Zobacz wątek - ulamany kawalek swiecy cbr 600 f4
 
NAS Analytics TAG

ulamany kawalek swiecy cbr 600 f4

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ulamany kawalek swiecy cbr 600 f4

Postprzez rzydu22 » 20/6/2010, 14:34

witam

mam duzy problem... przy wyjezdzaniu ze stacji paliw uslyszalem metaliczne klepanie z prawej czesci cylindra... okazalo sie ze swieca byla luzna i odpadl od niej tan malutki kawaleczek metalu z konca swiecy i wpadl do srodka...

interesuje mnie gdzie to teraz moze byc i jak sie zabrac do naprawy tego...

oraz koszty jakie poniose :((((

masakra , sprzet kupilem rok temu i mial byc w super stanie a tu taki numer :((((

pozdrawiam
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11


Postprzez MaciekM » 20/6/2010, 14:39

wiesz kupiłes rok temu to poprzedni kupujący raczej nie ma wpływu na to że świeca była luźna.
MaciekM
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 19:12


Postprzez 2pac » 20/6/2010, 15:42

uuuu kolego współczuje... jest źle... bardzo źle.. ten kawałek elektrody który wpadł do cylindra na pewno narobił zniszczeń na gładzi cylindra oraz na powierzchni tłoka i głowicy. zawory tez mogą być pokaleczone. nie wiadomo gdzie ten kawałek może być. prawdopodobnie dalej jest w cylindrze ponieważ wątpię aby był w stanie wylecieć przez zawór wydechowy.

moje rady:
po pierwsze nie próbuj nawet odpalać silnika.
wyjmij silnik i zdejmij głowice.
zobacz jak będzie wyglądać gładź cylindra oraz dekiel tłoka

może nie będzie tak źle to po prostu wyjmij ten kawałek i poskładaj to do kupy. choć bardzo wątpię w to ze po takim numerze będzie się jeszcze utrzymywać optymalne ciśnienie na tym cylindrze. Prawdopodobnie silnik do wymiany.
Avatar użytkownika
2pac
Świeżak
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7/4/2007, 19:00
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez macs » 20/6/2010, 16:40

kolego ale co dalej,jak uslyszales nagle klekot to co zrobiles??
Mialem kilka lat temu taka sytuacje dwa razy w cb 125 (czterosuw) elektroda nie byla luzna lecz wkrecajac swiece byla gorna elektroda(mysle,ze o ta czesc swiecy Ci chodzi) a wykrecajac juz jej nie bylo,wtedy nie przejmowalem sie tym bo zadnych stukow nie slyszalem o dziwo.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez rzydu22 » 20/6/2010, 21:11

wlasnie jestem po ogledzinach glowicy....

okazalo sie ze odlamek nic powaznego nie zrobil lekkie dziurki na tloku a cylinder jest caly... zawory rowniez ... kupuje nowe swiece i paste do uszczelki i skladam , a jesli chodzi co zrobilem jak zaczelo stukac to po prostu dojechalem 10 km do domu z 2 rpm zeby moto sie chociaz toczylo



pozdro
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Postprzez Raczek_6 » 20/6/2010, 21:21

Polecam nową uszczelkę pod głowicę.
Jak stara puści płyn lub olej będziesz musiał robić 2-gi raz + wymiana płynów.
Zobacz czy tłok nie jest pęknięty.

P.S. Dlatego zawsze po zakupie warto zrobić przynajmniej podstawowy serwis motocykla.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 21/6/2010, 08:19

jak masz głowice zdjętą to zdejmij i wysuń też lekko blok cylindrów w góre ale tak by pierścienie nie wyszły z niego! Podłóż lusterko pod ten tłok co jest z zewnątrz poobijany, poświeć latarką na lusterko i SZCZEGÓŁOWO zobacz czy nie widać wybrzuszeń lub pęknieć od strony dolnej tłoka. Jak cokolwiek widać niepokojąceogo to bez nowego tłoka conajmniej się nie obejdzie. Uszczelkę pod cylindry do karterów NOWĄ (metalowa, cienka) oraz ta między głowicą i cylindrami koniecznie TYLKO NOWA. Składaj bez żadnej pasty, na sucho po dokładnym odtłuszczeniu i wysczyszczeniu np acetonem technicznym (4zł za 0,5l) tak uszczelki jak i powierzchnie styków uszczelki z silnikiem. Ściągnij serwisówkę tego motocykla i działaj wg. zaleceń. Szczególnie podczas składania wszystkiego.

Płyn chłodniczy oczywiście spuszczony, rak samo olej do tych czynności. Sprawdź także dokładnie przylgnie zaworowe na tym tłoku co dostał świecą czy nie mają ŻADNYCH uderzeń bądź wgłębień. Jak będą choćby najmniejsze to nowa głowica. Niestety ale to musi być idealnie sprawne bo inaczej nie będzie kompresji, będzie chlał olej itd.

Motocykl mógł być nawet w dobrym stanie tech. ale świece miał stare no jedna nie wytrzymała i sobie pękła. Dla tego właśnie mimo i ż 2 tyg. temu kupiłem nowego sprzęta to puki nie zrobię wszystkiego z podstawowych regulacji i wymian to nie jeżdzę (choć kusi w cholerę)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rzydu22 » 22/6/2010, 11:56

odswiezam temat...

kupilem juz nowe swiece i uszczelniacz zaworow bo zaczynal lekko puszczac , uszczelki pog glowice nie kupuje nowa bo ciezko z kasa stoje a i tak nie moglem jej dostac bo caly komplet sprzedaja a na allegro jej nie ma , skladam na starej z cieniutko posmarowanym smarem grafitowym ( do uszczelek wysokotemp. ) jak pusci to kij jej w oko zrobie drugi raz a jak nie to moje szczescie ...

zna moze ktos kolejnosc dokrecania srub glowicy i z jaka sila ?
te malutkie dziurki na tloku zostawic czy je wyrownac ???


pozdrawiam

ps . pwenie zaraz mnie zjedza ze skladam sprzeta jak partacz ale znam duzo przypadkow , ze sprzety smigaja na nie wymienianych uszczelkach i jest dobrze ale coz heh
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Postprzez Przemo_rene » 22/6/2010, 12:54

to już Ci mówie - puści. Zanim to poskładasz w ten barbarzyński sposób - http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104205

Tu masz uszczelkę do sowjej hondy. Jak nie to popraw rocznik i tyle.

Ściągnij serwisówkę to się dowiesz siły i które najpierw. Nie chciałbym miec moto po takiej rzeźbie na uszczelce od głowicy...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez adamRS » 22/6/2010, 20:50

Kumpel do hondy zakładał starą 3 razy i dopiero za 3 razem minimalnie zaczęło przepuszczać, co nie zmienia faktu że powinno się nową :)
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez rzydu22 » 22/6/2010, 23:19

mam serwisowke ale nie moge z niej wywnioskowac co po koleji i z jaka sila... prosze o podpowiedz
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 08:29

adamRS napisał(a):Kumpel do hondy zakładał starą 3 razy i dopiero za 3 razem minimalnie zaczęło przepuszczać, co nie zmienia faktu że powinno się nową :)


chyba do jakiegoś olejaka lub 2suwa
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 08:35

rzydu22 napisał(a):mam serwisowke ale nie moge z niej wywnioskowac co po koleji i z jaka sila... prosze o podpowiedz



siły w Nm masz podane w tabelce pewnie na pierwszej stronie danego działu Engine (strzelam) Nazywają się albo "main head botls" albco "head botls" - siła będzie około 30Nm ale to musisz sprawdzić. Skręcasz "na krzyż" czyli przyłąpując od środkowych, po zewnątrzne idąc po przekątnych. Nie od razu całą siłą ale 3 etapach-stopniowo.


Nie słuchaj z tą uszczelką - tak się nie robi po prostu. Ona odziela płyn chłodniczy od oleju i jak się przepali to będziesz miał więcej kosztów i roboty niż masz teraz (przynajmniej jeżeli chodzi o czyszczenie silnika wewnątrz)
Ma być nowa i koniec
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rzydu22 » 23/6/2010, 09:49

Obrazek (a

pomoze mi ktos to rozszyfrowac ?
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 09:51

wkleiłeś nie tę stronę raczej bo to jest od procedury kontroli luzów zaworowych i to tylko wycinek. Znajdź w tym dziale odn. głowicy. Będzie która śruba najpier i schemat które po kolei. Na 100%
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rzydu22 » 23/6/2010, 11:53

Obrazek

Obrazek

[img ]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df6b792e76b33664.html [/img]
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 12:28

Masz 47Nm dokręcać śruby głowicy. Pokrywy zaworowej 10Nm.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez 2pac » 23/6/2010, 21:24

załóż nowa uszczelkę. tylko i wyłącznie nowa! jak stara ci puści to tak jak koledzy pisali wcześniej będzie masakra. a jak puści w ten sposób ze płyn zacznie lać do komór spalania to zacznie dymić na biało i bardzo intensywnie spalając płyn chłodniczy. ale jeśli będzie go za dużo w komorze to po prostu nie przepali i uszkodzi głowice lub powygina korbowody bo jak wszyscy wiemy woda się nie spręża. wiec lepiej odżałuj te trochę kasy na te uszczelkę. pozdro
Avatar użytkownika
2pac
Świeżak
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7/4/2007, 19:00
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez Raczek_6 » 23/6/2010, 22:19

U mnie wciągało płyn - wygotowywało ale na siwo nie kopciło. Wszystko wielkości przedmuchu uszczelki.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rzydu22 » 23/6/2010, 22:56

z jaka kolejnoscia je dokrecac ???
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr