Zobacz wątek - Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?

Postprzez Nuniek » 25/9/2010, 10:58

Witam, forum przeglądam już dość długo, jednak dziś postanowiłem napisać pierwszy raz.

Na wiosnę ruszam w poszukiwnaniu pierwszego motocykla. Prawko mam od 10 lat, wcześniejsze doświadczenie z motocyklami pareset km na pojemnościach do 125cm.

Co zamierzam kupić i co bym chciał, jazda miejska, trasy, turystyka.

Kawasaki ER-N lub Yamaha XJ6
Yamaha FZ6 S2 też biore pod uwagę

Proszę głównie o opinie w kwesti awaryjności i spalania no i jak z serwisowaniem -części.
Nuniek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25/9/2010, 10:25
Lokalizacja: Żory


Postprzez danielekoo7 » 25/9/2010, 18:36

jeśli masz takie małe doświadczenie, to może zacznij od jakiejś pięćsetki.
mniejsza moc, mniejsze koszty
danielekoo7
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29/10/2009, 15:01
Lokalizacja: tg


Postprzez madcap » 25/9/2010, 19:11

er6 do turystyki średnio się nadaje - kanapa jest taka, że po 200-300 km d*pa przypomina sobie wszystkie pryszcze z dzieciństwa
poza tym na pierwsze moto (z poszanowaniem manetki i z mobilizacją do solidnego poćwiczenia na bocznych drogach o małym natężeniu ruchu) nada się
jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce, to lepiej pomyśl od razu o wersji f, ponieważ za niedługo zaczniesz szukać jakiejś owiewki do n-ki

xj6 ma ten sam silnik co fz6 (z lekką kastracją), jest wygodniesza od er6, ale i ona i fz6 to nie jest najlepszy pomysł na pierwsze moto
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez gruby19 » 25/9/2010, 23:03

madcap napisał(a):er6 do turystyki średnio się nadaje - kanapa jest taka, że po 200-300 km d*pa przypomina sobie wszystkie pryszcze z dzieciństwa
poza tym na pierwsze moto (z poszanowaniem manetki i z mobilizacją do solidnego poćwiczenia na bocznych drogach o małym natężeniu ruchu) nada się
jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce, to lepiej pomyśl od razu o wersji f, ponieważ za niedługo zaczniesz szukać jakiejś owiewki do n-ki

xj6 ma ten sam silnik co fz6 (z lekką kastracją), jest wygodniesza od er6, ale i ona i fz6 to nie jest najlepszy pomysł na pierwsze moto

madcap uzasadnij prosze. sam zastanawiam sie pomiedzy er6f i xj6. Jednak kiedy pytałem na SB to odradzali xj poniewaz kawasaki daje duzo wiekszy fun z jazdy. Ty napisales cos odwrotnego. dlatego prosze o uzasadnienie ;)
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez bryk77 » 26/9/2010, 00:42

Nuniek nie masz 18 lat i podejrzewam, że głupota Ci nie w głowie także na fz6 dałbyś radę. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Wręcz bym powiedział aż za wygodna. Po przesiadce z mojej Cebry nie wiedziałem jak tym jechać. Różnicę w mocy też było czuć tzn. moja Cebra jest mocniejsza.

Generalnie moto nadaje się na codzienne dojazdy do pracy i dalszy wypad. Do świrowania już mniej. Choć sam bym go nie kupił (troszkę za słaby) to bardzo Ci go polecam. Mój kumpel kupił fz6 jako pierwsze moto i już ma sezon za sobą bez przygód.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Pat123 » 26/9/2010, 08:58

gruby19 napisał(a):...sam zastanawiam sie pomiedzy er6f i xj6. Jednak kiedy pytałem na SB to odradzali xj poniewaz kawasaki daje duzo wiekszy fun z jazdy. Ty napisales cos odwrotnego. dlatego prosze o uzasadnienie ;)


Jezdzilem jedna i druga w porownaniu do XJ-ty to sorry ale ER6N ( bez wzgledu w jakiej wersji ) to roznica miedzy dniem a noca. Ktos bliski z mojej rodziny testowal rowniez XJ6 i ER6F porownanie wypadlo identycznie.

O ile Honda CBF 600 i XJ6 zawsze w kazdym tescie klasyfikuja sie na pierwszych pozycjach tak ER6 zmienia je miedzy 3 a 4 z Suzuki.

Generalnie moglbym rzec kwestia osobistych preferencji, ten kto zaczynal na 4 garach z regoly nie przesiadzie sie na 2 a ten kto zaczynal na 2 tez bedzie barcziej preferowal 2 niz 4.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez madcap » 26/9/2010, 09:28

co do silników wystarczy poszperać nawet w artykułach na scigaczu czy motogenie
co do odczuć z jazdy odnosnie kanapy napisane z autopsji
generalnie mając okazję pojeździć jednym i drugim mój głos na er6 jeśli chodzi o uniwersalne pierwsze moto
xj-ta jest fajna, ale pod warunkiem, że dojeżasz do ula z na odcinku conajmniej 40 km w ruchu pozamiejskim
jeśli chodzi o zabawę od świateł do swiateł i poswirowanie imho er6 daje duuuuuużo więcej fanu

ps jeszcze w tym zestawieniu dopisałbym gsr-a i moim zdaniem warto się nad min zasrtanowić
niech inni nie wrzeszczą, już uzasadniam tezę
wykastrowany silnik od gsxr-a, który do 5k obrotów jest potulny jak baranek
w około 8k zaczyna się pierwsza zabawa, przy 12k pierdzielnik
imho dzięki temu masz czas na naukę, jak się wystraszysz wystarczy mu odpuścić, dzięki podwójnemu charakterowi z dobrym srodkiem jest czas na naukę i ewolucję nawyków
silnik rzędówka , więc nie ma efektu tak mocnego hamowania silnikiem i wymuszenia twardego redukowania z międzygazem, tylko spokojnie można się tego uczyć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Pat123 » 26/9/2010, 10:48

madcap napisał(a):wykastrowany silnik od gsxr-a, który do 5k obrotów jest potulny jak baranek
w około 8k zaczyna się pierwsza zabawa, przy 12k pierdzielnik
imho dzięki temu masz czas na naukę, jak się wystraszysz wystarczy mu odpuścić, dzięki podwójnemu charakterowi z dobrym srodkiem jest czas na naukę i ewolucję nawyków
silnik rzędówka , więc nie ma efektu tak mocnego hamowania silnikiem i wymuszenia twardego redukowania z międzygazem, tylko spokojnie można się tego uczyć


Osobiscie wole slowo zdlawiony niz wykastrowany.

Masz calkowita racje. Zdlawiony sprzet do 34 KM jest idealny dla poczatkujacego bez wzgledu na to czy ma 500 czy 600 ccm. Problem w tym, ze do mlodzych gniewnych to nie dochodzi – gigantomania kolego gigantomania sie szerzy. Pomijam juz fak, ze taka maszyne najlepiej sprowadza sie bezposrednio z Niemiec, tam jednak " te same porownywalne " motocykle sa drozsze niz w PL a to zas nie przemawia za ich kupnem mimo, ze sa w lepszej kondycji technicznej i nie kreconym licznikiem.

:wink:
Ostatnio edytowano 26/9/2010, 12:02 przez Pat123, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Nuniek » 26/9/2010, 11:37

Czyli tak jak myślałem zdania mocno podzielone. Każdy pisze co innego. Fakt, że zdecydowałem się odrazu na 600 był przemyślany, ilość KM napewno nie chcę więcej niż 100 na początek i dlatego takie moje typy.

Naked podobają mi się bardziej ale faktycznie będzie chyba brakowało po jakimś czasie owiewki.

Znalazłem fajne porównanie ER-6N i XJ6

http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Er-6n,ko ... 11060.html


Pozostaje kwestia awaryjności bo spalanie w tych 3 przypadkach będzie prawdopodobnie w granicach 5-6L mam rację?

Nuniek nie masz 18 lat i podejrzewam, że głupota Ci nie w głowie także na fz6 dałbyś radę.



Myślę że ogarnę te 100KM. Kolega zaczynał w tym roku, nigdy nie jeździł i od razu f4i. Jeszcze jeździ :)
Nuniek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25/9/2010, 10:25
Lokalizacja: Żory

Postprzez madcap » 26/9/2010, 11:55

o awaryjność nie masz tak naprawdę co się martwić
u obu piece nie są jakoś szczególnie wysilone, skrzynie pracują dość precyzyjnie, choć xj-tka ma dokładniejszą
warto za to do jednego i do drugiego przymierzyć się po komisach, choćby po to by wyrobić sobie pojęcie jak się siedzi, dosięga nogami ziemi, jak odczuwasz nacisk ramion na nadgarskach (mimo, że na jednym i na drugim siedzi się w miarę prosto)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Re: Pierwszy motocykl- ktoś pomoże?

Postprzez Pat123 » 26/9/2010, 12:19

Nuniek napisał(a):Czyli tak jak myślałem zdania mocno podzielone. Każdy pisze co innego. Fakt, że zdecydowałem się odrazu na 600 był przemyślany, ilość KM napewno nie chcę więcej niż 100 na początek i dlatego takie moje typy.


http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Er-6n,ko ... 11060.html

Zwroc uwage na opis wrazen z jazdy. Ile to linijek ? Sorry ale tyle co zostalo napisane, tych pare linijek robi na mnie wrazenie, ze testujacy przejechal sie wokol komina moze z 1 km. Bo przy 5 – ciu to napisal bym wiecej.


Na spalanie nie patrz, te w tej klasie niegra roli.

Nuniek napisał(a):Myślę że ogarnę te 100KM. Kolega zaczynał w tym roku, nigdy nie jeździł i od razu f4i. Jeszcze jeździ


Wydaje mi sie, ze troche przeceniasz swoje umiejetnosci – w tym wypadku ich brak.

Nuniek napisał(a):Prawko mam od 10 lat, wcześniejsze doświadczenie z motocyklami pareset km na pojemnościach do 125cm.


Pareset km na 125 to jest NIC !

Zrobisz jak zechcesz. :wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê