Jawa Mustang
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Jawa Mustang
Witam wszystkich forumowiczów! Nie znalazłem nigdzie tego tematu, więc zakładam nowy.
Otóż chciałbym zapytać Was o poradę... mianowicie zastanawiam się nad szlifem cylindra do Jawki. Ale, ale! Nie nad pierwszym, tylko od razu nad 8-mym, bo taki można zrobić na zamówienie. Tylko nie wiem jak to wpłynie na żywotność motora- czy wytrzyma wał, skrzynia, czy trzeba wzmocnić wtedy koło itp...
Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł jak zwiększyć moc w Jawce?
Prosiłbym o nie pisanie głupot w stylu "wsadź tam silnik z WSK'i". ;]
PS- to mój pierwszy post.
Otóż chciałbym zapytać Was o poradę... mianowicie zastanawiam się nad szlifem cylindra do Jawki. Ale, ale! Nie nad pierwszym, tylko od razu nad 8-mym, bo taki można zrobić na zamówienie. Tylko nie wiem jak to wpłynie na żywotność motora- czy wytrzyma wał, skrzynia, czy trzeba wzmocnić wtedy koło itp...
Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł jak zwiększyć moc w Jawce?
Prosiłbym o nie pisanie głupot w stylu "wsadź tam silnik z WSK'i". ;]
PS- to mój pierwszy post.
- ru91
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39
mój ojciec ni opowiadal ze jak miam motorynke to odchudzil tlok/korbowód/wał o 7dag i smigala na 1 40km/h (a podobno jak na 1 szla 20km/h to juz byla dobra)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
O ile wiem to tłoki do jawki są do 4 szlifu, więc musiałbyś dopasować poza tym temp po karzdym szlifie wzrasta a tych niby chińskich sportów nie kupuj bo są jeszcze gorsze (zacierają się), kolega sobie tłok i korbe odchudził w romeciku to niby równo ze simsonem szedł,ale.. 2dni. Jak chcesz sie brać za tuning to tu masz wszystko opisane http://www.jawa50speed.wz.cz/ a części są w czechach: http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/pionyr_dily
Proponowałbym na początek pobawić się z kanałami i usunąć progi cylinder-kartery.
Proponowałbym na początek pobawić się z kanałami i usunąć progi cylinder-kartery.
- adrianb
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 10/6/2008, 01:46
Witam po przerwie, hehe. W końcu się zdecydowałem na zakup cylindra 60 ccm- cylek, tłok z pierścieniami, sworzeń i zawleczki, cały komplet,prócz tego jeszcze masę innych rzeczy do Jawki. No więc biorę się za założenie cylindra. W standardzie, czegoś zapomniałem. ;] Uszczelki pod cylindrem, więc na starą nałożyłem taki jakiś sylikon,pod głowicę też go dałem, jak i na gaźnik i króciec. W końcu zrobione! Pełen radochy zapalam motÓr, a tu... lekkie zdziwienie! A to dlatego, że motor idzie w sumie tak jak na starym cylindrze, 50 bez szlifów. Oczywiście nie zamęczałem go na wysokich obrotach ani nie gazowałem (żeby go dobrze dotrzeć), co zresztą i tak było niemożliwe, bo motor jakoś nie chciał wejść na obroty. :/ Facet w sklepie z częściami mówił, żebym do 60- tki dał większe dysze, więc dałem, znów pełen radochy, że wreszcie poczuję przypływ mocy. A tu zaś kicha, bo teraz nawet nie chciał zapalić na większych dyszach. :/ Jak włożyłem stare, "zwykłe", to zapalił od razu. Więc tutaj się zaczynają moje pytania-
1- Dlaczego Jawka jest tak słaba jako 60 ccm? Docierałem kiedyś już Jawkę 60-tkę i była o niebo zrywniejsza.
2-Czy dysze powinny był oryginalne, czy jakieś specjalne, na zamówienie?
3-Z czego się mogło wziąć to, że się nie wkręca na obroty?Dodam, że gaźnik został wyczyszczony na wysoki połysk, zapłon jest ok, cewka została wymieniona, kabel WN i świeca.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź!!!
1- Dlaczego Jawka jest tak słaba jako 60 ccm? Docierałem kiedyś już Jawkę 60-tkę i była o niebo zrywniejsza.
2-Czy dysze powinny był oryginalne, czy jakieś specjalne, na zamówienie?
3-Z czego się mogło wziąć to, że się nie wkręca na obroty?Dodam, że gaźnik został wyczyszczony na wysoki połysk, zapłon jest ok, cewka została wymieniona, kabel WN i świeca.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź!!!
- ru91
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości