[biblioteka] Smarowanie łańcucha i konserwacja...
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Smarowanie łańcucha i konserwacja...
Dyskusja na temat: Smarowanie łańcucha i konserwacja motocykla - co i jak?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Smarowanie łańcucha i konserwacja motocykla - co i jak?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Smarowanie łańcucha i konserwacja motocykla - co i jak?
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A jezeli mam filter nie zgabki, lecz z jakiegos "papieru" to tez go nasaczac? Normalnie go trzepie i przeczyszczam sprezarka.
pozdr.<br><hr>Mateusz
pozdr.<br><hr>Mateusz
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To czym w końcu najlepiej nasmarować boczną stopkę, podnóżki, dźwignię zmiany biegów, dźwignię hamulca nożnego i stacyjkę? <br><hr>Andrzej
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
z taki filtrami raczej nie ma co kombinować można jedynie przedmuchać powietrzem lub wymienić na nowy <br><hr>sebalamKomentatorzy napisał(a):A jezeli mam filter nie zgabki, lecz z jakiegos "papieru" to tez go nasaczac? Normalnie go trzepie i przeczyszczam sprezarka.
pozdr.<br><hr>Mateusz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Trochę zastanawiający ten instruktaż.
1. Jeśli niesmarowana stopka rozwali się po "parunastu" latach no to faktycznie straszne ;-]
2. Nie czyścić łańcucha przed smarowaniem? Nawet proste potraktowanie naftą + szmata? Mój łańcuch po jeździe w deszczu trójmiejskimi ulicami jest totalnie uwalony. Zalanie tej mazi smarem i to w takich ilościach jak na filmiku to chyba nie jest najmądrzejsze rozwiązanie?
3. Nie wycieramy nadmiaru smaru z łańcucha? Toż to się zaraz oblepi wszystkim co tylko na ulicy się znajdzie...<br><hr>szu
1. Jeśli niesmarowana stopka rozwali się po "parunastu" latach no to faktycznie straszne ;-]
2. Nie czyścić łańcucha przed smarowaniem? Nawet proste potraktowanie naftą + szmata? Mój łańcuch po jeździe w deszczu trójmiejskimi ulicami jest totalnie uwalony. Zalanie tej mazi smarem i to w takich ilościach jak na filmiku to chyba nie jest najmądrzejsze rozwiązanie?
3. Nie wycieramy nadmiaru smaru z łańcucha? Toż to się zaraz oblepi wszystkim co tylko na ulicy się znajdzie...<br><hr>szu
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
tetrf referf werfer<br><hr>ededeKomentatorzy napisał(a):A GDZIE FILMIK !!!<br><hr>gbdsf<br>Komentatorzy napisał(a):już jest <br><hr>komentatorek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a w programie motocyklicznie na tvn turbo powiedzieli zeby lancuh smarowac najlepiej olejem silnikowym. (tak troche dziwnie bo olej moze ma dobre wlasciwosci smarujace ale przeciez jest żadki, nie tężeje no i chlapie...) co w zwiazku z tym ? <br><hr>gruby19
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Smarowanie na biegu
<a href="http://www.scigacz.pl/Obowiazki,motocyklisty,w,stosunku,do,motocykla,279.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Obowiazki,motocyklisty,w,stosunku,do,motocykla,279.html</a><br><hr>pawlos133
<a href="http://www.scigacz.pl/Obowiazki,motocyklisty,w,stosunku,do,motocykla,279.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Obowiazki,motocyklisty,w,stosunku,do,motocykla,279.html</a><br><hr>pawlos133
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wydaje mi sie, ze nie po to sa te wszystkie smary do lancuchow o-ringowy, czy x-ringowych zeby go olejem silnikowym smarowac <br><hr>TDMKomentatorzy napisał(a):a w programie motocyklicznie na tvn turbo powiedzieli zeby lancuh smarowac najlepiej olejem silnikowym. (tak troche dziwnie bo olej moze ma dobre wlasciwosci smarujace ale przeciez jest żadki, nie tężeje no i chlapie...) co w zwiazku z tym ? <br><hr>gruby19<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zainspirowany tym filmikiem posmarowałem sobie stopkę olejem przekładniowym Hipol, który stosuję też do łańcucha. Nagle nie muszę się ze stopką siłować <br><hr>motórzystaKomentatorzy napisał(a):To czym w końcu najlepiej nasmarować boczną stopkę, podnóżki, dźwignię zmiany biegów, dźwignię hamulca nożnego i stacyjkę? <br><hr>Andrzej<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Smarem do lozysk i starczy<br><hr>rKomentatorzy napisał(a):To czym w końcu najlepiej nasmarować boczną stopkę, podnóżki, dźwignię zmiany biegów, dźwignię hamulca nożnego i stacyjkę? <br><hr>Andrzej<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
no tak jesli filtr jest filtrem z bibuly , papieru.Komentatorzy napisał(a):A jezeli mam filter nie zgabki, lecz z jakiegos "papieru" to tez go nasaczac? Normalnie go trzepie i przeczyszczam sprezarka.
pozdr.<br><hr>Mateusz<br>Komentatorzy napisał(a):z taki filtrami raczej nie ma co kombinować można jedynie przedmuchać powietrzem lub wymienić na nowy <br><hr>sebalam<br>
Jesli to filtr sportowy , bawelniany z siatka metalowa to sie go myje i nasacza specjalnym olejem (i najczesiej takie kupuje sie raz na motocykl) ale bron od przedmuchiwania powietrzem<br><hr>o
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Filtr papierowy nadaje się jedynie do wymiany. <br><hr>3eskiKomentatorzy napisał(a):A jezeli mam filter nie zgabki, lecz z jakiegos "papieru" to tez go nasaczac? Normalnie go trzepie i przeczyszczam sprezarka.
pozdr.<br><hr>Mateusz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zdaje się że prowadzący dodał że smaruje gęściejszym olejem przekładniowym. W każdym bądź razie dużo serwisówek zaleca takie właśnie smarowanie i ostrzega przed preparatami które niby są do łańcuchów ale mogą uszkadzać gumowe o-ringi. Może się to sprawdza jeśli mamy zamontowany system ciągłego smarowania ale w przypadku np. ścigaczy to raczej trzeba używać czegoś co nie chlapie tak.<br><hr>BaboonKomentatorzy napisał(a):a w programie motocyklicznie na tvn turbo powiedzieli zeby lancuh smarowac najlepiej olejem silnikowym. (tak troche dziwnie bo olej moze ma dobre wlasciwosci smarujace ale przeciez jest żadki, nie tężeje no i chlapie...) co w zwiazku z tym ? <br><hr>gruby19<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wypadało by uzupełnić instrukcje dotyczącą smarowania linek. Radziłbym zwrócić szczególną uwagę na olej używany do tej operacji. Oleje silnikowe stricte motocyklowe nie spełniają wystarczająco swojej roli z racji braku właściwości zmniejszających tarcie co po odparowaniu benzyny może skutkować pogorszeniem pracy cięgien.<br><hr>popiel
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości