olej do zx6r- mały problem.
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
olej do zx6r- mały problem.
Czytałem wiele tematów o tym jaki olej kiedy i co ile. Ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, otóż nie wiem co było lane wcześniej moto ma ok 40 tys przejechane i sądze że to org przebieg. Chce kupić castrola lub motula, myślałem nad pelnym syntetykiem ale jak nie wiem kurcze co było lane wczesniej. Wolal bym usłyszec wasze zdanie, olej oczywiście wysoka półka motul 300v 15w50 albo castrol power1 10w50. Który bardziej by sie u mnie nadał? Dodam że w gre wchodzi nie tylko jazda bo ulicy ale w niedługim czasie i po torze
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Też polecam Motula. Nie lej Castrol-a.
Najlepiej 300v 10w40 i będzie git. Ja na takim latam 2gi sezon i jest super.
Najlepiej 300v 10w40 i będzie git. Ja na takim latam 2gi sezon i jest super.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Ja w Tym sezonie zalalem castrola ;p i nie narrzekam.
P.S. Kumpel badal oleje castrola na uczelni i byly w pyte.
Rozne ludzie rozne opinie.
Chcesz lac co roku za 260zł 300V do starego srpzeta to spoko ..
P.S. Kumpel badal oleje castrola na uczelni i byly w pyte.
Rozne ludzie rozne opinie.
Chcesz lac co roku za 260zł 300V do starego srpzeta to spoko ..
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
No ja o tyle dobrze bo mam 300v za jakieś 200zł. Miałem kiedyś Castrol-a w FZR to zaczęła mi głośniej pracować skrzynia i delikatnie ślizgało się sprzęgło. Po zalaniu 5100 objawy znikły.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Albo 5100 który jest w pełni wystarczający, ewentualnie 7100 jeśli chcesz pełen syntetyk.
300V to moim zdaniem lekki przerost ...
300V to moim zdaniem lekki przerost ...
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
No ja jakbym kupował ten olej po 260zł to też pewnie przeszedłbym na "niższy". W sumie się nad tym zastanawiam, bo analizując moją jazdę typowo turystyczną to chyba 300v jest zbyt "bogaty"
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Adam093 napisał(a):no dobra czyli polsyntetyk 10w40 motula 5100 tak? Bo nie ma syntetyku o takiej lepkosci ok dzisiaj jade na zakupy wiec takowy kużie
Ostatnio do szóstki lałem właśnie 5100. Wcześniejszy właściciel lał 300v... Powiem to tak, hmm... jest duża różnica w pracy skrzyni. Oczywiście na niekorzyść 5100. Jak sobie teraz pomyśle, że na castrolu byłoby słabiej niż na 5100, to yyy castrola nigdy nie naleje
Sprzedam haykÄ™!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
na zakupy niestety nie pojechałem bo zabrakło czasu, widzę że jak zawsze w tematyce "olej" jest mix różnych opinii. No więc jak to zwykle bywa nie wiem co kupić. Dlaczego odradzacie castrola? I co byście zalali syntetyk czy polsyntetyk?
ps. a dlaczego niby castrol gorszy?
ps. a dlaczego niby castrol gorszy?
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Kumplowi na Repsolu zatarla sie panewka
Slyszalem ze na Castrolu kiepsko chodzi skrzynia itp bla bla bla
Generalnie jesli lejesz olej jednej marki to nie powinno sie go ot tak zmieniac wedle upodoban
A juz w ogole przechodzic z oleju mineralnego na polsyntetyczny czy pelen syntetyk tak samo z polsyntetyka na full. Osobiscie do moto leje Motula 5100 10w40 i jestem zadowolony. Smaruje piec sie nie zatarl, biegi wchodza dobrze, po za jedyneczka ktora zawsze wchodzi z delikatnym trzaskiem, ale jest to normalne. Nie stety nie moge porownac jak chodzi na innych olejach, gdyz jak pisalem wczesniej trzymam sie jednego i nie zmieniam przy kazdej wymianie na inny by sprawdzic czy biegi beda wchodzi z mniejszym czy wiekszym trzaskiem
Slyszalem ze na Castrolu kiepsko chodzi skrzynia itp bla bla bla
Generalnie jesli lejesz olej jednej marki to nie powinno sie go ot tak zmieniac wedle upodoban
A juz w ogole przechodzic z oleju mineralnego na polsyntetyczny czy pelen syntetyk tak samo z polsyntetyka na full. Osobiscie do moto leje Motula 5100 10w40 i jestem zadowolony. Smaruje piec sie nie zatarl, biegi wchodza dobrze, po za jedyneczka ktora zawsze wchodzi z delikatnym trzaskiem, ale jest to normalne. Nie stety nie moge porownac jak chodzi na innych olejach, gdyz jak pisalem wczesniej trzymam sie jednego i nie zmieniam przy kazdej wymianie na inny by sprawdzic czy biegi beda wchodzi z mniejszym czy wiekszym trzaskiem
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Seba_ER5 napisał(a):Kupujecie beczkami? Bo wnisokuje ze jest was wiecej
Pracowałem w sklepie motocyklowym i mam zniżki w IC.
Co do 300v- olej super. Najwyższa półka. No i te 200/260 zł na rok nie jest też dużym wydatkiem. Są znacznie większe. Dlatego ja leje 300v.
300v występuję w 2 lepkościach- 15w50 i 10w40. Do naszego klimatu lepszy 10w40.
Kiedyś rozmawiałem z Raptonym/mechanikami i mówili że w moto zalewanym Castrolem tworzył się osad w silniku (w większym stopniu niż w pozostałych motocyklach zalewanych Motulem).
Silnik moto kręci się pow.13 tys rpm- i moje zdanie jest takie, żę ja zalewałbym tylko pełnego syntetyka- ale PODKREŚLAM że to moje zdanie.
cycu_rsko napisał(a):Generalnie jesli lejesz olej jednej marki to nie powinno sie go ot tak zmieniac wedle upodoban
A juz w ogole przechodzic z oleju mineralnego na polsyntetyczny czy pelen syntetyk tak samo z polsyntetyka na full.
Absolutnie się z tym nie zgadzam. Mialem 2 600tki i w obu zastosowałem takie przejście na "wyższy olej". Odczucia-pozytywne. Nic niepokojącego się nie działo. Olej w moto wymieniasz co 6tys.km i jeżeli tak było robione wcześniej to nuc się nie stanie. połowa Polski kupując moto używane nie ma pojęcia co było wcześniej lane i niektórzy decydują sie na full syntetyk. Warsztat-jeżeli zlecasz mu wymiane- to nie zawsze się pyta co było lane wcześniej. W nowych moto zalewa się na początku minerała, później..... co kto chce.
Adam093 napisał(a):no dobra czyli polsyntetyk 10w40 motula 5100 tak? Bo nie ma syntetyku o takiej lepkosci ok dzisiaj jade na zakupy wiec takowy kużie
Mylisz klasę lepkości z klasą jakości. Syntetyki i półsyntetyki mogą występować w tych samych klasach lepkości- Motul 300v 10w40 i 5100 10w40 itp.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
No napisalem ze sie od razu cos stanie jak przejdziesz na "wyzszy olej" napisalem tylko ze nie powinno sie zmieniac co troche tego co sie do silnika leje.
To fakt ze w wiekszosci przypadkow nie wiadomo co bylo lane, ani co ile byl ten olej wymieniany.
Owszem w nowym moze byc zalany mineral i mozna go wymienic od razu na full syntetyk i nic sie nie stanie, ale dlatego ze w nowym silniku nie ma jeszcze osadow, ktore powstaja przy eksploatacji.
To fakt ze w wiekszosci przypadkow nie wiadomo co bylo lane, ani co ile byl ten olej wymieniany.
Owszem w nowym moze byc zalany mineral i mozna go wymienic od razu na full syntetyk i nic sie nie stanie, ale dlatego ze w nowym silniku nie ma jeszcze osadow, ktore powstaja przy eksploatacji.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Ja pracowałem w sklepie/serwisie 2 lata i jeszcze nigdy nie spotkałem się z awarią powstałą na skutek zmiany oleju na "wyższy".
Oleje posiadają właściwości czyszczące, tylko kwestia tego ile który tego w sobie ma. Jeden się bardziej osadza a pozostałe mniej.
Oleje posiadają właściwości czyszczące, tylko kwestia tego ile który tego w sobie ma. Jeden się bardziej osadza a pozostałe mniej.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
ok czyli rozumiem ze między motulem 7100 10w40 i motulem 300v 10w40 oba full-synthetic jest różnica w jakości tylko i wyłącznie na plus dla 300v. Gdzie ta różnica jest najbardziej wyczuwalna?
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Ja wiem jedno zanim ruszę to rozgrzewam silnik ;p bo inaczej najlepszy olej nie pomoże ;p. I pierwsze km bez wkręcania .
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości