Zobacz wątek - Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?
 
NAS Analytics TAG

Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?

i inne małe pojemności
_________

Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?

Postprzez PrzemeG » 3/7/2010, 10:58

Tak jak w temacie :P
PrzemeG
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28/6/2010, 20:35
Lokalizacja: Kety


Postprzez gruby19 » 3/7/2010, 11:04

bardzo trudno... ja pierwszy sezon przejeździłem na jedynce bo nie umiałem zmieniać biegów...
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo


Postprzez Harry16 » 3/7/2010, 12:03

a później dwójka bez sprzegła bo ciężko ogarnąć... wogóle nie warto zaczynać, trzeba mieć mocne nerwy i dużo siły.
:?: :!:
Harry16
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 23/5/2009, 12:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Postprzez Grzeloo » 3/7/2010, 13:26

Łatwo 2-3 dni i ogarniesz
Honda Ns-1
Grzeloo
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/6/2010, 10:00
Lokalizacja: Pasym

Postprzez krzysieg » 3/7/2010, 15:07

W górę zmieniasz bardzo łatwo jak w samochodzie , w dół już trudniej trzeba więcej wyczucia -odpowiednio zwolnić przed redukcją żeby załączenie biegu
nie spowodowało wzrostu obrotów , puszczając sprzęgło dodać troszkę gazu...
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Harry16 » 3/7/2010, 15:56

no chyba o to chodzi w redukcji żeby obroty wzrosły...?
Harry16
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 23/5/2009, 12:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Postprzez krzysieg » 3/7/2010, 16:34

no chyba o to chodzi w redukcji żeby obroty wzrosły...?

Po zredukowaniu biegu puszczenie sprzęgła nie może spowodować wzrostu obrotów ,jeśli jedziesz za szybko to tak sie stanie .
Jadąc np na 2 z prawie pełną prędkością , redukujesz na 1 i silnik wyje na pełnych obrotach tak sie nie robi ..
Trzeba zwolnić bardziej / lub tylko trochę im mniej zwolnisz tym więcej musisz dodać gazu przy puszczeniu sprzęgła .
Jeśli już redukujesz przy większej prędkości to musisz więcej dodać gazu przy puszczeniu sprzęgła żeby dostosować silnik do wyższych obrotów które będą po zredukowaniu ...
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Qba. » 3/7/2010, 16:48

Biegi , szybko ogarniesz ! To nie jest znowu taka wielka filozofia :). Acha na dodatek mogę Ci dodać odcinek , który został wyemitowany na antenie TVN Turbo, w którym to Tomasz Kulik pokazuję jak prawidłowo zmieniać biegi zarówno w górę jak i w dół.

LINK: http://vod.onet.pl/motocyklicznie,motoc ... cinek.html

Życzę powodzenia i serdecznie pozdrawiam Qba.
Avatar użytkownika
Qba.
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2010, 16:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?

Postprzez C-bool » 3/7/2010, 16:53

PrzemeG napisał(a):Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?

Jest to na pewno łatwiejsze niż postawienie GPZ na gume
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mefju » 3/7/2010, 17:04

Haha +1

Na początku może być to trudno i wydawać się skomplikowane, ale kilka jazd simsonkiem czy komarkiem i załapiesz o co cho. Trudniejsze jest wyczucie sprzęgło-gaz. Bo sama zmiana biegów to nie sztuka. Dygnąć nogą do góry lub na dół każdy potrafi ; )
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez krzysieg » 3/7/2010, 18:45

Wydaję się to dość skomplikowane co napisałem ale jest proste wystarczy złapać wyczucie, dobrze jest zobaczyć jakie są prędkości na poszczególnych biegach i przy jakich obrotach orientacyjnie wszystko mniej więcej....
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez zarkanis96 » 3/7/2010, 21:24

wedlug mnie zmiana biegow do najdrodniejszych zeczy nie nalezy, mozna zmieniac bez sprzegla itp. ale to juz dla bardziej zaawansowanych ;p, wedlug mnie ciezej jest sie nauczyc ruszac :)
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: Jesteś?

Postprzez swirus2007 » 3/7/2010, 21:33

dokladnie
jak juz ruszysz to juz idzie
a zmiana biegó w 50 lub 125 to banal bo nie trzeba nawet sprzegla uzywac (po równej drodze oczywiscie)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez D748SPS » 3/7/2010, 21:40

ja na początku jak nie mogłem ogarnąc pierwsze pare przejażdżek to puszczalem gaz prawie do zera, sprzeglo, i dopiero delikatnie obroty w gore po odpuszczeniu sprzegla. pozniej nauczylem sie coraz mniejszych "strat energii" ale nadal lubie sobie dlugo bieg wrzucac i swobodnie, powoli, gdyż amatorem drapieżnej jazdy nie jestem ;) ale kilka dni pojeździsz to dasz rade już, zrobisz pare kilometrow i zalapiesz a potem juz tylko dopracowujesz technike i starsz sie wrzucac z wiekszym wyczuciem... A bez sprzegla NIGDY mi sie nie zdarzylo wrzucic, wyznaje zasade że to szkodzi skrzyni.
Z Benzyną We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Postprzez gruby19 » 3/7/2010, 21:48

D748SPS napisał(a):ja na początku jak nie mogłem ogarnąc pierwsze pare przejażdżek to puszczalem gaz prawie do zera, sprzeglo, i dopiero delikatnie obroty w gore po odpuszczeniu sprzegla. pozniej nauczylem sie coraz mniejszych "strat energii" ale nadal lubie sobie dlugo bieg wrzucac i swobodnie, powoli, gdyż amatorem drapieżnej jazdy nie jestem ;) ale kilka dni pojeździsz to dasz rade już, zrobisz pare kilometrow i zalapiesz a potem juz tylko dopracowujesz technike i starsz sie wrzucac z wiekszym wyczuciem... A bez sprzegla NIGDY mi sie nie zdarzylo wrzucic, wyznaje zasade że to szkodzi skrzyni.

prawidłowa zmiana biegu powinna trwać pół sekundy. to ze nie lubisz agresywnej jazdy to nie znaczy ze mozesz se leciec 500metrów na sprzęgle. Widocznie nie wiesz jak Twoja skrzynia i sprzegło dostaje po dupie w ten sposob.
Jesli nie lubisz agresywnej jazdy to wrzucaj biegi wczesnie lub nie ładuj pełnego gazu po wrzuceniu. ale zawsze rob to szybko stanowczo i precyzyjnie...
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez D748SPS » 3/7/2010, 21:55

gruby19 napisał(a):(...)leciec 500metrów na sprzęgle(...)


bez przesady... chodzi mi o to, że staram się nie szarpać biegami, nie robic tak, że bieg sie jeszcze nie ulozy a tu już puszczac sprzeglo i gazu mu, i chce żeby obroty silnika były na tym samym poziomie przed i po zmianie biegu. Dopiero po 'zaskoczeniu' dodaje gazu. Sorry jeśli wyraziłem się niejasno ;)
Z Benzyną We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Postprzez Warsaw Stunt Squad » 3/7/2010, 23:08

a ja wam powiem, ze nie umiem zmieniac biegów katuje na jedynce od 8 sezonów i przygotowywuje sie na zmiane na dwójke, ale wymaga to nie lada odwagi i mnóstwa samozaparcie,gdyz widok wciśniętej klamki sprzęgła powoduje nieodwracalne zmiany w mózgu u ludzi... Błagam MYŚLCIE choć troche!! Czy musicie takimi bezmyślnymi tematami zasmiecać takie ładne forum? Ogarnij sobie jakies filmiki, jak to sie robi, pozatym był ten temat juz nie raz, po trzecie nie spróbujesz to sie nie przekonasz.Ehh...
Hajka juz stoi :D
Avatar użytkownika
Warsaw Stunt Squad
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 25/2/2009, 16:33
Lokalizacja: Warszawa, WW

Postprzez zarkanis96 » 4/7/2010, 18:15

oo dobry pomysl z filmem kolega up dal sam jak mnie dreczylo kiedys jak sie te biegi zmienia to obejzalem sobie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=27PYcndB1Ew

:)
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: Jesteś?

Postprzez KnapiS » 4/7/2010, 21:06

a co tu jest do uczenia ? jeden na dół reszta do góry i jazda... a jak dojeżdżasz do skrzyżowania to stopniowo zmniejszasz bieg o jeden w dół i słuchasz jak się zachowuje silnik...
Szerokości
KnapiS
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30/5/2010, 21:29
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez swirus2007 » 4/7/2010, 21:41

ze zmianą biegów jest tak jak z chodzeniem a nawet łatwiej lub z jazda na rowerze
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr