[KTM 250 EXC] KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest...
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[KTM 250 EXC] KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest...
Dyskusja na temat: KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest tylko jeden
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest tylko jeden
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest tylko jeden
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
własnie takiego porównania szukałem zwłaszcza jesli chodzi o koszty dwu i czterosuwa teraz mam znacznie lepszy pogląd na ten temat pozdrawiam <br><hr>endurofan1
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Nowoczesny jednocylindrowiec z dwoma wałkami rozrządu w głowicy pracuje równo i płynnie." A od kiedy to exc 450 ma dwa walki???<br><hr>wujek dobra rada
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ja cały czas się zastanawiam, co będzie szybsze na torze. Biorąc pod uwagę, ze jeździ profesjonalista...<br><hr>kw
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
moce obydwu maszyn sa zblizone podobno zatem gdy bedzie sypał profesjonalista który jest wstanie ostatnie soki wyciosnac z maszyn to mysle ze wyniki powinny byc bardzo zblizone w przypadku amatora ze wzgledu na znacznie lepsze ododawanie mocy powinien byc taki amator szybszy na 4 suwie aczkolwiek dwusów jest lzejszy z tego artykułu wynika to tylko przypuszczenia moje generalnie tez jest tak ze z jednej strony w przypadku kogos kto potrafi wycisnac wsyztsko z maszyny niby oddawanie mocy niema takiego znaczenia bo taki ktos ciagle bedzie na czerwonej kresce na obrotomierzu jednak jest tez taka prawda ze gdy moto ciagnie mocno juz z dołu nietraciy sie cennych setnych sekundy na wbijanie kolejnych biegów wychodzac z zakretu na oko ciezko to wycenic na torze wyscigowym dla szosowych moto niemam watpliwosci ze gdyby porownac dwa mto o tej samej mocy i masie zwiechach i calej reszcie ale jeden by ciagnal pieknie w calym zakresie a drugi mialby power pomiedzy 8 a 11 tys tylko to praktycznie roznicy w czasie na jednym kółku by niebyło wcale gdyby zasiadał maszyny profesjonalista bo amator pewnie by wycisnal tak rozne wyniki ze niewiadomo nbby bylo co do czego i zapewne duzo lepsze na tym co pieknie ciaggnie w calym zakresie na obrotomierzu natomiast co do toru crosowego to niewiem tam sie leci w takich koleinach ze miarodajne mierzenie czasów i powtarazalnosc jak na torze asfaltowym pewnie bedzie duzo gorsza najlepiej wpierniczyc na moto kogos kto faktycznie umie jezdzic i sprawdzic:) a w gazecie motocykl pare razy byly porownywane na torze rozne maszyny crosowe dwu i 4 suwowe jednak niepamietam wyników zgubiłem gazete <br><hr>endurofan1Komentatorzy napisał(a):A ja cały czas się zastanawiam, co będzie szybsze na torze. Biorąc pod uwagę, ze jeździ profesjonalista...<br><hr>kw<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Też się zastanawiałem, chyba chodzi o to, że nie leje się mieszanki, tylko jest zbiornik oleju z dozownikiem do paliwa, a ten olej się wymienia (nie spalony). Autorze, odezwij się <br><hr>dawidKomentatorzy napisał(a):"EXC 250:
- wymiana oleju w silniku, co 10 mh,"
A to nowość <br><hr>cwiartka<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hej! Pewnie - wkradł się błąd. Wielkie dzięki za czujność! <br><hr>Michał MikulskiKomentatorzy napisał(a):"Nowoczesny jednocylindrowiec z dwoma wałkami rozrządu w głowicy pracuje równo i płynnie." A od kiedy to exc 450 ma dwa walki???<br><hr>wujek dobra rada<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W wyczynowych motocyklach nie ma dozowników oleju, mieszankę robi się wcześniej. Chodzi o wymianę oleju silnikowego - to bardzo ważne, żeby robić to regularnie (zwłaszcza w 4T). Pamiętajcie, że motogodzina nie jest równa normalnej godzinie - o dokładny przelicznik proszę pytać na Forum Manhatana. Porządny olej kosztuje około 40 zł, czyli znośnie. <br><hr>Michał MikulskiKomentatorzy napisał(a):"EXC 250:
- wymiana oleju w silniku, co 10 mh,"
A to nowość <br><hr>cwiartka<br>Komentatorzy napisał(a):Też się zastanawiałem, chyba chodzi o to, że nie leje się mieszanki, tylko jest zbiornik oleju z dozownikiem do paliwa, a ten olej się wymienia (nie spalony). Autorze, odezwij się <br><hr>dawid<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z doświadczenia wiem, że jest tak - amator szybciej pojedzie na 4T, a zawodnik pojedzie porównywalnie - dużą rolę odgrywa w takim przypadku podłoże. <br><hr>Michał MikulskiKomentatorzy napisał(a):A ja cały czas się zastanawiam, co będzie szybsze na torze. Biorąc pod uwagę, ze jeździ profesjonalista...<br><hr>kw<br>Komentatorzy napisał(a):moce obydwu maszyn sa zblizone podobno zatem gdy bedzie sypał profesjonalista który jest wstanie ostatnie soki wyciosnac z maszyn to mysle ze wyniki powinny byc bardzo zblizone w przypadku amatora ze wzgledu na znacznie lepsze ododawanie mocy powinien byc taki amator szybszy na 4 suwie aczkolwiek dwusów jest lzejszy z tego artykułu wynika to tylko przypuszczenia moje generalnie tez jest tak ze z jednej strony w przypadku kogos kto potrafi wycisnac wsyztsko z maszyny niby oddawanie mocy niema takiego znaczenia bo taki ktos ciagle bedzie na czerwonej kresce na obrotomierzu jednak jest tez taka prawda ze gdy moto ciagnie mocno juz z dołu nietraciy sie cennych setnych sekundy na wbijanie kolejnych biegów wychodzac z zakretu na oko ciezko to wycenic na torze wyscigowym dla szosowych moto niemam watpliwosci ze gdyby porownac dwa mto o tej samej mocy i masie zwiechach i calej reszcie ale jeden by ciagnal pieknie w calym zakresie a drugi mialby power pomiedzy 8 a 11 tys tylko to praktycznie roznicy w czasie na jednym kółku by niebyło wcale gdyby zasiadał maszyny profesjonalista bo amator pewnie by wycisnal tak rozne wyniki ze niewiadomo nbby bylo co do czego i zapewne duzo lepsze na tym co pieknie ciaggnie w calym zakresie na obrotomierzu natomiast co do toru crosowego to niewiem tam sie leci w takich koleinach ze miarodajne mierzenie czasów i powtarazalnosc jak na torze asfaltowym pewnie bedzie duzo gorsza najlepiej wpierniczyc na moto kogos kto faktycznie umie jezdzic i sprawdzic:) a w gazecie motocykl pare razy byly porownywane na torze rozne maszyny crosowe dwu i 4 suwowe jednak niepamietam wyników zgubiłem gazete <br><hr>endurofan1 <br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No ja właśnie pamiętam te wyniki. Te testy są na stronie <a href="http://www.motocykl.pl" target="blank" class="link">www.motocykl.pl</a> jak wpiszesz w wyszukiwarkę mastercross. Tam tylko raz wygrał 2suw- Kawasaki kx 250 w 2006 roku. Poza tym najlepsza była zwykle honda crf 450. Tyle ze tam wszyscy testujący to amatorzy, był tylko jeden profesjonalny zawodnik. I tak na przykład ktm sx 125 który był najlżejszy i najmocniejszy znalazł się dopiero chyba na 3 miejscu i to w klasie 2T... Zresztą... 2T 4ever!<br><hr>kwKomentatorzy napisał(a):A ja cały czas się zastanawiam, co będzie szybsze na torze. Biorąc pod uwagę, ze jeździ profesjonalista...<br><hr>kw<br>Komentatorzy napisał(a):moce obydwu maszyn sa zblizone podobno zatem gdy bedzie sypał profesjonalista który jest wstanie ostatnie soki wyciosnac z maszyn to mysle ze wyniki powinny byc bardzo zblizone w przypadku amatora ze wzgledu na znacznie lepsze ododawanie mocy powinien byc taki amator szybszy na 4 suwie aczkolwiek dwusów jest lzejszy z tego artykułu wynika to tylko przypuszczenia moje generalnie tez jest tak ze z jednej strony w przypadku kogos kto potrafi wycisnac wsyztsko z maszyny niby oddawanie mocy niema takiego znaczenia bo taki ktos ciagle bedzie na czerwonej kresce na obrotomierzu jednak jest tez taka prawda ze gdy moto ciagnie mocno juz z dołu nietraciy sie cennych setnych sekundy na wbijanie kolejnych biegów wychodzac z zakretu na oko ciezko to wycenic na torze wyscigowym dla szosowych moto niemam watpliwosci ze gdyby porownac dwa mto o tej samej mocy i masie zwiechach i calej reszcie ale jeden by ciagnal pieknie w calym zakresie a drugi mialby power pomiedzy 8 a 11 tys tylko to praktycznie roznicy w czasie na jednym kółku by niebyło wcale gdyby zasiadał maszyny profesjonalista bo amator pewnie by wycisnal tak rozne wyniki ze niewiadomo nbby bylo co do czego i zapewne duzo lepsze na tym co pieknie ciaggnie w calym zakresie na obrotomierzu natomiast co do toru crosowego to niewiem tam sie leci w takich koleinach ze miarodajne mierzenie czasów i powtarazalnosc jak na torze asfaltowym pewnie bedzie duzo gorsza najlepiej wpierniczyc na moto kogos kto faktycznie umie jezdzic i sprawdzic:) a w gazecie motocykl pare razy byly porownywane na torze rozne maszyny crosowe dwu i 4 suwowe jednak niepamietam wyników zgubiłem gazete <br><hr>endurofan1 <br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ja sie właśnie zastanawiam nad zakupem exc 450 takiego jak z tych testów ale te koszty troszke przerazaja;/<br><hr>Dzesiu10
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zapomnieli dodać to ile będzie kosztowała naprawa jak się coś zepsuje lub urwie w silniku. A tak swoją drogą to każdy rutynowy przegląd robi co tyle godzin ile sam ustali. PZDR )<br><hr>gośc
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Te czasy z instrukcji sÄ… z kosmosu.
jezdze 450 EXCR od nowosci 92mh i ok 3500km teraz. Mam w ekipe 2 inne EXC450 moj rocznik (09) i 3, 530tki (09-08). W praktyce wszyscy wydalismy na serwis motocykli podobnie .. pare stówek na olej i filtry.. Nic sie nie dzieje.. zawory sprawdzamy.. tloki co 90mh.. wymienia sie co min 120mh. Korby jak w wiekszosci moto co 2gi tlok lub jesli czuc luzy, zuzycie etc. Zawory kazdy sprawdzi w naszych moto nigdy nie musialy byc regulowane.. siedza jak trzeba.
Z czesci explo jedynie zimmering sie wymienia pod zebatka przednia najczesciej i dzwignia biegow (grosze ok 20-30zl oryginaly)
Mi sie sprzeglo powoli konczy ale przekladki to 200zl ok i lecisz dalej jakies EBC np.
Przy ok 80mh to ludzie w SXF450 amatorskie klasy CC i MX wymieniaja.. a nie w enduro. Olej castrol jest po ok 130zl Racing 4tza 4L.. i bajki o tym ze castrol niszczy silnik to kolejna bzdura. Wszyscy latamy na castrolu od nowosci i SXFy w klubie tez i 0 problemow.<br><hr>Amen77
jezdze 450 EXCR od nowosci 92mh i ok 3500km teraz. Mam w ekipe 2 inne EXC450 moj rocznik (09) i 3, 530tki (09-08). W praktyce wszyscy wydalismy na serwis motocykli podobnie .. pare stówek na olej i filtry.. Nic sie nie dzieje.. zawory sprawdzamy.. tloki co 90mh.. wymienia sie co min 120mh. Korby jak w wiekszosci moto co 2gi tlok lub jesli czuc luzy, zuzycie etc. Zawory kazdy sprawdzi w naszych moto nigdy nie musialy byc regulowane.. siedza jak trzeba.
Z czesci explo jedynie zimmering sie wymienia pod zebatka przednia najczesciej i dzwignia biegow (grosze ok 20-30zl oryginaly)
Mi sie sprzeglo powoli konczy ale przekladki to 200zl ok i lecisz dalej jakies EBC np.
Przy ok 80mh to ludzie w SXF450 amatorskie klasy CC i MX wymieniaja.. a nie w enduro. Olej castrol jest po ok 130zl Racing 4tza 4L.. i bajki o tym ze castrol niszczy silnik to kolejna bzdura. Wszyscy latamy na castrolu od nowosci i SXFy w klubie tez i 0 problemow.<br><hr>Amen77
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Te serwisy i wymiany poszczególnych części to jest raczej dla zawodnika który wykorzystuje 100% mocy tego motocykla , dla amatora który poleci sobie w góry itp.. to trzeba wydłużyć sobie x3.Sam posiadam exc 450 i ma 100mth silnik pracuje jak złoto.<br><hr>adam77
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Odnośnie artykułu:
6x zwykły serwis, 350 zł - dlaczego policzono 6 x serwis za 350zł, jeżeli różni się on tylko kontrolą luzów zaworowych (czy ta kontrola za każdym razem, to koszt aż 200zł?). Wątpię. Druga kwestia: dlaczego nie doliczono do kosztów 100mth eksploatacji 2T ceny oleju do mieszanki? Wg. mnie jeżeli daje się w palnik to koszta są zbliżone (pomińmy koszt wymiany zaworów, bo to w przypadku 4T oczywiste - w końcu w 2T również mamy zawory, które mogą ulec uszkodzeniu = także są drogie. Korbowód wymieniamy w obu maszynach. Dwa tłoki w 2T (uwaga na nikasil?! - lubi się wytrzeć przy kanałach), jeden w 4T (100mth). Ułożyskowanie skrzyni biegów podobne, kosz sprzęgłowy również. Na zakończenie napiszę, że powyższe wypociny i tak są zbędne. Chce się jeździć, trzeba za to płacić. Czy to 2T, czy 4T. Pozdrawiam<br><hr>Mateo
6x zwykły serwis, 350 zł - dlaczego policzono 6 x serwis za 350zł, jeżeli różni się on tylko kontrolą luzów zaworowych (czy ta kontrola za każdym razem, to koszt aż 200zł?). Wątpię. Druga kwestia: dlaczego nie doliczono do kosztów 100mth eksploatacji 2T ceny oleju do mieszanki? Wg. mnie jeżeli daje się w palnik to koszta są zbliżone (pomińmy koszt wymiany zaworów, bo to w przypadku 4T oczywiste - w końcu w 2T również mamy zawory, które mogą ulec uszkodzeniu = także są drogie. Korbowód wymieniamy w obu maszynach. Dwa tłoki w 2T (uwaga na nikasil?! - lubi się wytrzeć przy kanałach), jeden w 4T (100mth). Ułożyskowanie skrzyni biegów podobne, kosz sprzęgłowy również. Na zakończenie napiszę, że powyższe wypociny i tak są zbędne. Chce się jeździć, trzeba za to płacić. Czy to 2T, czy 4T. Pozdrawiam<br><hr>Mateo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Sam jestem fanem 4T:dzwiek swietny i odejscie z olu,ale rozum mowi 2T.Praktycznie amator moze spokojnie wyjezzic 2 sezony bez zadnych wymian tylko olej a jak sie cos spieprzy to max koszt 1500zl a w czterosuwie niech poja zawory to tylko placz...taka prawda
<br><hr>yz250
<br><hr>yz250
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No właśnie się zastanawiam, bo chciałbym kupic crossa na najbliższy sezon, yamaha yz 125 albo yzf 250, rocznik najchętniej 2005, czytalem mastercross z tego roku i yamahy wypadły najlepiej. Fakt, czterosuw ma dużo lepszy ciąg od dołu, łągodniej rozwiaj moc etc. ale jest cięższy, no i koszty... Więc zostaje 2t, bardzo podatny na tuning <br><hr>kwKomentatorzy napisał(a):Sam jestem fanem 4T:dzwiek swietny i odejscie z olu,ale rozum mowi 2T.Praktycznie amator moze spokojnie wyjezzic 2 sezony bez zadnych wymian tylko olej a jak sie cos spieprzy to max koszt 1500zl a w czterosuwie niech poja zawory to tylko placz...taka prawda
<br><hr>yz250<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość