Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
Jako że to moje pierwsze moto i pierwszy post więc.... Na początek witam wszystkich bardzo serdecznie
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem tej Hani http://www.moto-top.pl/motocykle/honda- ... a,250.html
Czeka już na mnie w garażu... sprzedający założył, (poza nowym napędem DID 525VM2) nowe opony Michelin Pilot Sport 120/70 ZR17 i 160/60 ZR17 nie było mnie przy odbiorze moto i nagadał coś mojemu tacie nt. "dotarcia opon", że nowe bardzo śliskie itd.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie ile w tym prawdy, a przede wszystkim ile km trwa takie "docieranie" i za wszelkie rady dla początkującego ridera będę bardzo wdzięczny!
Przy okazji... jakie jest odpowiednie ciśnienie do tego moto i opon (bez plecaczka i tobołków)
Pozdrawiam wszystkich i lewa w górze!!!
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem tej Hani http://www.moto-top.pl/motocykle/honda- ... a,250.html
Czeka już na mnie w garażu... sprzedający założył, (poza nowym napędem DID 525VM2) nowe opony Michelin Pilot Sport 120/70 ZR17 i 160/60 ZR17 nie było mnie przy odbiorze moto i nagadał coś mojemu tacie nt. "dotarcia opon", że nowe bardzo śliskie itd.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie ile w tym prawdy, a przede wszystkim ile km trwa takie "docieranie" i za wszelkie rady dla początkującego ridera będę bardzo wdzięczny!
Przy okazji... jakie jest odpowiednie ciśnienie do tego moto i opon (bez plecaczka i tobołków)
Pozdrawiam wszystkich i lewa w górze!!!
dream about VFR
-
Conquistador - Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 5/3/2011, 18:43
- Lokalizacja: Wawa / K-ce
witam, szanowne grono. Sezon za pasem i szykuje się u mnie wydatki. Na pierwszy strzał oponki. I tu pojawił się już dylemat. Mam do wyboru 3 rodzaje. Proszę o poradę jakie mam wybrać. ( suza GSR 600 ) większość miasto i czasami wypad w trasę 300-400 km.
O to wybór o którym piszę:
Pilot Road 3
Dunlop Sportmax Qualifier II
Dunlop Roadsmart
Z góry dzięki za wszelkie komentarze
O to wybór o którym piszę:
Pilot Road 3
Dunlop Sportmax Qualifier II
Dunlop Roadsmart
Z góry dzięki za wszelkie komentarze
- paki
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 5/3/2011, 20:16
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Witam wszystkich
Panowie juz wczesniej pozwoliłem sobie na takie pytanko ale wole potwierdzić .
Co sÄ…dzicie o BRIDGERSTONE ?
Jak siÄ™ na tym lata .
No i mój pomysł mam przednia skatowaną a tylna jakoś ok planowałbym podmienić tylko przód oczywiście na BRIDGESTONE tylko noikę zachowując parametry polecane przez producenta .
Jak bardzo debilny pomysł ?
pozdro
Panowie juz wczesniej pozwoliłem sobie na takie pytanko ale wole potwierdzić .
Co sÄ…dzicie o BRIDGERSTONE ?
Jak siÄ™ na tym lata .
No i mój pomysł mam przednia skatowaną a tylna jakoś ok planowałbym podmienić tylko przód oczywiście na BRIDGESTONE tylko noikę zachowując parametry polecane przez producenta .
Jak bardzo debilny pomysł ?
pozdro
- czarlee
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 19/3/2011, 04:41
- Lokalizacja: GDAŃSK
Jeśli chodziło Ci o wymianę tylko przedniej opony i zostawienie tylnej to w niczym to nie przeszkadza. Nie musisz mieć dwóch takich samych modeli opony na przodzie i tyle wiem z własnego doświadczenia
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
-
Kostu - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
HE he wiesz KOSTU jak w serwisie zobaczyli (przyrodnika - świeżaka ) usłyszeli że wymiana opon to zapaliły sie banany na facjatach i było od razu że jasne wymieniamy kompletami stabilność kompatybilnośc bezpieczeństwo a ja stoje jak taka parówa i licze siano . To znaczy że nawet DUNLOPA mogę sobie zapakować z parametrami zalecanymi przez producenta i ok.
Jeżeli tak to super .
Jeżeli tak to super .
- czarlee
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 19/3/2011, 04:41
- Lokalizacja: GDAŃSK
A jeśli chodzi o Bridgestony to nie polecam... Mialem takie w poprzednim moto i byly naprawdę kiepskie :/ wczoraj doszedł mi komplet Pirellek i jak się za nimi rozglądałem to można bez problemu kupić coś lepszego od Bridgestonów w podobnej cenie
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
-
Kostu - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
ale trzeba porównywać opony o podobnym przeznaczeniu, zużyciu i dacie produkcji a nie nie wiadomo jakie brigestony z np metzelerem Z6
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Cześć. Jeśli macie wiedze w tym temacie to proszę o podpowiedź:) Jeżdżę Hondą CB-1 400, seryjnie do tego motorku były zakładane Bridgestony a, że muszę zmienić oponki to zastanawiam się nad
BRIDGESTONE Battlax BT 45 Rear 140/70-17 66H TL
a
MICHELIN Pilot Activ Rear 140/70-17 66H M/C TL/TT
ProszÄ™ o opiniÄ™:) Pozdrawiam
BRIDGESTONE Battlax BT 45 Rear 140/70-17 66H TL
a
MICHELIN Pilot Activ Rear 140/70-17 66H M/C TL/TT
ProszÄ™ o opiniÄ™:) Pozdrawiam
- zagiem
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 28/3/2011, 16:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam,
a co sądzicie o kupnie używanych opon? takich co mają jeszcze dobre bieżniki >4mm i dobre rocznikowo np >09r ??
i drugie pytanie : jeżeli właśnie znajdę takie opony i są one z toru to warto? czy oponki używane torowo może są później gorsze?
Pirelli Diablo SuperCorsa to dobre oponki na 600 SRADa ?
dzięki
a co sądzicie o kupnie używanych opon? takich co mają jeszcze dobre bieżniki >4mm i dobre rocznikowo np >09r ??
i drugie pytanie : jeżeli właśnie znajdę takie opony i są one z toru to warto? czy oponki używane torowo może są później gorsze?
Pirelli Diablo SuperCorsa to dobre oponki na 600 SRADa ?
dzięki
- PawulonVBK
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 18/10/2008, 09:28
- Lokalizacja: Malbork
Witam
Podzielę się moimi uwagami odnośnie opon, może to komuś pomoże w wyborze.
W poprzednim moto (Kawasaki ZX6R) miałem założone Michelin Pilot Power (120 i 170) i uważam, że to bardzo dobra opona do motocykla sportowego. Tylna opona wytrzymała blisko 15 000 km, a na kolejnej po przejechaniu 4000 nie było widać wielkiego zużycia. Opona świetnie trzyma, szybko łapie temperaturę co przy naszych kiepskich drogach ma duże znaczenie. Jeździłem po suchym, w deszczu może kilka razy jak mnie złapało w trasie i wolałem nie sprawdzać własności jezdnych w takich warunkach Jazda tylko po drogach, nigdy nie byłem niestety na torze. Generalnie do motocykla sportowego polecam w 100%, świetna jakość, super grip i przyzwoita wytrzymałość na zużycie.
W FZ6 miałem z kolei Bridgestone Battlax 021. Jest to największe g...o z jakim miałem do czynienia, przy pierwszym ostrym hamowaniu o mało nie zaliczyłem gleby, koło ślizgało się wręcz po asfalcie, skakało jakbym puszczał kaczki na wodzie Przejechałem na nich 4000 km, na szczęście nie miałem więcej przygód, choć pamiętam ze 3-4 ostre hamowania awaryjne kiedy z trudem udawało mi się zapanować nad maszyną. Opona może i wytrzymała, te które miałem w sumie miały przebieg 14 000 i bardzo zużyte nie są, do długich wyjazdów turystycznych może i są ok, ale do ostrzejszej jazdy się nie nadają, długo się nagrzewają i nie trzymają jak powinny. Z czystym sumieniem zakupiłem Michelin Pilot Road 3. W weekend udało mi się zrobić 200 km, więc jeszcze za bardzo nie mogę się wypowiedzieć, ale jedno hamowanie już było (panu zapomniało się włączyć migacz...) i było blisko stoppie więc jakiś postęp jest. Generalnie potrzebowałem opony z dobrym gripem, która szybko łapie temperaturę i daje poczucie bezpieczeństwa. Z doświadczenia wiem, że Michelin spełnia te kryteria stąd mój wybór.
Podsumowując - do sportowego Pilot Power bez zastanowienia, do sportowo-turystycznego Pilot Road (obojętnie jaki, w drugim Fazerze mam Road 1 i też są bardzo dobre).
Podzielę się moimi uwagami odnośnie opon, może to komuś pomoże w wyborze.
W poprzednim moto (Kawasaki ZX6R) miałem założone Michelin Pilot Power (120 i 170) i uważam, że to bardzo dobra opona do motocykla sportowego. Tylna opona wytrzymała blisko 15 000 km, a na kolejnej po przejechaniu 4000 nie było widać wielkiego zużycia. Opona świetnie trzyma, szybko łapie temperaturę co przy naszych kiepskich drogach ma duże znaczenie. Jeździłem po suchym, w deszczu może kilka razy jak mnie złapało w trasie i wolałem nie sprawdzać własności jezdnych w takich warunkach Jazda tylko po drogach, nigdy nie byłem niestety na torze. Generalnie do motocykla sportowego polecam w 100%, świetna jakość, super grip i przyzwoita wytrzymałość na zużycie.
W FZ6 miałem z kolei Bridgestone Battlax 021. Jest to największe g...o z jakim miałem do czynienia, przy pierwszym ostrym hamowaniu o mało nie zaliczyłem gleby, koło ślizgało się wręcz po asfalcie, skakało jakbym puszczał kaczki na wodzie Przejechałem na nich 4000 km, na szczęście nie miałem więcej przygód, choć pamiętam ze 3-4 ostre hamowania awaryjne kiedy z trudem udawało mi się zapanować nad maszyną. Opona może i wytrzymała, te które miałem w sumie miały przebieg 14 000 i bardzo zużyte nie są, do długich wyjazdów turystycznych może i są ok, ale do ostrzejszej jazdy się nie nadają, długo się nagrzewają i nie trzymają jak powinny. Z czystym sumieniem zakupiłem Michelin Pilot Road 3. W weekend udało mi się zrobić 200 km, więc jeszcze za bardzo nie mogę się wypowiedzieć, ale jedno hamowanie już było (panu zapomniało się włączyć migacz...) i było blisko stoppie więc jakiś postęp jest. Generalnie potrzebowałem opony z dobrym gripem, która szybko łapie temperaturę i daje poczucie bezpieczeństwa. Z doświadczenia wiem, że Michelin spełnia te kryteria stąd mój wybór.
Podsumowując - do sportowego Pilot Power bez zastanowienia, do sportowo-turystycznego Pilot Road (obojętnie jaki, w drugim Fazerze mam Road 1 i też są bardzo dobre).
FZ6 S2 Fazer
-
sousou - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 29/9/2006, 12:17
Siema. Musze wymienić obie opony w mojej er-5. Jeżdżę w miarę spokojnie i tu moje pytanie. Co myślicie o oponach duro?
http://moto.allegro.pl/kompl-110-70-17-130-70-17-nowe-hit-2010r-i1542673892.html (otwórz link)
Nie ma co ukrywać - tanie. Czy myślicie, że wystarczą do zwyczajnej jazdy czy różnica między nimi a np Haidenau (http://moto.allegro.pl/nowa-haidenau-k63-k64-110-70-17-130-70-17-i1540163868.html (otwórz link))czy Maxxisami kosztującymi 2x tyle jest wystarczająco duża, by zakupić któreś z tych droższych?
http://moto.allegro.pl/kompl-110-70-17-130-70-17-nowe-hit-2010r-i1542673892.html (otwórz link)
Nie ma co ukrywać - tanie. Czy myślicie, że wystarczą do zwyczajnej jazdy czy różnica między nimi a np Haidenau (http://moto.allegro.pl/nowa-haidenau-k63-k64-110-70-17-130-70-17-i1540163868.html (otwórz link))czy Maxxisami kosztującymi 2x tyle jest wystarczająco duża, by zakupić któreś z tych droższych?
- adam5051
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 8/6/2010, 18:27
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości