Aprilia Rally drastycznie zesłabła:/
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Aprilia Rally drastycznie zesłabła:/
Witam!Pewnie niepotrzebnie otwieram nowy temat ale jakoś niemoge sie połapać na tej stronce Mam taki problem posiadam aprilie rally "96r lc.Jestem z niej bardzo zadowolony od 4 lat mnie nie zawiodła i natym konczą sie dobre wieści skuter ma przejechane 25tyś km przyczym kompresja była miezona przy 22tys i problem jest taki ze moto dobrze pali nawet sie zbiera ale jak przyjdzie wyjechac pod górke to masakra skuter jedzie 20km/h a w 2 osoby to nawet niewyjedzie....kiedys szedł jak burza...dodam ze komprecha podczas miezenia wyniosła 6-7atmosfer i teraz niewiem czy jest to wina tłoka,pierścieni czy moze układu napedowego (wariatora, sprzęgła), w skuterze wszystko jest orginalne (prawdopodobnie nigdzy nic niebyło robione przynakmniej ja od 10tys nic nierobiłem a wczesniej jezdziła dziewczyna 16lat i watpie zeby coś robiła zwarzając ze moto chodziło jak nowe Prosze zebyście cos doradzili troche sie natym znam ale niebardzo chce grzebać w ciemno...
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
sprawdz kompresje jeszcze raz. Na moje oko to czeka Cie remont silnika, i to cud żeby przejechać 25kkm bez remontu..
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Może pasek ci się zużył przez te 4 lata, może być też wina miękkiej sprężyny centralnej-ale tutaj to ja nie wiem z czym to się je. Sprężynki w sprzęgle można załozyć na twardsze. Może być też gaźnik-wyczyść go.
Albo poprostu remont-przebieg mówi swoje.
Albo poprostu remont-przebieg mówi swoje.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Dodam ze wymieniłem: pasek,rolki,slizgacze wariatora swiece i wyczysciłem filt faktycznie cos to dało ale nadal jest słaby...
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
Aha i to sprawdzanie kompresji to w serwisie najblizszym gość zeczy sobie 25zł uwazam ze to troche zadużo jak myslicie
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
Witaj
Jeżeli kompresja wynosi 6-7 atm to góra silnika do robienia. Po 25kkm ma prawo się zużyć, tak więc się nie dziw. Nowy tłok + szlif cylindra. 25zł za pomiar to nie dużo, ale po prawdzie to za 50zł sam kupisz kompresomierz i bedzie mógł mierzyć do woli
Pozdro
Jeżeli kompresja wynosi 6-7 atm to góra silnika do robienia. Po 25kkm ma prawo się zużyć, tak więc się nie dziw. Nowy tłok + szlif cylindra. 25zł za pomiar to nie dużo, ale po prawdzie to za 50zł sam kupisz kompresomierz i bedzie mógł mierzyć do woli
Pozdro
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
No to git malina To moze podacie jakies linki do tłoków takich zebym przejechał przynajmiej połowe tego co mam teraz (nie za 20zł z allegro)
A ile moze kosztować załozenie tłoka i cylka w serwisie bo sam to troche bałbym sie
A ile moze kosztować załozenie tłoka i cylka w serwisie bo sam to troche bałbym sie
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
Nie no coś ty, to jest banalne. Zakładasz tłok ze sworzniem, zabezpieczenia, Ustawiasz tak, aby strzałka była w odrotną stronę niż wydech. Nastepnie wsuwasz cylinder w śruby, nakładając tłok na cylinder ściskasz perścienie, aby cylinder wszedł, wsuwasz do końca. Póżniej głowica i skęcasz, najpierw dwie po skosie i później kolejne dwie:)
Dasz rade:) Tylko przed zawleczkami najlepiej podłóż coś pod spód, bo jak wpadnie to Cię czeka może nawet rozbiórka silnika, jak wpadnie w jakieś felerne miejsce
Dasz rade:) Tylko przed zawleczkami najlepiej podłóż coś pod spód, bo jak wpadnie to Cię czeka może nawet rozbiórka silnika, jak wpadnie w jakieś felerne miejsce
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
magik2208 napisał(a):Nie no coś ty, to jest banalne. Zakładasz tłok ze sworzniem, zabezpieczenia, Ustawiasz tak, aby strzałka była w odrotną stronę niż wydech. Nastepnie wsuwasz cylinder w śruby, nakładając tłok na cylinder ściskasz perścienie, aby cylinder wszedł, wsuwasz do końca. Póżniej głowica i skęcasz, najpierw dwie po skosie i później kolejne dwie:)
Dasz rade:) Tylko przed zawleczkami najlepiej podłóż coś pod spód, bo jak wpadnie to Cię czeka może nawet rozbiórka silnika, jak wpadnie w jakieś felerne miejsce
czyli lepiej oddaj komus kto sie zna
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
czyli strzałka mabyc do góry moj kolega zakładał kiedys w strone tłumika ktos mu tak powiedział...
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
hahha magik ja bym sie na twoim miejscu na forum nie pokazywal. gdziesz strzalka w strone gaźnika to logiczne nawet moja siostra by wiedzial ze strzalka wskazuje wydech xD
trudnego w tym nie ma. ale kto nigdy nie mial z tym doswiadczenia moze sobie nie poradzic. sama czynnosc jest banalna. ale sporo osób nie ma po prostu wprawy. jak widzialem kumpla jak wkladal zabezpieczenie to mi sie go szkoda zrobilo. meczyl sie z 10 minut i caly tłok w koło porysował. i wraz ja mu zakladalem. niby nie ma problemu z wsadzeniem zabezpieczenai no ale nei kazdy umie to poprawie zrobic drugi kumpel np nie umie nakladac pierscieni na tłok. 1 pierscien wsadzil ale obtarł tłok z kolei drugi pierscien mu pękł. ja bym wolał zawolac mechanika zeby pokazal mi jak to sie robi zeby na przyszlosc samemu to robic bo samemu samemu to bym nie poecal ;P
trudnego w tym nie ma. ale kto nigdy nie mial z tym doswiadczenia moze sobie nie poradzic. sama czynnosc jest banalna. ale sporo osób nie ma po prostu wprawy. jak widzialem kumpla jak wkladal zabezpieczenie to mi sie go szkoda zrobilo. meczyl sie z 10 minut i caly tłok w koło porysował. i wraz ja mu zakladalem. niby nie ma problemu z wsadzeniem zabezpieczenai no ale nei kazdy umie to poprawie zrobic drugi kumpel np nie umie nakladac pierscieni na tłok. 1 pierscien wsadzil ale obtarł tłok z kolei drugi pierscien mu pękł. ja bym wolał zawolac mechanika zeby pokazal mi jak to sie robi zeby na przyszlosc samemu to robic bo samemu samemu to bym nie poecal ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Strzałka musi być w stronę wydechu, założenie przeciwnie do wydechu zakończy się nieoczekiwanym rozsypaniem się silnika Nie no nie przesadzajmy, to technologia na poziomie komara, a ja w komarze sam robiłem remont jak miałem 14lat
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
To ze nie kazdy jest typem czlowieka ktory lubi grzebac przy silniku sam. Ja wole oddac sprzet komus kto w tym siedzi i wiem ze zrobi dobrze, a jesli zrobi zle to przynajmniej jest na kogo zwalic. Sam nie zabieram sie do rzeczy o ktorej nie mam pojecia, a tymbardziej na podstawie porad od kogos kto robil to 3 razy... Sorry ale piszesz jakie to proste ładne i piekne, a jak sie cos spier**li to oddasz mi hajs za czesci lub tez zniszczony silnik ?magik2208 napisał(a):Gruby- a co w tym niby trudnego?
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Więc powtarzam jeszcze raz polecicie jakiś tłok??cena do 200zł mysle.To ile biorą mechanicy za założenie amoze ktos z was mieszka w okolicy krakowa??
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
No Gruby, ja mam wręcz przeciwne zdanie. Zawsze, czy to w aucie, czy w moto wszystko robię sam, później przynajmniej wiem na czym stoję. Nie wierzę w zakłady mechaniki ponieważ 90% z nich to partacze, po których sam nie raz musisz poprawiać. No chyba że w swoim życiu nigdy nie trafiłem na kompetentnego mechanika, który by mi coś zrobił in perfekt. Tak gruby, to jest proste i piękne, ale jeżeli powiem Ci żebyś to zrobił, a Ty to spartolisz to możesz mieć żal tylko do siebie. Innym "jakoś się udaje", tylko nie Tobie? Rozumiem że nie każdy ma dryg do majstrowania, mechaniki czy elektroniki, a lat doświadczenia nic nie zastąpi, ale to nie świadczy o tym że coś jest trudne, ale o tym że ktoś nie czuję się na siłach by to zrobić dobrze.
P.S. wojtas, ten tłok wygląda ok: http://allegro.pl/ir-tlok-40-mm-aprilia ... 60806.html
ewentualnie spraw sobie od razu tłok z cylindrem: http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 15e11eed67
Co prawda wychodzi 168zł + przesyłka, ale za to nie musisz się bawić w kilka zamówień i wiezienie cylindra do szlifu (tłok 50+ szlif 50+ uszczelka pod głowicę). A i uszczelki masz w zestawie
P.S. wojtas, ten tłok wygląda ok: http://allegro.pl/ir-tlok-40-mm-aprilia ... 60806.html
ewentualnie spraw sobie od razu tłok z cylindrem: http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 15e11eed67
Co prawda wychodzi 168zł + przesyłka, ale za to nie musisz się bawić w kilka zamówień i wiezienie cylindra do szlifu (tłok 50+ szlif 50+ uszczelka pod głowicę). A i uszczelki masz w zestawie
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Myslisz że za cały komplet niejest to zamała cena??
bo wymienił bym cały komplet ale niejestem przekonany czy ten zestaw pozwoli mi faktycznie cieszyc sie z jazdy:D
bo wymienił bym cały komplet ale niejestem przekonany czy ten zestaw pozwoli mi faktycznie cieszyc sie z jazdy:D
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
musisz zadac sobie pytanie czy robisz moto pod siebie na nastepne lata czy masz zamiar sprzedawac. jak masz zamiar sprzedazy niebawem kup byle co na kazdym ci i tak pojezdzi i to niezle. ale za 2 -3 lata moze nie byc juz tak ciekawie. z kolei jak robisz dla siebie i chcesz dobrze zrobic kup najdrozszy i bd mial mega jakosc i najlepsze osiagi na dluzej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
no oczywistym jest ze niebede sprzedawał Apki I zalezy mi na bardzo dobrym i trawłym wykonaniu i przejechanyk kolejnych 25tys Jaką sumke powinienem cięzkią pracą wyskrobać
- wojtas0705
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/8/2010, 15:05
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości