Zobacz wątek - Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
Advertisement
NAS Analytics TAG

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

i inne małe pojemności
_________

Postprzez karoll17 » 19/2/2012, 10:36

tak to jest odma bo ściągałem to
karoll17
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/1/2011, 15:44


Postprzez QQQ50gQQQ » 19/2/2012, 12:11

Już to wczoraj rozebrałem , nie ma płynu można ściągać pokrywę bez obaw . Szukając zdjęć jak to wygląda nie mogłem znaleźć to wrzucam tu może komuś się przyda .
Obrazek (otwórz link)

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Już mam wszystko przygotowane do regulacji tego garczka . Tylko nie wiem dokładnie co oznaczają oznaczenia na kole magnesowym . W sumie łatwo to sprawdzić co do czego , ale wole zapytać . T- to jest GMP .
Na kole mam : F (centymetr odstępu ) kreska RT (po przeciwnej stronie ) F (cm odstępy) FT .
Co znaczy to F i który to cylinder R i F ?

A co do filtra to gdybym go trochę polał wodą to co najmniej ogródek by mi na nim wyrósł :D
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło


Postprzez henio12323 » 19/2/2012, 12:32

r - rear - tył, F - front - przód ;P

najlepiej odkręć swiece i sprawdz w którym połozeniu jest tłok, jak bedzie w górze to znacyz zeby tylko co do odpowiedniego kąta pokręcic wałem żeby znaki sie zgadzały i mozna przystąpic do regulacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez QQQ50gQQQ » 19/2/2012, 12:40

A widzisz , tego się nie spodziewałem . A to F przed m GMP ? Ale to chyba nic ważnego .
Jeszcze mam 2 bardzo głupie pytania , ale podobno kto pyta nie błądzi .
Regulacje mogę przeprowadzać na byle jakim suwie byle było GMP ?
Te śrubki są pod skosem do zaworów , więc luz zaworowy ma być w tym najbliższym miejscu ? To chyba pytanie retoryczne :D
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło

Postprzez sopel_95 » 20/2/2012, 19:53

Witam, znalazłem serwisówkę do Viadra :) wstawiam link, może komuś się przyda

http://chomikuj.pl/przemekpimek/lawless ... serwis+pdf


:)

Edit:
Co do zaworów, u mnie też by się przydało sprawdzić luz. Poczytuję sobie trochę serwisówkę, ale chciałbym żeby któryś z Panów wytłumaczył dokładniej jak ustawić te znacznik FT i RT. I co w ogóle oznaczają te RT, FT i GMP ?? :)
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez QQQ50gQQQ » 22/2/2012, 19:27

Napisze co i jak zrobić jak poskładam moto . Może i jeszcze jak wymienić filtr powietrza płacąc 10 zł :D
Ten manual w jakim języku jest . Nie mam transferu a nie chce znowu pobierać jakiegoś po Hiszpańsku .
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło

Postprzez sopel_95 » 22/2/2012, 19:32

Manual po angielsku. Jak byś mi napisał dokładnie co i jak zrobić to był bym bardzo wdzięczny :)

Edit:
Z tego co już wiem, to GMP: górny martwy punkt, RT: tylni cylinder, FT przedni.
Regulować powinno się ta suwie sprężania, tak napisano w serwisówce :)
Teraz, który to zawór ssący a który wydechowy ?
Te znaczniki to ustawiać obracając kołem zamachowym ?
I jak upewnić się, że tłok jest w górnym martwym punkcie ?
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez misi_wm4 » 13/3/2012, 20:38

Cześć, nie moge znaleźć, mógłby ktoś opisać jak podwyższyć zawieszenie?

Dzięki z góry!
misi_wm4
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 7/7/2011, 22:03

Postprzez henio12323 » 13/3/2012, 21:37

jak masz takie duze nakrętki na spręzynie, to ich dokręcenie spowoduje docisniecie spręzyny, przez co tył nieco pójdzie do góry. z przodu masz mozliwosc wypuszczenia z półek lag. im wiecej wypuscisz tym bedzie mniej zwrotny ale bedzie lepiej sie prowadził po prostej drodze, z kolei jak wpuscisz to na odwrót, chociaż róznica jest nieduza, i 0.5 cm wpuszczenia moze byc niezauwazalne. jest jeszcze taka opcja. że podciągasz kierownice do góry, jak widzisz że przód "siedzi" czyli w normalnej pozycji jak stoi na kołach jest lekko wduszony, mozna dać jakies podkładki dystansujące spręzyne w srodku zawieszenia. to zwiekszy napięcie wstepne i moto bedzie od razu nieco wyzej stało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez misi_wm4 » 13/3/2012, 23:13

Dzieki:)

a ciśnienie w oponach?
rocznik 2002.

Pozdrawiam
misi_wm4
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 7/7/2011, 22:03

Postprzez QQQ50gQQQ » 15/3/2012, 22:54

sopel_95 napisał(a):Manual po angielsku. Jak byś mi napisał dokładnie co i jak zrobić to był bym bardzo wdzięczny :)

Edit:
Z tego co już wiem, to GMP: górny martwy punkt, RT: tylni cylinder, FT przedni.
Regulować powinno się ta suwie sprężania, tak napisano w serwisówce :)
Teraz, który to zawór ssący a który wydechowy ?
Te znaczniki to ustawiać obracając kołem zamachowym ?
I jak upewnić się, że tłok jest w górnym martwym punkcie ?


Nie zauważyłem , że napisałeś . Przepraszam za zwłokę . Od wydechu masz wydechowy a od strony gaźnika masz ssący . By sprawdzić czy tłok osiągnął GMP to wsadź przez otwór od świec jakiś nieostry pręt i zobacz czy tłok jest u samej góry . Na dźwigience zaworu będzie wyczuwalny luz wtedy . Na stronie TVN-u znajdziesz odcinek programu mechanik i tam masz powiedziane jak i co .
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło

Postprzez karoll17 » 18/3/2012, 17:36

witam mam problem z eletkryką w wiaderku a mianowicie po przekręceniu i wyjęciu kluczyka zegary są dalej aktywne wiecie czym może to być spowodowane?
karoll17
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/1/2011, 15:44

Postprzez Zetsus » 22/3/2012, 22:01

Witam. Zakupiłem Varadero 125 i jestem troszkę zdziwiony niskim V-Maxem nawet jak na ten sprzęt (wszystkie na których jeździłem spokojnie rozpędzały się do 120-130km/h, moje wiaderko leci max 100). I tu nasuwa się pytanie, co może powodować tak niski V-Max?
Wydaje się że ta różnica 20km/h nie jest duża. Przy tak niskich prędkościach jest bardzo przydatna choćby ze względu na wyprzedzanie.
Zetsus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31

Postprzez sopel_95 » 23/3/2012, 16:44

Jakie masz obroty przy 100 km/h ? Na 5 biegu oczywiście.
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Zetsus » 23/3/2012, 21:40

Max 9/10 tysięcy. Czy to może być jakaś wada silnika? Przebieg mam pewny (moto w rodzinie od zawsze) i wynosi on 42 tysiące (a jeździłem na takich z 60-70k i chodziły bezbłędnie).
PS. Na 5 biegu moto praktycznie nie przyspiesza (jeśli go na 4rce nie rozpędzę do tych 100 na godzinę to na 5tce prędkość utrzymuje się jedynie na poziomie z 4rki).
Zetsus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31

Postprzez sopel_95 » 23/3/2012, 22:01

to nie wada, jak na moje to jest zablokowana, bo nie kręci do 12 tyś na 5tce tylko utrzymuje 10 tys i nie chce dalej iść. Rozkminiałem jeszcze, że masz zębatki mniejsze, że szybciej przyspiesza a mniejszy v-max, ale wtedy to miałby 12 tyś przy 100 km/h.
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Zetsus » 23/3/2012, 22:08

To jak to odblokować? Moto był ściągany z niemiec nowy z salonu. Na czym jest blokada?
Zetsus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31

Postprzez sopel_95 » 24/3/2012, 00:14

Z tego co się orientuję Viadro było blokowane na module, ale wtedy jego maks to jest 80 km/h, a Tobie leci 100 km/h. Ciężko mi powiedzieć, czy to na module czy coś innego. I nie jestem do końca pewien czy to blokada. Może wystarczy, żebyś zajrzał mu do zaworów i zrobił synchro gaźników.
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Zetsus » 24/3/2012, 08:37

A czy wymiana wydechu by coś dała? Mógł byś mi zaproponować jakiś dobry wydech?
Gdzie najlepiej regulować zawory i gaźnik? (serwis hondy czy prywaciarz jakiś?)

edit
Jedyny wydech nie-seryjny jaki znalazłem na allegro to jakiś DOMINATOR. Miał ktoś z tym do czynienia? Wie ktoś ew. gdzie w Polsce można dostać wydech jakiejś renomowanej firmy?
Zetsus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31

Postprzez sopel_95 » 24/3/2012, 14:20

Na wydechu nie ma blokady, jego wymiana da Ci tylko basowe brzmienie. Osobiście posiadam Dominatora i sobie chwale. Wydech renomowanej firmy np Leo Vince kosztuję ponad 1000 zł.
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê