Jak zrzucacie bieg
Posty: 90
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
ok z ciekawosci sprawdzilem... i o dziwo da rade zmienic w VFR na jednym sprzegle z 5 do 2... ale pytanie : po co ??
tak jak elco... max 3 bieg w miescie... i poza tym jak juz bylo wczesniej redukcja co jeden bieg
tak jak elco... max 3 bieg w miescie... i poza tym jak juz bylo wczesniej redukcja co jeden bieg
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
Z racji , że jestem nowy w temacie i na dniach planuję kupić R6 (pierwszy w życiu motor) mam pytanie odnośnie tematu . Jak mam wyhamować z międzygazem w sytuacji gdzie np jadę 90km/h w sznurku aut , nagle jedno z przodu zaczyna skręcać , kolejne zwalniają i w kilka sekund trzeba zwolić do 30 km/h , to jak miałbym zbić zakładając 2 biegi z między gazem w 3sekundy to wg mnie nie zdążę wyhamować ... więc jak należało by w takiej sytuacji hamować ???
Z racji , że jestem nowy w temacie i na dniach planuję kupić R6 (pierwszy w życiu motor) mam pytanie odnośnie tematu . Jak mam wyhamować z międzygazem w sytuacji gdzie np jadę 90km/h w sznurku aut , nagle jedno z przodu zaczyna skręcać , kolejne zwalniają i w kilka sekund trzeba zwolić do 30 km/h , to jak miałbym zbić zakładając 2 biegi z między gazem w 3sekundy to wg mnie nie zdążę wyhamować ... więc jak należało by w takiej sytuacji hamować ???
- Piotrek86
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
- Lokalizacja: Małopolska
hm... brak slow... najpierw zobacz temat "co na pierwsze moto" i zmien swoje plany, a nastepnie po kupnie np cb 500 naucz sie normalnie jezdzic , potem w normalnych sytuacjach miedzygaz, a dopiero potem kombinuj w ekstremalnych... nastepnie jak jua pojezdzisz 2-3 sezony, zrobisz jakies min 20 tys km ... zastanow sie nad przejsciem na r6
ps. to co opisujesz to w sumie podchodzi pod hamowanie awaryjne a nie spokojne z miedzygazem
ps. to co opisujesz to w sumie podchodzi pod hamowanie awaryjne a nie spokojne z miedzygazem
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Przerabiałem już rozmowy typu " kup coś słabszego" , a prawda jest taka , że szkoda mi kasy której nie mam za dużo na skakanie z motoru na motor , już tak kiedyś kupiłem auto i potem trzeba było przesiadać się na mocniejsze = koszty, czas
ps. niech będzie że awaryjne
ps. niech będzie że awaryjne
- Piotrek86
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
- Lokalizacja: Małopolska
heh... ale ominales watek ze na motocyklach sie prawie nie traci ?? np po 2 latach stracisz 500 zl.. .. to chyba malo w porownaniu z cena zdrowia itd...
nie bede Cie przekonywal dalej... masz chyba 18 lat skonczonych wiec sam odpowiadasz za wlasne zycie... ale zeby nikomu innemu sie nic nie stalo...
narazie naucz sie jezdzic... a z czasem naucz sie spokojnej redukcji z miedzygazem.. narazie sobie tym glowy nie zawracaj...
nie bede Cie przekonywal dalej... masz chyba 18 lat skonczonych wiec sam odpowiadasz za wlasne zycie... ale zeby nikomu innemu sie nic nie stalo...
narazie naucz sie jezdzic... a z czasem naucz sie spokojnej redukcji z miedzygazem.. narazie sobie tym glowy nie zawracaj...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Wytłumaczcie mi jedną rzecz , skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim . To , że motor jest mocniejszy to nie znaczy , że muszę na nim 200km/h przez miasto jechać . Każdy ma swój rozum i mniej więcej wie na ile umie jeździć i na ile może sobie pozwolić ale to już się robi wątek pod inny temat.
ps. co do mojego pytania to posłucham rady kolegi i narazie nie będę sobie tym głowy za bardzo zawracał .
ps. co do mojego pytania to posłucham rady kolegi i narazie nie będę sobie tym głowy za bardzo zawracał .
- Piotrek86
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
- Lokalizacja: Małopolska
heh w dziale co na pierwszy bylo ladnie wytlumaczone ze akurat r6 nie mowiac juz o r1 sa tak bardzo dzikie ze moga miec problem z ich okielznaniem nawet bardziej doswiadczeni motocyklisci... ale np xj 600 , czy er6 sa do ogarniecia... ale to ciagle za duzo na pierwsze... chodzi akurat min o te modele R6, R1
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Piotrek86 napisał(a):Wytłumaczcie mi jedną rzecz , skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim . To , że motor jest mocniejszy to nie znaczy , że muszę na nim 200km/h przez miasto jechać . Każdy ma swój rozum i mniej więcej wie na ile umie jeździć i na ile może sobie pozwolić ale to już się robi wątek pod inny temat.
ps. co do mojego pytania to posłucham rady kolegi i narazie nie będę sobie tym głowy za bardzo zawracał .
Stąd że na CB500 odkręcając manetkę na max po przebyciu powiedzmy 400m masz 130km/h, a na R6 masz około 170km/h.
Po za tym na sportowym obudowanym motocyklu prędkości aż tak bardzo nie czuć jak na golasie.
Kolejna informacja:
motocykl poczÄ…tkowo:
- nie skręca
- nie hamuje
- ale za to bardzo szybko przyspiesza, czego efektem ubocznym jest prędkość.
Było kilka tematów typu - Kupiłem R6 na 1-wsze o2o i chcę sprzedać i kupić coś słabszego bo mnie moc przerasta, boję się odkręcać.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Piotrek86 napisał(a):...skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim...
stąd, że średnio 90% motórzystów, spośród tych, co zdecydowali się na taki pomysł, tj. kupienie R6 i go zrealizowało kończy w jednym z dwóch miejsc: albo w szpitalnym łóżku albo w kostnicy.
ci co wykażą się odrobiną rozsądku albo sprzedają albo katują się i silniki bojąc się odkręcić i skręcić.
btw nie potrzeba 130 osłów w silniku by móc nacieszyć się jazdą
ale zrobisz jak zechcesz......
tylko nie skarż się potem.....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
czy ktoś tobie tu źle życzył?
odradzana była ta myśl - ten pomysł
odradzana była ta myśl - ten pomysł
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Eloszka mam takie jedno pytanie:
Ja jak np. dojezdzam do drogi w ktora mam skrecic (mam wrzucony 5 bieg) to puszczam manete i hamuje silnikiem, nastepnie przy niskich obrotach zrzucam jeden bieg z przygazowaniem lekkim i puszczam sprzeglo i dalej hamuje silnikiem. Dojezdzam do momentu w ktorym mam skrecic i hamuje juz hamulcem ( w tym momencie mam jeszcze 4) - pytanie brzmi: czy dobrze robie jak zrzucam wtedy 2 biegi z przygazowaniem bez puszczenia sprzegla ??
Ja jak np. dojezdzam do drogi w ktora mam skrecic (mam wrzucony 5 bieg) to puszczam manete i hamuje silnikiem, nastepnie przy niskich obrotach zrzucam jeden bieg z przygazowaniem lekkim i puszczam sprzeglo i dalej hamuje silnikiem. Dojezdzam do momentu w ktorym mam skrecic i hamuje juz hamulcem ( w tym momencie mam jeszcze 4) - pytanie brzmi: czy dobrze robie jak zrzucam wtedy 2 biegi z przygazowaniem bez puszczenia sprzegla ??
-
Krmtzzz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
lepiej zrzucać każdy bieg osobno i hamować silnikiem (jeśli można)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Krmtzzz wczesniej redukuj biegi... nie sadze ze skrzyzowanie Cie zaskoczylo i dlatego zdazyles tylko jeden bieg zredukowac...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
madcap napisał(a):Piotrek86 napisał(a):...skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim...
stąd, że średnio 90% motórzystów, spośród tych, co zdecydowali się na taki pomysł, tj. kupienie R6 i go zrealizowało kończy w jednym z dwóch miejsc: albo w szpitalnym łóżku albo w kostnicy.
ci co wykażą się odrobiną rozsądku albo sprzedają albo katują się i silniki bojąc się odkręcić i skręcić.
btw nie potrzeba 130 osłów w silniku by móc nacieszyć się jazdą
ale zrobisz jak zechcesz......
tylko nie skarż się potem.....
Weź też pod uwagę ,że ja np. zaczynam od 125., ponieważ chcę sobie powolutku realizować swoją "karierę motocyklową" , natomiast mam kolegów , którzy się ze mnie śmieją , że frajer jestem , że boję się szybkiej jazdy itd. Myślę , że duża część społeczeństwa wybiera lepsze motocykle i większe dla szpanu. Na ulicach widać wielu artystów co na pierwszy motocykl kupują sobie 1L i nie mogą opanować go na światłach na starcie.
-
Qba. - Świeżak
- Posty: 125
- Dołączył(a): 8/6/2010, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
Mowie o takiej sytuacji w ktorej blisko skrzyzowania zaczynam zwalniac. A co jesli jade szybko i poprostu nie hamuje juz silnikiem tylko uzywam samych hamulcow ? Musze redukowac podczas hamowania ? czy poprostu jak wyhamuje do odpowiedniej predkosci do skretu, to moge sobie zredukowac 2-3 biegi ??
-
Krmtzzz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Krmtzzz... My tutaj mowimy o dobrych nawykach, jak jezdzic bezpiecznie i bez wiekszej krzywdy dla maszyny
jezeli masz jakas sytuacje ze nie zdazysz zredukowac, no to jasne ze mozesz jak stoisz nawet z 6 zejsc na 1, tutaj warto wspomniec zeby co bieg delikatnie sprzeglo puszczac (slychac ze ladnie sie zakleszcza)
ale lepiej pod kazdym wzgledem jest redukowac co jeden, najlepiej z miedzygazem, hamujac silnikiem i heblami jednoczesnie
jezeli masz jakas sytuacje ze nie zdazysz zredukowac, no to jasne ze mozesz jak stoisz nawet z 6 zejsc na 1, tutaj warto wspomniec zeby co bieg delikatnie sprzeglo puszczac (slychac ze ladnie sie zakleszcza)
ale lepiej pod kazdym wzgledem jest redukowac co jeden, najlepiej z miedzygazem, hamujac silnikiem i heblami jednoczesnie
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Czasami jak czytam o tych kwadratowych oponkach to mi głupio jeździć na swoich bo też są lekko kwadratowe ale co zrobić jak nie ma po drodze winklów gdzie się można fajnie złożyć chociaż jak jakiś fajny łuczek się znajdzie to się próbuje swoich sił hehe
Ja zrzucam biegi jak mi pasuje. Czasami szybko przed skrzyżowaniem muszę hamować bo np czerwone wpada to zrzucam biegi raczej dostosowując zrzut do prędkości jaką mam, sprzęgło hamulec i lece z biegami w dół tak żeby nie odczuć zrzucania biegów ale żebym miał jedynkę czy luz na zatrzymaniu.
Ja zrzucam biegi jak mi pasuje. Czasami szybko przed skrzyżowaniem muszę hamować bo np czerwone wpada to zrzucam biegi raczej dostosowując zrzut do prędkości jaką mam, sprzęgło hamulec i lece z biegami w dół tak żeby nie odczuć zrzucania biegów ale żebym miał jedynkę czy luz na zatrzymaniu.
Honda CBR 600 F4i user
(otwórz link)
(otwórz link)
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 90
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości