Zobacz wątek - Motocykl na codzień do 7 tysięcy
NAS Analytics TAG

Motocykl na codzień do 7 tysięcy

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Motocykl na codzień do 7 tysięcy

Postprzez dawid_256 » 18/10/2010, 16:53

Witam
Jako, że piszę pierwszy raz najpierw chciałbym się przywitać ze wszystkimi. Już za nie długo będę miał 18 lat, zamierzam zrobić prawko kat.A i kupić jakiś motocykl.

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
-Wsumie to równe zeru, na manualu nigdy nie jeździłem. Zrobiłem skromniutkie 6000 km na skuterze

- Wiek, waga, wzrost,
- Na razie 17 :D, ważę 70kg i mam 190cm wzrostu.
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
-Głównie dojazdy do szkoły, wypady większe mniejsze

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
-Wsumie nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale skoro na skuterze zrobiłem 6k za jeden sezon na samych do jazdach to myślę, że gdzieś ok. 10k km

Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
-Gdzieś 7k zł, ciuchy osobno

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
-Gdzieś 1k zł byłbym przygotowany

- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
-W sumie najbardziej jak to każdemu młodemu podobają mi się sporty. Nie przywiązuje jednak wagi do wyglądu, chciałbym żeby było to funkcjonalne.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
-Za bardzo nie wiem na czym się skupić, bo drogi są trochę dziurowe i myślałem nad jakimś endurko 125 np. Yamaszką dt lub XT. Bądź też zastanawiam się nad jakimiś 500 typu Suzuki Gs, Kawasaki Gpz, Yamaha xj600. Nie wykluczam też możliwości kupna jakiejś 125 typu honda varadero, bądź yamaszką ybr.

Chciałbym żebyście mi doradzili co do doboru motocykla, który będzie w sam raz na mój wzrost. No i chyba najważniejsze żebym sobie na nim poradził, zdaję sobie sprawę z tego, że zwykła 125 ogarnę, ale takiego trzydziestoparo koniowego Gs już nie koniecznie. Chciałbym przelatać tym kilka sezonów i żeby mi się to szybko nie znudziło.
Jeszcze mam pytanie co do używek ostatnio czytałem taki artykuł na ścigaczu odnośnie kupna z drugiej ręki co trzeba przepatrzeć przed kupnem. Czy to rzeczywiście jest tak, że np. motocykl po szlifie nie jest już wart swojej uwagi. Czy jakieś wgniecenia nie wiem np. na baku, zarysowaniu to są zawsze jakieś mniej fajne przejście, kiedy sprzedający twierdzi, że to była parkingówka?
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27


Postprzez Kamusial » 18/10/2010, 17:42

Masz już jakieś doświadczenie w ruchu z perspektywy jednoślada co jest bardzo in plus.

"-Głównie dojazdy do szkoły, wypady większe mniejsze"

sprecyzuj- tylko asfalt, czy też jakiś teren? planujesz zabierać plecaczka? Wypady większe mniejsze tzn ile km dziennie, albo ile km w sumie w trasie? Po jakiego typu drogach? Z kuframi/bagażami czy totalnie solo?

Np. DTkiem trasy komfortowo nie zrobisz, za to na początek w teren jest jak znalazł. Jednak robiąc 10kkm rocznie, koszta mogą Cię zjeść jeżeli go odblokujesz.
XJta za to nada się idealnie do kilkudniowych wypadów po asfalcie i jazdy na co dzień również po asfaltach. Zjazd poza nie to proszenie się o glebę.

To że GS ma 50 koni, nie znaczy że je czuć- relacja moc do masy już nie jest taka zaskakująca.

Pod Twoje gabaryty XJta by się nadała jeżeli myślisz tylko o asfalcie. Jeżeli chcesz pojeździć po szutrach, mieć większy komfort na dziurawych drogach, to do listy możesz jeszcze dołożyć: Pegaso, Transalp, Tenera, Big, Dominator, DR 650, zephyr
Na początek na asfalcie więcej nie potrzeba.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez Sykopson » 18/10/2010, 18:54

Na lajcie ogarniesz gs-a,
szczególnie po kursie gdzie będziesz jeździł nie wiele słabszym moto.

Polecam zastanowić się nad cbf 500 (albo 600 tylko broń Borze w wersji Hornet bo to już 100 kucy, ale zwykła 600 będzie spoko).
Poza tym cbf możesz kupić w miarę nowe w tej cenie, a nie jakiego staruszka, bo to tanie moto. Przykład:
http://allegro.pl/honda-cbf-500-i1276984278.html - piękny

Wiem że wygląda jakby chciał podbić całe miasto, ale w rzeczywistości to baaardzo przyjemne moto (prowadziłem 15 min i to wystarczyło do tego stwierdzenia). Kumpel ze szkoły ma identycznego, tylko bez tych bajerów (mam na myśli szybkę i skórę na bak). Ma w tej chwili wlaśnie 18 (prawie 19) i spokojnie ogarnia.

Ja osobiście jak tylko 18 skończę, to pewnie takiego sobie sprawię.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez dawid_256 » 18/10/2010, 19:07

Zdecydowanie tylko asfalt, myślałem nad jakimś endurko, bo krótko mówiąc droga z mojej nie wielkiej wioski do miasta (tzn. 12km) jest łagodnie mówiąc trochę połatana i dziurawa.

Jeśli chodzi o wypady to nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądało :), ale myślę że na jakąś trasę +/- 200km plecaczek by się przydał.

W sumie ta xj600 mogła by być albo ewentualnie coś z tego co podałeś, jak już będę miał prawko to będę jeździł oglądał i przymierzał się więc wszystko mi się zdeklaruje.

Mam takie pytanie jak wyglÄ…da sprawa utrzymania xt?

Nie odpowiedzieliście mi jeszcze na jedno ostatnie ważne pytanie :D Jak to jest z tymi otarciami, wgnieceniami, szlifami? Odpuścić sobie moto wtedy? Czy np. szlif motocykla może się jakoś znacząco odbić na użytkowaniu?
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez Kamusial » 18/10/2010, 19:11

dawid_256 napisał(a):Nie odpowiedzieliście mi jeszcze na jedno ostatnie ważne pytanie :D Jak to jest z tymi otarciami, wgnieceniami, szlifami? Odpuścić sobie moto wtedy? Czy np. szlif motocykla może się jakoś znacząco odbić na użytkowaniu?


Jak zapewne się domyślasz- różnie mogło być. Jednak w kasie jaką dysponujesz wątpiłbym że znajdziesz coś co nigdy nie dotykało asfaltu czym innym jak koła. Motocykl w katalogu przewraca się raz na rok...
Pytanie tylko jaka to była gleba, na czym się skończyła, przy jakiej prędkości miała miejsce itd.
Po prostu przed kupnem daj moto do sprawdzenia przez zaufanego mechanika motocyklistę- jedne z lepiej zainwestowanych pieniędzy przy kupnie.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez dawid_256 » 18/10/2010, 19:28

Na pewno będę musiał jechać z kimś kto się zna, żebym bubla nie kupił. Pamiętam jak kupowałem skuter, to większość używek,które oglądałem była zajeżdzona :(

Napiszesz mi jeszcze jak wyglÄ…dajÄ… koszty utrzymania xt?
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez dawid_256 » 18/10/2010, 20:21

Pomożecie ktoś?
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez gelo102 » 18/10/2010, 20:31

Bierz 600 jakąś Hondę CBR lub Kawasaki .Ja mam 600 kawasaki i nie żałuje cud ;D
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Kamusial » 18/10/2010, 20:42

nie mam pojęcia jakie są koszta- poszukaj po jakichś forach itp.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez dawid_256 » 19/10/2010, 08:33

gelo102 możesz napisać coś bliżej jakim modelem śmigasz :)

Może i bym wziął jakąś 600 tylko czy w moim budżecie się zmieszczę :?: Chciałbym kupić zdecydowanie coś w stanie używalności, a Xj600 w jakimś normalnym stanie, jakiś starszy rocznik może bym już coś wyrwał. :)
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez dawid_256 » 19/10/2010, 19:04

Mogę na Was liczyć :) Tylko żeby ta 600 nie była za szybka :)
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez Pat123 » 19/10/2010, 21:25

gelo102 napisał(a):Bierz 600 jakąś Hondę CBR lub Kawasaki .Ja mam 600 kawasaki i nie żałuje cud ;D


Zajefajne rady dajesz. Ile kilometrow nakreciles juz ta 600 - ta ?

dawid_256 napisał(a):Mogę na Was liczyć :) Tylko żeby ta 600 nie była za szybka :)


Daj sobie spokuj z 600 tka, kup wolnego lytra, niejeden bedzie wolniejszy niz 600 – ta

Pierwsza R1 rozwijala 270 km/h, dzisiaj ta predkosc rozwijaja chyba wszystkie japonskie 600 – tki.

Ogarnij sie i wez cos co chociarz w namiastce bedziesz ogarnial. :wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez RUTRA.RD » 20/10/2010, 09:29

r1 ma 150 koni a tl 135. ja jechalem 295 tl wiec r1 tez sporo pojedzie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez dawid_256 » 13/11/2010, 18:59

Witam
Mam jeszcze takie pytanie, bo w temacie motocykle nikt mi właściwie tam nie odpowiedizał :?


Chciałbym się zapytać co sądzicie o

http://moto.allegro.pl/honda-cb-500-cb5 ... 09874.html

http://moto.allegro.pl/honda-cb-500-zad ... 33786.html

Prosiłbym się o wypowiedzenie na temat zegarów i ogólnej różnicy w cenie. Czy to nie jest przypadkiem tak że hondzia za +/- 7 tyś nie jest przepłacona? Są to motocykle co najmniej 10 letnie z tąd też interesuje mnie z kąd taka rozbieżność.

Nie chciałem zakładać nowego tematu sorka że odkopuje
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez boolean » 13/11/2010, 20:01

CB500 fajne, ale może być dla Ciebie zbyt małe.
A co do ceny to na pewno nie są ostateczne i czasem wyższa naprawdę odzwierciedla lepszy stan.
10 lat na motocykl to na prawdę nie jest źle.

Posyłam link do motocykla, który powinien Cię usatysfakcjonować:
http://otomoto.pl/yamaha-xj-sliczna-xj6 ... 02817.html
Klekot
boolean
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13/5/2010, 11:41
Lokalizacja: K-ce

Postprzez Rikimaru » 14/11/2010, 23:58

mam 194 cm i tez zaczÄ…Å‚em od xj600,
moto z linku wyżej z tego co widzę, należy do admina forum yamahy, kolo jest naprawdę godny zaufania więc jeśli możesz to obejrzyj to moto.
pozdro
Rikimaru
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/9/2010, 21:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dawid_256 » 15/11/2010, 15:19

Kurcze do Poznania mam trochę daleko a i tak muszę jeszcze wyrobić prawko. Dzięki za info wiem już czego mam szukać
dawid_256
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/10/2010, 16:27

Postprzez front247 » 16/11/2010, 11:02

Jeszcze raz napisze ...kiedys już to pisałęm :)
Kup obojetnie co w 500 poj....i nie za 7 tyś tylko za 2-5 tyś....ponieważ po sezonie na 99,9% bedziesz wymieniał i wtedy bedziesz sie bujał ze sprzedażą ...tym bardziej nie kupuj cb 500 bo sa drogie w porównaniu do konkurencji z tych lat i stanów tech-to akurat jest moja osobista opinia

Moim zdaniem spójrz na gs 500 ,gpz 500 ,er-5 ,xj 600no i cb 500 :) ...chodzi o to że te motocykle to nie sa demony ale dla laika pierwsza lub 2 przejazdzka moze być szokiem...przez te 7 miesięcy jazdy nabierzesz obycia przede wszystkim z waga takiego moto ok. 200kg,zobaczysz jak takie motocykle chodzą w zakrętach jak rwą do przodu jak sie troszke przekręci...jednoczesnie niewielki moment obrotowy zmniejsza ryzyko upadku podczas popełniania przez ciebie błedów(a takie będą na 100%).

Powiem ci z włąsnego doświadczenia że obsługa twina typu er5 przy minimalnej dozie doświadczenia nie sprawia kłopotu.
2 cylindry sa też tansze niz 4....wymiana oleju,świec,filtra,czy nawet ustawienie zaworó lub ust rozrządu...nie jest problemem,także naciąg łancucha czy wym. napędu-wszystko to zrobisz sam,przy okazji poznasz troszkę podstawową budowę motocykla co zawsze ci się przyda.

:)
olej 4 litry motul-100 zł
filtr pow. 50 zl
filtr oleju-20 zl
napęd -280-400 zł
opony komplet 500 zł
płyn do chłodnic -15 zl
świece NGK -10 zl sztuka
mniej wiecej podstawowe koszty :) będa one wyglądac podobnie w wyżej wymienionych moto.
do tego mogą dojśc podstawowe czynnosci serwisowe których być moze nie wykonasz z braku narzedzi...czyli
-synchro gaznikow 100-200 zł
-ust.zaworów 150-250 zł
-wym rozrzÄ…du nawet 500 zl razem z Å‚ancuszkiem
-wymiana opon -20-30 zl/sztuka
Oczywiscie motocykl przed zakupem obejrzec i nie patrzec na rok tylko na cenę i stan wszystkich elementow eksploatacyjnych....wiesz reflektora czy ramy czy felgi zmieniac nie bedziesz,a opony,aku,filtry,napęd, olej,...już tak i to stan tych własnie podzespołów jest najwazniejszy.

i nie kupuj nic drogiego na pierwsze moto...na to przyjdzie czas przy drugim.Na rynku jest wielka podaż motocykli i kazdemu zalezy na sprzedazy,od cen wyjsciowych na allegro spokojnie możesz odjąc przy negocjacjach 300-500zl ...i oczywiscie najlepiej na zakupy zabrac kolege obytego z motocyklami chocby zwyklego motocykliste-ten kto jezdzi na moto 2-3 sezony wie już co i jak .

pozdrawiam i powodzenia :)
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê