92 roku z niezaczepianym nicasilem ;d chyba że moto przestał całe swoje życie ;P bo nicasil nawet jak spokojnie smigany to wytrzymuje 3 -4 tłoki max :D jezeli smigasz na nominale to znaczy że albo masz wsadzany nowy cylek albo miałes regeneracje nicasilu. bo wątpie żeby siedział seryjny - nawet na nominalnym tłoku przez ten czas by sie wytarł od ruchów starego tłoczka ;D

jeżeli tłok sie konczy to tracisz górną partie obrotów tzn jak kiedys przy dodaniu gazu na maxa albo jak wyciskasz v max to motor równie płynnie pracuje. z kolei jak odkrecasz i tak jakby sie dławi i nie ma mocy to znazy ze tlok sie konczy, i oczywiscie tak jak kolega wyzej. ma problemy z odpalaniem itd. w ksiązce serwisowej jest tez napisane co ile mth lub kilometrów powinna byc wymiana tłoka. te dane pozwalają na wymiane w takim czasie że nie ma mozliwosci pękniecia tłoczka :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez komarcc » 31/10/2010, 23:15

Podjedź pod jakiś serwis (może być też samochodowy) i zapytaj czy Ci zmierzą ciśnienie kompresji, miej klucze przy sobie, żeby zrobić dostęp do świecy, jak ją wykręcisz to powiesz, że gotowe, gość przyjdzie i zmierzy na doczekaniu, koszt max 10zł, u mnie wszędzie robią to za darmochę :P

A jeśli zamierzasz kupować samochód, motocykl to kup na allegro ten trochę lepszy, co prawda kosztuje 110zł, ale jest to jednorazowy wydatek i warto się rzucić, bo czasem się takie coś przydaje i warto to mieć w swoim "monster garażu". Chyba że z każdą naprawą lecisz do mechanika, to nie kupuj :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez swirus2007 » 1/11/2010, 16:48

henio12323 co do ilosci tloków nie mam pewnosci ale co do cylinda ze jest oryginal jestem pewien ale ile razy mial poprawiana powloke to ci nie powiem
mam przejechane okolo 23k km ale ta wartosc to pwenie cos kolo 30k bo kolesie jezdzili bez linki

komarcc
w samochodowych czasem jest problem bo w samochodach trzeba nieraz wsunac swiece(tak jest w autach marki honda), i ten do wsuwania ma okolo 8 cm a w np nsr jest to za dlugie i musial bym sciagac chłodnice i polowe motoroweru rozbierac
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Heba » 1/11/2010, 18:24

Ja to mam manometr ale do mierzenia cisnienia w kołach od auta to on sie chyba nie nada co nie ??
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez swirus2007 » 1/11/2010, 18:55

nie
musisz miec z koncówka zeby wkrecic na miejsce swiecy
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez komarcc » 1/11/2010, 20:05

Wkręcić w miejsce świecy lub ewentualnie taki manometr, który trzeba mocno przycisnąć w miejscu świecy (ten jest gorszy po 60zł na allegro). Tak czy siak manometr od kół się nie nadaje.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Heba » 1/11/2010, 20:56

Dobra to pojadę jutro do jakiegoś serwisu aut i sie zapytam czy sprawdzi za freee :) bo przy groszu narazi nie jestem odkładam na mito


A jak się okaże że potrzeba robić szlif to ile kosztuje taki szlif i gdzie go można zrobić chodzi mi o cenę wszystkiego licząc tłok pierścienie robotę ile to wyniesie ??
Heba
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
Lokalizacja: Ostrowiec Åšw

Postprzez Ernesto » 1/11/2010, 20:58

jak nie masz kasy na serwis to jest kilka sposobów ale to nie daje większej pewności. kładziesz na równym gładkim stole kilka kartek a na to stawiasz cylinder, wkładasz tłok bez pierścieni, dociskasz cylinder do kartek zatykasz ręką wszystkie wyloty kanałów i puszczasz tłok , powinien powoli spaść gdy cylinder jest dobry, potem patrzysz czy ma wyrobiony próg, tzn bierzesz cylek i palcem sprawdzasz czy jest w cylindrze różnica w szerokości w miejscu końca suwu tłoka. wizualnie sprawdzasz czy cylinder w środku nie jest porysowany. gdy cylinder jest dobry powinien mieć kompresję i bez pierścieni. powiedziałem jak to zrobić ale nie polecam bo trzeba uszczelki w przypadku gdy cylinder jest dobry a już lepiej kupić manometr
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez maniak » 1/11/2010, 20:58

Taki manometr fabryczny do kuł się nie nada ale jak ktoś ma zaplecze i starą świece to dla chcącego nic trudnego
maniak
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 5/8/2007, 21:50

Postprzez komarcc » 1/11/2010, 21:07

maniak napisał(a):Taki manometr fabryczny do kuł się nie nada ale jak ktoś ma zaplecze i starą świece to dla chcącego nic trudnego


Yyy.. może i by się dało, ale pamiętaj że musiałoby to być super szczelne, poza tym nie wiem jak u innych, ale ja manometr do kół mam tylko do 5 Atmosfer, a gdzie tu 12-14?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez maniak » 1/11/2010, 21:28

przy takim rozwiązaniu można go rozwalić ale mój jeszcze działa wskazówka obraca mi się 2 razy i jeszcze trochę i na typowym manometrze do mierzenia kompresji wskazuje mi tak samo więc chyba dobrze zrobiony jest lub manometr z górnej półki jest, spawanie migomatę jest dość precyzyjne ja wybebeszyłem świece aby został sam gwint i wspawałem tam rurkę o takiej średnicy aby wszedł na nią wężyk i opaską i gra
maniak
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 5/8/2007, 21:50

Postprzez swirus2007 » 2/11/2010, 07:56

po pierwsze nie mówcie mu jak to zrobic bo on mysli ze 49ccm to moc ;p
2 sprawa to cie nie kumam,
zalujesz kasy na sprawdzenie komprechy a na szlif i remont bedziesz mial,
Gdziej uslyszales/przeczytales ze co iles tam lat/kilometrów powinno sie robic REMONT SILNIKA (góry silnika) i etraz sie dopytujesz jak to zrobic,
Z twoich postów wynika ze masz powyzej 13 lat ale nie wiecej niz 20(by bys nie kupowal mito) bo zdania dosc dobre składniowo, ale o mechanice to zerowe pojęcie.


PS. Przepraszam za literówki i wszelakiego rodzaju niedociagniecia
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê