Zobacz wątek - Blokada dyferencjału
 
NAS Analytics TAG

Blokada dyferencjału

O wszystkim
_________

Blokada dyferencjału

Postprzez gba4 » 10/4/2010, 18:06

Witam, oglądam sobie ten filmik i próbuje go zrozumiec, niestety nie umiem.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3xTntgxTeA

O co chodzi z blokadą dyferencjału? po co się to stosuje?
Dlaczego gdy jedno kolo kreci sie do przodu to drugie do tylu itp ?
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29


Postprzez mar111cin » 10/4/2010, 18:34

kiepski filmik do zobrazowania zasady działania. Ogólnie poszukaj po co jest mechanizm różnicowy :P Bo np w zakręcie nie każde koło kręci się z tą samą prędkością no nie? do tego jest tam układ koło talerzowe wraz z obudową mechanizmu, napędzane kołem atakującym, koła satelitarne i koronowe i to jest normalne że jak pokręcisz jednym to drugie zacznie Ci się obracać w drugą stronę, dopiero jak się zblokuje koła satelitarne to obydwa koła napędowe będą poruszać się razem ; )

nie no ciężko to tak opisać xD
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez gba4 » 10/4/2010, 18:37

No ok, ale często słysze że np. samochodowy terenowy tj. jeepy podczas jakiś podjazdów itp uzywają blokad czy czegoś takiego.. no i niestety nie wiem chwilowo o co chodzi :)
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez mar111cin » 10/4/2010, 19:00

tzn że układ jest zblokowany i obydwa koła na osi kręcą się z tą samą prędkością. Tak to można najprościej opisać.

czasami widać jak niektóre auta boksują kołami i że tylko jedno koło boksuje, a drugie stoi tylko na ziemi, to dlatego że układ się nie zblokował xD
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Konio » 10/4/2010, 19:07

czyli np jak wjade quadem w piach i wlacze blokade dyferencjalu to rowno beda mielily 4 kola tak?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez melvin » 10/4/2010, 19:20

nie, bo masz 1 dyfer na 2 koła...




to proste że jak włączysz blokadę to koła kręcą się jednocześnie, dzieki czemu np nie zdarzy się że przy ciężkim podjeździe w terenie, jedno koło zerwie przyczepność i znajdziesz się w ciemnej du*ie...
tyle że jak zablokujesz dyfer to ciężko czymś takim co ma napęd na tył skręcać...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Konio » 10/4/2010, 19:24

no wlasnie pamietam ze jak w quadzie zblokowany byl dyfer to nie szlo tym skrecac ale jezeli byl naped 4x4 wlaczony to blokada deferencjalu dzialala tylko na 2 kola?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez melvin » 10/4/2010, 19:30

chyba tak, mało mam wspólnego z kładami...



generalnie przykładowo w NIVIE masz 2 mosty, 2 dyfry i są blokowane oddzielnie...
wszystko zalezy od konstrukcji...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez gba4 » 10/4/2010, 19:39

No teraz już więcej rozumiem :) jeżeli ktoś wie więcej to chętnie posłucham
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez Konio » 10/4/2010, 20:12

ja jestem ciekaw jak jest z tymi quadami :P pamietam ze jak sie blokowalo most to taki dzwiek chyba byl :P
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Drifte » 10/4/2010, 21:12

Nie wiem jak w quadach.

Blokada mechanizmu różnicowego polega na tym, że moment obrotowy przekazywany jest na koła jednocześnie zależnie od stopnia " spięcia " płytek trących. W autach bez LSD jeżeli jedno koło jest na asfalcie, a drugie na piachu, to moment przekazywany jest na to koło co jest na piachu. W autach z blokadą moment jest przekazywany na sztywno, czyli 50% na jedno i 50 % na drugie koło, ale częściej w proporcjach innych, gdyż spięcie 50/50 powoduje, że w zakręcie koło, które atakuje z zewnątrz zakręt pokonuje dłuzsza drogę i wymusza na kole od wew. pokonanie tej samej drogi w skutek czego koło wew. " skacze ". Spięcie 50% jest dobre do driftu, powiedziałbym, że najlepsze.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez melvin » 10/4/2010, 21:30

dobrym patentem jest szpera jak w BMW, tam zależnie od jej modelu np. na koło o mniejszej przyczepności przekazane jest 75% momentu a na koło o lepszej przyczepności 25% momentu...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Konio » 10/4/2010, 21:36

nie obczailem filmiku z 1 postu i dokladnie takim grizzly latalem i chyba jest tak jak mowie. W quadach dyfer blokuje jednoczesnie 4 kola bo zeby go wlaczyc trzeba najpierw aktywowac 4x4 i w tym momencie mozna dopiero blokowac most
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Drifte » 10/4/2010, 21:42

melvin napisał(a):dobrym patentem jest szpera jak w BMW,


Ale szpera to jest blokada mechanizmu różnicowego = Limited Slip Differential.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez gba4 » 11/4/2010, 00:05

Jednej rzeczy nie rozumiem.
Kolega napisał że koło i Mniejszej przyczepnosci dostaje wiecej (75% mocy tudziez momentu) a koło o wiekszej przyczepnosci mnie (25% mocy)

Przecież w takim razie koło o mniejszej przyczepnosci a wiekszej mocy powinno tracic przyczepnosc a to nie jest wskazane? błąd czy ja zle mysle?
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez Drifte » 11/4/2010, 08:24

Nie mylisz się.

http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related

Tu macie filmik, " wstęp " trwa 2 minuty, po 2 minucie zaczyna się fajnie wyjaśniać.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez marcinpsk » 11/4/2010, 09:49

dam od siebie ze calkowita blokade dyferencjalu stosuje sie tylko i wylacznie na luznej nawierzchni, czyli piach, szuter, zwir itp itd. Robi sie tak dlatego ze obydwa kola sa spiete ze soba na sztywno i nie ma mozliwosci obracania sie ich z rozna predkoscia a na luznej nawierzchni podczas skrecania conajwyzej jedno kolo sie uslizgnie na piachu nie pododujac uszkodzenia mechanizmu roznicowego. dlatego tez calkowita blokada stosowana jest glownie w pojazdach terenowych.
Szpera to czesciowa blokada dyfru. Sa rozne szpery i stopien spiecia wyrazany jest w procentach. Szpera powoiduje przekazanie wiekszego momentu obrotowego na kolo o lepszej przyczepnosci a nie jak w przypadku samego mechanizmu roznicowego tylko i wylacznie na kolo o mniejszej przyczepnosci. Dla zobrazonania podam ze w przypadku samego mechanizmu roznicowego rozklad momentu jest 100% kolo o mniejszej przyczepnosci i 0% dla kola o wiekszej. Szpera jest przewaznie 25-35% i rozklada sie to tak np. kolo o mniejszej przyczepnosci 70, o wiekszej 30. Blokada calkowita jak pisalem wczesniej 50/50% Fabrycznie stosuje to BMW i inne marki z autami napedzanymi na tylnia os z tego wzgledu zeby bylo latwiejsze do opanowania takie auto, tzn tylnonapedowki maja tendencje do nadsterownosci z powodu lekkiej dupy. Stosujac szpere latwiej opanowac taki uslizg tylniej osi.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez gba4 » 11/4/2010, 11:54

Ale dlaczego koło o mniejszej przyczepnosci dostaje więcej momentu ?
Chodzi o to że gdy skręcamy np. w prawo to koło zewnętrzne musi pokonać większą droge ?
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez mar111cin » 11/4/2010, 12:59

musiałbyś mieć w ręce ten mechanizm to byś się skapnął dlaczego tak jest :P poprostu koło które jest bardziej przyczepne stawia opór i przez to cały moment jest przenoszony na to drugie, którym łatwiej jest obrócić.

potestuj sobie na osobówce :P to nic że masz przedni napęd, w nim też jest mechanizm różnicowy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez madcap » 11/4/2010, 13:04

gba słyszałeś kiedykolwiek o układzie trapezowym?
o przeczytanie na ten temat nie pytam, gdyż widzę odpowiedź w twoim pytaniu
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr