Jakie Enduro wybrać ???
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
50 pali mniej od 3 do 5 litrów powiedzmy 125 pali 3.5 - 6 jakos tak. jak kupisz 125/ 50 to ci na przeglądzie nie przejdzie. no i zadajesz idiotyczne pytanie. jak mam ci powiedziec czy róznica jest duza czy nie ? jak napisze że jest mała to bedziesz miał jasniejszą sytuacje ? ma taka róznice jak miedzy 125 a 50
dt 50 jest nieco tansza. ale koszta utrzymania tego czy tego są b małe. nawet jak wydasz raz 1000 zł to masz motor idealny pod względem technicznym na kilka lat. jak kupisz 50 moze ci sie szybciej znudzic. 125 juz wieksza moc i na dłuzej stracza. no chyba ze sie zabijesz na 125.
dt 50 jest nieco tansza. ale koszta utrzymania tego czy tego są b małe. nawet jak wydasz raz 1000 zł to masz motor idealny pod względem technicznym na kilka lat. jak kupisz 50 moze ci sie szybciej znudzic. 125 juz wieksza moc i na dłuzej stracza. no chyba ze sie zabijesz na 125.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
DT 50 ma podobnÄ… moc do DR 125. jezeli wolisz 2T bierz DT jezeli 4T bierz DRke.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
silnikiem.
suwami.
?
nie rozumiem pytania
suwami.
?
nie rozumiem pytania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
grochol15 napisał(a):A czym tak naprawdę różni się 2T od 4T
Na to pytanie dla Ciebie to rzeba napisac esej albo wypracowanie.
http://forum.motocyklistow.pl/lofiversi ... 93842.html - Poczytaj.
Czy ty wiesz co to jest motor?
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
grochol15 - a co wolisz? Odpowiedź sobie sam na to pytanie? Tez miałem ten problem kiedyś. Pytałem i pytałem, ale odpowiedź udzieliłem sobie sam. Mam wariata SX 520, którym nieraz zawale w drzewo w lesie bo mnie poniesie z tym że ja szukam wrażeń, gdyż z zawodu jestem informatyk-programista na dodatek w koreańskiej firmie. Siedzę w du... na stołku 8h a czasem więcej i mnie wykańcza to Jaki masz charakter taki masz motocykl, takie małe odzwierciedlenie Twojego drugiego "JA".
Dla mnie liczy się tylko 4T mimo to ze nie próbowalem 2T. W swoim moto mam 68koni i mocy nie brakuje kiedy trzeba, ale uwierz mi ze da się tym nawet w miarę spokojnie i rekreacyjnie pojeździć. I ja tak przeważnie robię, no czasem aby drzewo wyrośnie za zakrętu
Dla mnie liczy się tylko 4T mimo to ze nie próbowalem 2T. W swoim moto mam 68koni i mocy nie brakuje kiedy trzeba, ale uwierz mi ze da się tym nawet w miarę spokojnie i rekreacyjnie pojeździć. I ja tak przeważnie robię, no czasem aby drzewo wyrośnie za zakrętu
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada
akurat z tym jakie masz drugie JA to 4T nie pasuje skoro chcesz sie wyżyć; generalnie mówi sie że to 2T są narwane bo rzeczywiscie z dołu spokojne ale jak sie wkręca pod koniec obrotów to są wariaty.
ogólnie mocniejsze są 2T. porównując oczywiscie silniki. czyli z 250 ccm CR bedzie 2X mocniejsza od CRF.
ale co za problem kupic CRF 450 i wtedy moc jest podobna. włąsciwie to wtedy tej samej klasy motocykle. 2T i 4T maja inne oddanie mocy. 4T idzie lepiej z dołu. z kolei 2T pokazuje pazura jak sie go kręci. i tu teraz po prostu co kto woli. ja jeździłęm duzo 2T i teraz mam 4T. przesiadka i 1 jazda całkiem dziwna. motor rwie jak głupi ale jak sie go pokręci praktycznie nie jedzie. jest to kwestia wprawy. teraz siadam i wiem kiedy zmienic bieg itp. bo na pcozątku była jazda jak na 2T czyli gaz do oporu dzikie obroty i piłowanko. 2T to lubi 4T juz nie. oba moto maja wady i zalety i po prostu wybierasz to co lubisz. ja akurat lubie i 2T i 4T. nie wybieram moto bo którys jest mocniejszy czy słabszy. bo oba mogą miec te same osiągi
ogólnie mocniejsze są 2T. porównując oczywiscie silniki. czyli z 250 ccm CR bedzie 2X mocniejsza od CRF.
ale co za problem kupic CRF 450 i wtedy moc jest podobna. włąsciwie to wtedy tej samej klasy motocykle. 2T i 4T maja inne oddanie mocy. 4T idzie lepiej z dołu. z kolei 2T pokazuje pazura jak sie go kręci. i tu teraz po prostu co kto woli. ja jeździłęm duzo 2T i teraz mam 4T. przesiadka i 1 jazda całkiem dziwna. motor rwie jak głupi ale jak sie go pokręci praktycznie nie jedzie. jest to kwestia wprawy. teraz siadam i wiem kiedy zmienic bieg itp. bo na pcozątku była jazda jak na 2T czyli gaz do oporu dzikie obroty i piłowanko. 2T to lubi 4T juz nie. oba moto maja wady i zalety i po prostu wybierasz to co lubisz. ja akurat lubie i 2T i 4T. nie wybieram moto bo którys jest mocniejszy czy słabszy. bo oba mogą miec te same osiągi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323 - moje drugie ja właśnie mi mówi 4T. Ja własnie nie lubię kręcić wysoko, kiedy trzeba żeby moto szło to odwinę manetkę, a dysponuję taką mocą ze ten motocykl idzie jak głupi. Niby 2T prostszy w konstrukcji, ale ja wyznaję zasadę ze jak się dba tak się ma. A każdy motocykl można zajeździć. Moim zdaniem motocykl powinno się dobierać tez do terenu w jakim się lata. Po co ci 2T jak będziesz latał ścieżkami leśnymi to lepiej hard enduro w 4T. Nie jestem specjalistą ale moim zdaniem 2T to motocykl stworzony na tor, tam jest jak ryba w wodzie, dla tych co mają skilla i wyciskają to co fabryka dała. A 4T to taka właśnie jazda offroad po lasach (mimo że to niezgodne z prawem w jakimś tam stopniu). Teraz troszkę sam żałuję ze mam fulla na dodatek SX 520 bo wiem ze jestem w stanie wykrzesać jakieś 25% możliwości z tego motocykla. Ale ja kupiłem motocykl z nastawieniem ze będę miał go do 30stki czyli jeszcze jakieś 5 lat. Mogłem tak jak ty henio12323 kupić exc, choć słyszałem opinię ze exc ma silnik własnie sx.
To co piszę to tylko moje własne sugestie, a każdy może mieć inne odczucia i zdanie na ten temat.
To co piszę to tylko moje własne sugestie, a każdy może mieć inne odczucia i zdanie na ten temat.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada
no tak ale tez sie z tym nie zgodze bo np ktm EXC 250 w 2T równie dobrze nadaje sie na scieżki. na torze małę 125tki są b dobre. ale to nie znaczy że 250 w 4T są juz złe. zalezy kto czym woli jeździc. ale czasy oba moto osiągaja takie same. i to zalezy juz od ridera. 4T lubi jednolicie trzymany gaz 2T nie bardzo. ale nawet po leśnych sciezkach ten gaz co troche sie odkręca wiec i 2T i 4T jest dobre i tu i tu ;D 2T jedynie nie sprawdza sie na trasach dłuższych. chociaż wieksze pojemnosci juz nie maja aż tak tego problemu mowa tu bardziej o mniejszych poj.
co do EXC i SX to EXC ma silnik prosto od SX jak całą reszte ale ma troszke dłuższe biegi wiec ma dłuzszy v max ale w terenie idzie podobnie do SX. SX moze lepiej rwie ale długie biegi dają taką przewage że tak szybko sie ich nie zmienia. i kolejna sprawa ja np jak ruszam z miejsca to praktycznie od razu 3 wbijam bo 1 i 2 tak mieli że sie jechac nie da. stoje w miejscu i sie kopie. wiec nawet dłuzsze biegi mozna by przedłuzyc żeby miał mniej kopania ;D
co do EXC i SX to EXC ma silnik prosto od SX jak całą reszte ale ma troszke dłuższe biegi wiec ma dłuzszy v max ale w terenie idzie podobnie do SX. SX moze lepiej rwie ale długie biegi dają taką przewage że tak szybko sie ich nie zmienia. i kolejna sprawa ja np jak ruszam z miejsca to praktycznie od razu 3 wbijam bo 1 i 2 tak mieli że sie jechac nie da. stoje w miejscu i sie kopie. wiec nawet dłuzsze biegi mozna by przedłuzyc żeby miał mniej kopania ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
haha wszystkie chinczyki są na licencji suzuki/ hondy itp ale to nadal chinczyki. z tą licencją to chodzi o to że pomysl jest sobie student przyjęty do fabryki suzuki jako projektant. robi projekt silnika spalinowego. projekt jest udany wszystko działa. ale to jest konstrukcja robiona przez 1 osobe czyli 1 pomysł . (silniki do crossów robi kilkadziesiąt doswiadczonych inżynierów) no i suzuki ma juz patent na jakis tam silnik. potem sprzedaje go za grosze chinom. które wykonują ten silnik z najtanszych możliwych częsci. tryby są z plasteliny nic nie jest wzmacniane. łozyska najtansze jakie tylko itp itd... nawet odlew aluminium jest najtanszy. mam akurat silnik z chinola on jest niby hondy ale jakos w hondzie nigdy nie zerwałem gwintu na bloku silnika a w chinolu juz z 5 poszły ;D i to nie jakims mocnym dokręcaniem wystarczy chwila nie uwagi i gwintu nie ma (porazka) tak wiec nawet jakby był na licencji NASA to i tak chinskie padło od którego wystrzegamy niedoswiadczonych. fakt cena i czasem wygląd kusi. ale uwierz mi nie tędy droga.
co do częsci są dostępne u dealerów chinszczyzny tam szybko czesci są dostępne bo to sie tak sypie ze najwiekszy biznes jest z zamienników
co do częsci są dostępne u dealerów chinszczyzny tam szybko czesci są dostępne bo to sie tak sypie ze najwiekszy biznes jest z zamienników
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tylko dobry kolega mówił że miał go ściągniętego z Niemiec i jeździ w lekkim terenie i nic nie wymieniał w nim tylko wymienia olej i leje paliwo i jazda .. to może warto akurat ten motocykl, a jest to dość popularny motocykl w niemczech bo widziałem ze części chyba pasują od dr
- grochol15
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 21/9/2010, 19:16
- Lokalizacja: bydgoszcz
to kupuj kolego tylko potem wyrejestruj sie z forum bo denerwujące bedzie słuchanie opowiesci co sie znowu zwaliło
co do częsci mało jest sprzętów do których jest ciezko cokolwiek dokupic ( nie mówie o nietypach i zabytkach)
w niemczech to jest tak ze taki grat sie zepsuje idzie gosc i kupuje nowego. a w polsce serwis a im wiecej moto ma przebiegu tym wiecej rzeczy na raz sie sypie my tylko doradzamy że to nie jest dobry sprzęt ale to juz twoja decyzja czy kupisz czy nie.
co do częsci mało jest sprzętów do których jest ciezko cokolwiek dokupic ( nie mówie o nietypach i zabytkach)
w niemczech to jest tak ze taki grat sie zepsuje idzie gosc i kupuje nowego. a w polsce serwis a im wiecej moto ma przebiegu tym wiecej rzeczy na raz sie sypie my tylko doradzamy że to nie jest dobry sprzęt ale to juz twoja decyzja czy kupisz czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
no to kup sobie 4t w 125, tylko że tu nie będziesz miał swoich wymarzonych osiągów, ale fakt że mało pali.
2T normalka pali sporo, ALE TO 2T! Obroty, osiÄ…gi, przyspiesznie, huk i wszystkie laski twoje.
2T normalka pali sporo, ALE TO 2T! Obroty, osiÄ…gi, przyspiesznie, huk i wszystkie laski twoje.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
no niestety nikt nie mówił że off road jest tani. jak nie masz kasy to sie lepiej w to nie pchaj. bo sam wiem jak to jest - 1 full cross i co troche jakis drobny remont. a to łozyska w kołach, a to juz tłok itp itd i kasy idzie na prawde duzo. w DT nie idzie aż tak. ale jak kupisz DT no i np do wakacji bedzie trzeba robic generalke silnika ? zreszta kazdy motocykl jest dosyc drogi w utrzymaniu - niestety.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
a co powicie o tym http://moto.allegro.pl/peugeot-xps-50-y ... 93831.html słyszałem że silnik ten sam a jak zawieszenie i reszta.....
- grochol15
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 21/9/2010, 19:16
- Lokalizacja: bydgoszcz
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości