Zobacz wątek - olej do zx6r- mały problem.
NAS Analytics TAG

olej do zx6r- mały problem.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

olej do zx6r- mały problem.

Postprzez Adam093 » 13/7/2010, 21:02

Czytałem wiele tematów o tym jaki olej kiedy i co ile. Ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, otóż nie wiem co było lane wcześniej moto ma ok 40 tys przejechane i sądze że to org przebieg. Chce kupić castrola lub motula, myślałem nad pelnym syntetykiem ale jak nie wiem kurcze co było lane wczesniej. Wolal bym usłyszec wasze zdanie, olej oczywiście wysoka półka :) motul 300v 15w50 albo castrol power1 10w50. Który bardziej by sie u mnie nadał? Dodam że w gre wchodzi nie tylko jazda bo ulicy ale w niedługim czasie i po torze ;)
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław


Postprzez Seba_ER5 » 13/7/2010, 21:25

10W40 lej 5100 lub V300
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez limak14 » 13/7/2010, 21:40

Też polecam Motula. Nie lej Castrol-a.
Najlepiej 300v 10w40 i będzie git. Ja na takim latam 2gi sezon i jest super.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Seba_ER5 » 13/7/2010, 21:54

Ja w Tym sezonie zalalem castrola ;p i nie narrzekam.
P.S. Kumpel badal oleje castrola na uczelni i byly w pyte.
Rozne ludzie rozne opinie.
Chcesz lac co roku za 260zł 300V do starego srpzeta to spoko ..
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez limak14 » 13/7/2010, 22:13

No ja o tyle dobrze bo mam 300v za jakieś 200zł. Miałem kiedyś Castrol-a w FZR to zaczęła mi głośniej pracować skrzynia i delikatnie ślizgało się sprzęgło. Po zalaniu 5100 objawy znikły.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Raczek_6 » 13/7/2010, 22:42

Albo 5100 który jest w pełni wystarczający, ewentualnie 7100 jeśli chcesz pełen syntetyk.

300V to moim zdaniem lekki przerost ...
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Seba_ER5 » 13/7/2010, 22:46

No ja akurat tych problemow nie mam :) ...

Wiem jedno 10W40 przewidzial producent to leje 10W40
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez limak14 » 13/7/2010, 22:59

No ja jakbym kupował ten olej po 260zł to też pewnie przeszedłbym na "niższy". W sumie się nad tym zastanawiam, bo analizując moją jazdę typowo turystyczną to chyba 300v jest zbyt "bogaty" :D
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Seba_ER5 » 13/7/2010, 23:34

Kupujecie beczkami? :D Bo wnisokuje ze jest was wiecej :D
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Adam093 » 14/7/2010, 10:45

no dobra czyli polsyntetyk 10w40 motula 5100 tak? Bo nie ma syntetyku o takiej lepkosci :) ok dzisiaj jade na zakupy wiec takowy kużie
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez -sailor- » 14/7/2010, 11:44

ja zalalem castrola full syntetyk i jestem jak narazie zadowolony :). Poprzednik lal motula 5100
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Seba_ER5 » 14/7/2010, 12:12

300V jest 10W40 syntetyk
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez zadzior » 14/7/2010, 13:04

Adam093 napisał(a):no dobra czyli polsyntetyk 10w40 motula 5100 tak? Bo nie ma syntetyku o takiej lepkosci :) ok dzisiaj jade na zakupy wiec takowy kużie

Ostatnio do szóstki lałem właśnie 5100. Wcześniejszy właściciel lał 300v... Powiem to tak, hmm... jest duża różnica w pracy skrzyni. Oczywiście na niekorzyść 5100. Jak sobie teraz pomyśle, że na castrolu byłoby słabiej niż na 5100, to yyy castrola nigdy nie naleje :D :D
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Adam093 » 14/7/2010, 16:42

na zakupy niestety nie pojechałem bo zabrakło czasu, widzę że jak zawsze w tematyce "olej" jest mix różnych opinii. No więc jak to zwykle bywa nie wiem co kupić. Dlaczego odradzacie castrola? I co byście zalali syntetyk czy polsyntetyk?

ps. a dlaczego niby castrol gorszy?
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez cycu_rsko » 14/7/2010, 17:29

Kumplowi na Repsolu zatarla sie panewka :D
Slyszalem ze na Castrolu kiepsko chodzi skrzynia itp bla bla bla :D

Generalnie jesli lejesz olej jednej marki to nie powinno sie go ot tak zmieniac wedle upodoban ;)
A juz w ogole przechodzic z oleju mineralnego na polsyntetyczny czy pelen syntetyk tak samo z polsyntetyka na full. Osobiscie do moto leje Motula 5100 10w40 i jestem zadowolony. Smaruje piec sie nie zatarl, biegi wchodza dobrze, po za jedyneczka ktora zawsze wchodzi z delikatnym trzaskiem, ale jest to normalne. Nie stety nie moge porownac jak chodzi na innych olejach, gdyz jak pisalem wczesniej trzymam sie jednego i nie zmieniam przy kazdej wymianie na inny by sprawdzic czy biegi beda wchodzi z mniejszym czy wiekszym trzaskiem ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez limak14 » 14/7/2010, 17:30

Seba_ER5 napisał(a):Kupujecie beczkami? :D Bo wnisokuje ze jest was wiecej :D

Pracowałem w sklepie motocyklowym i mam zniżki w IC.

Co do 300v- olej super. Najwyższa półka. No i te 200/260 zł na rok nie jest też dużym wydatkiem. Są znacznie większe. Dlatego ja leje 300v.

300v występuję w 2 lepkościach- 15w50 i 10w40. Do naszego klimatu lepszy 10w40.

Kiedyś rozmawiałem z Raptonym/mechanikami i mówili że w moto zalewanym Castrolem tworzył się osad w silniku (w większym stopniu niż w pozostałych motocyklach zalewanych Motulem).

Silnik moto kręci się pow.13 tys rpm- i moje zdanie jest takie, żę ja zalewałbym tylko pełnego syntetyka- ale PODKREŚLAM że to moje zdanie.



cycu_rsko napisał(a):Generalnie jesli lejesz olej jednej marki to nie powinno sie go ot tak zmieniac wedle upodoban ;)
A juz w ogole przechodzic z oleju mineralnego na polsyntetyczny czy pelen syntetyk tak samo z polsyntetyka na full.


Absolutnie się z tym nie zgadzam. Mialem 2 600tki i w obu zastosowałem takie przejście na "wyższy olej". Odczucia-pozytywne. Nic niepokojącego się nie działo. Olej w moto wymieniasz co 6tys.km i jeżeli tak było robione wcześniej to nuc się nie stanie. połowa Polski kupując moto używane nie ma pojęcia co było wcześniej lane i niektórzy decydują sie na full syntetyk. Warsztat-jeżeli zlecasz mu wymiane- to nie zawsze się pyta co było lane wcześniej. W nowych moto zalewa się na początku minerała, później..... co kto chce.




Adam093 napisał(a):no dobra czyli polsyntetyk 10w40 motula 5100 tak? Bo nie ma syntetyku o takiej lepkosci :) ok dzisiaj jade na zakupy wiec takowy kużie


Mylisz klasę lepkości z klasą jakości. Syntetyki i półsyntetyki mogą występować w tych samych klasach lepkości- Motul 300v 10w40 i 5100 10w40 itp.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez cycu_rsko » 14/7/2010, 17:47

No napisalem ze sie od razu cos stanie jak przejdziesz na "wyzszy olej" napisalem tylko ze nie powinno sie zmieniac co troche tego co sie do silnika leje.

To fakt ze w wiekszosci przypadkow nie wiadomo co bylo lane, ani co ile byl ten olej wymieniany.

Owszem w nowym moze byc zalany mineral i mozna go wymienic od razu na full syntetyk i nic sie nie stanie, ale dlatego ze w nowym silniku nie ma jeszcze osadow, ktore powstaja przy eksploatacji.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez limak14 » 14/7/2010, 17:50

Ja pracowałem w sklepie/serwisie 2 lata i jeszcze nigdy nie spotkałem się z awarią powstałą na skutek zmiany oleju na "wyższy".
Oleje posiadają właściwości czyszczące, tylko kwestia tego ile który tego w sobie ma. Jeden się bardziej osadza a pozostałe mniej.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Adam093 » 14/7/2010, 18:00

ok czyli rozumiem ze między motulem 7100 10w40 i motulem 300v 10w40 oba full-synthetic jest różnica w jakości tylko i wyłącznie na plus dla 300v. Gdzie ta różnica jest najbardziej wyczuwalna?
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 14/7/2010, 18:05

Ja wiem jedno :D zanim ruszę to rozgrzewam :) silnik ;p bo inaczej najlepszy olej nie pomoże ;p. I pierwsze km bez wkręcania :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê