Kostki
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kostki
Chciałbym sie dowiedzieć czy jak załorzę kostki firmowe Mischelin lub inne czy będe mógł jeździć po asfalcie czy nie będą sie ścierać. Oczywiście kupie je aby jeździć po terenie, ale tak okazyjnie po asfalcie.
Pomocy,
Pomocy,
Yamaha dt 50 r
-
Gawron123 - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 24/8/2010, 21:23
nie ma opon idealnych. im kupisz opone droższą tym bedzie lepsza. kup cos z michelina to chyba najlepsze gumy. i jeszcze kwestia modelu. bo są typowo w teren na asfalcie nie są najlepsze ale na dojazd jako tako da sie jechac a są równiez oponki duro czyli na asfalcie dają rade wolno sie scieraja ale w terenie nie maja tych parametrów co kostki. generalnie im wiecej dasz tym dłuzej bedziesz miał. odradzam mitasków i tym podobnych bo to są oponki na raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323 napisał(a): odradzam mitasków i tym podobnych bo to są oponki na raz
Nie w przypadku DT 50... Nie widzę sensu wkładania opon z najwyższej półki do takiego moto bo i tak nie da rady wykorzystać możliwości nawet tych tańszych.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
aaa tak masz tu wielką racje nie zauwazyłem że to ma być laczek do DT to w takim razie mozna kupowac niemalze co sie chce i co sie podoba. ja kiedys do DT sie nie znałem i kupiłem oponke 140 szerokosci ;D dałem ze 40 zł ale nówka i to była bezfirmowa jakas. prawie cały sezon na niej przeganiałem i praktycznie 0 zuzycia. tylko teraz kwestia aby dobrze dobrac oponke pod motor. moze ta rada wydawa sie mało profesjonalna. ale niektórzy polecaja do DT przystosowac oponke z full crossów dedykowaną na przód. o szerokosci 80 np. podobno na takiej oponce DT idzie jak burza. bo silnik nie ma obiązenia cieżką szeroką oponka i wiecej mocy moze przeznaczyc nie na ruszenie koła tylko na rwanie bo sporo osób do DST zakłada 110, 120 szerokosc. ale to jest bez sensu bo moto gubi od razu 20% mocy no i silnik sie szybciej zazyna ;D ja tą 140 szerokosci włąsnie zarżnąłem silnik.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
O tym, która się szybciej zużyje po jeździe na asfalcie nie zależeć będzie wyłącznie od marki gumy, tylko od stopnia twardości i przystosowania do danego terenu. Załóż sobie gumę z przeznaczeniem na piach i błoto (może być najwyższy model Michelin) i zobaczysz jak będzie znikać w oczach mimo, że kosztowała przypuśćmy 350zł. Szkoda pieniędzy.
A co do doboru szerokości - zaglądamy do serwisówki, sprawdzamy rozmiary dla przedniej i tylnej opony i po prostu takie kupujemy, z nastawieniem na typ ogumienia, który najlepiej będzie się sprawdzał na podłożu po którym najczęściej będziemy się poruszać. Żadnych kombinacji.
Ja osobiście latałem na gumach Shinko i Heidenau, i mimo wszystko dawały radę, a komplet kosztował mnie tyle, co jedna Michelin.
Pzdr.
A co do doboru szerokości - zaglądamy do serwisówki, sprawdzamy rozmiary dla przedniej i tylnej opony i po prostu takie kupujemy, z nastawieniem na typ ogumienia, który najlepiej będzie się sprawdzał na podłożu po którym najczęściej będziemy się poruszać. Żadnych kombinacji.
Ja osobiście latałem na gumach Shinko i Heidenau, i mimo wszystko dawały radę, a komplet kosztował mnie tyle, co jedna Michelin.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
to tez prawda ;D ze są rózne gumy na rózny teren. ale ja przypusciłem że jak juz ktos kupuje oponke na troche asfalt troche teren to kupuje oponke z własnie takim przeznaczeniem ;D i założę sie że tej samej klasy oponka mitasa jest słabsza w porównaniu z michałkiem.
co do twoich opon te tez nie sÄ… najgorsze mitasy sÄ… gorsze z pewnosciÄ…. 3
co do twoich opon te tez nie sÄ… najgorsze mitasy sÄ… gorsze z pewnosciÄ…. 3
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
haha ?
zalezy jaka guma. ja juz zrobilem z 80 km na uzywce i praktycznie 0 oznak uzycia ( rwałem na koło i troche sie kostek urwało ze 4 ) przy czym ma 110 nm.... yamaha DT nie wyrwie kostki raczej nigdy chyba ze przy paleniu kapcia wiec... bez sensu to co piszesz.
zalezy jaka guma. ja juz zrobilem z 80 km na uzywce i praktycznie 0 oznak uzycia ( rwałem na koło i troche sie kostek urwało ze 4 ) przy czym ma 110 nm.... yamaha DT nie wyrwie kostki raczej nigdy chyba ze przy paleniu kapcia wiec... bez sensu to co piszesz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości