Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?
Witam, forum przeglądam już dość długo, jednak dziś postanowiłem napisać pierwszy raz.
Na wiosnę ruszam w poszukiwnaniu pierwszego motocykla. Prawko mam od 10 lat, wcześniejsze doświadczenie z motocyklami pareset km na pojemnościach do 125cm.
Co zamierzam kupić i co bym chciał, jazda miejska, trasy, turystyka.
Kawasaki ER-N lub Yamaha XJ6
Yamaha FZ6 S2 też biore pod uwagę
Proszę głównie o opinie w kwesti awaryjności i spalania no i jak z serwisowaniem -części.
Na wiosnę ruszam w poszukiwnaniu pierwszego motocykla. Prawko mam od 10 lat, wcześniejsze doświadczenie z motocyklami pareset km na pojemnościach do 125cm.
Co zamierzam kupić i co bym chciał, jazda miejska, trasy, turystyka.
Kawasaki ER-N lub Yamaha XJ6
Yamaha FZ6 S2 też biore pod uwagę
Proszę głównie o opinie w kwesti awaryjności i spalania no i jak z serwisowaniem -części.
- Nuniek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/9/2010, 10:25
- Lokalizacja: Żory
jeśli masz takie małe doświadczenie, to może zacznij od jakiejś pięćsetki.
mniejsza moc, mniejsze koszty
mniejsza moc, mniejsze koszty
- danielekoo7
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 29/10/2009, 15:01
- Lokalizacja: tg
er6 do turystyki średnio się nadaje - kanapa jest taka, że po 200-300 km d*pa przypomina sobie wszystkie pryszcze z dzieciństwa
poza tym na pierwsze moto (z poszanowaniem manetki i z mobilizacją do solidnego poćwiczenia na bocznych drogach o małym natężeniu ruchu) nada się
jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce, to lepiej pomyśl od razu o wersji f, ponieważ za niedługo zaczniesz szukać jakiejś owiewki do n-ki
xj6 ma ten sam silnik co fz6 (z lekką kastracją), jest wygodniesza od er6, ale i ona i fz6 to nie jest najlepszy pomysł na pierwsze moto
poza tym na pierwsze moto (z poszanowaniem manetki i z mobilizacją do solidnego poćwiczenia na bocznych drogach o małym natężeniu ruchu) nada się
jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce, to lepiej pomyśl od razu o wersji f, ponieważ za niedługo zaczniesz szukać jakiejś owiewki do n-ki
xj6 ma ten sam silnik co fz6 (z lekką kastracją), jest wygodniesza od er6, ale i ona i fz6 to nie jest najlepszy pomysł na pierwsze moto
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):er6 do turystyki średnio się nadaje - kanapa jest taka, że po 200-300 km d*pa przypomina sobie wszystkie pryszcze z dzieciństwa
poza tym na pierwsze moto (z poszanowaniem manetki i z mobilizacją do solidnego poćwiczenia na bocznych drogach o małym natężeniu ruchu) nada się
jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce, to lepiej pomyśl od razu o wersji f, ponieważ za niedługo zaczniesz szukać jakiejś owiewki do n-ki
xj6 ma ten sam silnik co fz6 (z lekką kastracją), jest wygodniesza od er6, ale i ona i fz6 to nie jest najlepszy pomysł na pierwsze moto
madcap uzasadnij prosze. sam zastanawiam sie pomiedzy er6f i xj6. Jednak kiedy pytałem na SB to odradzali xj poniewaz kawasaki daje duzo wiekszy fun z jazdy. Ty napisales cos odwrotnego. dlatego prosze o uzasadnienie
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Nuniek nie masz 18 lat i podejrzewam, że głupota Ci nie w głowie także na fz6 dałbyś radę. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Wręcz bym powiedział aż za wygodna. Po przesiadce z mojej Cebry nie wiedziałem jak tym jechać. Różnicę w mocy też było czuć tzn. moja Cebra jest mocniejsza.
Generalnie moto nadaje się na codzienne dojazdy do pracy i dalszy wypad. Do świrowania już mniej. Choć sam bym go nie kupił (troszkę za słaby) to bardzo Ci go polecam. Mój kumpel kupił fz6 jako pierwsze moto i już ma sezon za sobą bez przygód.
Generalnie moto nadaje się na codzienne dojazdy do pracy i dalszy wypad. Do świrowania już mniej. Choć sam bym go nie kupił (troszkę za słaby) to bardzo Ci go polecam. Mój kumpel kupił fz6 jako pierwsze moto i już ma sezon za sobą bez przygód.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
gruby19 napisał(a):...sam zastanawiam sie pomiedzy er6f i xj6. Jednak kiedy pytałem na SB to odradzali xj poniewaz kawasaki daje duzo wiekszy fun z jazdy. Ty napisales cos odwrotnego. dlatego prosze o uzasadnienie
Jezdzilem jedna i druga w porownaniu do XJ-ty to sorry ale ER6N ( bez wzgledu w jakiej wersji ) to roznica miedzy dniem a noca. Ktos bliski z mojej rodziny testowal rowniez XJ6 i ER6F porownanie wypadlo identycznie.
O ile Honda CBF 600 i XJ6 zawsze w kazdym tescie klasyfikuja sie na pierwszych pozycjach tak ER6 zmienia je miedzy 3 a 4 z Suzuki.
Generalnie moglbym rzec kwestia osobistych preferencji, ten kto zaczynal na 4 garach z regoly nie przesiadzie sie na 2 a ten kto zaczynal na 2 tez bedzie barcziej preferowal 2 niz 4.
- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
co do silników wystarczy poszperać nawet w artykułach na scigaczu czy motogenie
co do odczuć z jazdy odnosnie kanapy napisane z autopsji
generalnie mając okazję pojeździć jednym i drugim mój głos na er6 jeśli chodzi o uniwersalne pierwsze moto
xj-ta jest fajna, ale pod warunkiem, że dojeżasz do ula z na odcinku conajmniej 40 km w ruchu pozamiejskim
jeśli chodzi o zabawę od świateł do swiateł i poswirowanie imho er6 daje duuuuuużo więcej fanu
ps jeszcze w tym zestawieniu dopisałbym gsr-a i moim zdaniem warto się nad min zasrtanowić
niech inni nie wrzeszczą, już uzasadniam tezę
wykastrowany silnik od gsxr-a, który do 5k obrotów jest potulny jak baranek
w około 8k zaczyna się pierwsza zabawa, przy 12k pierdzielnik
imho dzięki temu masz czas na naukę, jak się wystraszysz wystarczy mu odpuścić, dzięki podwójnemu charakterowi z dobrym srodkiem jest czas na naukę i ewolucję nawyków
silnik rzędówka , więc nie ma efektu tak mocnego hamowania silnikiem i wymuszenia twardego redukowania z międzygazem, tylko spokojnie można się tego uczyć
co do odczuć z jazdy odnosnie kanapy napisane z autopsji
generalnie mając okazję pojeździć jednym i drugim mój głos na er6 jeśli chodzi o uniwersalne pierwsze moto
xj-ta jest fajna, ale pod warunkiem, że dojeżasz do ula z na odcinku conajmniej 40 km w ruchu pozamiejskim
jeśli chodzi o zabawę od świateł do swiateł i poswirowanie imho er6 daje duuuuuużo więcej fanu
ps jeszcze w tym zestawieniu dopisałbym gsr-a i moim zdaniem warto się nad min zasrtanowić
niech inni nie wrzeszczą, już uzasadniam tezę
wykastrowany silnik od gsxr-a, który do 5k obrotów jest potulny jak baranek
w około 8k zaczyna się pierwsza zabawa, przy 12k pierdzielnik
imho dzięki temu masz czas na naukę, jak się wystraszysz wystarczy mu odpuścić, dzięki podwójnemu charakterowi z dobrym srodkiem jest czas na naukę i ewolucję nawyków
silnik rzędówka , więc nie ma efektu tak mocnego hamowania silnikiem i wymuszenia twardego redukowania z międzygazem, tylko spokojnie można się tego uczyć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):wykastrowany silnik od gsxr-a, który do 5k obrotów jest potulny jak baranek
w około 8k zaczyna się pierwsza zabawa, przy 12k pierdzielnik
imho dzięki temu masz czas na naukę, jak się wystraszysz wystarczy mu odpuścić, dzięki podwójnemu charakterowi z dobrym srodkiem jest czas na naukę i ewolucję nawyków
silnik rzędówka , więc nie ma efektu tak mocnego hamowania silnikiem i wymuszenia twardego redukowania z międzygazem, tylko spokojnie można się tego uczyć
Osobiscie wole slowo zdlawiony niz wykastrowany.
Masz calkowita racje. Zdlawiony sprzet do 34 KM jest idealny dla poczatkujacego bez wzgledu na to czy ma 500 czy 600 ccm. Problem w tym, ze do mlodzych gniewnych to nie dochodzi – gigantomania kolego gigantomania sie szerzy. Pomijam juz fak, ze taka maszyne najlepiej sprowadza sie bezposrednio z Niemiec, tam jednak " te same porownywalne " motocykle sa drozsze niz w PL a to zas nie przemawia za ich kupnem mimo, ze sa w lepszej kondycji technicznej i nie kreconym licznikiem.
Ostatnio edytowano 26/9/2010, 12:02 przez Pat123, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Czyli tak jak myślałem zdania mocno podzielone. Każdy pisze co innego. Fakt, że zdecydowałem się odrazu na 600 był przemyślany, ilość KM napewno nie chcę więcej niż 100 na początek i dlatego takie moje typy.
Naked podobają mi się bardziej ale faktycznie będzie chyba brakowało po jakimś czasie owiewki.
Znalazłem fajne porównanie ER-6N i XJ6
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Er-6n,ko ... 11060.html
Pozostaje kwestia awaryjności bo spalanie w tych 3 przypadkach będzie prawdopodobnie w granicach 5-6L mam rację?
Myślę że ogarnę te 100KM. Kolega zaczynał w tym roku, nigdy nie jeździł i od razu f4i. Jeszcze jeździ
Naked podobają mi się bardziej ale faktycznie będzie chyba brakowało po jakimś czasie owiewki.
Znalazłem fajne porównanie ER-6N i XJ6
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Er-6n,ko ... 11060.html
Pozostaje kwestia awaryjności bo spalanie w tych 3 przypadkach będzie prawdopodobnie w granicach 5-6L mam rację?
Nuniek nie masz 18 lat i podejrzewam, że głupota Ci nie w głowie także na fz6 dałbyś radę.
Myślę że ogarnę te 100KM. Kolega zaczynał w tym roku, nigdy nie jeździł i od razu f4i. Jeszcze jeździ
- Nuniek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/9/2010, 10:25
- Lokalizacja: Żory
o awaryjność nie masz tak naprawdę co się martwić
u obu piece nie są jakoś szczególnie wysilone, skrzynie pracują dość precyzyjnie, choć xj-tka ma dokładniejszą
warto za to do jednego i do drugiego przymierzyć się po komisach, choćby po to by wyrobić sobie pojęcie jak się siedzi, dosięga nogami ziemi, jak odczuwasz nacisk ramion na nadgarskach (mimo, że na jednym i na drugim siedzi się w miarę prosto)
u obu piece nie są jakoś szczególnie wysilone, skrzynie pracują dość precyzyjnie, choć xj-tka ma dokładniejszą
warto za to do jednego i do drugiego przymierzyć się po komisach, choćby po to by wyrobić sobie pojęcie jak się siedzi, dosięga nogami ziemi, jak odczuwasz nacisk ramion na nadgarskach (mimo, że na jednym i na drugim siedzi się w miarę prosto)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Re: Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?
Nuniek napisał(a):Czyli tak jak myślałem zdania mocno podzielone. Każdy pisze co innego. Fakt, że zdecydowałem się odrazu na 600 był przemyślany, ilość KM napewno nie chcę więcej niż 100 na początek i dlatego takie moje typy.
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Er-6n,ko ... 11060.html
Zwroc uwage na opis wrazen z jazdy. Ile to linijek ? Sorry ale tyle co zostalo napisane, tych pare linijek robi na mnie wrazenie, ze testujacy przejechal sie wokol komina moze z 1 km. Bo przy 5 – ciu to napisal bym wiecej.
Na spalanie nie patrz, te w tej klasie niegra roli.
Nuniek napisał(a):Myślę że ogarnę te 100KM. Kolega zaczynał w tym roku, nigdy nie jeździł i od razu f4i. Jeszcze jeździ
Wydaje mi sie, ze troche przeceniasz swoje umiejetnosci – w tym wypadku ich brak.
Nuniek napisał(a):Prawko mam od 10 lat, wcześniejsze doświadczenie z motocyklami pareset km na pojemnościach do 125cm.
Pareset km na 125 to jest NIC !
Zrobisz jak zechcesz.
- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości