Zobacz wÄ…tek - pierwszy krok przed dosiadaniem klaczy :)
NAS Analytics TAG

pierwszy krok przed dosiadaniem klaczy :)

Enduro, Cross
_________

pierwszy krok przed dosiadaniem klaczy :)

Postprzez kamol_lubin » 5/7/2010, 09:18

witam wszystkich szanownych forumowiczów!
na początek chcę przeprosić z góry za dla niektórych pewnie banalne pytania... ale z crossem to pierwszy "pocałunek" a nie mam na kim sie wesprzeć ;)... z moturami miałeł już doczynienia tzn. Africa Twin, Triumph ST... a samochody offroad to Jeep GH V8 (lekki teren) ale wiem że to co innego, więc grzecznie staje z pokorą w rzędzie i słucham rad... ale do rzeczy zakupiłem sprzęcika CR250/96 2T i nie dopytałem kilku rzeczy a nie mam jeszcze żadnego manuala... chcialbym nie popełnić błędu na stracie... jak mixować paliwko(olej : Pb) , jakie ciśnienie w kółeczkach na łąkę i lekkiego lasu i ogóleni jak sie przygotowac sprzętowo na pierwsza randkę?... nie pytam o buty kask itp? :)... z góry dzięki za pomoc i przepraszam za długi wywód... :)
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23


Postprzez Bostorn » 5/7/2010, 12:48

olej najlepiej castrol R1 racing full syntetyk
cena w zależności gdzie kupujesz ok 40zł

kupujesz sobie na stacji za 5zł olej do paliwa w pojemniczku 100ml;d

wlej go sobie do paliwa do kosy spalinowej czy tam piły a buteleczke zatrzymaj

Będzie to twoja miarka, następnie wlewasz 150ml czyli 1,5 buteleczki na 5l benzyny i mieszasz w baniaku, a następnie wlewasz

chyba że masz karnister po 10l to po prostu wlej 3 buteleczki oleju i bd mial paliwka na dłuższy czas

ciśnienie w kołach ok 1 atmosferki, nie za duzo, nie za mało 1-1.2 do 1.3 ale najoptymalniej jest 1 atmosferka

a teraz co do randki ;d motorek czyściutki i pachnący ;d stawiamy na stojaku go, psikamy zdrowo smarem do łańcuchów specjalnym, a nie jakims tawotem czy czym , ja korzystam z tego i jestem bardzo zadowolony
http://www.motoallegro.pl/item110092330 ... 400ml.html

smarujesz go tak ok 1 okrążenia łancuszka ;d

następnie aby zapobiec złamaniu klamek pod mocowanie umieszczamy kawałek folii aby nam manetki lekko się luzowały, można było je wyprostowac gdyby się przekręciły

następnie spawrdzamy stan filtra powietrza, jeżeli jest brzydki, czarny i zasyfiony albo zakładasz nowy nasączony płynem albo bierzesz stary, wrzucasz go do wiadra z ropą, moczysz, lekko podpierasz i wyciskasz płyn który bd z niego zciekał
Następnie polewasz filtr jakims byle jakim płynem do naczyc i pierzesz filtr w ciepłej wodzie, pucujesz, sciskasz, zapierasz ;d

podczas schnięcia nie zaginaj filtra bo się odkształci niech sobie równo leży, wisi czy tam jak to bd

po wyschnięciu nasączmy owy filtr czyms takim http://www.motoallegro.pl/item108028430 ... _road.html

następnie polewamy owym płynem po filtrze ale tak ok 100ml powinno wystarczyc, moze 150 :) wcieramy go ładnie, rozprowadzamy i dusimy sobie go aby równomiernie nam się płyn rozlał

pamiętaj jeżeli za dużo nawalisz płynu to pod czas jazdy bd spływał airboxem i może Ci gaźnik zawalic

to chyba tyle ;d aa no i sprawdź jak to świeża maszyna stan klocków hamulcowych, linek czy w miare lekko chodzą, nie zacinają się, jak odpalisz motor niech sobie pyrka a ty zajrzyj do chłodnicy, dodaj gazu i zobacz czy płyn bulgocze :) ew czy nie ma go za mało
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez kamol_lubin » 5/7/2010, 13:33

oooo... super! dzięki za dużą pomoc właśnie o taka poradę mi chodziło... szacunek... i mam rozumieć że te czynności powtarzamy przed każdą randką ;)... aby klacz czuła się dopieszczona?... ;) i proszę jeszczę o radę jak najlepiej odpalać na ssaniu pompować coś wcześniej na sprzęgle itp?... jakiś sprawdzony sposób czy trzeba samemu dojść co lubi najlepiej ?
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23

Postprzez Bostorn » 5/7/2010, 13:42

hmm musisz dojsc jak moto odpala, moj katek jak włanczam na ssanie to pod kniec pyrkania trzeba lekko dodac gazu aby załapał

ale przewaznie bez gazu siÄ™ odpala

leciutko pod koniec dodaj gazu i tyle

nic nie pompujemy, przed podrożą możemy sprzęgłem pomajtać aby linka się rozchodziła ;d

najlepiej poczekac az maszynka lekko się rozgrzeje no i oczywiście po jeździe jeżeli moto brudne to myjemy ale najważniejsze to łancuch przemyc, są do tego srodki ale ja to robie ropą
a później wodą pod cisnieniem ;d i czekam aż wyschnie, kiedy wyschnie psikam smarem no i przy następnej trasce smaruje znowu

i to chyba wszystko

aa i nie zapomnij że zmieniamy olej w skrzyniki co ok 10mth czyli jakieś 30-40 litrów benzy
wymien go co 30 litrów i masz z głowy

taki zwykły shell za 35zł advanced powinien wystarczyc :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 5/7/2010, 19:56

dodam tylko 1 rzecz. co do oleju, wiem ze to kwestia sporna. ale ja do swojej CR 250 lalem 1:25 - 1:25. wiem ze moze ktos zaraz powie ze za duzo ze zawala swiece czy cos. ale mi przepalalo bez problemu. swieca kolor idealny. na wydechu normalna ilosc nagaru. tloczek zlotawy od góry. no i nic nie cieklo. wiec bylo dobrze. ale kumpel tu z forum w cr 125 ccm wlal 1:25 to mu co chwile swiece zawalalo. ale ja mam zasade do 2T lepiej wiecej oleju niz za malo. ja bym do swojej maszynki niegdy nie nalal 1:40. u mnie kazdy kto ma 2T leje 1:25 mniej wiecej. i kazdy smiga nie ma problemów. kumpel mial RM 125 kupil z troche uzywanym tlokiem. posmigal caly sezon i to ostro bo codziennie praktycznie a na weekend po 2 baki latal dziennie. sprzedal i nabywca jeszcze 2 miechy pojezdzic na tloczku. wiec jak na fulla bardzo duzo przelatalo. no i lal 1:20. a Rmka nawet nie kopcila.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Daromaniak » 5/7/2010, 20:21

1:20 to 20ml na 1l benzyny?
Daromaniak
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/6/2010, 11:58
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez xxxMatii13 » 5/7/2010, 20:40

Nie to 1 litr oleju na 20 litrow benzyny
xxxMatii13
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19/4/2009, 10:07
Lokalizacja: Polska

Postprzez kamol_lubin » 6/7/2010, 09:15

w manualu na rocznik 2000-2001 znalazłem że mieszanka ma mieć proporcje 32:1 (fuel/oil)....
CR 250 / '96
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23

Postprzez kamol_lubin » 6/7/2010, 09:21

a tak na marginesie... nie wiecie gdzie można znaleźć rozpiskę co znaczy i jak rozszyfrować numer silnika, rok.... chciałem się upewnić co kupiłem... i widziałem to gdzieś ale nie mogę teraz znaleźć....
CR 250 / '96
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23

Postprzez henio12323 » 6/7/2010, 20:14

ja mialem manuala do CR 250 tez jakos tak rocznikowo to pisalo 1:20 :)
edytuj posty. poszukaj w necie o tym info. do kazdego moto i kazdego rocznika moze byc troche inaczej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 6/7/2010, 20:41

u mnie pisało 1:40 i robilem 1:40 z lekkim plusem ;d i było bdb
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê