Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
Hej Hej
Mam maly problem przy kreceniu na 1 biegu do 10 000 obrotow w momencie kiedy lekko wzucam sprzeglo i chce zmienic na bieg nr 2 czesto wzuca mi sie luz albo slysze dziwny dzwiek jakis. M przy nizszych obrotach i zmienie z 1 na 2 nie mam czegos takiego i bieg wchodzi za kazdym razem bardzo plynie i ladnie dodam ze problem ten jest tylko miedzy 1 i 2 biegien na wysokich obrotach.
No i tu moje pytanie ? co robie zle ? moze jest to spowodowane tym ze lekko wzucam sprzeglo a przy duzych obrotach powinienem wzucic sam bieg bez sprzegla czy o co chodzi ?
Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi I prosze o wyrozumialosc ale naprawde chce poprawic swoja technike jazdy a wiem ze raczej na pewno cos robie zle wiec stad to pytanie.
(Dodam ze motor ktorym jezdze to honda cbr f4i)
Mam maly problem przy kreceniu na 1 biegu do 10 000 obrotow w momencie kiedy lekko wzucam sprzeglo i chce zmienic na bieg nr 2 czesto wzuca mi sie luz albo slysze dziwny dzwiek jakis. M przy nizszych obrotach i zmienie z 1 na 2 nie mam czegos takiego i bieg wchodzi za kazdym razem bardzo plynie i ladnie dodam ze problem ten jest tylko miedzy 1 i 2 biegien na wysokich obrotach.
No i tu moje pytanie ? co robie zle ? moze jest to spowodowane tym ze lekko wzucam sprzeglo a przy duzych obrotach powinienem wzucic sam bieg bez sprzegla czy o co chodzi ?
Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi I prosze o wyrozumialosc ale naprawde chce poprawic swoja technike jazdy a wiem ze raczej na pewno cos robie zle wiec stad to pytanie.
(Dodam ze motor ktorym jezdze to honda cbr f4i)
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
wrzucaj ze sprzęgłem
wrzucanie bez sprzęgła ma tylko sens na torze, jeśli walczysz o ułamki sekund, bo zęby wałków zawsze dostają "po skórze"
reszta jak napisał c-bool
wrzucanie bez sprzęgła ma tylko sens na torze, jeśli walczysz o ułamki sekund, bo zęby wałków zawsze dostają "po skórze"
reszta jak napisał c-bool
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Ja tak miałem jeszcze w GS 500. Jedynka - dzida i przy zmianie na 2 czasem za lekko dźwignię do góry podciągnąłem i wchodził luz (pewnie efekt przeciążenia związanego z przyśpieszaniem). Trzeba po prostu mocno w górę podciągnąć z 1 na 2.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.
P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.
P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4656
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
CzesterTX napisał(a):Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.
P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.
Tak na marginesie jak nie masz nic do dodania w temacie m to nie pisz, a jesli nie podoba ci sie moj styl ktorym pisze m poprostu nie czytaj ! a swoje smieszne uwagi m zachowaj dla siebie hihihi bo tak sie sklada ze twoje zdanie m obchodzi mnie tyle samo co zeszlo roczny snieg pozdrawiam
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po dupie", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy
5. Mimo to, Czester wyluzuj
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po dupie", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy
5. Mimo to, Czester wyluzuj
- zmorad
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35
DajmosX - czasem zdarzało mi się to co tobie. U mnie winne okazało się zbyt długie trzymanie sprzęgła i zbyt słaby nacisk na dźwignie zmiany biegów
Sprzedam haykę!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
na poczatku tak mialem, ze jak przebijalem 1 na 2 to dluzej trzymalem sprzeglo i obserwowalem czy nie wbijam luzu
Rowniez mialem stuk w skrzyni - im agresywniejsza jazda tym biegi lepiej wchodza lecz trzeba to robic odpowiednio szybko.
Rowniez mialem stuk w skrzyni - im agresywniejsza jazda tym biegi lepiej wchodza lecz trzeba to robic odpowiednio szybko.
-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
zmorad napisał(a):1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po d***", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy
5. Mimo to, Czester wyluzuj
jesli chodzi o punkt 1 to byla to taka przenosnia w sumie to naprawde nie rozumiem jak mozna tego nie zauwazyc no ale ok
punkt 2 dziekuje bardzo za linka, a odnosnie mistrza prostej to rozumiem ze ty jestes drugim Valentino Rossi m
punkt 3 nie rozumiem ogolnie twojego zalozenia, bo nie wiem czy cie dobrze zrozumialem jesli nie to mnie popraw ale chyba chodzi ci o to ze ja zawsze biegi przy 10 000 obr zmieniam m tak wiec oczywiscie ze tego nie robie wiec caly ten punkt 3 jest troche bez sensu, moje pytanie odnosilo sie do zmiany biegu przy mocnym przyspieszaniu a nie normalnej lajtowej jezdzie
punkt 4 Oczywiscie nie jestem urazony m co prawda jest to troche nie na temat m bo to jak pisze nie ma nic wspolnego z tematyka mojego pytania to tak troche jak ja bym pisal o tym dlaczego nie masz zdjecia w avantarze i powiedzial ze jestes przez to jakims debilem no ale ok.
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
Jesli chodzi o sprzeglo i caly moto to mialem go ustawianego pod siebie wiec sprzeglo dziala idealnie i tak jak mowilem nie mam tego problemu jak obroty dochodza do 4000 - 5500 obr bo tak najczesciej zmieniam tylko wtedy jak cisne troche mocniej i pomiedzy 1 a 2 biegiem no ale rzeczywiscie w momencie mocniejszego wbicia biegu m bieg wchodzi prawidlowo
Wiec dziekuje za wszystkie wasze wpisy m i za pomoc w rozwiazaniu problemu
Pozdrawiam
Wiec dziekuje za wszystkie wasze wpisy m i za pomoc w rozwiazaniu problemu
Pozdrawiam
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
Podepnę się pod temat jeśli już mowa o zmianie biegów oraz samej skrzyni
1. Czym jest spowodowane mocne stuknięcie oraz "zatrzęsienie" się motocykla przy wrzuceniu 1 na postoju trzymając sprzęgło? Mam wrażenie, że jakaś "przeciwwaga spada"
2. Co to za dźwięk, gdy podczas jazdy z prędkością kilkunastu, kilkudziesięciu km/h trzymając sprzęgło zredukujemy do 1, bo on i tak musimy się zatrzymać? Jeździłem wieloma motocyklami i w każdym słyszalny jest charakterystyczny dźwięk, jakby pomimo wciśniętego sprzęgła, nie było pełnego wysprzęglenia i coś się obracało
Dzięki za udzielenie odpowiedzi na pytania ciekawskiego
1. Czym jest spowodowane mocne stuknięcie oraz "zatrzęsienie" się motocykla przy wrzuceniu 1 na postoju trzymając sprzęgło? Mam wrażenie, że jakaś "przeciwwaga spada"
2. Co to za dźwięk, gdy podczas jazdy z prędkością kilkunastu, kilkudziesięciu km/h trzymając sprzęgło zredukujemy do 1, bo on i tak musimy się zatrzymać? Jeździłem wieloma motocyklami i w każdym słyszalny jest charakterystyczny dźwięk, jakby pomimo wciśniętego sprzęgła, nie było pełnego wysprzęglenia i coś się obracało
Dzięki za udzielenie odpowiedzi na pytania ciekawskiego
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
michal392 napisał(a):A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła
Jeśli użytkujesz ów cudo to może opiszesz nam jak to działa i jaki to ma wpływ na skrzynie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Też miałem ten problem, przy zmianie z 1 na 2 przy wysokich obrotach był zgrzyt i dwójka czasem nie wskoczyła. W efekcie mocniej trzymałem wciskałem sprzęgło i mocniej wbijałem 2.
Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?
No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Trimix napisał(a):pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?
No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
Nie zauważyłem pytania.
Jest dokladnie tak jak piszecie tzn w momencie nacisniecia drążka zmiany biegów urządzenie, które jest zamonotowane na cięgnie zmiany biegów automatycznie odcina gaz na ułamek sekundy, dzięki czemu możemy bez żadnych zgrzytów wbić wyższy bieg. Tyczy się to równiez zmiany biegów z pierwszego na drugi. W zaleznosci od zastosowanego quickshiftera mamy lub nie możliwość ustawiania czasu przerwania.
Odnośnie trwałośći ciężko mi się wypowiedzieć na ten temat poniewaz więcej niż sezon nie jezdzilem tym samym moto. Ten cały sezon zrobiłem R1 2007 rok i szkrzynia nadal pracuje bardzo ladnie. Jakies drobne mankamenty powstały przy użytkowaniu ale nic kompletnie sie nie dzialo ze szkrzynia.
Równiez podtrzymuje zdanie innych, że na droge zbytnio się to nie nadaje. Przy spokojnej jezdzie jak na ironie biegi wchodza gorzej, w momencie odkrecenia manetki problem zanika
Główną zaletą stosowania tego urządzenia jest stabilność motocykla przy zmianie biegów oraz czas w jakim to robimy, a konkretniej jego oszczędność.
JAMAHA ERŁAN
-
michal392 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości