Zobacz wątek - Thumb 125cc
NAS Analytics TAG

Thumb 125cc

Enduro, Cross
_________

Thumb 125cc

Postprzez adam12131 » 2/7/2010, 09:11

2 dni temu kupiłem crossa 125cc (chinola) i mam do was kilka pytań:

1- czy ten cross bierze sobie olej z silnika do skrzyni biegów? bo nie znalazłem osobnego miejsca wlania oleju do skrzyni.

2- on ma gąbkowy filtr powietrza. takie filtry na ogół sączy się olejem, ale nie wiem czy jego też. mogę go nasączyć zwykłym olejem do 4t- 10w40?

3- chce mu wybebeszyć tłumik, bo jest on przelotowy, ale ma w nim co najmniej 2 siatki z dziurkami. jeśli usunę te siatki to będzie odrobinę silniejszy i będzie fajnie strzelał z tłumika po odjęciu gazu, jak rajdówka. czy jak zdejmę te siatki to stracę gwarancję?

4- z przodu ma hydrauliczne hamulce tarczowe, ale są trochę za słabe, jak stoję w miejscu to zatrzymają koło, ale jak jadę i cisnę z całej siły to prawie nic nie czuć, że hamują. da się je jakoś wzmocnić, wyregulować?
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32


Postprzez Debe » 2/7/2010, 14:09

a więc tak:
Ad1. Olej lejesz tylko w jedno miejsce - ja do swojego lałem mobil 4T półsyntetyk, ważne, żeby był do MOKRYCH SPRZĘGIEŁ koszt ok 30 zł litr i właśnie litr się mieści

Ad2. do nasączania filtra najlepiej stosować specjalny spray, ja do swoich (wcześniej thumb, teraz YZ 250) używam shell`a - koszt ok 35zł. jak pewnie wiesz zapobiega to przedostawaniu się cząsteczek kurzu, gąbkowy też powinno się pryskać, a najlepiej wymienić w thumbie na stożkowy

Ad 3 po "wybebeszeniu" tłumika na pewno będzie głośniej chodził, władowali tam sporo czegoś w stylu "wełny mineralnej" ze strzelaniem to może być różnie i niekoniecznie będzie strzelać, a moc? - trochę może i będzie więcej, ale nie na tyle żeby dało się to nie wiadomo jak odczuć (efekt bardziej głosowy niz moc)

Ad 4 a hamulce postaraj się jakoś wyregulować, podciągnąć linkę, przesmarować tłoczki, w tych sprzętach wszystko może się zdarzyć,

a no i powodzenia z tym sprzętem życzę i całą masę cierpliwości :)
Avatar użytkownika
Debe
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:00
Lokalizacja: Kołbiel


Postprzez adam12131 » 2/7/2010, 14:55

ale w hydraulicznych raczej nie ma linki a tłumik wybebeszyłem, ale nie strzela. za to jest niezły ryk na wysokich obrotach :P ja wybrałem model z gąbkowym, bo właśnie te stożkowe filtry łapią najwięcej syfów do gaźnika
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez Debe » 2/7/2010, 21:50

sorka za małą pomyłkę z linką,


a z wybebeszaniem tłumika to testowałem na swoim, strzelał to będzie jak poluzujesz kolanko przy cylindrze, wtedy strzela :D
Avatar użytkownika
Debe
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:00
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez Debe » 2/7/2010, 21:51

sorka za małą pomyłkę z linką,


a z wybebeszaniem tłumika to testowałem na swoim, strzelał to będzie jak poluzujesz kolanko przy cylindrze, wtedy strzela :D
Avatar użytkownika
Debe
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:00
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez adam12131 » 3/7/2010, 07:28

może też strzelać, jak ustawi się większą dawkę paliwa, to resztki benzyny nie spalone w cylindrze będą spalane w tłumiku
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez adam12131 » 3/7/2010, 19:53

nasączyłem ten filtr, ale nie wiem czy ma to jakiś sens kiedy nie ma airboxu. wszystkie robale się do niego kleją.
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez henio12323 » 3/7/2010, 20:41

to zrób prowizorke airboxa. a lepiej zeby sie lepily niz zeby wciagalo. filtr to podstawa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adam12131 » 4/7/2010, 07:11

teraz trzeba będzie częściej czyścić, a airbox w crossie by wieśniacko wyglądał
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez henio12323 » 4/7/2010, 13:34

kazdy cross ma airboxa :P a czysci sie filtr co wyjazd. a jak dlugi dzien to nawet na tor ludzie biora drugie komplety nasaczonych filtrów itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adam12131 » 4/7/2010, 20:12

ale thumb 125 nie ma airboxa
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez Debe » 5/7/2010, 08:11

http://allegro.pl/item1090834664_tuning ... 40_mm.html


kup takie coś i będziesz mia spokój :)
Avatar użytkownika
Debe
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:00
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez henio12323 » 5/7/2010, 19:23

to dorób ale to co debe napisal nie zakladaj nawet to syf i szajs. ciagnie wiecej piachu jakbys wogole filtr a nie mial. musi byc gabkowy. chyba ze kupisz takiego i wsadzisz zamiast tej siatki jakas gabke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adam12131 » 6/7/2010, 20:12

dzisiaj porównałem filtr stożkowy i gąbkowy patrząc przez nie na słońce. w filtrze gąbkowym były tylko bardzo drobne dziurki, przez które wpadało światło- były kilka razy mniejsze od ziarnka piasku, a w stożkowym- masakra! był jakby przezroczysty, wszystko by przez niego przeleciało
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez henio12323 » 6/7/2010, 20:18

wiadomo siatkowy sie nie nadaje. to tylko pic. chroni tylko zeby ci patyczków i wiekszych kamówków nie nalazlo :P nic pozatym. w crossach musi byc gabka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Debe » 6/7/2010, 20:49

Heniu a jeździłeś thumbem? jeśli jest w ramie z kołami 14`` tył 17`` przód, po cięższym piaszczystym terenie nie da rady jeździć, thumb to typowy moto do lasu i na twardą nawierzchnię mimo sporej kostki na oponie.
Avatar użytkownika
Debe
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:00
Lokalizacja: Kołbiel

Postprzez adam12131 » 7/7/2010, 11:22

ja moim jeżdżę tylko rekreacyjnie, nie katuje, nie pale gum, zawsze sprawdzam olej, śruby itp. to w końcu chinol i można nim przyciąć tylko na prostej, twardej i szerokiej
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez henio12323 » 7/7/2010, 19:25

nie musialem jezdzic :)
nie chodzi tu o rodzaj nawierzchni jak czesto sie jezdzi i gdzie. teren to teren. zawsze syf leci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adam12131 » 7/7/2010, 20:23

ale co innego jechać po sypkim piachu, jeszcze jak przed tobą ktoś jedzie i cały kurz leci na ciebie jak na rajdzie dakar, a co innego po liściach i gałęziach w lesie
adam12131
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16/6/2009, 18:32

Postprzez henio12323 » 8/7/2010, 19:49

no tak to na pewno. na dakarze pewnie maja specjalne snorkele. na torze z innymi filtr powinno sie wymieniac co chwila. zawodnicy jak smigaja w wiekszej liczbie moto po torach biora cale zestawy do czyszczenia smarowania itp i filtr kilka razy zmieniaja. nie mówie ze masz od razu co pół godziny czyscic. ale filtr to podstawa. chcesz to mozesz wogóle filtra nie miec. ja ci tylko pisze jak ma byc w crossach i endurakach. dla mnie mozesz topic motor w blocie bez filtra :P ale wiesz masz motor jaki masz i nawet o takiego warto zadbac a filtr to jest podstawa w crossówkach. juz umyc nie trzeba, czy moze poczekac z wymiana oleju (głownie 2T) jeszcze o kilka dni ale filtr po kazdej jezdzie powinien byc myty suszony i nasaczany. bez wzgledu na teren w jakim sie lata.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr