Zobacz wÄ…tek - docieranie kx 125
 
NAS Analytics TAG

docieranie kx 125

Enduro, Cross
_________

docieranie kx 125

Postprzez michol » 20/10/2010, 22:02

Niedawno zatarlem kxa (niewiem dokladnie jak) do wymiany :
tlok,pierscienie,nikasil,korba i cos tam jeszcze...

jak juz bede mial gotowego to jak go dobrze docierac?? najlepiej tak zeby byl najlepiej dotarty ale zebym w tym czasie mogl jezdzic po terenie????
Avatar użytkownika
michol
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
Lokalizacja: Slask


Postprzez grunder » 20/10/2010, 23:04

mieszanka jak najbogatrza 1:25-1:30, ja w mojej CR na docieraniu lałem 1:20. Odrazu mozesz się przygotować na wymiane świec :)

Nie piłować, po trochu stanowczo gazu, NIE WKRĘCAJ GO ODRAZU NA MAKSA!. Najlepiej to się wybrac na jakiś tor. A wiadomo to jak na torze raz gaz raz nie. I uważać też trzeba aby sie nie przegrzał...

Nie pamiętam ile ilości baków paliwa trzeba zużyc na dotarcie, chyba 2 albo 3.

Jeździj na połowie manetce gazu najlepiej.

Po złożeniu nowych części odpal go niech pochodzi na wolnych, ale nie za długo! Najlepiej się dociera na różnych zakresach obrotów.

Może coś jeszcze Henio dorzuci :D

A na ile ci spasowali tłoka 0.05?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa


Postprzez michol » 21/10/2010, 13:55

niewiem jak mi to spasowal


ale to juz ogolnie wiem ale mozesz opisac po kolei co w punktach co i jak dlugo mam robic?



1.na nowych czesciach pierwsze pol h niech pochodzi na wolnych obrotach
2....


A i nie niektorzy tez pisza, ze mam docierac np 3-4 banki - prawie bez pelnych obrotow....

to jak ja mam jezdzic 2t bez obrotow ? przeciez 2t musi miec obroty zeby jechal.
Np jak jade pod kopiec(gore) to musze dac pelny bo inaczej nie wyjade
Avatar użytkownika
michol
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
Lokalizacja: Slask

Postprzez grunder » 21/10/2010, 14:19

Dobra to ja ci powiem moją technike docierania która sam zastosowałem w CR. UWAGA!: jeśli ktoś inny ma coś do dodania proszę śmiało walic:

1.Zrób właściwą wedle twojego uznania mieszanke zakres: 1:25-1:30
2. Odpal moto na ssaniu na załóżmy 10 min. niech chodzi na jałowych. Odczasu lekko przygazuj aby ci nie zgasła. Wyłącz ssanie jak będą ciepłe chłodnice.
3. ZgaÅ› motor, niech wystygnie
4. Odpal znowu motor na ssaniu. Jak będzie ciepła chłodnica wyłącz ssanie i jedziemy w teren.
5. Jedziemy wbijasz powoli biegi rozpędzając się 2,3,4,5 i 6 (jeżeli masz ów 6) na niskich obrotach.
6. Teraz na jakiś tor w pobliżu jeżeli masz, tam nie dodając gazu na full zrób pare okrążeń. Po czym sprawdź czy cylek jest wrzątek- jeśli tak zgaś go poczekaj nie ostygnie. Zrób sporo okrążeń.
7. Zwiększaj powoli zakres obrotów.

To tak mniej więcej była moja technika. Robiłem tak 2 baki pełne paliwa, a na 3 dałem w piz***. Oczywiście na 2 baku zakres obrotó był trochę większy niż na 1.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez barek253 » 21/10/2010, 14:56

o dobrze ze powstal ten temat bo mi tez to bylo potrzebne
fajnie ze wystarcza 2 baki na dotarcie bo juz myslalem ze trzeba bedzie dluzej docierac
aha czy to jest to samo docieranie jak ja mam tulejke a nie nicasil?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/10/2010, 15:29

akurat tych tematów jest tu kilkanascie o doccieraniu. głowna zasada docierania to dociera sie wszystkie partie obrotów a to dla tego ze na wyzszych obrotacch masz inne temp tłoka i cylka wiec inne ich rozmiary i przy za wolnej jeździe te partie sie nie docieraja i potem moto stracci moc. oczyscie nie ma cco sie bac i piłowac go od razu. ale tu chodzi o to zeby nie jezdzic 10 baków pyrkajac na 6 biegu. motor musi miec dobre smarowanie a jak wiadomo w 2T nie mozna puszczac gazu na dojazdach - albo sprzegło albo szybka redukcja i hamowanie.

co do tuleji i nicasilu. nicasil dociera sie znacznie szybciej. ale w przypadku tc ego i tego nie ryzykował bym przytarc czy puchniecia tłoczka. i bym doccierał do 5 baków i tu i tu. 1 bak spokojna jazda moze byc pyrkanie. chodzi zeby nie wkreccic za wysoko bo moze puchnąć tłok. 2 bak juz szybciej ale czeste postoje bo moto lubi sie grzac - i to jest norma. i reszta bakow to samo jazda juz praktycznie normalna z tym ze co jakis czas stawiasz motor do ostygniecia zeby nie zagrzac go zbytnio, najlepiej zeby ciagle miał te robocze 90-100 stopni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez michol » 21/10/2010, 17:07

na pierwsyzm baku to co ile ten silnik sie bedzie grzal ?(co jak dlugo postoje) ?
Avatar użytkownika
michol
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
Lokalizacja: Slask

Postprzez henio12323 » 21/10/2010, 17:28

nie da sie tego okreslic. zalezy od tego jakie moto ma chlodzenie, jaka jest temp powietrza - jak dajesz moto w dupe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê
cron