Zobacz wÄ…tek - regeneracja cylindrow (nikasil)
NAS Analytics TAG

regeneracja cylindrow (nikasil)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

regeneracja cylindrow (nikasil)

Postprzez lowlo » 26/2/2007, 12:33

Czy ktos to kiedys robil?? Interesuje mnie skutecznosc tej metody przy wysilonych silnikach. Czy dorzucac do tego odrazu tloki do dopasowania tak aby bylo idealnie.

Dzieki z gory za odpowiedzi...
Avatar użytkownika
lowlo
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez zephyr » 26/2/2007, 23:18

Przy regeneracji cylindra zmienia Ci się jego średnica z nominalnej na większą +1, +2, +3 a zatem tłoki i pierścienie ten musisz wymienić na większy wymiar bo bedziesz miał za duży luz między cylindrem a tłokiem. Tłoki i pierścienie są znormalizowane i są dostepnę w wiekszych wymiarach. Kiedyś robiłem taki zabieg i najpierw musiałem kupić nowy tłok zeby gostek wiedział ile ma zebrać gładzi cylindra bo tak to bez tłoka to może z honować za mało lub za dużo a tak to od razu sobie sprawdza.
Avatar użytkownika
zephyr
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 23/2/2007, 13:57
Lokalizacja: Węgierska Górka


Postprzez krzycho-g » 28/2/2007, 13:08

a gdzie taki zabieg mozna zrobić i ile to kostet ?
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę ;-)
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: BÅ‚onie 25 km od Warszawy

Postprzez zephyr » 28/2/2007, 17:31

Są zakłady które się zajmują regeneracją cylindrów, wałów itp. Większość to samochodowe ale raczej bez problemu zrobią też w motocyklu. W cenach to się nie orientuje, napewno zależy od ilości cylindrów i prawdopodobnie od czasu pracy maszyny ze względu na drogie ściernice którymi się wykonuje ten zabieg.
Avatar użytkownika
zephyr
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 23/2/2007, 13:57
Lokalizacja: Węgierska Górka

Postprzez tomekd » 3/3/2007, 03:57

Nikasil polega na utwardzieniu metalu,np aluminium, tak ze sie nadaje na scianke cylindra.
Ceramicznie pokryte cylindry,nikasil,itd musza byc
powtornie potraktowane w wiekszosci przypadkow ,utwardzona warstwa nie jest wystarczajaco gruba na rozwiercenie.

Nie bede zanudzac szczagolami jak to sie odbywa,po prostu rozwiercenie np na +1 mm spowoduje kompletne usuniecie twardej,ceramicznej,nikasil,etc czesci cylindra a pozostanie tylko miekka czesc cylindra ktora absolutnie nie nadaje sie na scianke cylindra.

Dlatego cylinder musi byc "znikasilowany" od nowa.

Nie jest to tanie,czy tez latwe do wykonania.Tutaj w stanach jezeli chodzi o motocykle tylko 3-4 miejsca to robia.W zaleznosci od typu bloku ( zintegrowany czy nie) rozwiercenie i pokrycie kosztuje 400-600 $ w przypadku 4 cylindrow.
Plus oczywiscie drugie 600 $ na nadwymierowe tloki,tzw Big Bore.

W przypadku wysilowych,wysokoobrotowych silnikow motocyklowych zapomnij o miejscu ktore zajmuje sie samochodami.Po prostu sprzet ktory oni uzywaja nie jest wystarczajaco doklodny,cylindry musza byc perfect okragle i prostopadle do lini walu korbowego po zamontowaniu glowicy,itd.

Jezeli silnik ma zwykle,wprasowane stalowe cylindry to mozna je spoko rozwiercic,jak duzo to zalezy od danego silnika,ile jest "miesa " pomiedzy cylindrami,czy tez jakie tloki sa osiagalne dla danego silnika.Przewaznie to jest od 1.5 do 3 mm nadwymiar z firm jak Cosworth,Wiseco czy J.E.
F

Z drugiej strony oni zrobia tloki jakie zechcerz,,,,,,,,,800-900 $ :shock:

Fabryczny nadwymier to przewaznie,0.5 mm,nie warte zachodu moim zdaniem,,,,,,,

Sportowe motocykle najnowszych generacji,tzn R1,R6,1000RR etc maja zoptymalizowane glowice,uklad wydechowy,walki rozrzadu,etc do standardowego wymiaru tloka,czy tez pojemnosci.
Samo tylko wrzucenie "duzych" tlokow niewiele da czy tez nie jest warte zachodu.Potrzebne jest kompleksowe podresowanie calego silnika.
Czesto np okazuje sie ze standardowe korbowody sa za slabe,( GSXR 1000),czy tez glowica nie "oddycha" dobrze i "zatyka" sie na wysokich obrotach po zwiekszenie cylindrow o 2.5 mm.

Z drugiej strony niektore silniki reaguja bardzo dobrze na ta modyfikacje,np cbr 1100xx czy tez ZX12R.

To zalezy.
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez dondi » 6/6/2016, 08:00

wyczyszczony przez leff
MOTOCYKLE - CZĘŚCI - SERWIS
dondi
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/6/2016, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez max650 » 23/6/2016, 11:12

Regeneracja nikasilu jest b.droga i raczej nieopłacalna, zwłaszcza, że nie pewności co do trwałości takiego rozwiązania.
Taniej kupić używany cylinder lub zdecydować się na tulejowanie starego (wtłaczana jest żeliwna tuleja).
max650
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dondi » 23/6/2016, 12:54

Cena nikasilu tu 850 zł - jeśli ktoś potrzebowałby to proszę o kontakt do mnie a chętnie pomogę.

Używany cylinder po nikasilu to koszt w zależności od modelu 1300-1800 zł, tak więc czasami bardziej opłaca się jednak odda go do nikasilu - po tym jest jak nowy a tulejowanie jednak niszczy cylinder i nie da się go już oddac na nicasil

Większość firm żąda dodatkowo ok 400 zł za wysyłkę - znam firmę, która robi to za 50 zł, więc jest jeszcze taniej.

NICASIL który ja znam jest wykonywany w Anglii w LANGCOURT, na cylinder nabijany jest numer, po którym można sobie sprawdzi jego historię, jest także gwarancja na taką usługę.

W razie pytań proszę o PW a chętnie pomogę
MOTOCYKLE - CZĘŚCI - SERWIS
dondi
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/6/2016, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości




na górê