[biblioteka] Światła mijania w dzień - używać czy...
Zaraz ktoś napisze - a skąd te dane? Skąd mam wiedzieć, że prawdziwe?Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>
I tak w kółko.<br><hr>jaga
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Do bycia redaktorem na portalu "Geodeci.pl" może wystarczy.<br><hr>gumiśKomentatorzy napisał(a):Najbardziej rozśmieszył mnie "argument" autora, że jakiś milicjant coś powiedział.
A może by tak autor poszukał innych środowisk opiniotwórczych?
Jak milicja stoi w krzakach to się z nich śmiejecie, że głupki, a teraz to wielcy fachowcy.
Ktoś mi pokaże fachowca z milicji, który robił na ten temat badania? Nie!
Bo takie badania nie istnieją. Koleś mówi co mu każą jego przełożeni, których przełożonym jest minister z partii, która wprowadziła ten nakaz i wzięła za to kasę. Więc co ma mówić?
To tak jakby zapytać Hansa Franka czy Hitler to spoko gość.<br><hr>january<br>Komentatorzy napisał(a):Ten "milicjant" jest bardzo wysoko postawionym funkcjonariuszem, który np. niedawno prowadził kondukt pogrzebowy prezydenta. Choć i tak pewnie w Twoim mniemaniu jeździłem skuterem po mieście i zaczepiałem policjantów nagrywając na dyktafon ich opinie o nakazie jazdy z włączonymi światłami
Pozdrawiam<br><hr>Boczo<br>Komentatorzy napisał(a):Kolego, Policja może co najwyżej raportować swoją pracę, co zresztą robi bardzo dobrze. Nie ma żadnych podstaw do tego aby wymagać od Policji wnioskowania. To jest organizacja wykonawcza, a chcąc obiektywizmu trzeba na problem bezpieczeństwa spojrzeć z zewnątrz. Tak samo jak "lud" nie jest w stanie dobrze sam sobą zawiadować, co zostało udowodnione w systemie komunistycznym.<br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a):Zatem przy następnym artykule, który w jakimś stopniu będzie dotyczył ruchu drogowego, o opinię poprosimy jakiegoś instruktora jogi. Powszechnie wiadomo, że instruktorzy jogi posiadają na ten temat szeroką wiedzę <br><hr>Boczo<br>Komentatorzy napisał(a):Panie redaktorze, czy Pan nie zauważył że opinie pojedynczych policjantów mówią coś całkiem innego niż raporty bezpieczeństwa publikowane przez Policję? Bezpieczeństwo spadło, z raportach zawiało kostuchą, jesteśmy chyba na przedostatnim miejscu w Europie, UE na nas krzyczy, a policjant jeden z drugim w mediach mówi że jest bezpieczniej. Na jakiej podstawie?<br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a):Kasa, kasa, kasa.
ps. Dawniej, żeby można było być redaktorem, trzeba było skończyć odpowiednie studia.
Teraz byle kogo nazywa się tym mianem. Gdzie te świat zmierza?<br><hr>gumiś<br>Komentatorzy napisał(a):Kierunek "Geodezja" może być?:)
A tak na poważnie to może powściągaj swoją chęć rzucania marudnymi inwektywami bo ani one fajne, ani za grosz sensowne <br><hr>Boczo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ITS zrobiÅ‚ takie badania.<br><hr>mahoneKomentatorzy napisaÅ‚(a):LEPIEJ WIDAĆ = MNIEJ BEZPIECZNIE. Jeden z dowodów: Techniczne badanie interakcji w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego w obszarze zabudowanym i niezabudowanym Analiza funkcjonowania narzÄ…du wzroku za pomocÄ… systemu „viewpoint” przy użyciu najnowoczeÅ›niejszych programów do analizy rastrowej w celu naukowej oceny skutków jazdy z wÅ‚Ä…czonymi Å›wiatÅ‚ami w ciÄ…gu dnia Pisemne stanowisko – Informacja wstÄ™pna Na zlecenie bmvit Federalnego Ministerstwa ds. Transportu, Innowacji i Technologii Praca badawcza przygotowana przez EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i BezpieczeÅ„stwa (Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung) 1010 WiedeÅ„, Schmerlingsplatz 3/7 Tel. / Fax: + 43 (01) 208 90 90 Kierownik projektu Prof. dr inż. Ernst Pfleger Koordynacja projektu: Dypl. Inż. Kornelia Strasser UdziaÅ‚ w projekcie Martin Koza Teresa Hauck Manfred Hohenbüchler Senad Lalic Dominik Misslinger. CYTAT: W przypadku jazdy z wÅ‚Ä…czonymi Å›wiatÅ‚ami przy sprzyjajÄ…cych / optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak mówić o realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego pojazdu nie odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym przypadku wzrok na
włączonym reflektorze. Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość spojrzeń powoduje, że kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych czynności związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też obiektów. KONIEC CYTATU Proszę teraz o dowód że jest odwrotnie. <br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a):BARDZO PROSZĘ wszystkich twierdzących że lepsza widoczność pojazdów z włączonymi światłami zwiększa bezpieczeństwo o wskazanie jakichkolwiek wyników badań w tej materii.<br><hr>Tom01<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahoneKomentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa...
Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67%
Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48%
Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat
"jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł"
Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega...
A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo.
Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem:
"Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest:
A. włączona
B. wyłączona"
Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67%
Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48%
Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat
"jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł"
Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega...
A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo.
Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem:
"Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest:
A. włączona
B. wyłączona"
Ostatnio edytowano 20/4/2010, 22:28 przez mianps, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Zdolność do zauważenia pewnych zjawisk wymaga czasem uwolnienia umysłu od narzucających się samoistnie mylących okoliczności. Tak jak z przysłowiową płaską ziemią, trzeba zmusić się do dopuszczenia innej ewentualności, pójść na brzeg morza i pomyśleć logicznie dlaczego statek zaczyna się wyłaniać od masztów. Wielu ludzi przyjmuje aksjomaty podane na tacy przez innych, całkowicie bez sprawdzenia. Psychologia opisuje to jako "satysfakcjonizm". Jest to złe o tyle, że w dobie mediów masowych łatwo wielkiej ilości ludzi wmówić cokolwiek. Prosty dowód: Ilu ludzi kupi kawę reklamowaną w TV a ilu nieznaną? Myślmy koledzy samodzielnie bo w wielu dziedzinach jesteśmy jedynie "konsumentami", masą robaczków działających wg założonych oczekiwań ludzi, którzy robią na tym kasę. <br><hr>Tom01
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chyba jednak nie większość:Komentatorzy napisał(a):Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa... Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat "jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł" Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega... A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo. Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem: "Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest: A. włączona B. wyłączona"<br><hr>mianps<br>
<a href="http://motoryzacja.interia.pl/na_luzie/ankiety/czy-jazda-na-swiatlach-przez-caly-rok-powinna-byc/wyniki,13121" target="blank" class="link">http://motoryzacja.interia.pl/na_luzie/ankiety/czy-jazda-na-swiatlach-przez-caly-rok-powinna-byc/wyniki,13121</a><br><hr>jaga
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
I co z tego? W 2007 wzrosła ilość samochodów i wypadków to znaczy jak jest więcej samochodów to jest więcej wypadków. Co jest zresztą logiczne.<br><hr>mahoneKomentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>Komentatorzy napisał(a):Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ty zrób w Zimbabwe ankietę: czy uważasz że Ziemia jest płaska. Ciekawe co ci odpowiedzą.<br><hr>zbulwersowany motocyklistaKomentatorzy napisał(a):Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa... Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat "jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł" Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega... A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo. Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem: "Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest: A. włączona B. wyłączona"<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zarzucasz kolego nam cokolwiek nielogicznego? Przecież żaden zwolennik świateł nie jest w stanie podać ŻADNEGO dowodu na zwiększenie bezpieczeństwa i jednocześnie uparcie twierdząc że tak jest. <br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa... Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat "jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł" Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega... A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo. Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem: "Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest: A. włączona B. wyłączona"<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A badania o których piszesz przeprowadzono. Conajmniej w trzech ośrodkach przez różnych naukowców. Wnioski masz poniżej. Są odwrotne do tego co twierdzisz. <br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa... Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat "jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł" Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega... A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo. Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem: "Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest: A. włączona B. wyłączona"<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 roku też wzrosła ilość wypadków i ilość pojazdów mechanicznych.
I to o podobną ilość.
Więc pytam: o co tu chodzi?
Jak nic się drastycznie nie zmieniło to jakim prawem mieszacie w to "niby" czynnik pogarszający bezpieczeństwo jakim "niby" są włączone światła 24h
I to o podobną ilość.
Więc pytam: o co tu chodzi?
Jak nic się drastycznie nie zmieniło to jakim prawem mieszacie w to "niby" czynnik pogarszający bezpieczeństwo jakim "niby" są włączone światła 24h
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
W 2004 roku wzrosła ilość samochodów. W 2005 również. I nawet w 2006, nie mówiąc o 2007, 2008 i 2009. A TYLKO w 2007 wzrosła ilość wypadków. DLACZEGO?<br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>Komentatorzy napisał(a):Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a):I co z tego? W 2007 wzrosła ilość samochodów i wypadków to znaczy jak jest więcej samochodów to jest więcej wypadków. Co jest zresztą logiczne.<br><hr>mahone<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Komentatorzy napisał(a):Przecież żaden zwolennik świateł nie jest w stanie podać ŻADNEGO dowodu na zwiększenie bezpieczeństwa i jednocześnie uparcie twierdząc że tak jest. <br><hr>Tom01
Jak to nie podał? A swoje doświadczenia na drodze to niby nie DOWÓD? a nie jakieś tam badania paru naukowców w laboratorium
Komentatorzy napisał(a):W 2004 roku wzrosła ilość samochodów. W 2005 również. I nawet w 2006, nie mówiąc o 2007, 2008 i 2009. A TYLKO w 2007 wzrosła ilość wypadków. DLACZEGO?<br><hr>Tom01
To przeanalizuj o ile wzrosła wypadkowość w styczniu, lutym, marcu 2007 roku to się dowiesz czemu w 2007 roku patrząc na cały rok wzrosła wypadkowość
Ostatnio edytowano 20/4/2010, 22:41 przez mianps, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Bo w przytoczonych latach tylko nakaz jazdy na światłach się pojawił w 2007 i miał nieznany wpływ na bezpieczeństwo. Bo inne czynniki, czyli lepsze drogi wpływają pozytywnie. Jeśli się wykluczy inne czynniki to zostają tylko światła. Bezpieczeństwo spadło więc zakładany pozytywny wpływ nie wystąpił. Nie trzeba Holmes'a żeby przeprowadzić taki wywód logiczny.<br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 roku też wzrosła ilość wypadków i ilość pojazdów mechanicznych. I to o podobną ilość. Więc pytam: o co tu chodzi? Jak nic się drastycznie nie zmieniło to jakim prawem mieszacie w to "niby" czynnik pogarszający bezpieczeństwo jakim "niby" są włączone światła 24h<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Komentatorzy napisał(a):Bo w przytoczonych latach tylko nakaz jazdy na światłach się pojawił w 2007 i miał nieznany wpływ na bezpieczeństwo. Bo inne czynniki, czyli lepsze drogi wpływają pozytywnie. Jeśli się wykluczy inne czynniki to zostają tylko światła. Bezpieczeństwo spadło więc zakładany pozytywny wpływ nie wystąpił. Nie trzeba Holmes'a żeby przeprowadzić taki wywód logiczny.<br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 roku też wzrosła ilość wypadków i ilość pojazdów mechanicznych. I to o podobną ilość. Więc pytam: o co tu chodzi? Jak nic się drastycznie nie zmieniło to jakim prawem mieszacie w to "niby" czynnik pogarszający bezpieczeństwo jakim "niby" są włączone światła 24h<br><hr>mianps<br>
Jeśli podążając Twoim tokiem rozumowania to zwiększenie komfortu jazdy, poczucia bezpieczeństwa jakie dają lepsze drogi powinny spowodować właśnie zwiększoną brawurę kierowców i co za tym idzie wzrost wypadków...
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Człowieku! Przecież masz doświadczenia przed oczami! Doświadczenia na drodze pokazują że zginęło kilkaset osób więcej a i większa ich liczba została ranna. To są doświadczenia najlepsze z możliwych bo PRAWDZIWE przeprowadzone na całym polskim Narodzie! Koszt przeprowadzenia tego eksperymentu był znacznie większy niż na Uniwersytecie w Wiedniu bo tam to była symulacja a tu zginęli prawdziwi ludzie! Wyniki tych eksperymentów są takie same!<br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Jeśli ktoś nie umie czytać wykresów to już jego sprawa... Musicie mieć dużo wytrwałości w tej walce... podziwiam Was z jednej strony a z drugiej nie rozumiem jak można nie mieć własnego zdania na temat "jak moje oko dostrzega coś ze światłami a jak dostrzega bez świateł" Jak widać na Waszym przykładzie (tych przeciwników jazdy bez świateł w dzień) każdą teorię można wpajać ludziom do głów byleby o tym gadać. Jednak ta sytuacja ze światłami pokazuje, że większość ludzi w Polsce uważa na podstawie własnych doświadczeń, że samochody z włączonymi światłami lepiej widać, szybciej się je dostrzega... A Wy i tak macie to w głębokim poważaniu, zasłaniacie się badaniami paru naukowców, twierdzicie, że oświetlone pojazdy pogarszają bezpieczeństwo na drodze...ba, już nawet widziałem wpis, że pasy bezpieczeństwa wpływają negatywnie na bezpieczeństwo. Zróbcie może taką własną ankietę na ulicach polskich miast z pytaniem: "Czy szybciej Pan/Pani dostrzega poruszającą się żarówkę jak jest: A. włączona B. wyłączona"<br><hr>mianps<br>Komentatorzy napisał(a):Zarzucasz kolego nam cokolwiek nielogicznego? Przecież żaden zwolennik świateł nie jest w stanie podać ŻADNEGO dowodu na zwiększenie bezpieczeństwa i jednocześnie uparcie twierdząc że tak jest. <br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a): Jak to nie podał? A swoje doświadczenia na drodze to niby nie DOWÓD? a nie jakieś tam badania paru naukowców w laboratorium<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To ja jeszcze raz to wkleje:
Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67%
Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48%
Gdzie tu masz więcej wypadków na ilość pojazdów mechanicznych?
Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone?
Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67%
Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48%
Gdzie tu masz więcej wypadków na ilość pojazdów mechanicznych?
Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone?
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Dokładnie tak jest. Na wszystkich drogach Mazur, krętych jak cholera z drzewami w skrajni, wąskich i z dziurami, a jest ich 30000 km zginęło tyle samo ludzi co na 75 kilometrowym odcinku krajowej "siódemki". Ludzie się zabijają w wypadkach wszędzie tam gdzie mogą się rozpędzić, czyli przez namolnie powtarzane niedopasowanie prędkości do warunków. <br><hr>Tom01Komentatorzy napisał(a):Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 roku też wzrosła ilość wypadków i ilość pojazdów mechanicznych. I to o podobną ilość. Więc pytam: o co tu chodzi? Jak nic się drastycznie nie zmieniło to jakim prawem mieszacie w to "niby" czynnik pogarszający bezpieczeństwo jakim "niby" są włączone światła 24h<br><hr>mianps<br>Komentatorzy napisał(a):Bo w przytoczonych latach tylko nakaz jazdy na światłach się pojawił w 2007 i miał nieznany wpływ na bezpieczeństwo. Bo inne czynniki, czyli lepsze drogi wpływają pozytywnie. Jeśli się wykluczy inne czynniki to zostają tylko światła. Bezpieczeństwo spadło więc zakładany pozytywny wpływ nie wystąpił. Nie trzeba Holmes'a żeby przeprowadzić taki wywód logiczny.<br><hr>Tom01<br>Komentatorzy napisał(a): Jeśli podążając Twoim tokiem rozumowania to zwiększenie komfortu jazdy, poczucia bezpieczeństwa jakie dają lepsze drogi powinny spowodować właśnie zwiększoną brawurę kierowców i co za tym idzie wzrost wypadków...<br><hr>mianps<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości