Zobacz wÄ…tek - Jawa Mustang
NAS Analytics TAG

Jawa Mustang

i inne małe pojemności
_________

Jawa Mustang

Postprzez ru91 » 21/7/2010, 09:08

Witam wszystkich forumowiczów! Nie znalazłem nigdzie tego tematu, więc zakładam nowy. :wink:
Otóż chciałbym zapytać Was o poradę... mianowicie zastanawiam się nad szlifem cylindra do Jawki. Ale, ale! Nie nad pierwszym, tylko od razu nad 8-mym, bo taki można zrobić na zamówienie. Tylko nie wiem jak to wpłynie na żywotność motora- czy wytrzyma wał, skrzynia, czy trzeba wzmocnić wtedy koło itp...
Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł jak zwiększyć moc w Jawce? :)
Prosiłbym o nie pisanie głupot w stylu "wsadź tam silnik z WSK'i". ;]
PS- to mój pierwszy post. :D
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39


Postprzez krzysieg » 21/7/2010, 09:45

Wytrzyma ale na pewno nie więcej niż kilka tysięcy km....
Można odchudzić tłok żeby był lżejszy...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez swirus2007 » 21/7/2010, 13:02

mój ojciec ni opowiadal ze jak miam motorynke to odchudzil tlok/korbowód/wał o 7dag i smigala na 1 40km/h (a podobno jak na 1 szla 20km/h to juz byla dobra)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez ru91 » 21/7/2010, 15:10

Dzięki. ;] A można gdzieś dostać w Polsce cylinder 70 ccm? Bo z tego co się orientuję to takie są w Czechach...
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez adrianb » 21/7/2010, 19:37

O ile wiem to tłoki do jawki są do 4 szlifu, więc musiałbyś dopasować poza tym temp po karzdym szlifie wzrasta a tych niby chińskich sportów nie kupuj bo są jeszcze gorsze (zacierają się), kolega sobie tłok i korbe odchudził w romeciku to niby równo ze simsonem szedł,ale.. 2dni. Jak chcesz sie brać za tuning to tu masz wszystko opisane http://www.jawa50speed.wz.cz/ a części są w czechach: http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/pionyr_dily
Proponowałbym na początek pobawić się z kanałami i usunąć progi cylinder-kartery.
adrianb
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10/6/2008, 01:46

Postprzez ru91 » 21/7/2010, 21:27

Heh, z tego linku to wiele się nie dowiedziałem... Nic tam nie rozumiem. :wink: A co do tych progów- czy górny martwy punkt nie będzie wtedy niżej??? I jak te kanały przerobić? Rozwiercić po prostu wiertarką, żeby szersze były?
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez ru91 » 26/7/2010, 22:30

Witam po przerwie, hehe. ;) W końcu się zdecydowałem na zakup cylindra 60 ccm- cylek, tłok z pierścieniami, sworzeń i zawleczki, cały komplet,prócz tego jeszcze masę innych rzeczy do Jawki. :D No więc biorę się za założenie cylindra. W standardzie, czegoś zapomniałem. ;] Uszczelki pod cylindrem, więc na starą nałożyłem taki jakiś sylikon,pod głowicę też go dałem, jak i na gaźnik i króciec. W końcu zrobione! Pełen radochy zapalam motÓr, a tu... lekkie zdziwienie! :shock: A to dlatego, że motor idzie w sumie tak jak na starym cylindrze, 50 bez szlifów. Oczywiście nie zamęczałem go na wysokich obrotach ani nie gazowałem (żeby go dobrze dotrzeć), co zresztą i tak było niemożliwe, bo motor jakoś nie chciał wejść na obroty. :/ Facet w sklepie z częściami mówił, żebym do 60- tki dał większe dysze, więc dałem, znów pełen radochy, że wreszcie poczuję przypływ mocy. :D A tu zaś kicha, bo teraz nawet nie chciał zapalić na większych dyszach. :/ Jak włożyłem stare, "zwykłe", to zapalił od razu. Więc tutaj się zaczynają moje pytania-
1- Dlaczego Jawka jest tak słaba jako 60 ccm? Docierałem kiedyś już Jawkę 60-tkę i była o niebo zrywniejsza.
2-Czy dysze powinny był oryginalne, czy jakieś specjalne, na zamówienie?
3-Z czego się mogło wziąć to, że się nie wkręca na obroty?Dodam, że gaźnik został wyczyszczony na wysoki połysk, zapłon jest ok, cewka została wymieniona, kabel WN i świeca.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź!!! :D
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê