Zobacz wątek - Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
NAS Analytics TAG

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

i inne małe pojemności
_________

Postprzez motomaniek » 25/7/2012, 15:28

Witam jestem tu nowy. Postanowiłem kupić moje pierwsze moto. Ponieważ nie mam prawka kat.A (posiadam kat.B) postanowiłem że na początek kupie jakieś 125ccm. I wypadło na Varadero. Mam następujące pytanie. Mam na oku 2 modele w niemal tej samej cenie i nie wiem co będzie lepsze.

1.
rok rejestracji: 2008 (druga połowa)
przebieg: 24500 km
inne: pierwszy właściciel + full książka serwisowa

2.
rok rejestracji: 2008 (pierwsza połowa)
przebieg: 15200 km
inne: trzech właścicieli
motomaniek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/7/2012, 15:14


Postprzez saffal » 25/7/2012, 18:44

Zależy od faktycznego stanu. Lecz pewnie pierwsze moto będzie bardziej zadbane z uwagi na to iż jest to pierwszy właściciel lecz różnie to bywa. Musisz obejrzeć oby dwa i ocenić bo takie porównanie jedynie z przebiegiem i ilością właścicieli nic nam nie powie.

Ps. Ponawiam pytanie w sprawie czujnika przy klamce sprzęgła, od czego on jest ?
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź


Postprzez Pumas007 » 25/7/2012, 21:02

Bardzo dziękuję za rady i pomoc ;) co do tego czujnika szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale już niedługo odwiedzę mechanika to mogę go zapytać ;) będę u niego 3-4 sierpnia więc jeśli nikt Ci nie odpowie do tego czasu to ja to zrobię :) Jeszcze raz dziękuję , lewa ;)

Ps. Co do 1 moto to różnie bywa i ja na Twoim miejscu te 2 wiadra zaprowadziłbym do mechanika na przegląd przed kupnem a następnie opierałbym się na ich opini ;)
Pumas007
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/7/2012, 09:50
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ppoki » 26/7/2012, 12:55

Co do czujnika, to jest on po to, że gdy mamy moto na biegu i nie wcisniemy sprzęgła to rozrusznik nie zakręci w ogóle, a jeżeli je wciśniemy to zakręci i zapali. :wink:
ppoki
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 15/7/2012, 15:57
Lokalizacja: Piasecznia

Postprzez mazak » 26/7/2012, 19:30

ppoki napisał(a):Co do czujnika, to jest on po to, że gdy mamy moto na biegu i nie wcisniemy sprzęgła to rozrusznik nie zakręci w ogóle, a jeżeli je wciśniemy to zakręci i zapali. :wink:


Też tak myślałem ale przynajmniej u mnie tak nie działa czy wcisnę sprzęgło czy nie to na biegu rozrusznik nie kręci
mazak
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/7/2012, 10:19
Lokalizacja: hastings

Postprzez mazak » 26/7/2012, 19:43

jak chodzi o zakup varadero to skupił bym się na tym pierwszym gdzie jest jeden właściciel i książka zazwyczaj osoby ,które kupują nowe motocykle z reguły o nie dbają a przebieg to tak na prawdę rzecz umowna ostatnio widziałem w ogłoszeniu varadero które miało przebieg 67 tys mil (ok 107 tyś.) a to już ładny wynik
mazak
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/7/2012, 10:19
Lokalizacja: hastings

Postprzez motomaniek » 26/7/2012, 20:12

Czyli ta różnica 10000 km to nie tak dużo. Powiedzcie mi jeszcze proszę gdzie mogę znaleźć jakieś informacje odnośnie różnic między rocznikami varadero. Szukam i nic nie mogę znaleźć.
motomaniek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/7/2012, 15:14

Postprzez Pumas007 » 26/7/2012, 21:24

Hej prawdę mówiąc , te różnicę między rocznikami są dość niewielkie. Wiem , że chyba z twoim rocznikami albo z 2010 zmienia się karoseria motorku. Pamiętam , że chyba na stronie hondy możesz zobaczyć takie coś a jeśli nie, zawsze możesz zadzwonić na infolinię od hondy tam dowiesz się wszystkiego na 100% ;)

A i co do tego przebiegu, jest on na tyle mały ,że nie masz się tutaj co martwić, zwróć uwagę na poprzednich właścicieli jeśli wyglądają na takich co dbają o motor to tutaj przebieg nie gra dużej roli ;) bo logiczne jest to ,że jak ktoś zarzynał moto nawet z przebiegiem 15k km to będzie on gorszym wyborem niż identyczny z przebiegiem 25k km, pozdrawiam i szerokości ;)
Pumas007
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/7/2012, 09:50
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez saffal » 27/7/2012, 11:55

Kolejne pytanie :) Moje varadero słabo ciągnie. Czego może to być przyczyna ? 80 na godzinę to jest już super. Czym charakteryzuje się blokada ? Co to może być innego ?

Ps. Za godzinkę wrzucę filmik z jazdy.
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź

Postprzez mazak » 27/7/2012, 15:36

to mogą być zawory albo masz blokadę na module podobno niektóre varadero z niemiec tak mają są ograniczane ze względu na tamtejsze przepisy a wcześniej leciał więcej??
mazak
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/7/2012, 10:19
Lokalizacja: hastings

Postprzez saffal » 27/7/2012, 17:04

http://youtu.be/sS-00ooj3kA
Tak to wygląda. Wyłączcie dźwięk bo youtube coś zepsuł.
Widać po obrotach że leci normalnie. Na 5 biegu 8 tys.=80 na godzinę.
Ile może kosztować regulacja zaworów i czy może wiecie gdzie w Łodzi robią to dobrze ? A może to jednak blokada ? W dowodzie ma napisane prędkość maksymalna 110km/h ale nie wiem czy to znaczy że jej nie ma.
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pumas007 » 27/7/2012, 17:17

saffal napisał(a):http://youtu.be/sS-00ooj3kA
Tak to wygląda. Wyłączcie dźwięk bo youtube coś zepsuł.
Widać po obrotach że leci normalnie. Na 5 biegu 8 tys.=80 na godzinę.
Ile może kosztować regulacja zaworów i czy może wiecie gdzie w Łodzi robią to dobrze ? A może to jednak blokada ? W dowodzie ma napisane prędkość maksymalna 110km/h ale nie wiem czy to znaczy że jej nie ma.


Masz może do niego książkę serwisową ? Wątpię żeby to były gaźniki ponieważ sam ostatnio je regulowałem a spokojnie 100 jechałem. Co do V Max to wynosi ono troszkę ponad 120 km/h ( na autostradzie wycisnąłem jakieś 126 ;) ) Najpewniej jest to blokada a koszt usunięcia jej to chyba coś w granicy 100zł :)


Dodano: ok poczytałem troszkę na ten temat i wychodzi na to ,że masz zablokowany moduł. Z tego co wyczytałem koszt takiej imprezy to +- 300-500zł

Ps. Tutaj masz link gdzie opisana jest Twoja sytuacja i rozwiązanie jej about50515-0.html
Pozdrawiam i szerokości ;)

Jak coś tutaj masz numer do gościa ,który handluje prawie wszystkimi częściami do Viaderkek z roczników 2001-2011 chyba ;) więc jak bedzie to moduł to bierz telefon i dzwoń do niego. Ja go polecam bez problemu wysłał mi lewą przednią niebieską owiewkę (jest jak nowa) wraz z kierunkiem ;) 509606880 ma na imię Arek.
Pumas007
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/7/2012, 09:50
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez saffal » 27/7/2012, 17:42

Widziałem tamte tematy :) A numer który mi podałeś dawałem ci właśnie wtedy jak potrzebowałeś owiewkę :)
Napiszę dziś do niego meila ponieważ od niego kupiłem varadero.
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pumas007 » 27/7/2012, 17:59

saffal napisał(a):Widziałem tamte tematy :) A numer który mi podałeś dawałem ci właśnie wtedy jak potrzebowałeś owiewkę :)
Napiszę dziś do niego meila ponieważ od niego kupiłem varadero.


Heh no faktycznie ;D no nic daj znać jak już będzie po całej sprawie , powodzenia ;)
Pumas007
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/7/2012, 09:50
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez saffal » 27/7/2012, 18:06

A ile zapłaciłeś za regulację gaźników ?
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pumas007 » 27/7/2012, 18:10

Za samą regulację niewiele coś koło 100 zł.
Pumas007
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/7/2012, 09:50
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez saffal » 27/7/2012, 21:54

Dobra, gdyby była blokada na module to podczas postoju motocykl kręci się jedynie do 9 tys. Mam prawdopodobnie blokadę na przepustnicy(po prostu nie otwiera się do końca). Muszę jeszcze się upewnić a do tego potrzebuję drugiego viaderka aby sprawdzić skok manetki.
Avatar użytkownika
saffal
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/8/2011, 12:35
Lokalizacja: Łódź

Postprzez maciu666 » 28/7/2012, 21:22

Witam,
mam problem z moim wiaderkiem po wyczyszczeniu gaźników i regulacji moto straciło moc oraz v-max, po kilku kilometrach zaczyna się dusić ale nie gaśnie, potem dobrze działa tylko powyżej 6-7tys obrotów.Na luzie obroty skaczą od 1,5-2tys dziwnie nie równo pracuje.Jedna świeca jest szaro-brązowa, druga czarna okopcona z olejem na gwincie.Wcześniej było wszystko ok ale palił 6-7l/ 100km.

wie ktoś gdzie podłączyć wakuometr aby zsynchronizować gaźniki ?
maciu666
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/4/2011, 12:20

Postprzez sopel_95 » 28/7/2012, 22:56

Po czyszczeniu gaźników zawsze trzeba je zsynchronizować, nie wyregulujesz ich bez wakuometrów i musi to zrobić osoba, która zna się na rzeczy. Odradzam jeżdżenia na nie zsynchronizowanych gaźnikach.

Edit: szaro brązowa świeca oznacza ubogą mieszankę, ciemna bogatą, nie jeździj tylko zaprowadź sprzęt do dobrego mechanika zanim coś się posypie
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez maciu666 » 29/7/2012, 19:29

Dzięki, każda rada pomocna.Ponawiam jednak pytanie gdzie w wiaderku podłącza się węzyki od wakuometra ?

Wakuometr mam i wiem jak się synchronizuje.Tyle że nie wiem gdzie się w wiaderku do podłącza. :oops:
maciu666
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/4/2011, 12:20

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr
cron