Odprostowanie zbiornika, czy jest jakis sposob?
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Odprostowanie zbiornika, czy jest jakis sposob?
Jak w temacie czy jest jakis sposob na od prostowania zbiornika paliwa? sa na wgniotach lekkie rysy czy jak sie je wy szpachluje nie bedzie pekac?
kupił bym jakis Nowy_ urzywany, ale znalesc nie moge;/
kupił bym jakis Nowy_ urzywany, ale znalesc nie moge;/
- radziu88
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 29/4/2010, 20:50
- Lokalizacja: białsytok
Ja mam metodę, którą zrobiłem bak od F3 (była duża wgniotka), aczkolwiek na tym forum zostanę uznany za samobójcę i wariata, także nie powiem jak
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
radziu88 napisał(a):Mowisz o podpaleniu oparow w zbiorniuku??
NO nie do końca - ja prostowałem fakt - palnikiem acetylenowo - tlenowym - ale najpierw prawie do pełna wody, potem na otwartym wlewie wypalałem wszystkie opary (wszystkich się nie da - wypali się tylko część - ale trzeba to w miarę dokładnie robić, bo i tak dużo tego zostaje), zamknąłem korek, ustawiłem bak tak, aby odrobina powietrza w zbiorniku była właśnie nad wgniotem i grzałem palnikiem - od czasu do czasu było takie dosyć "pufffff" (ok, trochę więcej niż puffff ) i wyszło, jak wyszło - szału nie ma, ale na moje - może być
http://img43.imageshack.us/i/94625846.jpg/ (otwórz link)
http://img683.imageshack.us/i/97425036.jpg/ (otwórz link)
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
nismo napisał(a):Możesz sobie z drewna wyrobić "przedmioty" którymi wypchniesz wgnioty w baku, znajomy tak zrobił i naprawde świetnie to wyszło.
Ciekawe w jakim zbiorniku ?
W motocyklowym cienko z dostępem do środka.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
arcadioo997 zajebiscie Ci to wyszło.
No bobra a jak sie "profiluje " zbiornik jak ty masz?? bo jak nie uda sie mi go wypotowac to go wegne zebym mogl spokojnie na nim siadac.
Jeszcze nie mam konkretnej koncepcji co do moto, albo do porowadzam do stanu przed wypadkowego albo zaczniemy zabawe w streeta.
No bobra a jak sie "profiluje " zbiornik jak ty masz?? bo jak nie uda sie mi go wypotowac to go wegne zebym mogl spokojnie na nim siadac.
Jeszcze nie mam konkretnej koncepcji co do moto, albo do porowadzam do stanu przed wypadkowego albo zaczniemy zabawe w streeta.
- radziu88
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 29/4/2010, 20:50
- Lokalizacja: białsytok
Do profilowania takiego zbiornika potrzeba młotek, drewniany klocek i... dużo cierpliwości, bo im dokładniej wklepiesz, tym mniej szpachlu trzeba położyć. Ale zabawy jest duuuuużo. Po wgnieceniu - szpachel konstrukcyjny, a na koniec zwykły, cała góra szlifowania i jest ok
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
Trimix napisał(a):jest takie urządzenie , które nazywa się spotter - jest używane w blacharstwie pojazdowym do bez inwazyjnej naprawy karoserii .
Nie wiem jak duża jest ta wgniotka, ale w moim moto nie zdało to egzaminu, była zbyt mała. Spotter to fajny sprzet, ale jak zbiornik i tak ma isc pod szpachle i lakier to zwykły puller bedzie skuteczniejszy. Zminimalizuje to tez ilsc uzywanej szpachli.
Dla wyjasnienia puller to taka niby spawarka, przyspawujesz nią do naprawianego elementu cos na wzor elektrody, na elektrodzie masz ruchomy ciężarek, ktory po przyspawaniu przesuwasz energicznie do końca elektrody uderzjąc w ogranicznik na jej końcu. I tak raz przy razie wyciągając blache.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Wyciąganie wgnieceń za pomocą suchego lodu ponoć się świetnie sprawdza. Może warto poszukać jakiegoś zakładu w którym stosują taką metodę?
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Vergon napisał(a):
Dla wyjasnienia puller to taka niby spawarka, przyspawujesz nią do naprawianego elementu cos na wzor elektrody, na elektrodzie masz ruchomy ciężarek, ktory po przyspawaniu przesuwasz energicznie do końca elektrody uderzjąc w ogranicznik na jej końcu. I tak raz przy razie wyciągając blache.
włąśnie świetnie świadomie bądz przez przypadek opisałeś zasadę działania spottera - mamy taki , fakt cena profesjonalnego powala na kolana , lecz efektywność napraw gwarantowana
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
włąśnie świetnie świadomie bądz przez przypadek opisałeś zasadę działania spottera - mamy taki , fakt cena profesjonalnego powala na kolana , lecz efektywność napraw gwarantowana
To sie chyba nie zrozumielismy. tzn pomylilem sprzety myslac o spotterze.
Zreszta co firma to inna nazwa, na pullera czesto mowi sie po prostu jeżyk
A swoja droga spotter/puller to wg. Ciebie bez inwazyjna metoda napraw blacharskich? Bez inwazyjna metoda nie narusza powierzchni lakieru a oba urzadzenia działają inwazyjnie.
Bez inwazyjna metoda, o ktorej myslalem (i ktorej nazwe pomylilem z Twoim spotterem) polega na przyklejaniu plastikowych grzybków w miejscu wgniotki na rozgrzany, sprecjalistyczny klej. Po wyschnięciu na ten grzybek zaklada sie wyciągarke, ktorą z kolei jej ramionami zapiera sie o bak i wykręcając srube połączona z grzybkiem wyciąga sie wgniecenia. To tak w uproszczeniu.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Mysle, ze kazdy dobry blacharz ma taki sprzet.
W ostatecznosci mozesz przyspawywac np. małe podkładki lub sruby i za nie wyciagac, ale efekt bedzie zdecydowanie gorszy. Z grubsza wyciagniesz, połozysz szpachle i pozniej sprzedasz jako bezwypadkowy ;)
W ostatecznosci mozesz przyspawywac np. małe podkładki lub sruby i za nie wyciagac, ale efekt bedzie zdecydowanie gorszy. Z grubsza wyciagniesz, połozysz szpachle i pozniej sprzedasz jako bezwypadkowy ;)
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość