[ZX9R 01'] Czy to koniec amora tylnego?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
[ZX9R 01'] Czy to koniec amora tylnego?
Witam!!
ostatnio na nierownosciach (wiekszych)cos mi stuka poczatykowo myslalem ze to luzny akumulator... Dzwiek wydobywa sie lasnie jakby spad d..y kierowcy...
Dzis jak moto stal na kolach a ja chwycilem go za ogon i zaczolem dociskac i pociagac do gory.... W momencie "podnoszenia" tylu czuc takie "stukniecie" opor amortyzatora.... i tu pytanie czy to jego koniec ? jak sprawdzicz czy dziala on poprawnie i czy wogole dziala czy czsami sama sprezyna nie przenosi drgań????
w amorku mam mala srobke "s" i "h"gdie jest miekko a gdzie twardo i ile obrotow trzeba zrobic ta srobka???
Łancuch naciagniety..
ostatnio na nierownosciach (wiekszych)cos mi stuka poczatykowo myslalem ze to luzny akumulator... Dzwiek wydobywa sie lasnie jakby spad d..y kierowcy...
Dzis jak moto stal na kolach a ja chwycilem go za ogon i zaczolem dociskac i pociagac do gory.... W momencie "podnoszenia" tylu czuc takie "stukniecie" opor amortyzatora.... i tu pytanie czy to jego koniec ? jak sprawdzicz czy dziala on poprawnie i czy wogole dziala czy czsami sama sprezyna nie przenosi drgań????
w amorku mam mala srobke "s" i "h"gdie jest miekko a gdzie twardo i ile obrotow trzeba zrobic ta srobka???
Łancuch naciagniety..
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
co do luzow to pewien nie niejstem.. hyc moze ... ale mi sie wydaje ze to takie uderzanie w "granicznik" wahacza tzn maxymalne wyciagniecie amortyzatora... tak mi sie to wydaje... bede mysial pokombinowac z ta srobka....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Amortyzator zrobił się bardziej miękki ale możesz temu pomóc:
taką duża nakrętka i jej kontra to skręcaj ją tak byś widział więcej zwoju na nimi. Wkręć je tak by było centymetr więcej go widać od góry - to jest wstępne napięcie sprężyny. Druga rzecz to rebound ustaw pół na pół między H i S i od tego startuj Jak nie pomoże to dawaj twardziej na tych dużych nakrętkach Luz na wahaczu to sprawdź podnosząc na bok na nóżce motocykl i niech Ci ktoś go przytrzyma i ruszaj kołem na lewo i prawo, później trzymając za ramiona wahacza rób to samo. Ma nie być żadnego luzu. Sprawdź także mocowanie amortyzatora na ramy od góry i od dołu czy nie widać żadnych pęknięć oraz czy śruby są dokręcone. Szczególnie ta górna. Sprawdź też czy nic nie ma prawa obijać się o niego podczas jego pracy. Wiesz - ciśnienie w oponie niskie też daje znać w postaci dobić (tyle że nierówności do felgi). nadmuchaj laczka na 2,9 bara.
Daj znać jak tam idzie z tym.
ps. jak po zabiegach gaziorowych moto jeździ?
taką duża nakrętka i jej kontra to skręcaj ją tak byś widział więcej zwoju na nimi. Wkręć je tak by było centymetr więcej go widać od góry - to jest wstępne napięcie sprężyny. Druga rzecz to rebound ustaw pół na pół między H i S i od tego startuj Jak nie pomoże to dawaj twardziej na tych dużych nakrętkach Luz na wahaczu to sprawdź podnosząc na bok na nóżce motocykl i niech Ci ktoś go przytrzyma i ruszaj kołem na lewo i prawo, później trzymając za ramiona wahacza rób to samo. Ma nie być żadnego luzu. Sprawdź także mocowanie amortyzatora na ramy od góry i od dołu czy nie widać żadnych pęknięć oraz czy śruby są dokręcone. Szczególnie ta górna. Sprawdź też czy nic nie ma prawa obijać się o niego podczas jego pracy. Wiesz - ciśnienie w oponie niskie też daje znać w postaci dobić (tyle że nierówności do felgi). nadmuchaj laczka na 2,9 bara.
Daj znać jak tam idzie z tym.
ps. jak po zabiegach gaziorowych moto jeździ?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
dzis nie bede juz nic robil bo odpoczywam ale dzieki za info moze jtro dam anc co i jak !!!myslalem ze to moze łancuch wiec go naciagnolem i jakby troszke ustalo to stukanie a moze mam zjechane slizgacze łancucha i to klepanie łancucha jest ??? bo dziekje sie to glownie na luzie ....
Przemo jeszcze raz dzieki moto chodzi rowno i jak narazie 280km/h leci nie bylo jeszcze za bardzo cieplo ale temperature tez trzyma w miare rowno...
najgorsze tylko to ze w niedziele przyjechalem do pracy patrze a tu nie mam korka od zbiorniczka wyrownawczego (nie dokrecilismy go) ale juz zamowiony koszt ok 8zł
POZDRO
Przemo jeszcze raz dzieki moto chodzi rowno i jak narazie 280km/h leci nie bylo jeszcze za bardzo cieplo ale temperature tez trzyma w miare rowno...
najgorsze tylko to ze w niedziele przyjechalem do pracy patrze a tu nie mam korka od zbiorniczka wyrownawczego (nie dokrecilismy go) ale juz zamowiony koszt ok 8zł
POZDRO
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Po pierwsze sprawdz czy nie amor nie cieknie potem sprawdz tak jak koledzy wczesniej napisali czy nie ma zadnych luzow,sprawa z zawieszeniem jest dosyc skomplikowana,seryjne amortyzatory nie sa szczytem techniki duzo lepsze sa tuningowe,co jakis czas powinno sie wymieniac w nich olej pomijam fakt ze sprezyna powinna byc dobrana do twojej wagi zeby zawieszenie pracowalo poprawnie zarowno z przodu jak i z tylu,ustawienia preload czyli napiecia wstepnego sprezyny compression i rebound to juz dostrajanie pod twoje potrzeby role gra styl jazdy ,stan oleju w amorze(swierzy- wypracowany) nawet teperatura oleju bo inaczej zachowuje sie zimny amor a inaczej rozgrzany po jezdzie,jesli nie masz wyciekow i luzow daj to obejrzec komus kto ma wiedze na ten temat bo zawieszenia w motocyklu to naprawde temat rzeka pozdrawiam
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
FZ 1 street
- gato271
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
- Lokalizacja: usa
O ile sie orientuje to rzeczywiscie masz centralny amor gazowy w ktorym nie wymienia sie oleju,to co napisalem o wymianie oleju odnosi sie do amorow aftermarket takich jak ohlins czy penske,seryjne amory po pewnym przebiegu traca swoje wlasciwosci i nadaja sie do wymiany(sa nierozbieralne),natomiast ohlinsa i tym podobne mozesz rozebrac wymienic w nim olej nabic gazem i jezdzic dalej
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
FZ 1 street
- gato271
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
- Lokalizacja: usa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości