Zobacz wątek - Problem z płynem chłodniczym
Advertisement
NAS Analytics TAG

Problem z płynem chłodniczym

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z płynem chłodniczym

Postprzez gelo102 » 22/10/2010, 08:26

Panowie mam takie pytanie mianowicie ,jak odpalę motor i go grzeje tak na 2 -3 tyś obr.to zaraz mi wylatuje płyn chłodniczy przejadę się kawałek to samo wylatuje odpowietrznikiem.Za dużo nalałem ? zły kupiłem czy co ?
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy


Postprzez macs » 22/10/2010, 09:50

Zalewasz do pelna w chlodnicy i miedzy min a max w zbiorniczku wyrownawczym.
Sprobuj odpowietrzyc
Mozliwe ze termostat sie nie otwiera i nie ma obiegu
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez Przemo_rene » 22/10/2010, 15:30

a nie dmuch Ci spod uszczelki głowicy?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 25/10/2010, 15:04

Dobrze by było gdybym wiedział gdzie to jest, nie mogę znaleźć w ogóle gdzie jest ten zbiorniczek wyrównawczy i z tego co widzę to tylko z odpowietrznika dmucha .Jakieś rady ? co znaczy odpowietrzyć.Jak poznać czy chodzi termostat czy to takie szum po dłuższej jeździe coś jak w samochodzie ? :D
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Przemo_rene » 25/10/2010, 15:26

................ oddaj do mechanika. Albo choć ucznia drugiej klasy zawodówki samochodowej.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 26/10/2010, 19:41

Nie rób ze mnie kaleki znam się trochę na motoryzacji powiedz co może być to sprawdzę i pisałem ,że kapie z odpowietrznika nie wspominałem nic o uszczelce pod głowicą !!!
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Invi » 26/10/2010, 20:19

Oddaj uczniowi 1 klasy technikum :P

Właściwie to komukolwiek oddaj :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez grunder » 26/10/2010, 20:33

widze puławy zapraszam do LWL :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez rosa » 26/10/2010, 21:17

gelo102 napisał(a):Nie rób ze mnie kaleki znam się trochę na motoryzacji


Dobrze by było gdybym wiedział gdzie to jest, nie mogę znaleźć w ogóle gdzie jest ten zbiorniczek wyrównawczy,..., co znaczy odpowietrzyć.Jak poznać czy chodzi termostat czy to takie szum po dłuższej jeździe coś jak w samochodzie ?





Sam sobie zaprzeczasz, oddaj do mechanika :D
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez gelo102 » 29/10/2010, 08:06

Invinciblee

Ja chodzÄ™ do 1 klasy Technikum ^^

Zastanawia mnie czego wali odpowietrznikiem może to być przyczyna ,że to płyn z carrefoura za 6zł litr ? :D
Czy może nie po naciskałem wężów dobrze?albo coś musiałem jeszcze zrobić ?
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez RUTRA.RD » 29/10/2010, 08:48

albo cisnienie z gara ucieka przez uszczelke i wali ci do plynu wypychajac go. plyn do tego nic nie ma
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 29/10/2010, 08:56

chyba technikum eletrycznego :P

Poodpowietrzaj dokładnie najpierw układ. W ogóle jaki to motocykl?

Zrób tak:
Jak masz korek na chłodnicy i także zbiorniczek wyrównawczy to: Odkręć korek na chłodnicy i zobacz ile tak widać płynu na motocyklu do pionu. Ma być jakieś 3cm poniżej krawędzi wlewu.
W razie czego uzupełnij by tak było. Teraz dolej do zbiorniczka wyrównawczego płyn do kreski max przy zimnym motocyklu. Pobujaj go lewo prawo i tak poprzytrzymuj na lewym pochyle i prawym. Odkręć korek wlewu na chłodnicy znowu i ten na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz na dole układu przy pompie wody jest odpowietrznik (strzelam) i go odkręcaj powoli aż poleci z niego jakieś 0.3-0.5L płynu. Zakręć go i uzupełnij płyny tak jak opisałem wyżej - w samej chłodnicy i w zbiorniczku. Teraz odpal sprzęta. Niech pochodzi. Ostrożnie podczas jego nagrzewania się pościskaj wężę chłodnicze (te grube) i popuszczaj i dociągaj korek wlewu na chłodnicy. Zrób tak może dwa razy. Teraz jak już złapie temperaturę i termostat przełączy na duży obieg to popatrz ile ubywa ze zbiorniczka płynu. Wyłącz motocykl. Jeżeli ubyło sporo i po wyłączeniu cofa go mniej tzn. że płyn wyparł powietrze. Jeżeli cofnie go tyle ile go ubyło to układ nie jest zapowietrzony. No kurde musi działać :)

ps. po co "oszczędzać" na i tak tanim płynie? 4Litry PRESTONE'a klosztuje 40zł... :roll:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cycu_rsko » 29/10/2010, 12:56

Przemo_rene napisał(a):chyba technikum eletrycznego :P


To nie znaczy ze sie na mechanice w ogole znac nie mozna ;)

A w tym przypadku to nie wydaje mi sie zeby byl tylko uklad zapowietrzony.

Moze byc zatkana chlodnica, albo uwalona ta uszczelka po glowica.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Przemo_rene » 29/10/2010, 14:44

anyway ;) To też dałem jako możliwość. Ciężko przez neta coś zdiagnozować.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 30/10/2010, 20:46

Jaki motocykl ?

Może być to :
- wydmuchana uszczelka pod głowicą
- uszkodzona pompa cieczy chłodzącej
- uszkodzony, zamknięty termostat
- nie drożna chłodnica lub inny element układu chłodzenia
- zapowietrzony układ chłodzenia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez gelo102 » 31/10/2010, 09:34

no niestety ja tego nie rozbiorę ;/ Bo nie umiem i nigdy tego nie robiłem.
aha i termostat się chyba otwiera bo słychać taki dmuchanie ostre i włącza się wiatrak po dłuższej jeździe.
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê