Zobacz wątek - gsxr 750 k1 stuki przy gwałtownym przyspieszaniu
NAS Analytics TAG

gsxr 750 k1 stuki przy gwałtownym przyspieszaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

gsxr 750 k1 stuki przy gwałtownym przyspieszaniu

Postprzez TENETA » 21/8/2010, 19:56

Witam mam problem w moim suzuki gdy jade ``bez gazu`` i gwałtownie odkręce manetke to słychać takie dziwne puknięcie , słychać to także gdy szybko puszczam sprzęgło po zmianie biegów czy wie ktoś co to może być? łańcuch jest naciągnięty i nasmarowany guma na zabieraku w tylnym kole też jest ok . prosze pomóżce
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG


Postprzez Grzybu » 23/8/2010, 08:23

"Suzuki - same stuki" ;)
Też mam gixa i te stuki to są luzy międzykłowe w skrzyni biegów. Nawet w którymś artykule o gixach było to opisywane. Przez to biegi też wchodzą czasem dość szorstko, z takim stukiem. Najbardziej to przeszkadza ludziom, którzy się przesiądą z Hądy :wink: , gdzie skrzynie odznaczają się dość dużą kulturą pracy.

Nic na to nie poradzisz. na szczęście nie jest to jakaś tragiczna wada.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez TENETA » 23/8/2010, 17:00

aha już sie bałem ze to wina jakiegoś wypracowania ;) ale skoro suzuki ma takie uroki to ok , dzięki za info:)
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG

Postprzez Przemo_rene » 24/8/2010, 15:52

Grzybu...pierdoły piszesz sorry. Żadnych stuków tego typu nie ma być i tyle. Jak są to coś poszło się gonić. Sprawdź czy napęd nie jest nierównomiernie wyciągniety bo może bije przy strzale w niego o wahacz i stąd ten stuk...Ja bym to obstawiał lub koniec sprzegła i jeżeli hydrauliczne to zacznij od wymiany płynu i przeczyszcznia wysprzeglika i dobrego odpowietrzenia a jak linkowy to dobrej regulacji.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez TENETA » 24/8/2010, 19:56

Napęd mam naciągnięty tak jak serwisówka nakazuje , jak sprawdzić to czy jest nierówno wyciągnięty? bo nie bardzo wiem o co ci chodzi. a sprzęgło jest na lince i też jest dobrze wyregulowane ,nie ślizga sie. ja podejżewałem że to jakiś luz na zębatce zdawczej rozbierał ktoś to kiedyś może nie ma tam żadnego łożyska ?
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG

Postprzez Raczek_6 » 24/8/2010, 21:26

Podnosisz tyli obracasz kołem sprawdzając naciąg łańcucha, jak w jednym miejscu jest luźny a w inny za mocno napięty to cały zestaw do wymiany.

Gumy zabieraka nie mogą mieć żadnego luzu (ruszasz zębatką).

Na każdym biegu to słychać ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Grzybu » 26/8/2010, 14:02

Sory - może się pospieszyłem - tu mowa o K1 a te luzy były w SRADzie 96. nie wiem kiedy nastąpiła modyfikacja skrzyni...
cytat:
Nowa maszyna miaÅ‚a parÄ™ wad. Zbyt niskÄ… szybÄ™ poprawiono już po roku. Niestety, wyższa psuÅ‚a rasowÄ… sylwetkÄ™. Silnik byÅ‚ bardzo gÅ‚oÅ›ny, ale to zazwyczaj nie Å›wiadczyÅ‚o o żadnej awarii. Duży luz miÄ™dzykÅ‚owy w skrzyni powodowaÅ‚ szarpanie przy dodaniu gazu. Jednak nowy GSX-R prowadziÅ‚ siÄ™ znakomicie – obojÄ™tne, czy po ulicy, czy po torze – i byÅ‚ znowu synonimem przecinaka.

http://www.motocykl-online.pl/testy/Suz ... 750_uzywka
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Przemo_rene » 26/8/2010, 15:58

Grzybu możesz nie cytować artykułów? Wiedzę na papierze każdy jak chce przeczyta. Co do gsxrów i ich "szarpania" na pierwszych biegach to bardziej sprawa ECU i opóźniania zapłonu na 1, 2, 3, 4 biegu by tego nie było przy małym otwarciu przepustnic. Te "zdławienia" jakby nie patrzeć zostały wprowadzone już w tl1000 w 97 roku (wersja po lifcie ECU właśnie M.IN. z tego powodu - narowistości)
Wielu ludzi obchodzi te ułagodzenia poprzez montaż odpowiednich oporników na lini GPS-ECU symulując ciągłą pracę na 5tym biegu a zatem niwelowanie opóźnienia zapłonu i przywrócenie "kopyta i narowistośći" - tzw. TRE.

Luzy między zębami w skrzyni to rzędne dziesiątek jak nie setek milimetrów i nie mogą powodować aż takich strzałów. Obstawiam napęd - którąś zebatkę lub nierównowyciągnięcie. No chyba, że to stukanie przy ostrym przyspieszaniu to początek panewy lub luzów swożnia tłoka.

ps. popieram pytanie Raczek_R6
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez TENETA » 29/8/2010, 14:43

słychać to na każdym biegu , nawet przy ostrej redukcji i hamowaniu kiedy tylne koło pulsacyjnie traci przyczepność to czasem to słychać, w poniedziałek sprawdze czy łańcuch jest nierówno wyciągniety i napisze jak to wygląda
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG

Postprzez Dzesiu10 » 29/8/2010, 20:05

a masz pewność że odgłoś wydobywa się z tylnych partii motocykla? może główka ramy siedzi i przy dodawaniu gazu strzela?
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez TENETA » 30/8/2010, 00:20

na pewno z tyłu. gdyby to była główka to bym to słyszał także przy hamowaniu, albo dziurach
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG

Postprzez Grzybu » 30/8/2010, 08:20

Przemo_rene napisał(a):Luzy między zębami w skrzyni to rzędne dziesiątek jak nie setek milimetrów i nie mogą powodować aż takich strzałów. Obstawiam napęd - którąś zebatkę lub nierównowyciągnięcie. No chyba, że to stukanie przy ostrym przyspieszaniu to początek panewy lub luzów swożnia tłoka.


Chyba nie piszesz o luzach międzykłowych tylko międzyzębnych... Jakby luzy międzykłowe były w setkach milimetrów, to byś żadnego biegu nie wbił. Chodzi o tzw sprzęgła kłowe na trybach.

TENETA - Jak przy zgaszonym silniku włączysz bieg i poruszasz motocyklem tył - przód to właśnie jest ruch od jednego oporu o sprzęgło kłowe biegu do drugiego. Tak można też sprawdzić jakie one są duże (fabrycznie, bo to się samo nie wyrabia) Do tego dochodzi luz łańcucha zdawczego i jakiś tam luz pomiędzy wałem a skrzynią. Jeśli skrzynia jest wykonana z dużymi luzami międzykłowymi, plus wyciągnięty, wiszący napęd mogą się objawiać takimi trzaskami przy hamowaniu silnikiem i nagłym odkręceniu gazu.
Najbardziej jest to uciążliew w jednocylindrowcach, gdzie jazda ze stałą prędkością obrotową często skutkuje szarpaniem łańcucha. Ale w rzędówkach daje właśnie takie objawy jak trzaskanie przy zmianach obciążenia silnika.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez TENETA » 31/8/2010, 20:42

sprawdzałem dzisiaj łańcuch i jest na całej długości równo wyciągnięty.
Grzybu chciałbym żeby było tak jak mówisz ale jeździłem różnymi 600 i 1000 w tym gsxr 600 k1 i tam takiego czegoś nie było. boje sie troche że jak bede zapierd**ać to może mi to zablokować tylne koło
TENETA
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22/5/2008, 12:44
Lokalizacja: BRZEG

Postprzez Grzybu » 1/9/2010, 07:08

No i tu masz rację. Ja tylko mówię, że coś takiego występowało, ale nawet nie w k1 tylko SRADzie z lat 96 więc nie możesz się na tym opierać.

Więc może wahacz?? Jeśli są luzy na zawiasie to przecież on przenosi obciążenie z silnika na koło. Wiesz, nie jest powiedziane, że na dziurach też to może występować. Tam są obciążenia pionowe, tu raczej poziome, zginająco - ściskające.

Podnieś sprzęta i poruszaj za koło na boki... może się coś wyjaśni.
A może to łożyska w kole...
Ciężko stwierdzić bez oględzin.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości




na górê